Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2009

Ψήφισμα του Ν.Σ. Κοζάνης για την κατάργηση της περιφ. Δ/νσης ΕΛΤΑ

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης με ψήφισμα, ζητά την απόρριψη της πρότασης για κατάργηση της περιφερειακής Διεύθυνση Δυτ. Μακεδονίας των ΕΛΤΑ. Συγκεκριμένα:
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης καταδικάζει κατά πλειοψηφία την κατατεθείσα πρόταση στην συνεδρίαση της 30/12/2008 του Δ.Σ. των ΕΛΤΑ στα πλαίσια της Διοικητικής Αναδιοργάνωσης, αίτημα της οποίας ήταν η κατάργηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας, η οποία σημειωτέον συμπεριλαμβάνει και τους νομούς Πέλλης και Ημαθίας. Η πρόταση αυτή μειώνει τις θέσεις εργασίας κατά 15 και δεν συμβάλλει στη Διοικητική Αποκέντρωση, η οποία βοηθάει την Περιφερειακή Ανάπτυξη. Αντιθέτως, ενισχύει την υπερσυγκέντρωση δημιουργώντας προβλήματα λειτουργίας, παραβλέπει την κοινωνική διάσταση η οποία δεν αποτιμάται οικονομικά. Συνεπώς, ζητούμε την απόρριψη της πρότασης για κατάργηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας.
Σε αντίθετη περίπτωση θα βρει σύσσωμο το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης, αλλά και τον λαό της Δυτικής Μακεδονίας αντιμέτωπους στην υλοποίηση της εν λόγω απόφασης.
Από τον "Χρόνο"

Ομιλία Γ. Παπακωνσταντίνου για τη μετεγκατάστασης της Ακρινής


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα τοποθετηθώ επί της τροπολογίας που έχουμε καταθέσει μαζί με συναδέλφους του ΠΑ.ΣΟ.Κ., σχετικά με την μετεγκατάσταση του οικισμού της Ακρινής στο Νομό Κοζάνης. Η τροπολογία είναι εξαιρετικά σύντομη. Επιτρέψτε μου να σας τη διαβάσω: «Κατά παρέκκλιση των ήδη ισχυουσών διατάξεων για τη μετεγκατάσταση οικισμών, αποφασίζεται η μετεγκατάσταση του οικισμού της Ακρινής Νομού Κοζάνης, γιατί έχει υποστεί ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική ζημία. Η μετεγκατάσταση θα πραγματοποιηθεί εντός εύλογου χρόνου και ακολουθώντας ανάλογες διαδικασίες με αυτές των άλλων οικισμών».

Ο οικισμός της Ακρινής βρίσκεται στο Δήμο Ελλησπόντου στο Νομό Κοζάνης. Είναι ένα χωριό πολύ κοντά στο σταθμό του Αγίου Δημητρίου που είναι από τους μεγαλύτερους σταθμούς παραγωγής της Δ.Ε.Η.. Βρίσκεται δίπλα ακριβώς στο ορυχείο του Νοτίου Πεδίου. Οι κάτοικοι του οικισμού έχουν τριών ειδών προβλήματα. Κατ’ αρχήν έχουν ένα πρόβλημα περιβάλλοντος, τόσο από τη λειτουργία του σταθμού παραγωγής όσο και από τη λειτουργία του ορυχείου. Δίπλα σ’ αυτό έχουν ένα πρόβλημα δημόσιας υγείας. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν στο Νομό Κοζάνης επιδημιολογικές μελέτες μακράς διαρκείας για να μπορέσει κάποιος να το πιστοποιήσει απολύτως έγκυρα επιστημονικά. Υπάρχουν, όμως, πολλές μελέτες και πάρα πολλά κρούσματα αυξημένων θανάτων και ασθενειών που δείχνουν ότι υπάρχει ένα σοβαρότατο πρόβλημα υγείας. Νομίζω ότι αυτό το πιστοποιεί κάποιος και με μια απλή επίσκεψη, βλέποντας τις συνθήκες υπό τις οποίες ζουν αυτοί οι άνθρωποι. Τρίτον, υπάρχει ένα πρόβλημα οικονομικής βιωσιμότητας των κατοίκων του χωριού. Αυτό είναι, γιατί η Δ.Ε.Η. έχει απαλλοτριώσει μέχρι τώρα 3.500 στρέμματα του κάμπου και ετοιμάζεται να απαλλοτριώσει άλλα 4.000. Η προοπτική είναι η απαλλοτρίωση του συνόλου του κάμπου της Ακρινής τα επόμενα χρόνια.

Αυτά τα οποία σας λέω δεν είναι απλώς δικές μου διαπιστώσεις. Πριν από μερικούς μήνες επισκέφθηκε την περιοχή η Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής. Σας διαβάζω κάποια από τα κεντρικά προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την Επιτροπή στο Νομό. «Προβληματική εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων των εγκαταστάσεων. Υψηλές εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου από τις ενεργειακές μονάδες. Δέσμευση μεγάλων εκτάσεων και μη επαναπόδοσή τους στην τοπική κοινωνία μετά την αποκατάστασή τους. Μη μετεγκατάσταση οικισμών που βρίσκονται πολύ κοντά στις εγκαταστάσεις και έλλειψη ενημέρωσης του πληθυσμού ως προς τα επίπεδα ρύπανσης»

Εδώ και τρία χρόνια περίπου έχει ξεκινήσει μία συζήτηση με τους κατοίκους του οικισμού της Ακρινής να ζητούν την μετεγκατάσταση του οικισμού. Αυτή η συζήτηση έχει γίνει με οργανωμένο τρόπο, με συλλογική εκπροσώπηση των κατοίκων. Και σ’ αυτήν τη συζήτηση έχουν εμπλακεί πέραν της Δ.Ε.Η., η Νομαρχία, ο τοπικός Δήμος Ελλησπόντου, η γραμματεία της περιφέρειας και το αρμόδιο Υπουργείο. Το πρόβλημα είναι ότι μετά από τρία χρόνια οι κάτοικοι αισθάνονται ότι πηγαίνουν από τον Άννα στον Καϊάφα. Πλησιάζουν τη Δ.Ε.Η. και η Δ.Ε.Η. τους παραπέμπει στο Υπουργείο. Πλησιάζουν στο Υπουργείο και το Υπουργείο τους παραπέμπει στη Δ.Ε.Η.. Και κάπου στη μέση βρίσκεται η περιφέρεια, η οποία αγοράζει χρόνο, χωρίς να δίνει καμία οριστική απάντηση. Πρόσφατα σε ακρόασή του στη Βουλή ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Η. κ. Αθανασόπουλος ξεκαθάρισε επιτέλους τις προθέσεις της επιχείρησης. Σε δική μου ερώτηση απάντησε «ότι όσον αφορά στην Ακρινή δεσμεύθηκα από το Νοέμβριο ότι δεν προτιθέμεθα να μετεγκαταστήσουμε οικισμούς, οι οποίοι δεν έχουν λιγνίτη. Οπωσδήποτε, όμως, τα θέματα τα οποία αναφέρατε περιβάλλοντος, υγείας κ.λπ., είναι σοβαρά, είναι θέματα στα οποία πρέπει και η πολιτεία να συνδράμει για να βρούμε λύση από κοινού».

Εδώ είμαστε λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με την πολιτεία να πρέπει να αναλάβει το ρόλο που της ανήκει σ’ αυτό το ζήτημα. Παραπέμπω και πάλι στις προτάσεις της μόνιμης Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, η οποία λέει ότι «χρειάζεται εμπεριστατωμένη μελέτη για επέκταση του μέτρου της μετεγκατάστασης οικισμών του νομού, των οποίων το περιβάλλον και η δημόσια υγεία υπόκειται ή πρόκειται να υποστεί σημαντική επιβάρυνση από τις λιγνιτικές δραστηριότητες χωρίς να προαπαιτείται η ύπαρξη κοιτασμάτων λιγνίτη στο υπέδαφός τους». Να θυμίσω στους συναδέλφους ότι η λιγνιτική νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού να προβαίνει σε απαλλοτριώσεις οικισμών και να μετακινεί, να γίνονται δηλαδή μετεγκαταστάσεις οικισμών, όπου υπάρχει κάτω από το χωριό λιγνίτης προς εκμετάλλευση. Αυτό έχει γίνει στο παρελθόν και σύμφωνα με το νέο στρατηγικό σχέδιο της Δ.Ε.Η. αυτό πρόκειται να γίνει για δύο άλλα χωριά του Νομού Κοζάνης, αλλά όχι για το συγκεκριμένο χωριό.

Και εδώ υπάρχει ένα κενό στη νομοθεσία, ένα κενό το οποίο πρέπει να δούμε. Το κενό αυτό έχει να κάνει με οικισμούς, οι οποίοι ενώ ακριβώς κάτω από το χωριό μπορεί να μην έχουν λιγνίτη, η περιβαλλοντική επιβάρυνση, η επιβάρυνση της δημόσιας υγείας αλλά και η οικονομική ασφυξία στο συγκεκριμένο οικισμό από τις δραστηριότητες της Δ.Ε.Η. είναι τόσο μεγάλη, που πρέπει εδώ ένας συνδυασμός της πολιτείας και της Δ.Ε.Η. να βρουν λύσεις για να μπορέσουν οι άνθρωποι να ζήσουν οι ίδιοι και τα παιδιά τους σε ένα σωστό περιβάλλον. Αυτό είναι μια γενική αρχή που προβλέπεται από όλες τις ευρωπαϊκές συμβάσεις, το Σύνταγμα της χώρας μας και έχει να κάνει με τα δικαιώματα και την προστασία της υγείας των πολιτών. Θέλω με αφορμή την υπόθεση της Ακρινής να θέσω και ένα ευρύτερο ζήτημα που έχει να κάνει με την ανάγκη -ακριβώς επειδή ζητήματα όπως αυτά συναντώνται όλο και περισσότερο- να φροντίσει η πολιτεία να θεσμοθετήσει ένα μόνιμο μηχανισμό συνεννόησης, διαβούλευσης, συναπόφασης της Δ.Ε.Η. με την τοπική κοινωνία. Αυτή τη στιγμή έχουμε κατοίκους οι οποίοι δεν γνωρίζουν τι θα γίνει στο μέλλον και έχουμε τη μεν Δ.Ε.Η. να παραπέμπει στην πολιτεία και η πολιτεία στη Δ.Ε.Η. Αυτή η κατάσταση είναι ανεπίτρεπτη. Χρειάζεται ένας μόνιμος μηχανισμός διαβούλευσης τον οποίο θα θεσμοθετήσει η πολιτεία, στον οποίο να εμπλέκεται η Δ.Ε.Η., το επίσημο κράτος, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι κοινωνικοί φορείς, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, ένας μηχανισμός μόνιμος, ο οποίος θα κοιτάει προβλήματα περιβάλλοντος, ζητήματα αποκατάστασης εδαφών, ζητήματα μετεγκατάστασης οικισμών, ζητήματα τοπικής ανεργίας, θέματα σύνδεσης με τις τοπικές επιχειρήσεις, όλο δηλαδή το πλέγμα των ζητημάτων που σ’ ένα νομό, όπως είναι ο δικός μας, στον οποίο οι δραστηριότητες της Δ.Ε.Η. είναι πάρα πολύ σημαντικές, είναι κρίσιμα και πρέπει να αντιμετωπίζονται μ’ ένα συντεταγμένο τρόπο.

Ελλείψει ενός τέτοιου μηχανισμού βρισκόμαστε στην αδυναμία και χάνει η πολιτεία από τη δική της μεριά απολύτως την αξιοπιστία της απέναντι στους κατοίκους, η δε Δ.Ε.Η. επικαλείται πότε τον χαρακτήρα της ως εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και πότε το δημόσιο χαρακτήρα της ανάλογα με το τι την βολεύει. Άρα, λοιπόν, για να ολοκληρώσω, κύριε Πρόεδρε, σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο χρειάζεται πρώτον να ξαναδούμε τη λιγνιτική νομοθεσία και γενικότερα τη νομοθεσία που αφορά τις μετεγκαταστάσεις οικισμών. Δεύτερον, χρειάζεται να δούμε το ζήτημα ενός μόνιμου μηχανισμού διαβούλευσης για να λυθούν τα προβλήματα αυτά. Μέχρι τότε όμως καλώ την Κυβέρνηση να δεχθεί τη συγκεκριμένη τροπολογία που αφορά ένα επείγον ζήτημα -στο οποίο νομίζω ότι θα συμφωνήσουν και οι Βουλευτές του Νομού από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας- ένα ζήτημα για το οποίο χρωστάμε μια καθαρή απάντηση στους κατοίκους του συγκεκριμένου οικισμού. Ευχαριστώ πολύ.


Σχόλιο ai-vreS: Η συγκεκριμένη ανάρτηση φαινομενικά δεν αφορά άμεσα την περιοχή μας. Για σκεφτείτε όμως τι θα γίνει αν πραγματοποιηθεί η επέκταση του λιγνιτωρυχείου στο Τριγωνικό. Μήπως θα συζητούμε για τη μετεγκατάσταση του Τριγωνικού του Προσηλίου και του Πολυρράχου; Και μήπως θα ανησυχούμε για τις επιπτώσεις στην υγεία των παιδιών μας; Δεν υπάρχουν επιδημιολογικές μελέτες στην περιοχή Κοζάνης λέει ο κ. Παπακωνσταντίνου, υπάρχουν όμως αυξημένα κρούσματα θανάτων και ασθενειών. Νομίζει κανείς ότι η περιοχή μας θα μείνει ανεπηρέαστη;

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2009

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ

Λάβαμε το παρακάτω δελτίο τύπου από την Ενωτική Δημοτική Κίνηση Σερβίων σχετικά με το θέμα της παιδιάτρου.

Κύριε δήμαρχε,

Τα ψέματα έχουν και ένα όριο. Δεν μπορείτε να κοροϊδεύετε ούτε εμάς ούτε τους δημότες του Δήμου μας.

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 19ης Ιανουαρίου 2009, μετά από πρόταση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αγάπιου Γαβριηλίδη, ελήφθη ομόφωνη απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο για

α) να εξουσιοδοτηθεί ο δήμαρχος ώστε να επικοινωνήσει με τον Διοικητή του Νοσοκομείου Κοζάνης και να του ανακοινώσει την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δηλαδή να εκτελεστεί η απόφαση του Υπουργείου Υγείας, ώστε να ανακληθεί η απόσπαση της παιδιάτρου κ. Στέλλας Φουντούλη στο Κέντρο Υγείας Σερβίων, και

β) σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την απόφαση του Υπουργείου Υγείας και του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων, να υπάρξουν κινητοποιήσεις των κατοίκων στο Νοσοκομείο Κοζάνης

Στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Σερβίων http://www.dimos-servion.gr υπάρχει αναρτημένο Δελτίο Τύπου στο οποίο αναγράφεται ότι η παιδίατρος θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στο Κέντρο Υγείας Σερβίων, πράγμα πέρα για πέρα ΨΕΥΔΕΣ.
Στην πραγματικότητα στο Κέντρο Υγείας Σερβίων υπάρχει αναρτημένη ανακοίνωση που λέει ότι το παιδιατρικό τμήμα του Κέντρου Υγείας είναι κλειστό λόγω μετακίνησης της παιδιάτρου στο Νοσοκομείο Κοζάνης και φυσικά η κ. Φουντούλη βρίσκεται στην ΚΟΖΑΝΗ και θα συνεχίσει να βρίσκεται εκεί έως τις 20/4/09.
κ. δήμαρχε

εκτελέσατε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου;
Γιατί έτσι όπως είναι τα πράγματα τώρα δύο τινά μπορούν να συμβαίνουν:

ή 1) δεν επικοινωνήσατε καθόλου με τον Διοικητή κ. Παν. Μπογιατζίδη αψηφώντας το Δημοτικό Συμβούλιο και αδιαφορώντας για το θέμα της παιδιάτρου που αγγίζει όλη την περιοχή
ή 2) επικοινωνήσατε με το Διοικητή του Νοσοκομείου ο οποίος σας έγραψε εις τα παλαιότερα των υποδημάτων του, πράγμα που δείχνει το κύρος σας

Τι προτίθεσθε να κάνετε κ. δήμαρχε; Θα σεβαστείτε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων όπως είστε υποχρεωμένος;
Εμείς ως αξιωματική αντιπολίτευση τασσόμαστε υπέρ των δυναμικών κινητοποιήσεων.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ!

Αγάπιος Γαβριηλίδης



Ανακρίβειες από το Δήμο Σερβίων για την παιδίατρο!!!

Στην ιστοσελίδα του Δήμου Σερβίων υπάρχει το εξής κείμενο: "... η ειλημμένη από τον Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κοζάνης απόφαση για απόσπαση της Παιδιάτρου κ. Φουντούλη Στέλλας στο Νοσοκομείο Κοζάνης από το Κέντρο Υγείας Σερβίων, ανακαλείται και εώς εκ τούτου η Παιδίατρος θα συνεχίσει να προσφέρει τις πολύτιμες υπηρεσίες της στα Σέρβια".
Κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε το κείμενο στο κόκκινο πλαίσιο.

Αυτό που αποφεύγει επιμελώς να πει ο Δήμος Σερβίων είναι ότι η κ. Φουντούλη βρίσκεται ακόμα στην Κοζάνη με απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου κ. Παν. Μπογιατζίδη η οποία κοινοποιήθηκε χθες Τρίτη 20/1/09. Ενώ λοιπόν η ανακοίνωση του Δήμου μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το θέμα έχει κλείσει, η πραγματικότητα είναι διαφορετική: η κ. Στέλλα Φουντούλη θα βρίσκεται στην Κοζάνη έως τις 20 Απριλίου 2009 και ΔΕΝ θα συνεχίσει να προσφέρει τις πολύτιμες υπηρεσίες της στην περιοχή μας.
Ο Διευθυντής του Κέντρου Υγείας Σερβίων κ. Λαϊόπουλος αδυνατώντας να κάνει οτιδήποτε εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση που βρίσκεται αναρτημένη από σήμερα στο Κέντρο Υγείας.


Κάποιος μας δουλεύει;;;; Δηλαδή τίποτα δεν κάνανε!

Παρουσίαση βιβλίου του Αλέκου Παπαδόπουλου

Το βιβλίο του Αλέκου Παπαδόπουλου "Τα βήματα του Έστερναχ-Η Ελλάδα μετά το 2010" θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2009 και ώρα 8.00 το βράδυ στην αίθουσα Φίλιππος. Οργανωτές της εκδήλωσης είναι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κοζάνης, ο Δήμος Κοζάνης, ο Σύλλογος Ηπειρωτών Κοζάνης, οι Εκδόσεις της ΕΣΤΙΑΣ και το Συνεταιριστικό Βιβλιοπωλείο Κοζάνης.

Το βιβλίο θα παρουσιάσουν :
  • Πάρις Κουκουλόπουλος, Δήμαρχος Κοζάνης
  • Γιώργος Φλωρίδης, Βουλευτής
  • Αντώνης Καρακούσης, Δημοσιογράφος
  • Τη συζήτηση θα συντονίζει ο Πασχάλης Μητλιάγκας
  • Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Γιώργος Δακής, Νομάρχης Κοζάνης
Ενας Βενεδικτίνος μοναχός που ξεκίνησε από το Εστερναχ, μια πόλη του Λουξεμβούργου, το 698 μ.Χ. να προσηλυτίσει την Κεντρική Ευρώπη, είναι ο βασικός συμβολισμός του νέου βιβλίου του Αλέκου Παπαδόπουλου. Μια οξυδερκής ματιά στην κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα, μια κατάθεση εμπειρίας, γνώσης και αγωνίας. Μια πλατφόρμα στη διάθεση πολιτών και πολιτικών για μια νέα αρχή. Ο κος Παπαδόπουλος διαχωρίζει την περίοδο 1994-2000 «κατά την οποία παρήχθησαν έργα αξιομνημόνευτα» από τη δεκαετία που διανύουμε «όπου η υποχώρηση και η αποσύνθεση του δημόσιου βίου είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της». Με βάση αυτή την προσέγγιση περιγράφει τις προϋποθέσεις για να μπορέσει η Ελλάδα να βαδίσει με επιτυχία την ερχόμενη δεκαετία. Από τον λόγο του αναδεικνύεται ένας πραγματικός... «μοναχός» του δημόσιου βίου, που προσφέρει τις θέσεις του χωρίς ανταλλάγματα.

Τα προβλήματα και οι λύσεις που προτείνει

Το πρόβλημα: «Η χώρα πορεύεται τυφλά, χωρίς σχέδιο, χωρίς στόχους, χωρίς ρυθμό. Συχνά αναγορεύει την έσχατη άμυνα στα μεγάλα προβλήματα ως μεγάλες επιτυχίες. Κυριαρχεί μια προκλητική αδιαφορία απέναντι στους λόγους εξαιτίας των οποίων η Ελλάδα κατηφορίζει στο περιθώριο των ευρωπαϊκών χωρών με έντονα σημάδια παρακμής και έλλειψης δυναμισμού»

Η πρόβλεψη: «Το πνεύμα του εκσυγχρονισμού δεν χάθηκε. Θα επανακάμψει σύντομα ως ζωτική ανάγκη. Υπάρχει βοή και απαίτηση γα να γεννηθούν στη χώρα καινούργια πράγματα».

Η λύση: «Μια πραγματικότητα αλλάζει και ανατρέπεται μόνο όταν έχει γίνει πλήρως αντιληπτή. Οταν τη συνειδητοποιήσεις και την κατανοήσεις. Τα ζωτικά ψεύδη απλά τη διαιωνίζουν. Οταν το πρόβλημα τίθεται, η λύση του δεν είναι μακριά»...

Ο αντίπαλος: «Τα χωρίς προσανατολισμό άμορφα καταναλωτικά στρώματα, οι οργανωμένες συντεχνίες και οι δυνάμεις του οικονομικού επαρχιωτισμού προσφέρουν ακόμη καταφύγιο και ισχυρή πολιτική νομιμοποίηση στις καθηλωτικές δυνάμεις που υπάρχουν και δρουν σε όλο το πολιτικό φάσμα, εντούτοις δεν μπορούν να αποτρέψουν τη μετεξέλιξη της χώρας».

Το ζητούμενο:«Το νέο ήθος της χώρας, η επανάκαμψη του πνεύματος του εκσυγχρονισμού, η αναθεσμοποίηση, η ελληνική ριζοσπαστική σοσιαλδημοκρατία του μέλλοντος, οι νέες δομές του πολιτιστικού, πολιτικού, διοικητικού, οικονομικού και κοινωνικού μηχανισμού, αποτελούν τα θεμελιακά ζητούμενα της επόμενης δεκαετίας, έτσι ώστε η Ελλάδα να κυριαρχήσει ξανά πάνω στο μέλλον της»...

Το εργαλείο: «Η θεσμική ανανέωση είναι το βασικό εργαλείο με το οποίο η ελληνική σοσιαλδημοκρατία θα έχει τη δυνατότητα να καθοδηγήσει τις αλλαγές, με τις οποίες θα συνδυαστεί η δυναμική των αγορών με την κοινωνική μεταρρύθμιση, ώστε όλα τα κοινωνικά στρώματα να επωφεληθούν από την οικονομική ανάπτυξη»...

Η ατάκα: «Το θέμα όμως είναι να επιτύχουμε στη μεγάλη πρόκληση του μέλλοντος και όχι να κλείσουμε την ταυτότητά μας σε ένα μουσείο, στο "Μαντάμ Τυσώ" της ελληνικότητας»...

Κριτική από το Έθνος http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&tag=8400&pubid=1770632


Ανακοίνωση της ΚΟ του ΚΚΕ

H ΚΟ Κοζάνης του ΚΚΕ διοργανώνει συνεστίαση το Σάββατο 24 Γενάρη στο Οικογενειακό Κέντρο «Παλάτι», στην Κοζάνη.

Eρώτηση Αλέκου Αθανασιάδη: Οι ενέργειές του ΥΠΕΘΑ για την Υγιεινή και Ασφάλεια των στρατοπέδων

Θέμα: Οι ενέργειές του ΥΠΕΘΑ για την Υγιεινή και Ασφάλεια των στρατοπέδων είναι ελλιπείς και εξυπηρετούν μόνο την επικοινωνιακή πολιτική του.
Με την 3963/01-09-08 ερώτησή μας θέσαμε ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα που έχετε λάβει για την υγιεινή και ασφάλεια του προσωπικού στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Με την Φ. 900α/5970/9806/26 Σεπ. 2008 απάντησή σας, συνεχίζετε την προσφιλή τακτική της ωραιοποίησης και της μετάθεσης στο μέλλον των όποιων αποφάσεων (Μελέτη Αναθεώρησης Μελλοντικής Δομής Δυνάμεων 2007-2020), μια που τα προβλήματα που με υπαιτιότητά σας δημιουργήθηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις (δημιουργία επιπλέον δεκατεσσάρων Κέντρων Εκπαίδευσης, ενεργοποίηση μεγάλων σχηματισμών, αντίθετα σε κάθε επιχειρησιακή λογική και με ότι κόστος αυτό συνεπάγεται), μπορούν να περιμένουν .
Παρά τις διαψεύσεις των προβλημάτων, το με στοιχεία Φ.708/150/70128/Σ.1362 της 6ης Οκτωβρίου 2008, έγγραφο της ΑΣΔΕΝ , έρχεται αφενός να φωτίσει και να προβάλει προβλήματα που εσείς προσπαθείτε επανειλημμένα να αποκρύψετε και αφετέρου να αποτυπώσει τις δικές σας ευθύνες.
Στο προαναφερθέν έγγραφο που αφορά παρατηρήσεις, διαπιστώσεις από επιθεωρήσεις στην περιοχή ευθύνης της Περιφερειακής Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγιεινής της ΑΣΔΕΝ, ανάμεσα σε άλλα, αναφέρεται πως:
Σε πολλούς ηλεκτρικούς πίνακες, είτε δεν υπάρχει αντιηλεκτροπληξιακός διακόπτης, είτε ήταν συνδεδεμένος με λάθος τρόπο, είτε υπήρχε στον πίνακα αλλά δεν ήταν συνδεδεμένος. Αρκετά τμήματα δικτύων - φωτιστικά σώματα - πρίζες -διακόπτες, τα οποία βρίσκονται σε χώρους με ύπαρξη ύδατος ή και υδρατμών (λουτρά , τουαλέτες , μαγειρεία κτλ) δεν είναι κατασκευασμένα αδιάβροχα ή δεν έχουν συνδεθεί με τον προβλεπόμενο τρόπο. Σε πολλές περιπτώσεις το ηλεκτρικό δίκτυο χαμηλής τάσης διέρχεται μέσα από δένδρα. Υφίσταται σε πολλές περιπτώσεις η κοινή όδευση ηλεκτρικών και τηλεφωνικών καλωδίων. Σχεδόν στο σύνολο των μαγειρείων που επιθεωρήθηκαν, δεν υφίσταται σύστημα αυτόματης πυρόσβεσης. Υπάρχει φθαρμένος μηχανολογικός εξοπλισμός ή εξοπλισμός που δεν πληροί τις προδιαγραφές της ΕΕ. Διαπιστώθηκε πλήρης απουσία συλλογικών πυροσβεστικών εγκαταστάσεων.

Από τα όσα ήδη αναφέρθηκαν, προκύπτουν οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Άμυνας επειδή , πέντε χρόνια μετά από το τραγικό ατύχημα στη Κορνοφωλιά Λυκόφης, που στοίχισε τη ζωή σε πέντε στρατιώτες από ηλεκτροπληξία και με πρόσφατο το θάνατο από ηλεκτροπληξία του στρατιώτη στη Κοζάνη, δεν έχετε διαθέσει τα χρήματα για να αποκατασταθούν τα προβλήματα στις Μονάδες, με αποτέλεσμα να μην παρέχουν στο προσωπικό, υγιές και ασφαλές περιβάλλον εργασίας και διαβίωσης, απαλλαγμένο από κινδύνους .
Από τα 120 εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν, διαθέσατε μόλις τα 11 εκατ., τα οποία προορίζονταν για την συντήρηση του συνόλου των εγκαταστάσεων.
Οι διαπιστώσεις στο έγγραφο της ΑΣΔΕΝ αποκαλύπτουν ευθύνες για την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, επειδή δεν παρέχουν τα απαιτούμενα χρήματα για επισκευές επικίνδυνων εγκαταστάσεων ή επιμένουν να διατηρούν παλαιές εγκαταστάσεις για στρατιωτικές μονάδες που δεν χρειάζονται επιχειρησιακά και παραμένουν ενεργές με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση ρουσφετολογικών και τοπικών συμφερόντων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Είναι δυνατόν πέντε χρόνια μετά από το τραγικό ατύχημα στη Κορνοφωλιά Λυκόφης, που στοίχισε τη ζωή σε πέντε στρατιώτες από ηλεκτροπληξία και με πρόσφατο το θάνατο από ηλεκτροπληξία του στρατιώτη στη Κοζάνη, να μην έχετε διαθέσει τα χρήματα για να αποκατασταθούν τα προβλήματα στο ηλεκτρικό δίκτυο των Μονάδων;
2. Είναι δυνατόν σε πολλούς ηλεκτρικούς πίνακες Μονάδων να μην υπάρχει αντιηλεκτροπληξιακός διακόπτης , να το γνωρίζετε και να μην έχουν διατεθεί οι αναγκαίες πιστώσεις;
3. Να κατατεθούν οι γραπτές εκτιμήσεις επικινδυνότητας που αφορούν την ΖΕ ΑΣΔΕΝ από 01-01-07, προκειμένου να διαπιστωθεί από ποια ημερομηνία έχουν ζητηθεί οι πιστώσεις και δεν έχουν καταβληθεί.
4. Να κατατεθούν οι γραπτές εκτιμήσεις επικινδυνότητας (επιπέδου Α) όλων των υπολοίπων Μειζόνων Σχηματισμών.
5. Να κατατεθούν αντίγραφα των πιστώσεων που διαθέσατε στους Μείζονες Σχηματισμούς, για την Ασφάλεια και Υγιεινή το 2008.
6. Πότε σκοπεύετε να διαθέσετε τις αναγκαίες πιστώσεις για την αποκατάσταση των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στις κτιριακές εγκαταστάσεις των Μονάδων, μέρος των οποίων αναφέρθηκαν παραπάνω;
7. Ως πότε θα προσπαθείτε να εκμεταλλεύεστε πολιτικά το δήθεν ενδιαφέρον σας στα θέματα ασφάλειας του προσωπικού, οργανώνοντας διάφορες διαλέξεις επ’ αυτού, χωρίς ωστόσο να λύνετε πρακτικά τα όποια προβλήματα ασφάλειας υπάρχουν, με τη διάθεση των αναγκαίων πιστώσεων;
8. Μήπως τελικά η διάθεση των όποιων πιστώσεων (στο μέτρο που γίνεται) εκτελείται χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό, εξαιτίας του ότι οι Στρατιωτικές Μονάδες συντηρούν άδεια στρατόπεδα, για τα οποία η κυβέρνησή σας «πάγωσε» την αναδιοργάνωση, που είχε αποφασισθεί και προέβλεπε το κλείσιμο μεγάλου αριθμού στρατοπέδων;
9. Ως πότε θα αντιμετωπίζεται με τέτοια προχειρότητα ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά την ασφάλεια του προσωπικού, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για το ηθικό του προσωπικού των Ε.Δ.;

Δελτίο Τύπου της Οικολογικής Κίνησης


Κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Χάθηκαν 7 χρόνια, αλλά δε χάθηκε το ΞΕΝΙΑ. Η μακρά περίοδος των δικαστικών αγώνων και των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Δήμου Κοζάνης, της ΕΤΑ και των υποψήφιων ιδιωτών αγοραστών καταλήγει μάλλον σε συμβιβαστική λύση, η οποία συνεπάγεται την επαναλειτουργία του ΞΕΝΙΑ. Το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης συζήτησε χθες σχετική πρόταση της ΕΤΑ για δικαστικό συμβιβασμό, την οποία αρχικά αποδέχτηκε ο Δήμος Κοζάνης. Επειδή όμως κατά τη διαδικασία της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο προέκυψαν σημαντικά θέματα νομικής φύσης, αποφασίστηκε η δημιουργία μιας Επιτροπής η οποία θα τα δει πιο συγκεκριμένα. Ο κυριότερος φόβος της αντιπολίτευσης ήταν μήπως η αποδοχή του συμβιβασμού σημάνει αυτόματα και την παραίτηση του Δήμου από την ιδιοκτησία του οικοπέδου του ΞΕΝΙΑ.
Με βάση πάντως την πρόταση της ΕΤΑ, η οποία δεν απορρίφθηκε αλλά μελεταται, οι ιδιώτες θα ενοικιάσουν το ΞΕΝΙΑ, θα επισκευάσουν και θα ανακαινίσουν το κτίριο και θα το λειτουργήσουν ως ξενοδοχείο. Η φόρμουλα αυτή παρότι δεν λύνει το ιδιοκτησιακό πρόβλημα (μιας και εξακολουθεί να ισχύει η «συγκατοίκηση» Δήμου και ΕΤΑ) θεωρείται ικανοποιητική και λειτουργική υπό τις παρούσες συνθήκες. Για το ύψος, τη διάρκεια του μισθώματος και το ποσοστό του Δήμου επιφυλασσόμαστε να εκφράσουμε άποψη μόλις πληροφορηθούμε τις λεπτομέρειες.

Μπορούμε λοιπόν να θεωρήσουμε ότι δικαιώνονται σε ικανοποιητικό βαθμό οι αγώνες της Οικολογικής Κίνησης, του Συλλόγου μηχανικών και των άλλων φορέων, που από την πρώτη στιγμή αντέδρασαν στην αρχική απόφαση του Δήμου να πωληθεί το δημοτικό οικόπεδο του ΞΕΝΙΑ έναντι χαμηλού τιμήματος, καθώς και να γίνουν προσθήκες ορόφων και επεκτάσεις, οι οποίες θα αλλοίωναν την αρχιτεκτονική αξία του κτιρίου. Σε μια τέτοια προοπτική είχαν εναντιωθεί και αρκετοί πολίτες που υπέγραψαν το σχετικό κείμενο διαμαρτυρίας.
Τέλος καλό όλα καλά λοιπόν; Όχι ακριβώς, διότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη και εκκρεμότητες. Προς το παρόν όμως διασώζεται το δημιούργημα του διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη, για το οποίο η Οικολογική Κίνηση έχει ζητήσει από την 4η Εφορία νεότερων μνημείων Θεσσαλονίκης να χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο σύγχρονης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Υπενθυμίζεται ότι παράλληλες κινήσεις διάσωσης και ανάδειξης είχαν γίνει και για άλλα Ξενία της χώρας. Τελικώς πέντε (5) από αυτά χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα. (Η υπόθεση του Ξενία της Κοζάνης, καθυστερεί ακόμη, αλλά γενικά είναι σε καλό δρόμο).
Δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα ΞΕΝΙΑ άλλων πόλεων, τα οποία είτε κατεδαφίστηκαν (Ιωάννινα) είτε κακοποιήθηκαν και εγκαταλείφθηκαν (Άνδρος), παρά τους αγώνες του Πανελληνίου Συλλόγου Αρχιτεκτόνων και τη στήριξη διεθνών οργανισμών. Η Οικολογική Κίνηση προτείνει κατά τη διάρκεια των εργασιών ανακαίνισης του ΞΕΝΙΑ να υπάρξει, πέραν της επίβλεψης, μια Επιτροπή αρχιτεκτονικού και περιβαλλοντικού ελέγχου, στην οποία διατίθεται να συμμετάσχει με ένα μέλος της.
20-1-2009 Οικολογική Κίνηση Κοζάνης
ΥΓ. Για άλλη μια φορά θέλουμε να ευχαριστήσουμε και δημοσίως τον αρχιτέκτονα Κώστα Δεσποτίδη για την αναλυτική τεκμηρίωση και υποστήριξη της αίτησης μας προς την 4η Εφορία νεότερων μνημείων Θεσσαλονίκης.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009

Λουκανικοφαγία στο Βελβεντό TOP channel

Από το χρήση hliasbrain το απόσπασμα από το δελτίο ειδήσεων του Top Channel.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,

Σήμερα συμπληρώνουμε ένα μήνα παρουσίας στο διαδίκτυο. Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας και τη συμμετοχή σας με σχόλια στις αναρτήσεις, με αποστολή φωτογραφιών και πληροφοριών. Το blog αυτό δε θα μπορούσε ποτέ να είχε γίνει χωρίς τη δική σας συμβολή. Συνεχίστε να μας στέλνετε τις απόψεις και τα σχόλιά σας γιατί αυτός ο χώρος είναι για σας.

Ευχαριστούμε και τους φορείς του Νομού που μας εμπιστεύονται τα Δελτία Τύπου.

Βέβαια όπως σε κάθε κοινότητα, η διαδικτυακή κοινότητα έχει και τα παρασιτάκια της. Ευελπιστούμε να τα κρατήσουμε μακριά από μας.

Όπως καταλάβατε ήδη ai-vreS σημαίνει Servia (γι’ αυτό το τελικό S είναι κεφαλαίο – για να διαβάζεται ανάποδα). Σημαίνει όμως και αι βρες! δηλαδή άντε βρες, δηλαδή ψάξε και βρες πώς είναι τα πράγματα κάτω από την επιφάνεια. Γιατί πολλές φορές άλλα μας λένε και άλλα εννοούν, άλλα σκέφτονται και άλλα πράττουν

Αισθανόμαστε την ανάγκη να διευκρινίσουμε ορισμένες παρεξηγήσεις: κυκλοφορούν ονόματα που συνδέονται με το blog και την ομάδα μας. Δεν ισχύει τίποτα από ότι ακούγεται. Είμαστε μια μικρή ομάδα που αγαπά τα Σέρβια και την ευρύτερη περιοχή όχι γι’ αυτό που είναι σήμερα αλλά γι’ αυτό που μπορεί να γίνει αύριο. Δεν είμαστε δημοσιογράφοι, ούτε κατέχουμε καμιά θέση. Ένα laptop έχουμε και μία σύνδεση.

Θεωρούμε όμως ότι ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ Σέρβια, Βελβεντό, Τρανόβαλτο, Λιβαδερό, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Αγ. Κυριακή, Αυλές, Βαθύλακκος, Γούλες, Ελάτη, Ίμερα, Καστανιά, Καταφύγι, Κρανίδια, Λαζαράδες, Λεύκαρα, Μεσσιανή, Μεταξάς, Μικρόβαλτο, Νεράιδα, Παλαιογράτσανο, Πλατανόρεμα, Πολύρραχο, Πολύφυτο, Προσήλιο, Ροδίτης, Τριγωνικό, Φρούριο, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

ΑΥΤΟ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ, Σ’ ΑΥΤΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ


Συντακτική ομάδα
ai-vreS

Υ.Γ. Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις και σε … συμμετοχές!



Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009

Συνέντευξη στο ai-vreS του Τάκη Παπαθανασίου, επιτροπή αγώνα Τριγωνικού

ai-vreS: Κύριε Παπαθανασίου πώς και γιατί προέκυψε τώρα η διαφωνία των κατοίκων του Τριγωνικού με την επέκταση του λιγνιτωρυχείου, αφού υπάρχει γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων και του Νομαρχιακού Συμβουλίου; (Δηλαδή όταν συζητήθηκε στο Δημοτικό και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο εσείς που είσαστε;)

κ. Παπαθανασίου: Μέχρι τη μετατροπή μιας έκτασης σε Οριστική Παραχώρηση, δεν ενημερώνονται σε κανένα στάδιο οι πολίτες και, φυσικά, δεν ζητείται η γνώμη τους. Ούτε εμείς γνωρίζαμε, ότι ο οικισμός του Τριγωνικού, αλλά και 10.000 στρέμματα του αγροκτήματος Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού, βρίσκονται μέσα στην Οριστική Παραχώρηση. Αυτά τα μάθαμε, το Δεκέμβριο του 2008, όταν ζητήσαμε και πήραμε από τη Νομαρχία Κοζάνης τη ΜΠΕ. Ο ρόλος της τοπικής κοινωνίας στην έγκριση του έργου περιορίζεται σε μια απλή, μη δεσμευτική για τη Διοίκηση, γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου και του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Η γνωμοδότηση αυτή πρέπει να δοθεί, από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, εντός δύο μηνών από την ημέρα της κοινοποίησης σε αυτό της ΜΠΕ. Μέσα, λοιπόν, σε δύο μήνες έπρεπε να γίνουν τα εξής:
  • Η Νομαρχία Κοζάνης έπρεπε να μεριμνήσει, ώστε να λάβουν γνώση της μελέτης οι ενδιαφερόμενες Δημοτικές Αρχές, εγκαίρως, ώστε να προλάβουν να εκφράσουν άποψη.
  • Ο Δήμος Σερβίων έπρεπε να μεριμνήσει, για την παροχή στους πολίτες όλων των απαραίτητων στοιχείων, με απλό και κατανοητό τρόπο, μέσω ενημερωτικών εκδηλώσεων, προβολών ή με άλλο τρόπο, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να λάβουν μέρος στη λήψη αποφάσεων.
Εμείς τέτοια ενημέρωση δεν είχαμε. Όσοι πήραν την ΜΠΕ, Δήμος Σερβίων και Νομαρχία Κοζάνης, δεν φρόντισαν να ενημερώσουν την τοπική κοινωνία. Επίσης δεν κλήθηκε, ούτε ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Τριγωνικού, να εκφράσει την άποψή του, όταν συζητήθηκε το θέμα της επέκτασης του Ορυχείου, στο Δημοτικό Συμβούλιο Σερβίων. Άρα εμείς από που να μάθουμε;

ai-vreS: Τι είναι η Οριστική Παραχώρηση και γιατί ζητάτε την κατάργησή της;

κ. Παπαθανασίου: Η Οριστική Παραχώρηση, έχει εκατονταετή διάρκεια και ισοδυναμεί με τίτλο ιδιοκτησίας. Μέσα σε αυτήν απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, χωρίς την έγκριση του "ιδιοκτήτη του λιγνιτωρυχείου" και του Υπουργείου Ανάπτυξης. Οι περιοχές αυτές παραμένουν δεσμευμένες, μέχρις ότου, ο ιδιοκτήτης της Οριστικής Παραχώρησης, υποβάλει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την έναρξη της εκμετάλλευσης. Άρα, έκταση 10.000 στρεμμάτων του αγροκτήματος Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού και ο οικισμός Τριγωνικού, δηλαδή τα σπίτια μας, που βρίσκονται εντός της Οριστικής Παραχώρησης, δεν ανήκουν στην ιδιοκτησία των κατοίκων, αλλά της ιδιοκτήτριας Μεταλλευτικής Εταιρείας, "το δικαίωμα στη μεταλλειοκτησία κατισχύει καταρχήν του δικαιώματος στην ιδιοκτησία". Δηλαδή δεν έχουμε πλέον ιδιοκτησία της περιουσίας μας, στην έκταση η οποία βρίσκεται μέσα στην Οριστική Παραχώρηση. Μέσα στην έκταση αυτή βρίσκεται και ο οικισμός Τριγωνικού. Δηλαδή, δεν έχουμε ιδιοκτησία ούτε στα σπίτια μας! Μπορούμε να το δεχτούμε αυτό;

ai-vreS: Τι επιπτώσεις θα έχει η επέκταση του λιγνιτωρυχείου α) στο χωριό δεδομένης της κατάστασης του εδάφους και β) στην ευρύτερη περιοχή αφού δεν υπάρχει ολοκληρωμένη περιβαλλοντική και εδαφολογική μελέτη (υδροφόρος ορίζοντας κλπ)

κ. Παπαθανασίου: Το Τριγωνικό βρίσκεται μέσα στη ζώνη Οριστικής Παραχώρησης 63 ν. Κοζάνης. Στις Οριστικές Παραχωρήσεις, ο μεταλλευτικός κώδικας λέει ότι «Είναι επιτρεπτή η αναγκαστική απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών, εάν από τις εργασίες τίθενται σε κίνδυνο τα κτίσματα ή η ζωή ή η υγεία των κατοικούντων σε αυτές». Έτσι αν ο ιδιοκτήτης του λιγνιτωρυχείου αποφασίσει κάποια στιγμή να σκάψει μέσα ή δίπλα στο χωριό, οι κάτοικοι του Τριγωνικού θα ακολουθήσουν τη μοίρα των χωριών Καρδιά, Χαραυγή, Εξοχή, Κόμανος, Κλείτος, Ποντοκώμη και Μαυροπηγή. Δηλαδή ξεριζωμός!!! Το Τριγωνικό κινδυνεύει να μετακινηθεί από μελλοντική επέκταση του λιγνιτωρυχείου. Ακόμη και αν δεχτούμε, ότι δεν υπάρχει μελλοντικά ο κίνδυνος της μετεγκατάστασης του χωριού, οι συνέπειες από την επέκταση του ορυχείου, αλλά και από μελλοντικές επεκτάσεις, πιστεύουμε ότι θα είναι τεράστιες για την περιοχή και τον οικισμό μας. Στη ΜΠΕ δεν υπάρχουν μελέτες, όπως εδαφολογική – γεωλογική μελέτη και μελέτη για τις επιπτώσεις του υδροφόρου ορίζοντα. Επειδή εμείς γνωρίζουμε, ότι ο τόπος μας πάσχει από κατολισθήσεις, καθιζήσεις και μετατοπίσεις εδαφών, φοβόμαστε, και όχι χωρίς λόγο, ότι με τις επεκτάσεις θα αρχίσουν ραγίσματα στα σπίτια μας, με αποτέλεσμα μόνοι μας να αρχίσουμε να τα εγκαταλείπουμε, πριν μας ξεσηκώσουν κάποιοι άλλοι. Πώς μπορούμε να δεχτούμε μια τέτοια εξέλιξη; Επίσης, η περιοχή μας πάσχει από την έλλειψη νερού. Η έλλειψη υδρολογικής μελέτης, για το τι θα συμβεί με τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, μας ανησυχεί ιδιαίτερα. Αυτό αφορά όλη την περιοχή και όχι μόνο τα τρία χωρία Προσήλιο, Πολύρραχο και Τριγωνικό. Βέβαια και να υπάρξουν στο μέλλον τέτοιες μελέτες, θα μπορέσουν να καθησυχάσουν τους φόβους μας αυτούς;

ai-vreS: Ποιες άλλες συνέπειες φοβάστε, ότι θα προέλθουν από τη λειτουργία του λιγνιτωρυχείου;

κ. Παπαθανασίου: Στις περιοχές που λειτουργούν λιγνιτωρυχεία, το σύνταγμα δεν ισχύει όπως όλοι μας το γνωρίζουμε. Δηλαδή, δεν ισχύει η προστασία της ατομικής ιδιοκτησίας, δεν ισχύει η προστασία της υγείας και της ζωής των κατοίκων. Ο μεταλλευτικός κώδικας αναφέρει: «Ο μεταλλειοκτήτης έχει δικαίωμα κατάληψης ξένων εδαφών για τις ανάγκες του μεταλλείου του… Υποχρεούται να αποζημιώνει τον ιδιοκτήτη της επιφάνειας του εδάφους για τη στέρηση του εισοδήματος ή της χρήσης του ακινήτου του» και παρακάτω, «Ο μεταλλειοκτήτης δικαιούται να εκτελεί μεταλλευτικές εργασίες στο υπέδαφος ξένου ακινήτου χωρίς υποχρέωση προηγούμενης απαλλοτρίωσης ή καταβολής αποζημιώσεως στον ιδιοκτήτη του εδάφους ή συστάσεως δουλείας στο ξένο ακίνητο». Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης γης δεν έχει δικαίωμα να παρακωλύει τον μεταλλειοκτήτη, με δραστηριότητες καλλιέργειας της γης του. Και το χειρότερο, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου, δεν μπορεί να ζητήσει να σταματήσουν οι εργασίες του μεταλλείου, έστω και αν με τις εργασίες αυτές πρόκειται να πάθει ζημία το ακίνητο, τα κτίρια, η υγεία του και στη ζωή του! Στην περιοχή μας, δηλαδή, δεν θα ισχύει το σύνταγμα, δεν θα ισχύει η προστασία της ατομικής ιδιοκτησίας, ούτε η προστασία της υγείας, αλλά ούτε και η προστασία της ζωής μας.

ai-vreS: Με το δεδομένο ότι ο σπαστήρας στη νέα θέση θα βρίσκεται σε απόσταση άνω των 1200 μέτρων από το χωριό γιατί διαφωνείτε; Αφού οι αντινομάρχες διαβεβαιώνουν ότι θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της κατοικημένης περιοχής.

κ. Παπαθανασίου: Πρώτον, δεν είναι αυτή η απόσταση του σπαστήρα, από τον οικισμό. Η απόσταση είναι λιγότερο από 1000 μέτρα και δεύτερον, επιβαρύνεται αναμφίβολα το περιβάλλον της περιοχής μας. Ποιος από μας δεν θα αντιδρούσε στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος της περιοχής του ακόμη και αν όλα είναι νόμιμα;

ai-vreS: Κατά την άποψή σας πώς θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί κάποιος το λιγνίτη στο υπέδαφος, αφού υπάρχει και θεωρείται προσοδοφόρα επιχείρηση; Και τι προτείνετε για την ανάπτυξη της περιοχής και για τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν αν ακυρωθεί το μισθωτήριο συμβόλαιο της εταιρείας;

κ. Παπαθανασίου: Σε ολόκληρη την Ευρώπη ο λιθάνθρακας βρίσκεται υπό διωγμό. Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει στην Ελλάδα το χρονικό όριο του 2020, για να έχει περιορίσει τη χρήση του λιγνίτη στο 40%. Πουθενά στον κόσμο και για πολλούς λόγους, η εξορυκτική δραστηριότητα δεν θεωρείται ανάπτυξη. Αναφέρουμε, χωρίς να αναλύσουμε το γιατί, αυτό θα το κάνουμε σε άλλο άρθρο, μερικά χαρακτηριστικά των περιοχών που βασίζουν την οικονομική τους ανάπτυξη στις εξορυκτικές δραστηριότητες:
Οι εξορυκτικές δραστηριότητες δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμες.
Κατά την άποψή μας, αλλά και είναι παγκόσμια αποδεκτό, μετά από έρευνες που έγιναν, οι περιοχές όπου λειτουργούν λιγνιτωρυχεία υποφέρουν από φτώχεια, ανεργία και είναι υποβαθμισμένες οικονομικά και περιβαλλοντικά. Οι οικονομολόγοι, όπως οι Jeffrey Sachs και Andrew Warnerότι, Richard Auty, την περιγράφουν την ανάπτυξη αυτή, ως «Η κατάρα του Ορυκτού πλούτου». Μια οικονομία που στηρίζεται στις εξορυκτικές δραστηριότητες, δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη. Στην περίπτωσή μας θα διαρκέσει μέχρι το 2017.
Η εξορυκτική δραστηριότητα έχει πολύ μικρή συνεισφορά στην απασχόληση.
Οι εξορύξεις, είναι δραστηριότητες έντασης κεφαλαίου (παραγωγή με καλύτερη εκμετάλλευση του επενδεδυμένου κεφαλαίου και τη μικρότερη δυνατή χρήση εργατικού δυναμικού) και κάθετα οργανωμένες (δηλαδή η εργασία και τα οικονομικά οφέλη δεν διαχέονται οριζόντια σε μεγαλύτερες ομάδες του πληθυσμού). Έτσι η εξόρυξη έχει γίνει πιο αποτελεσματική και η παραγωγή αυξάνεται, αλλά αυτό γίνεται σε βάρος των θέσεων εργασίας. Μελέτησε κανείς, από όσους εγκρίνουν το έργο, πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν και πόσες οικογένειες θα στερηθούν το συμπλήρωμα στο εισόδημά τους, από την κατάληψη του μεγαλύτερου τμήματος του αγροκτήματος (βοσκοτόπια και καλλιεργήσιμες εκτάσεις) Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού;
Στο λιγνιτωρυχείο Προσηλίου, θα απασχοληθούν 65 άτομα. 11 άτομα της εταιρείας, 48 άτομα από εργολάβο για την αποκάλυψη και την απόθεση των στείρων και 6 άτομα από εργολάβο για την απόθεση του λιγνίτη. Και βέβαια κανείς δεν εγγυάται ότι οι εργαζόμενοι θα είναι από την περιοχή μας. Μήπως χάνει η περιοχή μας πολύ περισσότερους πόρους και θέσεις εργασίας;
Οι περιοχές όπου λειτουργούν λιγνιτωρυχεία είναι οι πλέον υποβαθμισμένες και φτωχές.
Μελέτες δείχνουν, ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο βαθμός εξάρτησης μιας περιοχής από τις εξορυκτικές δραστηριότητες, τόσο μεγαλύτερο ποσοστό των πολιτών της ζει κάτω από το όριο της φτώχιας, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανεργία και τόσο μεγαλύτερη είναι η υποβάθμιση της περιοχής. Μπορεί κάποιος να μας πει έστω και μια περιοχή στην οποία λειτουργούν λιγνιτωρυχεία και στην οποία δεν υπάρχει αυξημένη φτώχια, ανεργία και υποβάθμιση;
Οι περιβαλλοντικές καταστροφές, που επέρχονται στις περιοχές όπου λειτουργούν ορυχεία, δεν επιτρέπουν κανενός άλλου είδους ανάπτυξη.
Στις περιοχές όπου λειτουργούν λιγνιτωρυχεία, οι περιβαλλοντικές καταστροφές είναι τόσο μεγάλες που τομείς όπως η γεωργία και η κτηνοτροφία πρακτικά εξαφανίζονται και οι κάτοικοι στερούνται ακόμα και τα βασικά για την επιβίωσή τους. Όταν από το αγρόκτημα του Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού, αφαιρεθούν 10.000 στρέμματα καλλιεργήσιμες εκτάσεις και βοσκοτόπια, τι θα μείνει για καλλιέργεια και βοσκή; Ακόμη, τα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα, στα οποία βασίζεται η περιοχή, θα μένουν στα αζήτητα ή θα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, επειδή θα έχουν χάσει το πλεονέκτημα της ποιότητας. Ποιος θα προτιμήσει προϊόντα από μια περιοχή υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά; Οι περιοχές λιγνιτωρυχείων δεν μπορούν να μπουν σε επιδοτούμενα από την ΕΕ προγράμματα, όπως ανάπτυξης ορεινών όγκων, αγροτουρισμού ή άλλων επιχειρήσεων οικογενειακού τύπου. Άρα δεν μπορεί να υπάρξει άλλου είδους ανάπτυξη. Άρα, αν συνεχίσει το λιγνιτωρυχείο να επεκτείνεται, δεν μπορούμε να μιλάμε για άλλου είδους ανάπτυξη. Στο τι ανάπτυξη προτείνουμε θα επανέλθουμε με ολοκληρωμένο άρθρο – πρόταση.

Για όλα, λοιπόν, αυτά φοβόμαστε, όλα αυτά μας ανησυχούν και όλα αυτά επιδιώκουμε να τα αποφύγουμε. Πιστεύουμε ότι δεν ταιριάζει στην περιοχή μας ένα τέτοιο μέλλον. Αν για κάποιους, αυτό είναι το μέλλον που επιφυλάσσουν στην περιοχή μας, σίγουρα θα μας έχουν απέναντί τους.

ai-vreS: ευχαριστούμε πολύ.

Επιτέλους Νέοι Αντιδήμαρχοι!!!

Δημόπουλος (νυν αντιδήμαρχος Δημοσίων έργων), Παπαδόπουλος, Κουρκούτας και Σπυρίδης (νυν αντιδήμαρχος οικονομικών) είναι τελικά οι αντιδήμαρχοι για τη διετία 2009-2010. Θα ακουλουθήσει σε λίγο ανάρτηση με λεπτομέρεις, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ακόμα το Δημοτικό Συμβούλιο.
Να ευχηθούμε καλή θητεία στους νέους και στους παλιούς αντιδημάρχους.

Τελικά ... ώδινεν όρος και έτεκεν μυν, αφού δεν υπάρχουν εκπλήξεις στο νέο σχήμα 2+2. Το όνομα του κ. Κουρκούτα "έπαιζε" εδώ και μέρες, ενώ η επιλογή Σπυρίδη, ήταν μάλλον μονόδρομος....



Με την Athens Airways Κοζάνη - Αθήνα!!

Εδώ και μερικούς μήνες που ο ιδρυτής τns κ. Σάκns Ανδριανόπουλος ακουμπά το όνειρο του να αποκτήσει δραστηριότητα και σε έναν πιο ελιτίστικο κλάδο από εκείνο των σκουπιδιών, διεκδικώντας ακόμα και την «Ολυμπιακή Αεροπορία», ο 48χρονος χημικός μηχανικός από το Αίγιο ετοιμάζεται για την πραγματική απογείωση, ανοίγοντας κυριολεκτικά αυτή τη φορά τα φτερά του στους αιθέρες. Στο τέλος Ιανουαρίου θα ξεκινήσει από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» η πρώτη πτήση της νεοσύστατης «Athens Airways» με προορισμό την Αλεξανδρούπολη...
Εκτός από την Αλεξανδρούπολη, τα δρομολόγια της «Athens Airways» θα επεκταθούν σε Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Μυτιλήνη, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο με συχνότητα 1-3 πτήσεις την ημέρα, ενώ τους προσεχείς μήνες θα προστεθούν και νέα δρομολόγια, τα οποία θα ξεκινούν από το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, με πιθανούς προορισμούς τα Χανιά, την Κεφαλλονιά, τη Ζάκυνθο, τη Χίο, τη Σάμο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη.
Ολόκληρο το άρθρο εδώ:
http://www.kykladesnews.gr/default.asp?pid=4&la=1&cID=0&nID=10187

Επερώτηση στη Βουλή ομάδας βουλευτών ΠΑΣΟΚ για τα τροχαία ατυχήματα

Κοινή επερώτηση στη Βουλή υπέβαλε ο βουλευτής Ν. Κοζάνης Γιώργος Παπακωνσταντίνου με 27 ακόμα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ προς το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών με θέμα την απίστευτη αδιαφορία της κυβέρνησης για τους ανθρώπους που χάνονται και τις οικογένειες που καταστρέφονται στα τροχαία. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ

Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με πολλαπλούς τρόπους κοινοβουλευτικού και κοινωνικού ελέγχου έχει υπογραμμίσει την ανάγκη να αντιμετωπισθεί η «μάστιγα» των τροχαίων ατυχημάτων ως μείζον εθνικό και κοινωνικό πρόβλημα από την πλευρά των ασκούμενων κυβερνητικών πολιτικών.Δυστυχώς η Κυβέρνηση της Ν.Δ. τέσσερα χρόνια μετά αδυνατεί να κατανοήσει ότι τα τροχαία ατυχήματα αντανακλούν όχι μόνο τον κοινωνικό πολιτισμό της χώρας μας αλλά συνδέονται άμεσα με την ποιότητα ζωής, την ασφάλεια των πολιτών , το περιβάλλον και την οικονομία.Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αδυνατεί να κατανοήσει ότι περισσότεροι από 1.500 συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους ετησίως επειδή δεν μπορεί να συντονίσει σ’ ένα ολοκληρωμένο επιστημονικά και αποδεκτό κοινωνικά σχέδιο με ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες τουλάχιστον έξι εμπλεκόμενα Υπουργεία και φορείς που «λειτουργούν» μοναχικά, σε αρκετές περιπτώσεις αντίπαλα και αποσπασματικά!

Κύριε Υπουργέ Στις 6-12-2007 λάβατε επιστολή παραίτησης – έκκληση αγωνίας- από τον Βουλευτή της Ν.Δ. κ. Σταθάκη Άρη από την «Εθνική» !!! Επιτροπή οδικής Ασφάλειας μέχρι η Κυβέρνηση να ανταποκριθεί «στα στοιχειώδη και αυτονόητα» όπως ο ίδιος αναφέρει. Στις 2-6-2006 καθώς και στις 29-1-2007 το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με επερωτήσεις της Κ.Ο. έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου των επιπτώσεων από την «εθνική μάστιγα της ασφάλτου» ζητώντας να υπάρξει σχέδιο με ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους , μέτρα πολιτικής, προκειμένου να αντιμετωπισθεί «η θυσία 6 νεκρών την ημέρα και δεκάδων τραυματιών και αναπήρων» στην άσφαλτο.

Κύριε Υπουργέ Η Κυβέρνηση όμως της Ν.Δ. τέσσερα χρόνια τώρα επιδεικνύει μια «απίστευτη αδιαφορία για τους ανθρώπους που χάνονται και τις οικογένειες που καταστρέφονται». Σε όλες τις σύγχρονες και οργανωμένες κοινωνίες, η εφαρμογή μέτρων πολιτικής για την αύξηση της οδικής ασφάλειας αποσκοπεί ταυτόχρονα και στην πρόληψη για τη μείωση των οδικών ατυχημάτων και στην αντιμετώπιση των συμβάντων όταν αυτά συμβούν και στην υποστήριξη των ατόμων που συμμετείχαν σε αυτά. Να σημειωθεί ότι στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας συγκαταλέγεται στις 10 μεγάλες προτεραιότητες που συντονίζει προσωπικά ο Πρωθυπουργός.

Είναι κρίσιμο και χρήσιμο τέλος να υπογραμμίσουμε ότι η μοναδική φορά που η χώρα μας συντονισμένα εφάρμοσε ολοκληρωμένο σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αφορά τις αρχές δεκαετίας του ’90 και είχε θεαματικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εκπόνησε και εφάρμοσε το πρώτο πενταετές Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, το οποίο υιοθετήθηκε από την Πολιτεία και υποστηρίχθηκε από Υπουργεία, φορείς και Μ.Κ.Ο., ενώ τέθηκε σε ισχύ τον Ιούνιο του 2001. Την υλοποίηση του ανέλαβε η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας διασφαλίζοντας τη καλή συνεργασία μεταξύ των βασικότερων (επιχειρησιακά) συναρμοδίων Υπουργείων.

Ο στόχος που τέθηκε στο πρώτο Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα αφορούσε στη μείωση του αριθμού των νεκρών στα οδικά ατυχήματα στην Ελλάδα κατά 20% έως το 2005. Με βάση τη διεθνή εμπειρία και τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αφορούσε σε τέσσερις επιμέρους τομείς: το ασφαλές οδικό περιβάλλον(Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων), η ασφάλεια του χρήστη της οδού και τα ασφαλή οχήματα (Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών), η αποτελεσματική αστυνόμευση για την οδική ασφάλεια (Υπουργείο Δημόσιας Τάξης), και η αποτελεσματική αντιμετώπιση μετά το ατύχημα (Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας). Μέσα από δράσεις που συμπεριλάμβαναν την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των πολιτών σε θέματα ασφαλούς οδήγησης σε συνδυασμό με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ελέγχων στο αστικό και υπεραστικό οδικό δίκτυο, επιτεύχθηκε στο τέλος του 2004 να καταγραφεί μείωση του αριθμού των ατυχημάτων με τραυματίες κατά περίπου 33%.

Το στρατηγικό σχέδιο «Καθοδόν» αποτελούσε το πρώτο στάδιο για μία οργανωμένη θεσμικά και επιχειρησιακά προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος, σε ένα χρονικό ορίζοντα πενταετίας , έκτοτε στην πράξη δεν υπήρξε συνέχεια.

Επειδή ο απολογισμός της Ν.Δ. και στον Τομέα αυτό είναι επώδυνος για τους πολίτες , τη χώρα και την οικονομία. Επειδή μεταξύ των άλλων το τραγικό αποτέλεσμα των «πολιτικών» της Ν.Δ. είναι ότι λειτουργούν τουλάχιστον 4 «εθνικές» !! επιτροπές οδικής ασφάλειας χωρίς καμιά επαφή μεταξύ τους.

Επειδή δεκάδες ινστιτούτα και ιδιώτες λειτουργούν ανεξέλεγκτα με επιδοτήσεις από την Ε.Ε. χωρίς να προσδιορίζονται ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα ενταγμένα σ' ένα εθνικό σχέδιο.Επειδή η παρουσία διαφημιστικών πινακίδων κατά μήκος των οδών αποτελούν πλέον μία από τις σημαντικές αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων, πρόβλημα που δεν επιδεικνύετε βούληση να αντιμετωπισθεί ριζικά.

Επειδή μετά την πρώτη επιτυχή εφαρμογή συντονισμένων δράσεων μέσω του στρατηγικού σχεδίου «καθοδόν» περιόδου 2001-2005 δεν υπήρξε άλλη ολοκληρωμένη και συντονισμένη δράση με μετρήσιμους ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες και

Επειδή είναι εύλογο η θερινή περίοδος που «ανοίγει» μαζί με τις εορτές που ευνοούν τις μαζικές μετακινήσεις πολιτών να δημιουργούν εύλογη κοινωνική ανησυχία για ενδεχόμενες επιπτώσεις από τροχαία ατυχήματα.

Επερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Για τη μη απόδοση στα θέματα «οδικής ασφάλειας» της απαραίτητης βαρύτητας ώστε να αποτελέσουν θέματα υψηλής προτεραιότητας για την κυβέρνηση.

2. Για το σχέδιο που υπάρχει για την αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας. Ποιος συντονίζει και ποιοι οι ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί για την προσεχή περίοδο ;

3. Για την πρόθεση της Κυβέρνησης να αξιοποιήσει όπως προτείνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ενιαίο εθνικό σχέδιο συντονισμού που θα λειτουργεί με την εποπτεία του Πρωθυπουργού ;

4. Για τις χρηματοδοτήσεις. Σε ποιους φορείς και με ποια διαδικασία και με ποιους μετρήσιμους δείκτες έγιναν τα τελευταία τέσσερα χρόνια για τα θέματα οδικής ασφάλειας ;

5. Για την υποβάθμιση θεσμών και δράσεων, όπως η λειτουργία των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, η έκδοση κανονισμών ασφαλούς φόρτωσης των φορτηγών, η διασφάλιση της διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων οδηγών κλπ που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

6. Για την ανυπαρξία δράσεων που αφορούν στην ενημέρωση των πολιτών και στην εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.

ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Το Προφίλ μας