Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η εταιρία ερευνών και
επικοινωνίας TOTHEPOINT ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα της έρευνας, με θέμα:
«Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές». Στην έρευνα, συμμετείχαν 765
καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το χρονικό
διάστημα 29 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2016.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι:
1
88,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση,
τον τελευταίο χρόνο.
2
Από αυτούς,
που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, 82,1% μείωσε τις αγορές
ένδυσης – υπόδησης, το 70,0% τη διασκέδαση, το 63,1% την αγορά
τροφίμων, το 43,5% τις διακοπές, το 39,1%
τη θέρμανση, το 36,5% τα
καλλυντικά, το 35,8% το ηλεκτρικό
ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το 35%
τις μετακινήσεις, το 32,8% τον
οικιακό εξοπλισμό, το 30,9% τα είδη
προσωπικής υγιεινής το 30,7% τα είδη
καθαριότητας σπιτιού, το 23,6% την
υγεία, και το 20,3% την εκπαίδευση.
Η σύγκριση με το 2015
είναι η παρακάτω:
·
Το 2015, 85,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
μειώσει, γενικά, την κατανάλωση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 88,1%.
·
Το 2015, 70,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για ένδυση-υπόδηση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 82,1%.
·
Το 2015, 54,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 70,0%.
·
Το 2015, 43,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για τρόφιμα. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 63,1%.
·
Το 2015, 20,9% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,0%.
·
Το 2015, 26,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για θέρμανση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 39,1%.
·
Το 2015, 41,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για διακοπές. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 43,6%.
·
Το 2015, 22,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες. Το 2016, το
ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,8%.
·
Το 2015, 15,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας σπιτιού. Το 2016, το ποσοστό
αυξήθηκε, στο 30,7%.
·
Το 2015, 12,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για είδη προσωπικής υγιεινής. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε,
στο 30,9%.
·
Το 2015, 20,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 36,5%.
·
Το 2015, 14,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για οικιακό εξοπλισμό. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 32,8%.
·
Το 2015, 12,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για υγεία. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 23,6%.
·
Το 2015, 10,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 20,3%.
3
Οι
καταναλωτές, σε ποσοστό 48.3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο κριτήριο,
για τις αγορές τροφίμων ενώ το 2015 το ποσοστό ήταν 37,7%. Το κριτήριο της ποιότητας το 2016 μειώθηκε από 32,6% σε 16,4%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου