H Διοίκηση της ΔΕΗ και η κυβέρνηση, μέσω της
συνεργασίας της ΔΕΗ ΑΕ σε κοινοπρακτικό σχήμα με τον Όμιλο Κοπελούζου (DAMCO
ENERGY Α.Ε.) και της δημιουργίας καταστημάτων Franchise με ποσοστά 49% και 51%
αντίστοιχα, αποσκοπούν στην εκχώρηση της εμπορίας, ένα σημείο που η ΔΕΗ
παρουσιάζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Η Διοίκηση της ΔΕΗ και κατΆ επέκταση η κυβέρνηση, με
την επιδιωκόμενη συνεργασία αντί να προστατέψουν τα συμφέροντα της ΔΕΗ
ενισχύουν ανταγωνιστή της ΔΕΗ, δηλαδή στον Όμιλο Κοπελούζου κάνοντας
κοινοπρακτικό σχήμα, και δημιουργώντας καταστήματα franchise και ποσοστό 51%
DAMKO, 49% ΔΕΗ. Η ΔΕΗ στο συγκεκριμένο κοινοπρακτικό σχήμα καλείται να
καταβάλει το ποσό των 980.000 ¤ ως
μετοχικό κεφάλαιο στην προοπτική να πωλούν ενεργειακά προϊόντα, (μελέτες για
οικιακά φωτοβολταϊκά, ενεργειακά πιστοποιητικά, εξόφληση λογαριασμών της ΔΕΗ,
κ.α.).
Η διοίκηση της ΔΕΗ αντί να μετατρέψει τον Όμιλο ΔΕΗ
σε μια εταιρεία που θα προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις ενέργειας(ηλεκτρικό ρεύμα
και ΦΑ) μέσω συνεργασίας με την ΔΕΠΑ η άλλων εταιρειών εμπορίας ΦΑ αυξάνοντας
ουσιαστικά το αντικείμενο της, προχωράει
σε συνεργασία με τον Όμιλο
Κοπελούζου, όχι στο αντικείμενο του ΦΑ αλλά στο αντικείμενο της εμπορίας
ρεύματος, δίνοντας την δυνατότητα σε ανταγωνιστές να πωλούν ρεύμα και να
υπογράφουν συμβόλαια με καταναλωτές που έχει η ΔΕΗ. Οι καταναλωτές θα
κατευθύνονται μέσω του callcenter (αρ.κλήσης 11770), αφού θα επιτρέπεται η
εξυπηρέτηση τους, από τα καταστήματα της νέας εταιρείας.
Μια τέτοια εξέλιξη μόνο αρνητικές συνέπειες θα έχει
για τη ΔΕΗ σε μια περίοδο που προωθείται το ξεπούλημά της, καθώς ανοίγει το
δρόμο για την παραχώρηση του συνόλου των εμπορικών δραστηριοτήτων της
Διεύθυνσης Εμπορίας σε ιδιώτες χωρίς κανένα αντάλλαγμα.
Παράλληλα, η διοίκηση της ΔΕΗ απαξιώνει τα
ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, αφού μία σειρά καταστημάτων, υπολειτουργούν ή
βάζουν λουκέτο λόγω έλλειψης προσωπικού. Ταυτόχρονα, προχωράει σε κλείσιμο
πρακτορείων και υποπρακτορείων σε όλη την Ελλάδα, αφήνοντας μόνο ένα κατάστημα
στην πρωτεύουσα νομών. Προχώρησε μάλιστα σε κλείσιμο καταστημάτων ακριτικών
περιοχών, όπως για παράδειγμα των νησιών Ψαρά και Κάλυμνο, σε κλείσιμο
καταστημάτων σε αστικά κέντρα, όπως στην Νίκαια, στον Κεραμικό, στα Μέγαρα,
όπως επίσης και τις εισπράξεις στη Κυψέλη κ.α.. Πολλά δε καταστήματα
υπολειτουργούν ή λειτουργούν τα εισπρακτικά κέντρα, μία έως δύο φορές την
εβδομάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα καταστήματα Ναυπάκτου και Φιλιατρών.
Θυμίζουμε χαρακτηριστικά ότι τα Φιλιατρά από την Καλαμάτα απέχουν 80 χιλιόμετρα
με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται ο καταναλωτής, αλλά και να παρατηρείται η πλήρης
απαξία για την εύρυθμη λειτουργία, αφού το προσωπικό απαρτίζεται από 1 έως 2
άτομα. Το κλείσιμο των καταστημάτων που περιγράφεται οδηγεί στην αύξηση κίνησης
των γειτονικών καταστημάτων που έχει ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη ταλαιπωρία
του καταναλωτικού κοινού και περεταίρω απαξίωση του ονόματος της ΔΕΗ στους
καταναλωτές.
Τέλος, με απόφαση της κυβέρνησης, η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, μια εταιρεία
μετατρέπεται σε φοροεισπρακτικό μηχανισμό του κράτους, όταν μάλιστα
αναπτύσσονται φαινόμενα έντονου ανταγωνισμού κι όταν η πλειονότητα των πολιτών προσπαθούν να εξασφαλίσουν
ρυθμίσεις διακανονισμού στην εξόφληση λογαριασμών ρεύματος. Σημειώνεται δε ότι
λόγω των αυξημένων διακανονισμών στην εξόφληση λογαριασμών ρεύματος και λόγω της
είσπραξης του ΕΕΤΗΔΕ από την ΔΕΗ πολλά καταστήματα αδυνατούν να εξυπηρετήσουν
το κοινό και απαιτείται άμεσα να ενισχυθούν με προσωπικό.
Κατόπιν των
παραπάνω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
- Πότε θα σταματήσει να εισπράττεται το τέλος ΕΕΤΗΔΕ από την ΔΕΗ ΑΕ; Έχουν ενισχυθεί με προσωπικό τα καταστήματα λιανικής προκειμένου να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες εξυπηρέτησης κοινού;
- θα προχωρήσει η ΔΕΗ σε προσλήψεις οι οποίες είναι αναγκαίες για την εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων ή θα απαξιώσει κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού με την καθημερινή αδράνεια της Διοίκηση προκειμένου να αναπτυχθεί δίκτυο franchise καταστημάτων, σαν αυτό που αναφέραμε; Θα συνεχίσει να εκτελείται ένα διαχρονικό έγκλημα σε βάρος των καταστημάτων της εμπορίας της ΔΕΗ;
- Όταν σήμερα κλείνουν πολλά καταστήματα, κυρίως στις εισπράξεις γιατί η διοίκηση της ΔΕΗ επιμένει σε συνεργασία με ανταγωνιστή της ΔΕΗ, δημιουργώντας ένα κοινοπρακτικό σχήμα ΔΕΗ-DAMCO, με ποσοστό συμμετοχής 49%-51% σε καταστήματα εμπορίας;
- Πως και γιατί επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος ανταγωνιστής της ΔΕΗ; Αν η ΔΕΗ, βρίσκεται στην αναζήτηση ενός εταίρου γιατί δεν έκανε ένα διαγωνισμό;
- Ποιο το όφελος για την ΔΕΗ από την συνεργασία αυτή; Γιατί δεν αναπτύσσεται το δίκτυο καταστημάτων της ΔΕΗ, βάζοντας μάλιστα και άλλα προϊόντα σε αυτά; Γιατί αφήνονται οι πρωτοβουλίες αυτές σε ανταγωνιστικά συμφέροντα;
- Γιατί εκχωρείται το σήμα της ΔΕΗ και ταυτόχρονα η ΔΕΗ πρόκειται να καταβάλει 980 χιλιάδες ευρώ, για το μετοχικό κεφάλαιο, και η DAMCO -που δεν παρουσιάζει καμία αναγνωρισιμότητα το σήμα της- να μην καταβάλει κεφάλαιο για να καλύψει την διαφορά αναγνωρισιμότητας σημάτων;
- Ελήφθη υπόψη στην απόφαση ότι η αγορά των Φωτοβολταϊκών βρίσκεται σε ώριμο στάδιο, η ύφεση της Ελληνικής Οικονομίας και η πτώση των τιμών στο τιμολόγιο των ΑΠΕ;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Πετράκος Αθανάσιος
Ουζουνίδου Ευγενία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου