από τον ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ
Τα πρώτα σημάδια της κρίσης έχουν αρχίσει να βλέπουν μεγάλες μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ), που αναγκάζονται να κάνουν περικοπές ακόμη και στα λειτουργικά τους έξοδα, προκειμένου να παραμείνουν ενεργά τα προγράμματά τους. «Η οικονομική κρίση επηρεάζει όλη την κοινωνία και είναι φυσικό ότι έχει αντίκτυπο και στις ΜΚΟ. Εχουμε κάποιες ακυρώσεις συνδρομών από ιδιώτες αλλά αυτές κινούνται στο συνηθισμένο πλαίσιο. Αντίθετα, έχουμε δει κάποια πρώτα δείγματα κάμψης στους υποστηρικτές που προσέφεραν μεγαλύτερα ποσά. Επίσης, ο τομέας των χορηγιών από επιχειρήσεις έχει παρουσιάσει σημαντική μείωση, τόσο από πλευράς ενδιαφέροντος όσο και από διαθεσιμότητα πόρων», σημειώνει η Εμιλι Κερν, επικεφαλής του τμήματος εξεύρεσης πόρων της WWF Ελλάς.
Η Αννα Μπότσογλου, υπεύθυνη Τύπου της ActionAid, παραδέχεται πως σε όλες τις οργανώσεις έχουν γίνει εμφανή τα σημάδια της οικονομικής κρίσης. Το βασικό πρόγραμμα της συγκεκριμένης οργάνωσης είναι οι αναδοχές παιδιών. Πιο συγκεκριμένα, το 80% του ποσού που δίνει ο ανάδοχος φεύγει από την Ελλάδα και πηγαίνει κατευθείαν στο εξωτερικό, ενώ το 20% μένει στην οργάνωση. «Ακριβώς γι' αυτόν το λόγο, προσπαθούμε αυτήν τη στιγμή να περικόψουμε κι άλλο τα λειτουργικά μας έξοδα, τα οποία είναι ούτως ή άλλως, μειωμένα», σημειώνει. Η ίδια εξηγεί πως οι συνέπειες της κρίσης είναι περισσότερο εμφανείς στο κομμάτι των συνδρομών, αφού υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που αποφασίζουν να διακόψουν. «Από την άλλη, είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσοι εξακολουθούν να μας στηρίζουν.
Πάνω από 40.000 άνθρωποι μας στηρίζουν στις προσπάθειές μας. Αρκετοί μας στέλνουν πολύ συγκινητικά μηνύματα. Για παράδειγμα, μας λένε ότι, παρότι μειώθηκε ο μισθός ή η σύνταξή τους, θέλουν να συνεχίσουν να βοηθάνε με τον τρόπο που μπορούν», προσθέτει η κ. Μπότσογλου.
Μείωση στις τιμές
Στην περίπτωση του «Αρκτούρου», πτώση των εσόδων σημειώθηκε τόσο όσον αφορά τις επισκέψεις στο περιβαλλοντικό κέντρο του «Αρκτούρου» στη Φλώρινα και τις πωλήσεις αναμνηστικών προϊόντων του «Αρκτούρου» όσο και τις συνδρομές υποστηρικτών-κηδεμόνων. «Ακόμη δεν είχαμε περιστατικά διακοπής συνδρομών. Παρ' όλα αυτά, είναι μικρότερη η κίνηση και στα αναμνηστικά προϊόντα αλλά και συνολικά στο ρυθμό υποστήριξης και δωρεών. Η αλήθεια είναι ότι και σε εμάς έχει δημιουργηθεί ένας δισταγμός στην προσέγγιση υποστηρικτών, επειδή ξέρουμε τις δυσκολίες που υπάρχουν», τονίζει η Βάσω Πετρίδου, υπεύθυνη επικοινωνίας της οργάνωσης.
Η οργάνωση, για να αντιμετωπίσει τη μείωση των εσόδων, προχώρησε πρόσφατα σε μείωση των τιμών των προϊόντων της. Το κλασικό μπλουζάκι του «Αρκτούρου», που κόστιζε 15 ευρώ, σήμερα διατίθεται αντί 12,90 ευρώ.
1 σχόλιο:
http://oikonomikh-krish.blogspot.com/
Δημοσίευση σχολίου