Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

Αμοιβές Golden Boys σε χαλεπούς καιρούς

Οι παρακάτω, όπως και πολλοί άλλοι μάγοι της αγοράς, αμείβονται ΕΠΙΠΛΕΟΝ των ετησίων μισθών τους, με έξοδα παραστάσεως, αμοιβές από θυγατρικές και συμβούλια, πιστωτικές κάρτες, bonus, stock options, αυτοκίνητα, υψηλή ιδιωτική ασφάλιση κλπ.

Τ. ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ & Δ/ΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 607.835 ευρώ ετησίως ή 50.562 ευρώ μηνιαίως ή 2.350 τη μέρα ή 293 ευρώ την ώρα, δηλαδή…100.000 δρχ ΤΗΝ ΩΡΑ!!!!

(τακτικές αποδοχές και bonusΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες αμοιβές καθώς και η προνομιακή απόκτηση μετοχών της Εθνικής αξίας εκατομμυρίων ευρώ )

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ Γενικός Διευθυντής Νομικών Υπηρεσιών στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ΜΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ (μισθός, bonus και μετοχές της Εθνικής) ΑΝΩ ΤΩΝ 620.000 ευρώ το χρόνο 52.000 ευρώ το μήνα ή 2.405 ευρώ μεροκάμματο ή 300 ευρώ, δηλαδή 100.000 δρχ. ΤΗΝ ΩΡΑ!!!»

Ακολουθεί ενδεικτικός πίνακας των 5 πιο ευνοημένων από τα 70 μεγαλοστελέχη της ΕΤΕ που έλαβαν συνολικό bonus 13.851.217,9 ευρώ υπό μορφή υπεραξιών μετοχών (προνομιακή απόκτηση μετοχών):

ΣΤΕΛΕΧΟΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΕΤΟΧΩΝ

ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΤΙΜΗ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΑΞΙΑ

(τιμή κλεισίματος 17/1/07)

ΥΠΕΡΑΞΙΑ

σε ευρώ

Α. Θωμόπουλος

52775

1.247.645

2.242.937

995.292

Α. Γεωργίτσης

49000

1.157.800

2.082.500

924.700

Α. Τουρκόλιας

37935

894.453

1612237

717.784

Δ. Λεφάκης

37800

892.440

1606500

714.060

Τ. Αράπογλου

30000

714.000

1275000

561.000

ΟΠΑΠ ΑΕ

κ. Χ.ΧΑΤΖΗΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

Περίπου 500.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή,

41.666 ευρώ μηνιαίως,

1.923 ευρώ ημερησίως και

240,30 ευρώ την ώρα, δηλαδή…

82.000 δρχ ΤΗΝ ΩΡΑ!

κα. Β. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

182.000 € + bonus έως 165.000 €

κ. Σ. ΑΛΙΦΙΕΡΑΚΗΣ

182.000 € + bonus έως 165.000 €

κ. Γ. ΤΖΙΑΜΠΙΡΗΣ

(QUALITY BUSINESS SOLUTIONS)

425.000 ευρώ

κ. Δ. ΠΑΝΑΓΕΑΣ

120.000 €+ ασφαλ. εισφορές

κ. Ν. ΤΟΜΑΡΑΣ

ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ που αποχώρησε … οικιοθελώς και έλαβε:

Εφάπαξ 1.500.000 ευρώ

ΔΕΗ

Τ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ & Δ/ΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

300.000 ευρώ ετησίως ή

25.000 ευρώ το μήνα ή

1.157 ευρώ τη μέρα ή

145 ευρώ την ώρα δηλαδή …

50.000 δρχ ΤΗΝ ΩΡΑ!

To 2004 η ΔΕΗ όταν η αμοιβή του Διοικητή της ήταν σχεδόν στο ήμισυ των σημερινών αμοιβών ήταν, μια κερδοφόρα επιχείρηση. Αυτή η πρώην κερδοφόρα επιχείρηση θα παραδοθεί σε λίγους μήνες ζημιογόνα με 250.000.000 ευρώ ζημιά το πρώτο 9μηνο Είναι ο διπλασιασμός των αποδοχών του κ. Αθανασόπουλου η ανταμοιβή του για τον ανεπαρκή ενεργειακό σχεδιασμό, τα κακοσυντηρημένα δίκτυα τις ΔΕΗ, τις εκρήξεις που προκαλούν πυρκαγιές, τις αυξήσεις των τιμολογίων, τη διάλυση και την καταπόνηση των εργαζομένων;


Ευχαριστούμε τον κ. Καρχιμάκη για τα στοιχεία που μας απέστειλε. Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στην προσωπική του ιστοσελίδα http://www.karximakis.gr/

Ο Υπουργός πιάστηκε στα ...πράσα

Από το pressmme http://pressmme.blogspot.com/2009/02/blog-post_6693.html

Ενοχλήθηκε ο υπουργός. Ο κορυφαίος υπουργός. Ενοχλήθηκε και άρχισε τα τηλέφωνα. "Που να τηλεφωνήσω για να τους σταματήσω;" είπε. Και άρχισε τα τηλέφωνα σε ιδιοκτήτες ΜΜΕ στα οποία εργάζονται bloggers δημοσιογράφοι. Η αλήθεια όμως δεν κρύβεται. Ούτε βέβαια την διέψευσε ο ίδιος. Του άρεσε η παντρεμένη στην Κυψέλη. Του άρεσε, αλλά επειδή πίνει πολύ, κοιμήθηκε δυο-τρείς ώρες παραπάνω. Έχει ξεφύγει. Το αλκοόλ τον έχει καταστρέψει. Μετά τις 5 το απόγευμα δεν μπορεί ούτε να περπατήσει. Πήγε στο σπίτι της (μην φαντασθείτε τίποτα σπουδαίο, γύρω στα 45 και πολύ μέτρια σε όλα ήταν η κυρία) και παρ'ολίγο να έχουμε νέες τραγωδίες όπως με τον μακαρίτη τον Γ. Βαρθολομαίο. Ο υπουργός έφαγε πολύ ξύλο. Τον σήκωσε από το κρεββάτι ο σύζυγος της παντρεμένης κυρίας και τον άρχισε στις... γρήγορες. Του έσπασαν δυο δόντια. Ήταν Τρίτη βράδυ και νοσηλεύτηκε στα γρήγορα σε ιδιωτική κλινική φίλου του στο Περιστέρι. Έβαλε θήκες και άλλαξε τα δυο μπροστινά δόντια του. Η (άλλη) γκόμενά του στο υπουργείο τον περίμενε και δεν ήξερε τι να πει το επόμενο πρωί. Την ενημέρωσε μόλις ξύπνησε. Μια δήλωση όλη κι όλη αυτές τις ημέρες που γίνεται χαμός. Μια δήλωση και αυτή από μακριά. Η κάμερα ακόμα δεν πρέπει να πλησιάζει πολύ κοντά. Εν τω μεταξύ, δυο άνδρες της προσωπικής του Ασφάλειας έκαναν τα δέοντα. Τους κόστισε λίγο... παραπάνω αλλά ο σύζυγος δεν θα μιλήσει. Δυστυχία σε όλο της το μεγαλείο...

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

Γ. Παπακωνσταντίνου, Αλ. Αθανασιάδης, Δ. Ρέππας και Ε. Χριστοφιλοπούλου για το νοσηλευτικό προσωπικό της ΔΕΗ

Κυρία Υπουργέ,
Το νοσηλευτικό προσωπικό των ορυχείων της ΔΕΗ είναι η μόνη κατηγορία εργαζομένων που δεν είναι ενταγμένη στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους τόσο στη ΔΕΗ όσο και στον ιδιωτικό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (που εντάχθηκε πρόσφατα). Επιπλέον, είναι η μόνη κατηγορία εργαζομένων στα ορυχεία της ΔΕΗ, που ενώ εργάζεται με βάρδιες, δε λαμβάνει το λεγόμενο «45λεπτο» για την αλλαγή της βάρδιας, το οποίο το λαμβά¬νουν όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι της βάρδιας.
Στο πλαίσιο της δίκαιης και ισόνομης αντιμετώπισης όλων των εργαζομένων και δεδομένου ότι οι νοσηλευτές ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου, λόγω της φύσης της εργασίας τους, πόσο μάλλον όταν εργάζονται κάτω από επιβαρημένες συνθήκες όπως είναι στα ορυχεία της Δ.Ε.Η., όπου συνεχώς καλούνται να αντιμετωπίσουν ατυχήματα ή αιφνίδια σοβαρά παθολογικά περιστατικά. Θα πρέπει να αρθούν όλες οι ασφαλιστικές και μισθολογικές αδικίες σε βάρος του νοσηλευτικού προσωπικού των ορυχείων της Δ.Ε.Η. που αυτή τη στιγμή απαριθμούν 25 εργαζομένους συνολικά στα ορυχεία της Πτολεμαϊδας Ν. Κοζάνης και της Μεγαλόπολης Ν. Αρκαδίας.
Έπειτα από τα παραπάνω ερωτάται η αρμόδιος Υπουργός:
Προτίθεται να προβεί στην ασφαλιστική και μισθολογική υπαγωγή του νοσηλευτικού προσωπικού της Δ.Ε.Η., των ορυχείων της Πτολεμαϊδας Ν. Κοζάνης και Μεγαλόπολης Ν. Αρκαδίας, στα Β.Α.Ε και στο 45λεπτο της βάρδιας;

Γ. Παπακωνσταντίνου & Αλ. Αθανασιάδης για την καθυστέρηση ίδρυσης υποκαταστήματος Ο.Γ.Α.

Κύριε Υπουργέ,
Μετά την αλλαγή καθεστώτος του Ο.Γ.Α. (Οργανισμός Γεωργικών Ασφαλίσεων) το 1998 σε ταμείο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών (Ν 2458/97), το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού αναγνώρισε την ανάγκη ίδρυσης υποκαταστημάτων, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του. Μέχρι στιγμής, λειτουργούν πανελλαδικά 8 υποκαταστήματα: ένα υποκατάστημα στο Ηράκλειο, ένα στη Θεσσαλονίκη, ένα στην Πάτρα, ένα στη Λάρισα, ένα στην Κομοτηνή, ένα στην Τρίπολη, ένα στη Λαμία και το πιο πρόσφατο στα Ιωάννινα.
Η σκέψη του Διοικητικού Συμβουλίου ήταν πράγματι σωστή καθώς τα τοπικά αυτά υποκαταστήματα, με την ίδρυση και την εύρυθμη λειτουργία τους μπορούν να διευκολύνουν κατά πολύ την ζωή χιλιάδων ασφαλισμένων στις συναλλαγές τους με το ταμείο, αφού καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων:
1) Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (παροχή πληροφοριών σχετικά με τη νομοθεσία, σύναψη συμβάσεων με φαρμακεία, έλεγχος συνταγών και γενικότερα η παρακολούθηση της σωστής Φαρμακευτικής Περίθαλψης).
2) Οικογενειακά επιδόματα και Διοικητική Υποστήριξη (παραλαβή αιτήσεων για χορήγηση επιδομάτων, παροχή πληροφοριών στους ενδιαφερομένους για την πορεία των υποθέσεων τους, έκδοση βεβαιώσεων, τήρηση αρχείου, διακίνηση αλληλογραφίας και πολλές άλλες ακόμη αρμοδιότητες.).
Γίνεται λοιπόν, σαφές από τα παραπάνω το πόσο μεγάλη βοήθεια και ανακούφιση μπορούν να προσφέρουν τα τμήματα αυτά στις τοπικές κοινωνίες, απαλλάσσοντάς τους από ένα μεγάλο κομμάτι της γραφειοκρατίας, το οποίο τους ταλαιπωρεί μέχρι και σήμερα, με πολύμηνες συνήθως καθυστερήσεις.
Δυστυχώς όμως, ενώ η ανάγκη λειτουργίας των υποκαταστημάτων αυτών είναι κοινά αποδεκτή και ενώ υπήρξαν κάποια βήματα βελτίωσης με την ίδρυση τοπικών υποκαταστημάτων σε διάφορες πόλεις, στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας δεν έχει υπάρξει καμία κίνηση προς την κατεύθυνση αυτή, αφήνοντας ολόκληρη την Περιφέρεια, στο έλεος των κεντρικών υπηρεσιών της Αθήνας.
Έπειτα από τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ούτως ώστε να υπάρξει άμεση ίδρυση υποκαταστήματος ΟΓΑ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του;

Μ. Στεργίου: κλείσιμο Εμπορικής το δώρο για την 20χρονη κερδοφορία

Τελικά η Διοίκηση της Εμπορικής Τράπεζας, μετά την εν κρυπτώ απόφασή της να κλείσει το κατάστημά της στο Βελβεντό, δεν έλαβε υπόψη όλα τα επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν στις 17/2/2009 στο τραπέζι του διαλόγου με τον Δήμο και τους παραγωγικούς φορείς του Βελβεντού, παρουσία των βουλευτών Νίκου Τσιαρτσιώνη και Αλέκου Αθανασιάδη και παρά την τηλεφωνική παρέμβαση του Υφυπουργού κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου και του βουλευτή κ Παπακωνσταντίνου. Επίσης δεν έλαβε υπόψη το υπόμνημα που έστειλε ο Δήμος μετά την σύσκεψη και στο οποίο αναπτύχθηκε μια σοβαρή επιχειρηματολογία για την παραμονή του καταστήματος στο Βελβεντό.
Έτσι την Παρασκευή 27/2/2009 το κατάστημα κλείνει οριστικά και είναι το δώρο των γενεθλίων της Τράπεζας για τα 20 χρόνια κερδοφόρου λειτουργίας στην κοινωνία του Βελβεντού, από την οποία τόσο στηρίχτηκε. Θαυμάζουμε όλοι μας τη «δημοκρατία» του ιδιωτικού κεφαλαίου σε όλο της το μεγαλείο από μια Τράπεζα που εδώ και ένα αιώνα ( από το 1909 ) κράτησε το δημόσιο και λαϊκό χαρακτήρα της, αλλά σήμερα αλλάζει εντελώς πρόσωπο εξωθώντας τους πολίτες του Βελβεντού και πελάτες της σε μια μεγάλη ταλαιπωρία.
Εκ μέρους του Δήμου και εξ ονόματος ολόκληρης της κοινωνίας του Βελβεντού καταδικάζουμε την απόφαση της Διοίκησης της Εμπορικής Τράπεζας, αφού αδιαφορεί εντελώς για την εξυπηρέτηση ενός Δήμου.
Μετά απ΄ αυτά, εκ μέρους του Δήμου και των παραγωγικών φορέων του Βελβεντού συντονίζουμε τις προσπάθειές μας για την έλευση μιας δεύτερης τράπεζας στο Βελβεντό, (πέραν της Αγροτικής που λειτουργεί και μας εξυπηρετεί εδώ και 25 χρόνια).


Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

Κ. Σημίτης: Τίποτα δεν θα είναι ίδιο μετά την κρίση

Η παγκόσμια οικονομική κρίση αντιμετωπίζεται στην Ελλάδα με νοοτροπία που υποδηλώνει ότι εμείς οι Έλληνες παρουσιάζουμε ιδιαιτερότητες, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να αποφύγουμε τα προβλήματα αλλά και να βρούμε τις δικές μας λύσεις. Η άποψη αυτή είναι επικίνδυνη γιατί δημιουργεί ψευδαισθήσεις. Θέλω να επισημάνω ορισμένα σημεία αναγκαία για την κατανόηση της κατάστασης.

Υποστηρίζεται η γνώμη ότι ο «τόπος μπορεί να βγει από την κρίση» χάρη σε ειδικές πολιτικές που θα εφαρμόσει η χώρα. Κρίση υπάρχει στην Ελλάδα για δύο διαφορετικούς λόγους: Ο πρώτος είναι οι έντονες και αρνητικές για την ελληνική οικονομία επιδράσεις της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και της υποχώρησης της ζήτησης στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα, την Ευρώπη και σε άλλες χώρες. Ο δεύτερος λόγος αφορά την ίδια την ελληνική οικονομία, την έλλειψη ανταγωνιστικότητας, το υπερβολικό δημόσιο χρέος, το χαμηλό επίπεδο των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων. Αυτά τα μειονεκτήματά μας επιτείνουν την κρίση και δεν πρόκειται να αρθούν άμεσα. Στους δύο αυτούς λόγους προστίθεται και η κοινωνική αναταραχή και η πολιτική αστάθεια.

Η εξέλιξη στην Ελλάδα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία της κρίσης στην Ένωση, από το εάν θα είναι αποτελεσματικά τα ευρωπαϊκά σχέδια διάσωσης των τραπεζών και ανάκαμψης της οικονομικής δραστηριότητας. Μέχρι στιγμής είναι αβέβαιο το τι θα πετύχουν. Απέτρεψαν μεν τα χειρότερα σε σχέση με τις τράπεζες, όμως σε όλη την Ένωση οι τράπεζες διοχετεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό των χρημάτων που έλαβαν προς τις επιχειρήσεις. Οι δυσκολίες των επιχειρήσεων αυξάνονται έτσι. Αλλά ούτε τα σχέδια ανάκαμψης δεν μπόρεσαν έως τώρα να τις βοηθήσουν. Γι’ αυτό σε πολλές χώρες αποφασίζουν να υπάρξουν επιπρόσθετα σχέδια.

Για να βγει η χώρα από την κρίση, πρέπει επίσης να αλλάξουν τα πράγματα στις ΗΠΑ. Να λειτουργήσει το χρηματοπιστωτικό τους σύστημα, να αυξηθεί η κατανάλωση, να αρχίσουν να εργάζονται πάλι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και οι άλλες επιχειρήσεις τους. Η αυξημένη ζήτηση στις ΗΠΑ θα επηρεάσει θετικά την Κίνα και τις ανεπτυγμένες χώρες της Ένωσης. Και η αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης σ’ αυτές τις περιοχές θα βοηθήσει με τη σειρά της τις υπόλοιπες οικονομίες να ανακάμψουν. Η κρίση λοιπόν θα ακολουθήσει κατά την υποχώρησή της τον ίδιο δρόμο που ακολούθησε κατά την έλευσή της. Η Ελλάδα, επομένως, θα βγει από την κρίση μόνο όταν αυτή υποχωρήσει στις κύριες οικονομίες του κόσμου.
Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι η κρίση θα ακολουθήσει μια συνηθισμένη πορεία εκτόνωσης και δεν θα υπάρξουν νέα προβλήματα. Είναι όμως νωρίς να προβλέψουμε κάτι τέτοιο. Οι διεθνείς αναλυτές είναι της γνώμης ότι οι συνέπειες της κρίσης στις βαλκανικές χώρες δεν έχουν εκδηλωθεί ακόμη σε όλη τους την έκταση. Αν υπάρξουν υποτιμήσεις νομισμάτων και πτωχεύσεις τραπεζών δεν αποκλείεται οι εξελίξεις να έχουν αντίκτυπο και στη χώρα μας. Άλλωστε και στην Ελλάδα η κρίση θα κορυφωθεί από το φθινόπωρο, όταν θα έχει περάσει η τουριστική περίοδος με αισθητά λιγότερους τουρίστες από τα προηγούμενα χρόνια.

Ο κίνδυνος που διατρέχουμε είναι να μην μπορέσει η Ελλάδα να ωφεληθεί από την ανάκαμψη στη διεθνή οικονομία, γιατί τα προβλήματά της θα την παρεμποδίζουν να παρακολουθήσει τις εξελίξεις. Η έλλειψη τεχνολογικά προηγμένης βιομηχανίας, η αδυναμία να πραγματοποιηθούν επενδύσεις, η μειωμένη ανταγωνιστικότητα αποτελούν εμπόδια για την εκμετάλλευση μιας αυξανόμενης διεθνούς ζήτησης. Γι’ αυτό χρειάζεται τώρα συνεκτική και συνθετική αντίληψη για να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα τόσο την κρίση όσο και τη μόνιμη υστέρησή μας. Οφείλουμε να συνδυάσουμε το άμεσο με το μακροπρόθεσμο. Να στηρίξουμε την οικονομία με επενδύσεις και ταυτόχρονα να επιδιώξουμε διαρθρωτικές αλλαγές, ιδίως τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και τον εξορθολογισμό της διαχείρισης των δημόσιων πόρων. Η μεγάλη πρόκληση για την Ελλάδα τώρα είναι να σχεδιάσει μια παρέμβαση σε όλα τα μέτωπα της κρίσης, ώστε να μπορούμε να συμμετάσχουμε χωρίς καθυστέρηση στην ανάκαμψη, όταν έρθει.

Μια άλλη αυταπάτη που καλλιεργείται από κυβερνητικές δηλώσεις και δημοσιογραφικά ρεπορτάζ είναι ότι η Ελλάδα, αν και έχει υπερβολικό έλλειμμα, δεν διατρέχει τον κίνδυνο αρνητικής μεταχείρισης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, διότι και πολλές άλλες χώρες έχουν ελλείμματα που υπερβαίνουν το επιτρεπτό όριο. Η Ελλάδα όμως έχει παραβεί το Σύμφωνο Σταθερότητας ήδη από το 2007 προτού εκδηλωθεί η κρίση. Παρουσιάζει επίσης ένα από τα υψηλότερα δημόσια χρέη στην Ένωση, έχει ήδη υποστεί μια διαδικασία επιτήρησης μόλις εδώ και δύο χρόνια και άρα είναι υπότροπη. Η περίπτωσή της δεν είναι όμοια με εκείνες των άλλων χωρών. Θα συναντήσει περισσότερες δυσκολίες στη διευθέτηση με την Ένωση των ζητημάτων που της παρουσιάζονται. Το αποδεικνύουν και οι πρώτες αντιδράσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο αναθεωρημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας της ελληνικής κυβέρνησης.
Στην Ελλάδα παραγνωρίζουν επίσης ότι οι διεθνείς αγορές κεφαλαίων κρίνουν και αποφασίζουν με βάση τις δικές τους έρευνες και εκτιμήσεις. Είναι λανθασμένη η άποψη ότι το επιτόκιο με το οποίο δανείζεται η Ελλάδα από τις διεθνείς τράπεζες θα μειωθεί, αν η ελληνική κυβέρνηση προβάλει αντιρρήσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα προτεινόμενα από αυτήν μέτρα ή βεβαιώνει ότι είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Οι αγορές θα αποφανθούν για τους κινδύνους που διατρέχει ο δανεισμός της Ελλάδας και την αποτελεσματικότητα των εγχώριων οικονομικών πολιτικών με βάση τη δική τους πληροφόρηση και τα δικά τους κριτήρια. Η ελληνική κυβέρνηση είναι γι’ αυτό υποχρεωμένη να πείσει τις αγορές, εάν θέλει να πετύχει τη μείωση του επιτοκίου.

Παραπλανητικές είναι και οι διαβεβαιώσεις ότι η Ελλάδα ως χώρα της ευρωζώνης, σε περίπτωση που θα δυσκολευτεί να εξεύρει τις αναγκαίες χρηματοδοτήσεις για την κάλυψη του χρέους της, θα έχει τη συμπαράσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί πράγματι να σχεδιάσει κινήσεις για να διευκολύνει κράτη που έχουν δυσκολίες δανεισμού. Όμως ο «ξενοδόχος» με τον οποίο πρέπει να λογαριάζουμε στην περίπτωση αυτή είναι τα κράτη-μέλη της ευρωζώνης που ομόφωνα πρέπει να στηρίξουν παρόμοια μέτρα.
Χώρες όπως η Γερμανία και Ολλανδία είναι πολύ αμφίβολο εάν θα συμφωνήσουν σε κινήσεις διάσωσης άλλων κρατών, μια που υποστηρίζουν σθεναρά την ανάγκη όλες οι χώρες να συμμορφώνονται με τις επιταγές του Συμφώνου Σταθερότητας. Καθοριστικής σημασίας για τη γερμανική στάση είναι επίσης το γεγονός ότι στη Γερμανία θα πραγματοποιηθούν τον Οκτώβριο εθνικές εκλογές. Τα γερμανικά κόμματα αντιτίθενται σε οποιαδήποτε στήριξη άλλων χωρών που συνεπάγεται την επιβάρυνση του Γερμανού φορολογούμενου. Είναι λοιπόν πιθανό, αντίθετα απ’ ό,τι λέγεται, να αναγκαστούμε να βρούμε μόνοι μας δρόμους χρηματοδότησης.

Ο συζητούμενος κοινός δανεισμός όλων των ευρωπαϊκών κρατών ώστε να εξασφαλίζεται χρηματόδηση με χαμηλό επιτόκιο, αν ποτέ πραγματοποιηθεί, θα συνδέεται με όρους για τις χώρες που θα συμμετέχουν. Οι όροι αυτοί θα θέλουν να προλάβουν τη δυνατότητα ενός κράτους να δανείζεται αλόγιστα και να επιβαρύνει τα άλλα κράτη με την εξόφληση των χρεών του. Είναι αμφίβολο αν η Ελλάδα θα θέλει και αν θα μπορεί να εκπληρώσει τους αυστηρούς αυτούς όρους.

Λανθασμένη άποψη αποτελεί επίσης η εκτίμηση ότι όταν ξεπεραστεί η κρίση όλα θα επανέλθουν στη χώρα μας στην προηγούμενη κατάσταση. Θα έχουμε δηλαδή μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη διεθνή οικονομία και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην Ελλάδα. Είναι πολύ αμφίβολο εάν θα εξελιχθούν τα πράγματα κατ’ αυτό τον τρόπο. Η επί δεκαετία και πλέον συνεχής ανάπτυξη στις ΗΠΑ πραγματοποιήθηκε χάρη σε ένα εκτεταμένο δανεισμό των καταναλωτών και των επιχειρήσεων. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρήθηκε στην Ελλάδα. Η έκταση του δανεισμού θα είναι όμως μελλοντικά πολύ πιο περιορισμένη. Όλες οι χώρες, αλλά και οι τράπεζες, θα λειτουργούν με αυστηρότερους κανόνες και το φόβο μιας νέας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Η οικονομική δραστηριότητα ως εκ τούτου δεν θα πάρει τις διαστάσεις που είχε στο παρελθόν.

Ένας επιπρόσθετος λόγος ανησυχίας είναι ότι οι ΗΠΑ που αποτέλεσαν την πηγή της κρίσης εισάγουν πια πάρα πολλά από τα προϊόντα που καταναλώνουν. Δεν τα παράγουν. Αλλά και η Μεγ. Βρετανία τα τελευταία χρόνια στήριξε την ανάπτυξή της κυρίως στις υπηρεσίες και στο χρηματοπιστωτικό τομέα. Η κρίση όμως για να ξεπεραστεί προϋποθέτει να αυξηθεί η εγχώρια παραγωγή τόσο στις ΗΠΑ όσο και αλλού. Να δουλέψουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ, η αεροναυπηγική βιομηχανία στη Μεγ. Βρετανία και γενικά πολλές παραγωγικές επιχειρήσεις, ώστε να υποκαταστήσουν τις ανύπαρκτες πια χρηματοπιστωτικές δραστηριότητες. Να απορροφηθούν έτσι τα εκατομμύρια των ανέργων, να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης και να υπάρξουν νέες ευκαιρίες οικονομικής δραστηριότητας. Και εν τέλει, να αποκτήσουν χρήμα οι καταναλωτές.

Αυτό σημαίνει ότι τα σχέδια ανάκαμψης των ανεπτυγμένων χωρών θα πρέπει όχι μόνο να διασώσουν τις τράπεζες, αλλά και να ανασυγκροτήσουν τους βιομηχανικούς και παραγωγικούς φορείς που κατέστρεψαν η κρίση και ο ανταγωνισμός. Η ανάκαμψη είναι ένας στόχος που χρειάζεται χρήμα και χρόνο. Πόσω μάλλον στην Ελλάδα. Οι προβλέψεις ότι σε ένα χρόνο περίπου όλα θα είναι πάλι καλά είναι υπεραισιόδοξες. Υπό τις νέες συνθήκες που θα διαμορφωθούν, Αμερικανοί και Ευρωπαίοι δεν θα αγοράζουν στην ίδια έκταση όπως σήμερα προϊόντα της Κίνας και των άλλων υπό ανάπτυξη χωρών.

Οι κινεζικές εξαγωγές, άρα και οι ρυθμοί ανάπτυξης της Κίνας, θα επηρεαστούν ως εκ τούτου αρνητικά. Ο αντίκτυπος της μειωμένης ζήτησης από την Κίνα θα εκδηλωθεί με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης των ανεπτυγμένων χωρών. Θα υπάρξει επιπρόσθετα ο κίνδυνος οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι πολίτες να αναρωτηθούν γιατί θα πρέπει να καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της ζήτησής τους με προϊόντα τρίτων χωρών και όχι με δικά τους προϊόντα. Ένα κύμα προστατευτισμού και υποτίμησης των νομισμάτων για ανταγωνιστικούς λόγους είναι πιθανό. Θα προκαλέσει νέα παγκόσμια αναταραχή και νέα κύματα εθνικισμού.

Ας μην ξεχνάμε ότι η Κίνα αυτή τη στιγμή αγοράζει τα ομόλογα του αμερικανικού δημοσίου και έχει επενδύσει τα τεράστια συναλλαγματικά της πλεονάσματα σε δολάρια. Σε περίπτωση ενός εμπορικού πολέμου, έχει πάντα τη δυνατότητα να πιέσει τις ΗΠΑ επενδύοντας στο ευρώ ή σε άλλα νομίσματα τα αποθέματά της και προκαλώντας την κατάρρευση της αξίας του δολαρίου. Αυτό δεν είναι ένα εξωπραγματικό σενάριο. Ο κ. Ομπάμα ζήτησε από την Κίνα να ανατιμήσει το νόμισμά της ώστε να προστατευθεί η παραγωγή άλλων χωρών από τον κινεζικό ανταγωνισμό. Η Κίνα απάντησε ότι αν συμβεί αυτό, θα πρέπει να αναθεωρήσει και την πολιτική της στήριξης του δολαρίου.

Ούτε οι ΗΠΑ ούτε η Ευρώπη λοιπόν μπορούν από μόνες τους να σώσουν την παγκόσμια οικονομία. Δεν αποτελούν πια τις μόνες οικονομικές κυρίαρχες δυνάμεις που καθορίζουν κατά την κρίση τους τη λύση των διεθνών οικονομικών προβλημάτων. Ο σεισμός που συγκλόνισε τις παγκόσμιες αγορές επιβάλλει τη συναινετική διαμόρφωση των διεθνών οικονομικών σχέσεων. Η Ελλάδα στην εξέλιξη αυτή είναι υποχρεωμένη να συνταχθεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα πρέπει να έχει τη δύναμη στο πλαίσιο της Ένωσης να υπερασπίσει τα συμφέροντά της. Η σημερινή πορεία της ελληνικής οικονομίας, η οποία της εξασφάλισε στο διεθνή τύπο το χαρακτηρισμό του «αδύνατου κρίκου της ευρωζώνης», δείχνει ότι οι δυνατότητες επιρροής της υστερούν και πρέπει να αυξηθούν σημαντικά. Πρέπει να ξαναμπούμε στην πραγματική τροχιά των ευρωπαϊκών εξελίξεων από τις οποίες περιθωριοποιηθήκαμε τα τελευταία χρόνια.

Από το captital. gr http://www.capital.gr/News.asp?id=682158

Ο Δένδιας, ο Παλαιοκώστας, το κινητό και η μπριζόλα

Απόψεις φίλου του blog που μας ήρθαν με e-mail

Οι αποφάσεις που παίρνονται εν θερμώ δεν ξέρω τι ισχύ και πόση αποτελεσματικότητα έχουν. Αστραπιαία και χωρίς μελέτη βγήκε ο Δένδιας και ανέσυρε από τα συρτάρια όποια πρόταση είχε γίνει κατά καιρούς για τη βελτίωση του σωφρονιστικού συστήματος. Πήρε η μπάλα καρτοκινητά, σύστημα μπλοκαρίσματος τηλεφώνων, προσλήψεις υπαλλήλων, κύκλους εκπαίδευσης, συμβούλους ασφαλείας από το εξωτερικό, χτίσιμο νέων φυλακών, το ‘πόθεν έσχες’ των υπαλλήλων, ράμπο για τα καταστήματα κράτησης, τακτικότερες ασκήσεις, και αυστηροποίηση (sic) της πειθαρχικής διαδικασίας.

Κάποια από αυτά τα μέτρα θα εμποδίσουν ορισμένες από τις μελλοντικές απόπειρες απόδρασης, χωρίς αυτό να είναι και σίγουρο, μπορεί να συμβεί και τυχαία. Κάποια από αυτά θα αποδειχθούν αποτελεσματικά. Και κάποια άλλα θα δε θα εφαρμοστούν. Ή θα εκφυλιστούν τόσο, όσο να καταστούν ανύπαρκτα. Τα περισσότερα βέβαια χρήζουν συνεργασίας με άλλους φορείς και νομοθετικές ρυθμίσεις τόσο χρονοβόρες που κατά πάσα πιθανότητα θα απορριφθούν εν τη γενέσει τους.

Εμένα μου φαίνονται ιδέες που πετούσε στο τραπέζι χθες το βράδυ μια παρέα μεταξύ τυρού και αχλαδιού, για να το πω κομψά. Για να εξαγγείλεις μέτρα πάει να πει ότι έκανες τη μελέτη σου. Δηλαδή μελέτησες τις αποδράσεις που έγιναν από όλες τις φυλακές στη χώρα, έκανες έρευνα και βρήκες τι/ποιος φταίει. Τόσο ποσοστό των αποδράσεων έγινε εξαιτίας πλημμελής φύλαξης. Τόσο ποσοστό έγινε εξαιτίας της χρήσης καρτοκινητών(?). Τόσο ποσοστό έγινε εξαιτίας χρηματισμού των υπαλλήλων και το υπόλοιπο έγινε εξαιτίας ανεπάρκειας ή ανικανότητας ή βλακείας. Μέσα σε μια μέρα και χωρίς να έχει βγει το πόρισμα της έρευνας τι πρόλαβε ο Δένδιας να μελετήσει;

Στο διαδίκτυο διάβαζα σήμερα ότι «στοχοποιήθηκαν τα καρτοκινητά επειδή αυτά χρησιμοποίησαν οι δράστες και οι συνεργοί τους. Οπότε απαγορεύουμε την ανωνυμία σε όλα τα καρτοκινητά για όλους. Αν δηλαδή είχαν χρησιμοποιήσει σήματα καπνού θα απαγορεύαμε το ψήσιμο της μπριζόλας;»

Γεγονός είναι ένα: όσο υπάρχουν φυλακές και κρατούμενοι, θα υπάρχουν και απόπειρες απόδρασης. Γιατί όμως αυτή η συγκεκριμένη απόδραση εκτός από το διεθνή διασυρμό της χώρας, προκάλεσε τέτοια θυμηδία; Δεκάδες ανέκδοτα κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα και από blog σε blog. Ο Παλαιοκώστας απέκτησε τη φήμη του γοητευτικού Βatman, του ανυπότακτου τυχοδιώκτη, του Ρομπέν των Δασών που κλέβει τους πλούσιους και ποτέ τους φτωχούς, του ανθρώπου που ρεζίλεψε την αστυνομία, που δε σκότωσε ποτέ αλλά έχοντας επίγνωση των δυνατοτήτων του όταν τον ρώτησαν την τελευταία φορά που τον συνέλαβαν πόσο θα μείνει μέσα, απάντησε: Δεν ξέρω… Κοντά 30.000 μέλη έχει το group ‘Παλαιοκώστας Airlines’ στο facebook. Και περίπου 13 group έχουν στηθεί ως fun club. Είναι η αντίδραση των νέων στα γεγονότα του Δεκεμβρίου του 2008, η απάντηση στον εξοστρακισμό της σφαίρας, η εκδίκηση που παίρνει ο Παλαιοκώστας για τους ξυλοκοπημένους φοιτητές, για τους κυνηγημένους μαθητές, για τους προσαγμένους με τον τρομονόμο νέους, για τους ψεκασμένους αγρότες.
Λαϊκός ήρωας ο Παλαιοκώστας. Σημεία των καιρών; Μπορεί.

Είναι ο Παλαιοκώστας και μόλις σας τελείωσε…
Vamp

Συνεδριάζει σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο Σερβίων

Θέματα:
1. Περί ψήφισης απολογισμού οικονομικού έτους 2008 για τους Παιδικούς Σταθμούς Δήμου Σερβίων .
2. Περί ψήφισης προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2009 για τους Παιδικούς Σταθμούς Δήμου Σερβίων.
3. Περί ψήφισης απολογισμού οικονομικού έτους 2008 για το Δημοτικό Στάδιο Σερβίων.
4. Περί ψήφισης προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2009 για το Δημοτικό Στάδιο Σερβίων.
5. Περί κατανομής πιστώσεων από Κ.Α.Π. στα Ν.Π.Δ.Δ. «Παιδικοί Σταθμοί- Δημοτικό Στάδιο-Κ.Ε.Φ.Ο.
6. Περί χορήγησης παράτασης προθεσμίας συμβατικού χρόνου περαίωσης του έργου: «Ασφαλτοστρώσεις δρόμων εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης των Σερβίων»
7. Περί χορήγησης παράτασης προθεσμίας συμβατικού χρόνου περαίωσης του έργου: «Εμπλουτισμός υδραγωγείου Οικισμού Πολυρράχου»
8. Περί γνωμοδότησης για έγκριση περιβαλλοντικών όρων του Σταθμού βάσης κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας VODAFON-ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. στη θέση Φλάμπουρο του Δ.Δ. Μεταξά Δήμου Σερβίων.
9. Περί συζήτησης διαφόρων θεμάτων

Το Προφίλ μας