Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Προεκλογικός πακτωλός χιλιάδων ευρώ για τη δημοσιότητα του έργου της ΝΑ Κοζάνης

του Σπύρου Κουταβά από το vetonews.gr
ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΟ Ν.Σ. 
Έξι μήνες πριν από τις εκλογές με το νέο σχέδιο «Καλλικράτης» να καταργεί τις νομαρχίες και να καθιερώνει την αιρετή περιφέρεια (μόλις χθες έδωσε στην δημοσιότητα ο αρμόδιος υπουργός την γεωγραφία των νέων δήμων) ο νομάρχης Κοζάνης Γιώργος Δακης αποφασίζει να φέρει στο νομαρχιακό συμβούλιο πρόταση με τίτλο, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ Ν.Α. Κοζάνης, συνολικού προϋπολογισμού 600.000 €. 
 Όπως φαίνεται στον πίνακα που θα μοιραστεί σήμερα στο νομαρχιακό συμβούλιο προβλέπονται ενέργειες για τα ΜΜΕ 200.000 €, για συνέδρια ημερίδες και εκθέσεις 150.000 €, και για άλλες ενέργειες όπως ιντερνετ newsletters συναντήσεις εργασίας 100.000 €. Σύμφωνα με το εισηγητικό σημείωμα κρίνεται ότι «οι πολίτες του νομού Κοζάνης δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τα βασικά στοιχεία που αφορούν τα έργα και τις δράσεις της Ν.Α. όπως τα κονδύλια του τοπικού πόρου και άλλα αναπτυξιακά προγράμματα που τρέχει η Ν.Α. Κοζάνης. Έτσι το επιχειρησιακό σχέδιο έρχεται να καλύψει τα κενά που παρουσιάζονται στην ενημέρωση των πολιτών» (!!!)
Ο συντάκτης του κειμένου το οποίο αγγίζει τις 16 σελίδες με copy-paste αναφορές από επιχειρησιακά προγράμματα που θυμίζουν περισσότερο δημοσιότητα και προβολή έργου υπουργείων και δομή που παραπέμπει σε project μεγάλης εταιρίας συμβούλων-επικοινωνίας που ζητά να αναλάβει δουλειά από δημόσιο φορέα, προσπαθεί ματαίως να εξηγήσει τα αδικαιολόγητα. 
Η υλοποίηση της επικοινωνίας προβλέπεται να γίνει σε τρεις φάσεις εξέλιξης του προγράμματος όπου περιγράφεται με σαφήνεια
(α φάση) αρχικές εκδηλώσεις και ενέργειες
(β φάση) ετήσια εκδήλωση περιοδικές, συνεντεύξεις τύπου, δημιουργία τηλεοπτικών και ρ/φονικων σποτ, έντυπα και φυλλάδια, χρήση ίντερνετ
(γ φάση) πάλι ετήσια εκδήλωση!!, αξιοποίηση ΜΜΕ, χρήση ιντερνετ, δημοσιοποίηση φορέων υλοποίησης, προβολή. 
Το όλο εγχείρημα έχει στηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε η υλοποίηση του να «τρέχει» κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Εάν γίνει διαγωνισμός και αυτό προβλέπεται αφού το ποσό αγγίζει τα 600.000 € η όλη διαδικασία, τεύχη δημοπράτησης, ημερομηνία διαγωνισμού, άνοιγμα προσφορών τυχόν ενστάσεις, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και το επτάμηνο μέχρι να υπάρξει ανάδοχος στο έργο. Το ερώτημα που προκύπτει είναι πότε θα γίνουν όλα τα παραπάνω που περιγράφει ο συντάκτης του κειμένου; μάλλον ποτέ. Έτσι είναι πιθανόν να επιλεγεί η μέθοδος του τεμαχισμού της «μπριζόλας» που θέλει έναν βασικό ανάδοχο να κάνει την «δουλειά», συνεπικουρούμενο από μικρούς περιφερειακούς παίκτες.
Έτσι δεν απέχει πολύ να βλέπουμε τον νομάρχη μόλις αφιχθέντα από την προεκλογική του περιοδεία στην Καστοριά, να δίνει συνέντευξη τύπου για το έργο προβολής της Ν.Α. Κοζάνης και την ίδια στιγμή να σχολιάζει στους δημοσιογράφους τα προβλήματα των φασουλοπαραγωγων της Πρέσπας. Ενώ την ίδια χρονική στιγμή οι τηλεοράσεις τα ραδιόφωνα και οι εφημερίδες να βομβαρδίζουν με σποτ και άλλες ενέργειες προβολής το έργο του Γ. Δακή. 
Ας μην ξεχνάμε και μια άλλη παράμετρο. Στη επιδημιολογική μελέτη που ψηφίστηκε εν μέσω διαμαρτυριών στο νομαρχιακό συμβούλιο, με βάση τα στάδια υλοποίησης προβλέπεται περίπου στα μέσα Ιουνίου και για δυο μήνες πάλι! πρόγραμμα προβολής και έργων δημοσιότητας ύψους 150.000€. Δηλαδή στο χρόνο που απομένει έως τις εκλογές ο κ. νομάρχης- δήλωσε ότι θα είναι υποψήφιος αιρετός περιφερειάρχης- θα διαθέσει για προβολή της Ν.Α. Κοζάνης και της επιδημιολογικής μελέτης συνολικά ποσά, ύψους 750.000 €. Αλήθεια, τι λένε για όλα αυτά, το πολιτικό προσωπικό, οι βουλευτές του νομού Κοζάνης και ιδιαίτερα ο γενικός γραμματέας της Περιφέρειας κ. Γ. Κίρκος ο οποίος μας είχε πει στο παρελθόν ότι εξετάζει την νομιμότητα των αποφάσεων της ΝΑ και όχι την σκοπιμότητα αυτών;
Εν μέσω της οικονομικής καταιγίδας με φόντο την πτώχευση της χώρας, με τους δημοσίους υπαλλήλους να κινδυνεύουν να χάσουν τον 13ο μισθό και τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα να χάσουν δύο μισθούς, είναι υπερβολική πολυτέλεια έως και σκάνδαλο, κάποιοι να χρησιμοποιούν τα χρήματα των προγραμμάτων προβολής ως εφαλτήριο για την προεκλογική τους εκστρατεία. Ας μην ξεχνάμε ότι το δημόσιο χρήμα προέρχεται από εισφορές του σκληρά δοκιμαζόμενου φορολογούμενου πολίτη. Το νόμιμο δεν είναι και ηθικό. Αυτό τουλάχιστον δίδαξε η πρόσφατη πολιτική ιστορία.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κύριοι Δημοσιογράφοι,
Αυτός.... ο Μητλιάγκας
μήπως
διόρισε
ΠΡΟ ΗΜΕΡΩΝ
την αρωβανιαστικιά του γιού του με σύμβαση έργου στην ΑΝΚΟ???
ΠΑΡΈΑ
ΜΕ ΚΟΡΕΣ, ΓΙΟΥΣ και ΝΥΦΕΣ άλλων τέτοιων ΑΠΙΘΑΝΩΝ τύπων ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΙ απο το πολιτικό σκηνικό....
ΚΑΛΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
ΕΝΟΨΕΙ ΕΚΛΟΓΩΝ...
ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ....

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που θα μας κυβερνάει το ΔΝΤ,
τους ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ θα τους έχουμε,
ΜΟΝΟ για να τους ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ?????

και

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ 300????

ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ????

ΑΣ ΜΟΥ ΛΥΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ!!!!

ΓΙΑΤΙ ΘΥΣΙΕΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΣΕΓΓΟΝΑ ΜΟΥ.....

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΙΟΝΝΕΤΕΣ. ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΕΣ.ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΞΕΓΕΛΑΝΕ. ΩΣ ΠΟΥ Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙ ΟΛΟΥΣ. ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΕΙΛΕΙ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ. ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ. ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ. ΠΟΥ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ. ΤΩΝ ΑΝΙΚΑΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ. ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΡΙΞΑΝ ΣΤΟ ΔΝΤ.

Το Προφίλ μας