(Ο
τίτλος στο τέλος του επιδέχεται και ερωτηματικό)
Διαβάσαμε
δι’ επισήμου δημαρχιακής ανακοινώσεως πως ο κ. Φάνης Πάμπας, σπουδαίος κοζανίτης
της Βιέννης, προτίθεται να δωρίσει πε ρί τα 10.000 βιβλία της
βιβλιοθήκης του, καθώς και το πολύτιμο αρχείο του στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης.
Η δωρεά είναι σχε δόν ισάξια της προηγούμενης δωρεάς του Μητροπολίτη
Διονυσίου (άνω των των 15
χιλ. τόμων και η οποία φυσικά ...διαλύθηκε ως βιβλιο-ενότητα).
Μ’ ένα λόγο μια σημαντική
φιλοπάτριδα χειρονομία, σε παρόμοιες που μόνον λίγοι μπορούν να προβούν και
τότε ονομάζονται ευεργέτες ή δωρητές της πόλεως.
Αναρωτιέμαι υπό το φως αυτής της
ανακοινώσεως, πως ο νυν υποψήφιος Δήμαρχος δια μια άλλη 5ετίαν, θα στερηθεί τις
καθοριστικές υπηρε σίες (δεν τους είδα στο
ταμπλό των υποψηφίων του συνδυασμού του έξωθεν του Δημαρχείου) του διδύμου που
αποτελούσε όλα αυτά τα χρόνια το βα ρύ πνευματικό ύδωρ
της πόλεως στον πολιτισμό και τα γρ
άμματά της; Εάν κερδίσει (όπως από
επιφανείας καρδίας του εύχομαι όπως στους άλλους άλλωστε) επαρχιακός
δημοδιδάσκαλος που χαίρεται γιατί από τους μαθη τι θα γίνει χωρίς αυτούς, οι οποίοι έφεραν την πόλη
στην «κορύφωσή» της, σε σημείο να βρ ίσκεται
στις εσχατιές της πνευματικής και καλλιτεχνικής ανυποληψίας, ως οργανωμένη
δημοτική διάθεση και πρόθεση βέβαια, επί της οποίας επικάθεται ο νυν προκαθήμενός
της ευχαριστημένος, όπως ο
τές του παίχτηκε καλά το σκετ
ς στη γιορτή της μητέρας ή λειτουργεί
άψογα η σχολική βιβλιοθήκη του προσδεδεμένη σε ξένα ευρωφόρα άρματα, τα οποία κεχηνότες θαυμάζουν.
‘Η μήπως στη νέα θητεία θα καταφύγει,
όπως κατέφυγε ήδη, στους δανεικούς μας ξένους και ξένους για τα πράγ ματα, θάματα και γράμματα της
πόλεώς μας, εισαγόμενους με το αζημίωτο;
Η πράξη αυτή δε ίχνει ένα άτολμο δήμαρχο (εκτός κι αν κάτι άλλο
χωρεί) ο οποίος δεν εμπιστεύεται τους συμπολίτες του, αγνοεί το εγχώριο δυναμικό,
αδιαφορεί για το μέλλον και την πνευματική συνέχεια αυτού τόπου, με τους νέους
ανθρώπους μπροστά και προβαίνει σε διευθετήσεις που κυριαρχεί το προσωπικό, πολιτικό και κομματικό αλισβερίσι.
Εναν δήμαρχο που δεν εμπιστεύεται
τους πολίτες του γιατί οι πολίτες να τον ξαναεμπιστευτούν;
Εξ όνυχος, λοιπόν, τον λεόντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου