Ο
βουλευτής του νομού μας, Γ. Βλατής τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια επί του
νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και
τάχθηκε υπέρ τόσο των μεταρρυθμίσεων που προωθεί η Υπουργός αναφορικά με την
ίδρυση και λειτουργία των Ινστιτούτων Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Τεχνολογίας,
Υπολογιστών και Εκδόσεων, όσο και της επανίδρυσης και επαναλειτουργίας των
πρότυπων σχολείων. Χαρακτήρισε δε τις συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις ως ένα
σημαντικό βήμα στην προσπάθεια του Υπουργείου για τη δημιουργία ενός σύγχρονου
εκπαιδευτικού συστήματος.
Με
αφορμή τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση ο κ. Βλατής αναφέρθηκε γενικότερα στα
προβλήματα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. «Τα τελευταία χρόνια
κάνω σχεδόν καθημερινά την ίδια θλιβερή διαπίστωση: Το εκπαιδευτικό μας σύστημα κτίστηκε για έναν κόσμο που δεν υπάρχει
πια.
Όλα έχουν αλλάξει πλέον στην κοινωνία, στην οικονομία, στον πολιτισμό,
στην πολιτική… Το εκπαιδευτικό μας σύστημα αντί να πρωτοστατεί στις αλλαγές,
ακολουθεί μονίμως καταϊδρωμένο, ενώ πολλές φορές δεν ακολουθεί καν» σημείωσε ο
βουλευτής στην αρχή της ομιλίας του.
Ο κ. Βλατής τόνισε ότι αυτό που θα πρέπει να
μας απασχολεί, είναι τι συμβολίζει σήμερα η ελληνική παιδεία που παρέχεται στα
σχολεία. «Μήπως είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για την κατάπτωση της
ελληνικής κοινωνίας; Θα μου πει κάποιος: Μα, σε μια χώρα που τίποτα δεν
λειτουργεί όπως πρέπει, πώς θα λειτουργήσει ορθά το σχολείο; Εγώ θα έλεγα,
αντιστρέφοντας το ερώτημα: Μα, πώς να λειτουργήσει ορθά οτιδήποτε στη χώρα, όταν
δεν λειτουργεί ορθά το σχολείο; Γιατί,
ένα είναι βέβαιο και εξακριβωμένο, η κακή παιδεία οδηγεί σε κακούς πολίτες, σε
κακούς ηγέτες, σε έλλειψη προοπτικής.»
Σχολιάζοντας δε τις εκπαιδευτικές
μεταρρυθμίσεις, ο βουλευτής σημείωσε «Οι
επιλογές, που κάνει ο κάθε Υπουργός κρίνονται εκ του αποτελέσματος και σήμερα,
δυστυχώς, τα αποτελέσματα των αλλαγών στο χώρο της εκπαίδευσης είναι
αποκαρδιωτικά. Η μετριότητα χαρακτηρίζει το ελληνικό σχολείο. Υπάρχουν
αποστασιοποιημένοι και κουρασμένοι εκπαιδευτικοί, αδύναμοι μαθητές και οικονομικά
εξαθλιωμένοι γονείς.»
«Είμαι απόλυτα πεπεισμένος, τόνισε ο
βουλευτής, ότι αν δεν βελτιώσουμε το
εκπαιδευτικό μας σύστημα άμεσα, δεν έχουμε κανένα μέλλον ως χώρα. Αν δεν
φροντίσει το ελληνικό σχολείο για τη δημιουργία μορφωμένων, σκεπτόμενων,
ενεργών πολιτών, η χώρα μας θα παραμείνει στάσιμη, ανήμπορη να ανταπεξέλθει
στις συνεχείς αλλαγές, ανίκανη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του μέλλοντος. Για
να πάμε μπροστά, χρειαζόμαστε νέους ανθρώπους που θα μπορούν να ανταποκριθούν
στους πειραματισμούς που επιβάλλει η ταχύτητα των αλλαγών σε όλους τους τομείς
της ζωής μας. Χρειαζόμαστε νέους ανθρώπους που η αναβαθμισμένη παιδεία που θα
τους παρέχεται σε συνδυασμό με τις δικές τους ικανότητες θα δημιουργεί πρότυπα
για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.»
«Το
εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι προβληματικό. Η χώρα που έθεσε τη διαφοροποίηση
μεταξύ του πολίτη και του ιδιώτη –και θυμίζω ότι το δεύτερο είναι ταυτόσημο του
ανόητου στις περισσότερες χώρες του πλανήτη- έχει πάψει από χρόνια να
δημιουργεί πολίτες.»
Κλείνοντας την ομιλία του ο
βουλευτής αναφέρθηκε στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις
θέσεις των εισακτέων στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Εξέφρασε δε την έντονη δυσαρέσκειά του για τη μείωση του αριθμού των
εισακτέων στο Τμήμα Λογιστικής και στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ
Κοζάνης. «Δεν γνωρίζω αν σε όλα τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα υπάρχει
αυτή η μείωση. Δεν θεωρώ όμως ότι το ΤΕΙ της Κοζάνης είναι από αυτά με τις
μικρότερες ή με τις χειρότερες υποδομές. Θα έλεγα το αντίθετο. Έχει τις
καλύτερες και μεγαλύτερες υποδομές. Επίσης, θεωρώ ότι σε καμία περίπτωση δεν
μας περίσσευαν οι σπουδαστές και ότι δεν θα έπρεπε να τους μειώσουμε, να τους
λιγοστέψουμε στην πόλη μας.» Τέλος κάλεσε την Υπουργό να γνωστοποιήσει τους
λόγους για τους οποίους πήρε τη συγκεκριμένη απόφαση και της ζήτησε να την
επανεξετάσει άμεσα.
1 σχόλιο:
Στην κοσμάρα τους αυτοί
Δημοσίευση σχολίου