Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Είτε έτσι, είτε γιουβέτσι

του Γιάννη Κοσμίδη
Πριν από δέκα περίπου χρόνια πήρα την απόφαση ν’ αγοράσω σπίτι. Η λογική γνωστή, αντί ενοικίου θα πληρώνω δόση δανείου. Βρήκα το σπίτι που ήθελα, στα οικονομικά όρια που είχα θέσει και σε ένα μέρος όπου δεν είναι όλα πνιγμένα μεταξύ τους έτσι ώστε να συγκατοικείς κατ’ ουσία  με τους απέναντι. Χαρές και πανηγύρια όταν μπήκα μέσα. Το σπίτι «μου» το ’λεγα και γέμιζε το στόμα μου. Καμάρι μεγάλο. Ήξερα όμως κάτι, η μάλλον προτιμούσα να μην το αφήνω να περνάει απ’ το μυαλό μου. Το σπίτι «μου» δεν ήταν και πολύ «μου» μέχρι να το ξεχρεώσω. Ήταν και είναι της τράπεζας. Θα είναι «μου» γύρω στα 58 μου.

Αν κάποια στιγμή δεν μπορώ να πληρώνω τις δόσεις θα μου το πάρει η τράπεζα. Το ήξερα, και το ξέρω. Αν, ω μη γένοιτο συμβεί κάτι τέτοιο και μετά χτυπιέμαι για τις κακές τράπεζες και για την ‘’απώλεια της κυριαρχίας’’  του σπιτιού μου θα είμαι εχέφρων;

Ε αυτό ακριβώς γίνεται και στην χώρα μας τώρα. Δεν μπορούμε να πληρώσουμε και αποφάσισαν να μας δώσουν κάποια λεφτά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Θέλετε κύριοι; Καλώς. Δεν θέλετε; Αριβεντέρτσι και άντε να πνιγείτε μόνοι σας και εθνικά υπερήφανα. Ακούω συμπολίτες μας να μιλάνε πομπωδώς για απώλεια εθνικής κυριαρχίας και κάτι παθαίνω. ΟΚ λοιπόν, να τους διώξουμε. Δεν τα θέλουμε τα λεφτά τους(τώρα που μας βάζουν όρους γιατί όταν μας τα δίνανε άνευ όρων, τα παίρναμε και του δίναμε να καταλάβει στην καλή ζωή).Και μετά κύριοι; Μετά τι θα γίνει;
Αν κάποιος μου πει τι θα γίνει και πως θα γίνει, με πείσει πως αυτή η επιλογή θα είναι καλύτερη για εμένα και την γυναίκα μου, την επιχειρησούλα μας αλλά πρώτα και πάνω απ’ όλα για την πατρίδα μου και τώρα και μελλοντικά, θα τον ψηφίσω με χέρια, πόδια και φρύδια. Μέχρι τότε όμως προτιμώ να είμαι ψύχραιμος, υπομονετικός, ενημερωμένος(όχι από τα δελτία ειδήσεων)  να θέλω να γίνω δυτικός πολιτισμός και να προσδοκώ. Ειδάλλως Μέση Ανατολή.Στο δικό μου μυαλό η επιλογές είναι αυτές.Πιστεύω πως σ’ αυτή την κρίσιμη καμπή της πατρίδας μας πρέπει όλοι μας να πάρουμε θέση. Μακριά από δογματισμούς,φανατισμούς και εγκατεστημένες νοοτροπίες.Είτε έτσι, είτε γιουβέτσι. Δεν υπάρχουν τώρα πολυτέλειες για δημόσιες σχέσεις και κοκοκό.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τι μας λες βρε Κοσμίδη? Αγόρασες σπίτι που γνώριζες από την αρχή ότι δε θα είναι δικό σου αλλά της Τράπεζας και τώρα θέλεις με νύχια και με δόντια να εξακολουθείς να νομίζεις ότι είναι δικό σου, για να μη σου χαλάσουμε το όνειρο ότι κάποτε στα 58 σου θα γίνει «σου» !!!! και για να χεις εσύ δικό σου σπίτι στα 58 σου να επιτρέψουμε στου ξένους να «πηδήξουν» τη χώρα με τους δικούς τους όρους και να σκύψουμε το κεφάλι για να σώσουμε τα «σπίτια μας» που όταν υπογράψαμε το δάνειο ξέραμε πολύ καλά ότι είναι ένα ρίσκο? Λυπάμαι αλλά αγαπητέ μου μάλλον δέχτηκες να ρισκάρεις και… δυστυχώς έχασες! Και πίστεψε με δε σου το λέω με χαιρεκακία, αλλά έλεος μεγάλα παιδιά είμαστε όλοι μας…. Όσοι αγοράζετε «δικό σας» σπίτι (τρομάρα σας!) μέσω Τράπεζας μέσω δανείου δηλαδή ξέρετε πολύ καλά τους όρους του παιχνιδιού… δεν τους γράφει με ψιλά γράμματα. Στη περίπτωση που δεν είστε σε θέση να το αποπληρώσετε εννοείτε το «σου» γίνεται «της Τράπεζας». Δε χρειάζεται αγαπητέ μου να μπω σε διαδικασία να σε πείσω γιατί πρέπει περισσότερο να σε λυπεί το γεγονός ότι χάνεις την πατρίδα σου, παρά το διαμερισματάκι σου. Ο κλασσικός μίζερος Ελληνας ….το σπιτ-άκι μου, η επιχειρησ-ούλα μου, τα παιδ-άκια μου (τα παιδιά των άλλων δε με νοιάζουν τα δικά μου να περνούν καλά μέσα στη ζεστασιά του διαμερίσματος που τους αγόρασα για να είναι δικό τους μετά τα 58 μου!). Εμένα αγαπητέ μου ένα πράμα μου έμαθε η οικογένεια μου…. θα αγοράζεις μόνο μέχρι εκεί που σε παίρνει, δηλ. έχω το ακριβές ποσό για να αγοράσω κάτι? Ε! τότε και μόνο θα το πάρω. Δεν έχω το ποσό? Δεν το παίρνω και ζω με αυτά που έχω. Γι΄αυτό και ενώ είμαι δημ. Υπάλληλος εδώ και 12 χρόνια και θα μπορούσα άνετα να μπώ στην ανόητη διαδικασία που μπήκες εσύ, προτίμησα να μένω σε νοικιαστό και σε πληροφορώ ότι μου αρέσει πάρα πολύ… γιατί εν τέλει βγήκα δικαιωμένος κόντρα σε όλους αυτούς που τόσα χρόνια με πρήζανε: «μα καλά γιατί δεν αγοράζεις ένα δικό σου σπιτάκι ?(να το πάλι το σπιτ-άκι, νατο πάλι το «σου» που μόνο «σου» δεν είναι), γιατί να δίνεις τόσα λεφτά σε ενοίκιο? Θα τα δίνεις στις δόσεις και στο τέλος θα μείνει και δικό σου»
Όχι αγαπητέ μου όμως για να έρθει αυτό το τέλος υπάρχει ένας μακρύς δρόμος γεμάτος λακκούβες, που ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου ξημερώσει …. Γι΄αυτό το λόγο κλείνεις τα αυτιά στις σειρήνες που τόσα χρόνια μας λέγαν «κατανάλωσε! Κατανάλωσε! Κι ας μην έχεις λεφτά θα σου τα δώσει η Τράπεζα» το βουλώνεις και αρκείσαι σε αυτά που έχεις για να βγάλεις το μήνα, και ποτέ δεν κάνεις «όνειρα» να αποκτήσω δικό μου σπίτι στα ….58 μου! Χίλια συγνώμη αλλά όλη αυτή η μίζερη ελληνική νοοτροπία απόκτησης σπιτιού με δανεικά χρήματα με κάνει να νιώθω ότι απεναντί μου έχω ένα 10χρονο , πού ότι βλέπει θέλει να το έχει και λέει συνέχεια στο μπαμπα πάρτο μου, πάρτο μου…. Ε λοιπόν τέλος τα δανεικά μας τελείωσαν κοιτάξτε όλοι να ζήσετε με αυτά που έχετε, η απόκτηση ακίνητης περιουσίας ήταν πάντα έξω από τα δικά μου «σχέδια μου» και τα «ονειρα μου» και πάντα απορούσα γιατί όλοι οι άλλοι είχαν τόσο διαφορετικά «όνειρα» από μένα. Θα ρισκάρω αγαπητέ μου με δικά μου λεφτά, όχι με δανεικά λεφτά κάνοντας κάθε μέρα προσευχή να πάνε όλα καλά για να μην μου πάρουν το σπιτ-άκι μου!
Ελεος λοιπόν με τα μίζερα σπιτ-ακια σας που τα πήρατε με δανεικά λεφτά, το κύριο μέλημα σας θα έπρεπε να είναι το ένα και μοναδικό σπίτι και που φιλοξενεί εσάς και τους προγόνους σας μια ολόκληρη ζωή , που είναι γωνία μαγαζί, που είναι διαμπερές , ευαερο, ευήλιο (10 μήνες καλοκαίρι), και που όλοι το ζηλεύουνε και θα θέλανε να το κάνουν δικό τους, και που το λένε Ελλάδα…. ποιος χέζ…τε όμως για την Ελλάδα ε! το σπιτάκι μου να μη μου πάρουνε, που το λέω σπίτι μου και γεμίζει το στόμα μου…. και την Ελλάδα άστην να κουρεύεται δε πα να την πάρουν, δε πα να την κυβερνούν οι Αμερικάνοι και όλοι οι Ανθέλληνες, δε πα να πουλήσουμε και καμια βραχονησίδα (άχρηστες είναι στο κάτω-κάτω) , δε πα να πουληθεί και η ΔΕΗ στους ξένους…. τι με νοιάζει μένα ? μόνο το σπιτ-ακι μου να μη μου πάρουνε στην οδό τάδε με τάδε στη Κοζάνη. Α ρε δε βάζει μυαλό ο Ελληνας δυστυχώς!!!

Ανώνυμος είπε...

Ένα ολόκληρο Έθνος ταλανίζεται, υποφέρει και ματώνει. Το μέλλον υποθηκεύτηκε χωρίς καμία αμφιβολία και όμως ακόμη υπάρχουν οι εξοργιστηκές φωνές που ούτε λίγο ούτε πολύ μας λέν κατάμουτρα - Είστε ανόητοι!!!

Το σπίτι σας θα γινόταν δικό σας στα 58 σας γιατί το πήρατε με δάνειο,
Η χώρα μου όμως όταν γεννήθηκα ήταν δική μου και εννοώ τον εθνικό της πλούτο. Πάρθηκε με αίμα όπως με αίμα κατακτήθηκαν τα εργασιακά δικαιώματα μου τα οποία καταστρατηγήθηκαν ανεπιστρεπτί σε λίγο καιρό!

Σας πληροφορώ πως ουδέποτε απαίτησα απο το κράτος να δανειστεί για μένα αφού για ότι απαιτούσα το πλήρωνα και μάλιστα πρίν το χρειαστώ με τα ένσημα μου και τις κρατήσεις αλλά και την φορολογία που πάντοτε ήταν πολύ μεγαλύτερη απο αυτό που απολάμβανα. Ούτε ζήτησα να μπώ στο δημόσιο ούτε έκλεψα.

Ψήφιζα αλλά όχι για να κακοδιαχειρίζονται τα χρήματα και τη χώρα μου αλλά για να κάνουν κάτι ωφέλειμο, ακομή και τώρα τελευταία συνέχισα να ψηφίζω όταν μου λέγανε πως υπάρχουν λεφτά και όταν χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος για να μου πούν όχι μονο σε μένα αλλα και στους δανειστές οτι πτωχεύουμε.

Σας πληροφορώ πως οταν κάποιος μου αμφισβιτεί την εθνική μου αξιοπρέπει (σ αυτό μπορείτε να διαφωνείτε διότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο ευαίσθητοι για να μην πώ κάτι άλλο) ναι, θα χτυπιέμαι και θα είμαι και "εχέφρων" και θα χω δίκιο.

Για να απλοποιείτε τόσο το ιστορικό του πως φτάσαμε ως εδώ, μάλλον θα γνωρίζετε πολλά περισσότερα απο τους οικονομολόγους των μεγάλων ξένων και ελληνικών πανεπιστημιων που υπογράφουν με βεβαιότητα για την αναδιαθρωση και πτώχευση της χώρας και πως η οικονομική μας πολιτική είναι λάθος αφού δεν ευνοεί το ζητούμενο της ανάπτυξης

"Αριβεντέρτσι και άντε να πνιγείτε μόνοι σας και εθνικά υπερήφανα";
Δεν είναι όλα άσπρα ή μαύρα ε όχι!

Οι κυβερνώντες άργησαν όπως και οι προηγούμενοι να πούν την αλήθεια με αποτέλεσμα να μας φέρουν προ τετελεσμένων.

Η Ελληνική κυβέρνηση αποδείχθηκε λίγη ωστε να επιτύχει καλύτερους όρους απο τις υπόλοιπες χώρες της ένωσης, περιμέναμε την Ιρλανδία να κερδίσουμε επιπλέον όρους

Αρνήθηκε ευνοικότερους όρους δανεισμού απο τρίτες χώρες.

Ολες οι χώρες ακόμη και οι ΗΠΑ έχουν χρέος αλλά κανείς δεν απαιτεί οριακά αντισυνταγματικές λύσεις όπως η υποχρεοτική σύγκλιση των αντιπολιτεύσεων

Θα πτωχεύσουμε που θα πτωχέυσουμε μπορούσαμε να το κάνουμε ήδη να τυρρανίομαστε που θα τυρρανιστούμε ουτως η άλλως αλλά τουλάχιστον όταν σταθούμε στα πόδια μας να τα έχουμε και τα δύο...

Καλά κάνετε και γράφετε την γνώμη σας αλλά όταν αυτή μας προσβαλλει χρειάζεται προσοχή

Ανώνυμος είπε...

11.42 ρισπέκτ

Ανώνυμος είπε...

αγαπητε κε κοσμιδης μας λειψατε

ειλικρινα σκεφτομαι να μαζεψουμε υπογραφες ωστε να απαιτησουμε να γραφετε σε καθημερινη βαση

μας χαριζετε κατι πραγματικα πολυτιμο και σπανιο πια: το γελιο

εκεινες οι ατακες σας περι "πατριωτη παπακωνσταντινου που αγαπα πραγματικα την χωρα και την πατριδα του της κοζανη" (οχι ακριβως ετσι αλλα καπως ετσι το γραψατε.ΑΛΗΘΕΙΑ Ο ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΔΗΛΩΣΕΙ ΟΤΙ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΣΗΜΑΙΝΕ ΟΤΙ ΑΠΕΤΥΧΕ Η ΟΙΚΟΝΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ?) εχουν γραψει ιστορια.

ειδικα το σημερινο αρθρο σας βαει ψηλα τον πηχυ. εξομοιωση της δημοσιας περιουσιας με το σταγαστικο δανειο. αψογα. τα 490 δις ευρω που δανειστηκε η χωρα τη δεκαετια 1999-2009 για να ξεπληρωσει προηγουμενα δανεια (απο τα 490 τα 475 πηγαν σε τοκοχρεολυτικες δοσεις) με το στεγαστικο δανειο.και ενταξει περι διεθνως δικαιου και "εθνικου και δημοσιου συμφεροντος", περι "απεχθες χρεους" δεν εχετε ακουσει.
για το οτι η κυβερνηση των αγαπητων σας πασοκων ΕΚΛΕΨΕ την ψηφο λεγοντας συνειδητα ψεμματα δεν εχετε ακουσει τιποτα? για το οτι υπαρχουν και αλλες λυσεις εκτος απο την δανειακη συμβαση (μνημονιο) δεν εχετε διαβασει. προφανως στο περιπτερο σας φερνουν μονο καθημερινη, εθνος , νεα και βημα...

συνεχιστε λοιπον και μην μασατε απο εγκαθετους που σας διαβαλουν. στην εθνικη κατθλιψη που μας εχουν ριξει, τα κειμενα σας ειναι ευλογια.

Ανώνυμος είπε...

entaxei mporei na einai geloio to keimeno toy kosmidi alla dixnei kati sovara:

pos oi pasoktzides antilamvanontai tin dimosia periousia. san na einai i idioktisia tous , to vilaeti tous pou to vazoun ipothiki san to spiti pou apektise me daneio o kosmidis.

Ανώνυμος είπε...

cool ligo re paidia, einai ar8ro apopsis alla den xreiazetai na ton prosvaloume, fysika diafwnw alla ok

Κυριάκος Ταολακίδης είπε...

Κύριε Κοσμίδη αν εισακούγονταν οι απόψεις, ( καθ’ όλα σεβαστές), των παραπάνω σχολιαστών είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα είχαμε προ πολλού χρεοκοπήσει και θα είχαμε συνθλιβεί ,τουλάχιστον εμείς οι μικρομεσαίοι. Είναι πάλι βέβαιο ότι αυτοί που σχολιάζουν παραπάνω , σε περίπτωση χρεοκοπίας , αυτοί θα ήτανε οι πρώτοι που θα επαναστατούσαν και ορθός.
Γι’ αυτό είτε έτσι είτε γιουβέτσι …. Δεν μπορείς να τους πάρεις πάτο.

Ανώνυμος είπε...

Opws den mporeis na pareis pato ti grafei o poiitis, telika ton parexigoume yiati mono aytos katalavainei poso apla einai ta pragmata

Το Προφίλ μας