Η διεύρυνση της Ευρώπης στα Νότιο Ανατολικά, στην Μικρά Ασία θέτει το ζήτημα της Ευρωπαϊκής ταυτότητας σε σχέση με το Βυζάντιο, την Ρωμανία. Από την δεκαετία του 80’ προβλέποντας τις νέες συνθέσεις και νέες οσμώσεις, ονόμασα την νέα Πόλη ΡΩΜΑΝΙΑ. Θέτει το ζήτημα των θεμελίων, των πηγών του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, του Ελληνικού - Βυζαντινού υπόβαθρου της Ιταλικής και Ευρωπαϊκής Αναγέννησης. Των ανθρωπιστικών ιδεών και των πρωταγωνιστών που κυοφόρησαν και διαμόρφωσαν την ιδέα της Ευρώπης, την ταυτότητα της, των Πατέρων της.
Ο Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος είναι ένας από τους μεγάλους και πρώτους πατέρες της Ευρώπης. Είναι αυτός που τροφοδότησε τις διαδικασίες που γέννησαν τον Έρασμο, τις Ακαδημίες, τις Βιβλιοθήκες, το μεγάλο κίνημα του Ουμανισμού, το δίκτυο των Ανθρωπιστών που είχε αυτόν ως δημιουργό. Το πρώτο και ελάχιστο που οφείλει να κάνει η σημερινή Ευρώπη για να ανακτήσει, να ολοκληρώσει την ακρωτηριασμένη πολιτισμική – μορφωτική ταυτότητα της είναι ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σπουδών που θα έχει το όνομα του Βησσαρίωνος, του Δάσκαλου, ανάλογο του Έρασμου, του μαθητή.
Στους πολλούς στόχους αυτού του προγράμματος θα προβλέπεται η παροχή ειδικών υποτροφιών για την γνώση και καλλιέργεια της Ποντιακής γλώσσας στους νέους και νέες Ποντίους της περιφέρειας του Πόντου, της Τραπεζούντας. Της γενέτειρας Πόλις του Βησσαρίωνος στην οποία αφιέρωσε το γνωστό «Εγκώμιο». Ως γνωστόν η ομιλούμενη από τους Εξισλαμισμένους Ποντίους γλώσσα είναι η πλησιέστερη προς την Αρχαία Ελληνική ομιλούμενη σήμερα γλώσσα. Η γλώσσα αυτή πρέπει να προστατευθεί αντί να δολοφονείται από τους Πολιτικούς, Στρατιωτικούς και Θρησκευτικούς Θεσμούς της Άγκυρας. Αποτελεί μια από τις πλέον λαμπερές ιστορικές Ευρωπαϊκές ψηφίδες της Ευρώπης που οικοδομούμε. Η χώρα την οποία υποχρεώνει η ιστορία να συμβάλει στην επιστροφή αυτού του μεγάλου Έλληνα και Ευρωπαίου ανθρωπιστή στο σύγχρονο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι είναι η Ιταλία. Η Ιταλία οφείλει πολλά στον Βησσαρίωνα. Η Ελλάδα επίσης του οφείλει πολλά αλλά δεν το ξέρει.
Η πρώτη πράξη θα ήταν η ονομασία της Πλατείας των Αγίων Αποστόλων στο κέντρο της Ρώμης σε πλατεία Αγίων Αποστόλων – Βησσαρίωνος. Πολλά σχεδιαγράμματα της πλατείας σύγχρονα του Βησσαρίωνα και μεταγενέστερα την αποκαλούν με την Αρχαιοελληνική λέξη PLATEA που έχει την συνέχεια της στα Ποντιακά αιώνες μετά. Πάμε Σην ΠΛΑΤΕΑΝ λένε ακόμη σήμερα οι Πόντιοι στην Τραπεζούντα.
Την Πόλη της Φιλοκαλίας όπως την περιγράφει ο Βησσαρίων.
Ο Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος είναι ένας από τους μεγάλους και πρώτους πατέρες της Ευρώπης. Είναι αυτός που τροφοδότησε τις διαδικασίες που γέννησαν τον Έρασμο, τις Ακαδημίες, τις Βιβλιοθήκες, το μεγάλο κίνημα του Ουμανισμού, το δίκτυο των Ανθρωπιστών που είχε αυτόν ως δημιουργό. Το πρώτο και ελάχιστο που οφείλει να κάνει η σημερινή Ευρώπη για να ανακτήσει, να ολοκληρώσει την ακρωτηριασμένη πολιτισμική – μορφωτική ταυτότητα της είναι ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σπουδών που θα έχει το όνομα του Βησσαρίωνος, του Δάσκαλου, ανάλογο του Έρασμου, του μαθητή.
Στους πολλούς στόχους αυτού του προγράμματος θα προβλέπεται η παροχή ειδικών υποτροφιών για την γνώση και καλλιέργεια της Ποντιακής γλώσσας στους νέους και νέες Ποντίους της περιφέρειας του Πόντου, της Τραπεζούντας. Της γενέτειρας Πόλις του Βησσαρίωνος στην οποία αφιέρωσε το γνωστό «Εγκώμιο». Ως γνωστόν η ομιλούμενη από τους Εξισλαμισμένους Ποντίους γλώσσα είναι η πλησιέστερη προς την Αρχαία Ελληνική ομιλούμενη σήμερα γλώσσα. Η γλώσσα αυτή πρέπει να προστατευθεί αντί να δολοφονείται από τους Πολιτικούς, Στρατιωτικούς και Θρησκευτικούς Θεσμούς της Άγκυρας. Αποτελεί μια από τις πλέον λαμπερές ιστορικές Ευρωπαϊκές ψηφίδες της Ευρώπης που οικοδομούμε. Η χώρα την οποία υποχρεώνει η ιστορία να συμβάλει στην επιστροφή αυτού του μεγάλου Έλληνα και Ευρωπαίου ανθρωπιστή στο σύγχρονο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι είναι η Ιταλία. Η Ιταλία οφείλει πολλά στον Βησσαρίωνα. Η Ελλάδα επίσης του οφείλει πολλά αλλά δεν το ξέρει.
Η πρώτη πράξη θα ήταν η ονομασία της Πλατείας των Αγίων Αποστόλων στο κέντρο της Ρώμης σε πλατεία Αγίων Αποστόλων – Βησσαρίωνος. Πολλά σχεδιαγράμματα της πλατείας σύγχρονα του Βησσαρίωνα και μεταγενέστερα την αποκαλούν με την Αρχαιοελληνική λέξη PLATEA που έχει την συνέχεια της στα Ποντιακά αιώνες μετά. Πάμε Σην ΠΛΑΤΕΑΝ λένε ακόμη σήμερα οι Πόντιοι στην Τραπεζούντα.
Την Πόλη της Φιλοκαλίας όπως την περιγράφει ο Βησσαρίων.
1 σχόλιο:
Να πούμε ότι ο Βησσαρίων έζησε σε μια δύσκολη περίοδο για το Βυζάντιο, την εποχή της παρακμής και της πτώσης. Διέφυγε στη Δύση όπου ανέπτυξε τα Ελληνικά γράμματα και δημιούργησε κύκλο μαθητών. Ταυτόχρονα δεχόταν τους έλληνες που εξ'αιτίας της τουρκοκρατίας έφευταν για να σωθούν στην δύση. Βοήθησε πραγματι στην Αναγέννηση της Δύσης. Στο αρνητικό (;) του ήταν ότι ασπάστηκε τον καθολικισμό και έγινε καρδινάλιος. Ήταν ο μόνος καρδινάλιος στην εποχή του με την Βυζαντινή γενειάδα.
Δημοσίευση σχολίου