Επίκαιρα Θέματα:

Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2010

Γ. Κίρκος: Ανοιχτή Επιστολή

Το τελευταίο διάστημα δέχτηκα χυδαίες επιθέσεις από το Νομάρχη Γρεβενών, που καταβάλει προσπάθειες να παρουσιάσει μια άλλη εικόνα από εκείνη της πραγματικότητας για τη διαχείριση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης κάνοντας το άσπρο μαύρο.

Αφορμή στάθηκε η συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου (6-12-2010) όπου αποφασίστηκε η δωρεά του 40% των μετοχών που κατέχει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση από την ΑΝΓΡΕ, στο Δήμο Γρεβενών, για την οποία «ακούστηκε», όπως είπε ο Νομάρχης, ότι «θα καταπέσει στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας από τον Γενικό Γραμματέα».

Σημειώνω ότι κατά της παραχώρησης του 40% των μετοχών της ΑΝΓΡΕ προς το Δήμο Γρεβενών, ανάμεσα σε άλλους, τάχθηκε και ο Αντιπεριφερειάρχης Γρεβενών κ. Δασταμάνης (όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΠΡΩΪΝΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ» 8/12/2010).

Ο Νομάρχης Γρεβενών καλλιεργώντας άκρατο τοπικισμό, είπε στη συνέντευξή του ότι: «συμπλέουν τάσεις περιφερειακές λες και έχουν να κατασπαράξουν κάποιο θήραμα μπροστά, λες και έχουν να μοιράσουν κάτι». Ποιους εννοεί; Μήπως την αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση;

Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να υπονομεύεται με αυτό τον τρόπο, με τελικό στόχο την απονεύρωσή της. Ο Νομάρχης Γρεβενών στοχοποιεί το θεσμό της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης αδιαφορώντας για την περιφερειακή ανάπτυξη. Μοναδικός του γνώμονας είναι η προσωπική του πολιτική επιβίωση.

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο εντάσσεται και η ανήθικη επίθεσή του στο πρόσωπό μου, η αυτοηρωποίησή του με το μανδύα του θύματος, η προσπάθεια να προκαταλάβει την απόφασή μου ως προς την επικύρωση της απόφασης παραχώρησης του 40% των μετοχών της ΑΝΓΡΕ, από το Νομαρχιακό Συμβούλιο στο Δήμο Γρεβενών. Διευκρινίζω ότι υπόγραψα την απόφαση για το νομότυπο λήψης της απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Γρεβενών, αφού αυτή δεν προσκρούει πουθενά στο γράμμα του νόμου.

Πάντως, φαίνεται ότι ο Νομάρχης Γρεβενών δε γνωρίζει πολύ καλά τη λειτουργία της ελληνικής πολιτείας και το ρόλο του Γενικού Γραμματέα. Δεν εξηγείται αλλιώς η εμμονή του να θέλει να με παρουσιάσει ως εντολοδόχο τοπικών παραγόντων που απεργάζονται σχέδια της πολιτικής του εξόντωσης.

Θα ήθελα να τον ενημερώσω λοιπόν, ότι ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, όπως προβλέπεται από την οργάνωση της πολιτείας μας και όπως θα είναι από την 1η Ιανουαρίου 2011 στην αποκεντρωμένη διοίκηση, αποτελεί τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης των Ελλήνων που εκλέγεται από τον λαό με καθολική ψηφοφορία.

Τι θέλει ο Νομάρχης Γρεβενών; Να μην ελέγχεται ως προς τη νομιμότητα των πράξεών του; Είναι πάνω από τους θεσμούς και δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο;

Μίλησε για ακύρωση αποφάσεων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Γρεβενών και για διακριτική σε βάρος της μεταχείριση, συγκριτικά με άλλους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

Σύμφωνα με το άρθρο 67 του Κώδικα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, όλες οι αποφάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου ελέγχονται για τη νομιμότητά τους από τον Γενικό Γραμματέα, που εντός 15 ημερών μπορεί να παραπέμψει αιτιολογημένα στην Επιτροπή του Άρθρου 7 (ν. 2839/2000) οποιαδήποτε απόφαση για λόγους νομιμότητας.
Η επιτροπή του Άρθρου 7, αποτελείται από:
1.      Τον Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
2.      Έναν υπάλληλο της Περιφέρειας
3.      Έναν αιρετό εκπρόσωπο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ο οποίος αλλάζει ανάλογα με το θέμα που συζητείται.

Συγκεκριμένα για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών, το 2010 είχαμε 330 αποφάσεις που ελέγχθηκαν ως προς τη νομιμότητά τους, εκ των οποίων ακυρώθηκαν 7. Από αυτές τις 7 αποφάσεις, οι 5 ακυρώθηκαν ομόφωνα! Δηλαδή και ο αιρετός εκπρόσωπος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης συμφώνησε ψηφίζοντας υπέρ της ακύρωσης, ενώ μειοψήφισε μόνο σε 2!

Αν έμπαινε ζήτημα διακριτικής μεταχείρισης εις βάρος του νομού Γρεβενών, τότε δε θα υπογραφόταν ποτέ η ένταξη αντικατάστασης του δικτύου ύδρευσης της πόλης των Γρεβενών και κατασκευής νέων δεξαμενών προϋπολογισμού €10.336.134,45 που υπόβαλε ο Δήμος Γρεβενών στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης 2007 – 2013. Επίσης, αν ήταν έτοιμη από πλευράς ωριμότητας (λείπει μόνο ένα έγγραφο), θα είχα υπογράψει ήδη και την πρόταση ένταξης του Λαογραφικού Μουσείου.

Πού είναι λοιπόν η διακριτική μεταχείριση σε βάρος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Γρεβενών από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και εμένα προσωπικά; Μήπως στο γεγονός ότι εδώ και έναν χρόνο που είμαι Γενικός Γραμματέας η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών δεν κατέθεσε καμία απολύτως ώριμη πρόταση στο ΕΣΠΑ;

Για το αστρονομικό πάρκο του Όρλιακα, ο Νομάρχης Γρεβενών ισχυρίζεται ότι αρνούμαι την αλλαγή χρήσης της δασικής έκτασης και την παραχώρηση του βουνού στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών.

Ποτέ μου δεν υπόγραψα οτιδήποτε χωρίς την προηγούμενη συνυπογραφή όλων των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων και δεν πρόκειται να το κάνω ούτε τώρα, ούτε και στο μέλλον!

Οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες με εισήγησή τους που έστειλα από τις 31 Αυγούστου 2010 στο Νομάρχη Γρεβενών και κοινοποίησα στους: α) Βουλευτή Γρεβενών κ. Αθανάσιο Χαντάβα, β) Υπουργό Παιδείας κα. Άννα Διαμαντοπούλου, γ) κ. Αθανάσιο Οικονόμου, λένε ρητά ότι: «η παραχώρηση δημόσιας δασικής έκτασης και η αλλαγή χρήσης για τη δημιουργία του έργου «Εκπαιδευτικό Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα», είναι δυνατή σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το σχετικό αίτημα πρέπει να υποβληθεί από το αντίστοιχο ΑΕΙ».

Επιπλέον και μετά από αίτημα που μου διατύπωσε τηλεφωνικά ο Νομάρχης Γρεβενών, ζήτησα γνωμοδότηση και από την Επιθεώρηση Δασών που λέει ότι:
1.      «Για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει δυνατότητα παραχώρησης Δημόσιας έκτασης τόσο σε ΟΤΑ, όσο και στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών, ομοίως και σε φορέα»
2.      Δυνατότητα παραχώρησης υφίσταται μόνο και ρητά σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, με την προϋπόθεση αποδοχής της/του Υπουργού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής, της αρ. 322/2006 γνωμοδότησης της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους».

Σημειώνω ότι και η Υπουργός Παιδείας κα. Άννα Διαμαντοπούλου έχει προσδιορίσει ως κύριο διαχειριστή του φορέα λειτουργίας, ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό εξάλλου προκύπτει και από έγγραφο του Ειδικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας κ. Βασίλειου Παπάζογλου που λέει ότι: «…το υπό δημιουργία ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΡΚΟ «ΟΡΛΙΑΚΑ», θα επιτελεί εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο με τη συνεργασία και την ουσιαστική συμμετοχή του αναφερόμενου ιδρύματος (Α.Π.Θ.) στον φορέα λειτουργίας του εν λόγω αστρονομικού πάρκου. Ύστερα από τα ανωτέρω, συμφωνούμε στην υλοποίηση του έργου, το οποίο θα κατατείνει στην προαγωγή της εκπαίδευσης και της γνώσης, με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστούν προηγουμένως οι απαιτούμενες από τις οικείες διατάξεις άδειες και εγκρίσεις». Σε σχετικό έγγραφό του επίσης ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ κ. Θάνος Μωραΐτης αναφέρει: «είναι δυνατή η παραχώρηση δημόσιας δασικής έκτασης για την ανέγερση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εφόσον προηγηθεί η έγκριση περιβαλλοντικών όρων». Επομένως, ο μόνος που μπορεί να αιτηθεί παραχώρησης της κορυφής του Όρλιακα για την εγκατάσταση αστρονομικού πάρκου, είναι ΑΕΙ. Κανένας άλλος!

Κατά την επίσκεψη του κ. Θανάση Οικονόμου στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας δε, κατέστησα σαφές ότι η μόνη οδός που μπορεί να ακολουθηθεί για την υλοποίηση του έργου, είναι εκείνη που προσδιορίζει η ελληνική νομοθεσία. Αυτό λοιπόν έγινε πλήρως κατανοητό από τον κ. Οικονόμου, φαίνεται όμως ότι ο Νομάρχης Γρεβενών δε μπορεί να συμβιβαστεί με την υποχρεωτική εμπλοκή ανώτατου ιδρύματος για να προχωρήσει το ζήτημα και εφευρίσκει πολέμιους του νομού Γρεβενών.

Για το πνευματικό σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων, θέλω να ενημερώσω ότι επιχειρήθηκε η ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και την αρμόδια υπηρεσία, κρίθηκε μη σκόπιμη η χρηματοδότησή του επειδή το έργο είναι ιδιαίτερα υψηλού κόστους, με αμφίβολα αποτελέσματα λειτουργικότητας. Επιπλέον, σύμφωνα με το εγκεκριμένο (από το 2008) Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας (καθοριστικό για την ένταξη έργων στο ΕΣΠΑ), περιλαμβάνονται μόνο προμήθειες και όχι κατασκευές σε ό,τι αφορά τα απορρίμματα. Αυτό ειδικά κατά τη διαδικασία συλλογής και μεταφοράς απορριμμάτων όπου και υπάγεται το πνευματικό σύστημα. Κατά συνέπεια αυτό το γεγονός δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα για τη σκοπιμότητα ένταξης του έργου στο Ε.Σ.Π.Α.

Σε αυτό το σημείο να ενημερώσω ότι το σύνολο των απορριμμάτων του νομού κατευθύνεται στον ΧΥΤΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ που βρίσκεται στο νομό Κοζάνης. Σήμερα λοιπόν η ΔΙΑΔΥΜΑ είναι απαραίτητο να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις προϋπολογισμού €30.000.000,00 για να διαχειριστεί τη λυματολάσπη όλων των βιολογικών καθαρισμών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και φυσικά και του νομού Γρεβενών όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να μην ξανακαταδικαστεί η Ελλάδα και πληρώσει βαρύτατο πρόστιμο. Επιπλέον, πρέπει να κατασκευαστεί νέος ΧΥΤΑ για να μπορέσει να δεχτεί τα απορρίμματα της Δυτικής Μακεδονίας μέχρι το 2014, γιατί ο υπάρχον έχει ήδη κορεστεί. Επισημαίνω ότι αν δεν γίνει ο νέος ΧΥΤΑ στην Κοζάνη, τότε ο νομός Γρεβενών πρέπει να κατασκευάσει δικό του ΧΥΤΑ εντός του νομού για τη διαχείριση των σκουπιδιών του.

Εύλογα λοιπόν προκύπτει το ερώτημα: έχει να προτείνει τοποθεσία για την κατασκευή ΧΥΤΑ στο νομό Γρεβενών ο σημερινός Νομάρχης και Δήμαρχος της πόλης από τη νέα χρονιά;

Για το Παλαιοντολογικό Μουσείο πρέπει να πω ότι υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση στο ΕΣΠΑ για την κατάθεση πρότασης από οποιονδήποτε. Ένας βασικός παράγοντας όμως για να είναι επιλέξιμη μία πρόταση, είναι η ύπαρξη μουσειολογικής μελέτης ώστε να πληρωθεί το κριτήριο της ωριμότητας. Επειδή λοιπόν δεν υπήρχε μουσειολογική μελέτη, υπογράφτηκε μία προγραμματική συμφωνία ανάμεσα στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών και το Μουσείο Γουλανδρή, ώστε να εκπονηθεί μελέτη από το τελευταίο για να ωριμάσει η πρόταση και να προχωρήσει απρόσκοπτα στην ένταξή της. Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έκανε ό,τι ήταν δυνατό να γίνει ώστε να λυθούν προβλήματα που δεν έπρεπε να υπάρχουν σχετικά με το Παλαιοντολογικό Μουσείο. Εύλογα ερωτάται λοιπόν ο Νομάρχης Γρεβενών, γιατί επετέθη και γι’ αυτό το ζήτημα στον Γενικό Γραμματέα;

Επομένως τα όσα ισχυρίζεται ο Νομάρχης περί αποκλεισμού του νομού Γρεβενών, είναι αποκυήματα της φαντασίας του και σκοπό έχουν να καλύψουν την τετραετή απραξία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Γρεβενών.

Τα όσα είπε ο Νομάρχης Γρεβενών σχετικά με το Πόρτο Καρράς αποτελούν λάσπη και βαρύτατη ύβρη στο πρόσωπό μου, αφού και δικαστικά σε αυτή την υπόθεση δεν προέκυψε το ελάχιστο ποτέ για μένα. Δεν παραχώρησα ποτέ και ούτε θα το κάνω τώρα, σπιθαμή δημόσιας γης σε οποιονδήποτε χωρίς αυτό να είναι σύμφωνο με τη νομιμότητα και το συμφέρον της ελληνικής πολιτείας.

Λυπάμαι πραγματικά για τον κατήφορο και το ήθος του Νομάρχη που με χαρακτηρίζει «εχθρό των Γρεβενών», σε μια προσπάθεια αποποίησης των προσωπικών του ανεπαρκειών. Γνωρίζει μόνο την ύβρη, αντί της συνέπειας και της προσήλωσης για την κατάλληλη προετοιμασία του νομού Γρεβενών ώστε να έχει έτοιμες, ώριμες και αξιόλογες προτάσεις που θα υποβληθούν στο ΕΣΠΑ και θα δώσουν νέα αναπτυξιακή προοπτική στην περιοχή. Ως παραδείγματα αβελτηρίας αναφέρω α) το δρόμο Γρεβενά – Βασιλίτσα, για την ένταξη του οποίου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών δεν προέβη στις κατάλληλες ενέργειες και η μελέτη δεν έλαβε έγκριση περιβαλλοντικών όρων για να προχωρήσει απρόσκοπτα η εκτέλεση του έργου, β) την αποστολή λαθεμένων στοιχείων στο Υπουργείο Παιδείας για τις οφειλές από τη μετακίνηση των μαθητών, γ) το δρόμο Γρεβενά – Δεσκάτη κ.α. Η αποκλειστική ευθύνη όλων των δυσλειτουργιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ανήκει στο Νομάρχη Γρεβενών.

Είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε επιθυμεί διευκρινήσεις και αποδείξεις επί των προηγουμένων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Το Προφίλ μας