Στην συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς έγινε ευρεία αναφορά στις δυσμενείς εξελίξεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τις καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων, τις συγχωνεύσεις τμημάτων, τα κενά και την υποστελέχωση.
Συνομολογήθηκε πως η δημόσια Παιδεία χρειάζεται μια γενναία στήριξη, αφενός για να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά της ισότητας, της μάθησης και της κοινωνικοποίησης που την χαρακτηρίζουν, αλλά και αφετέρου, να συνδεθεί με τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα υπήρξε ευρύτερη συζήτηση και καταγραφή των πάγιων προβλημάτων στη Μέση Εκπαίδευση σε υποδομές, οργανογράμματα και εξωδιδακτικές υποχρεώσεις ενώ επισημάνθηκαν πλείστα ζητήματα που αφορούν την εργασιακή κατάσταση και προοπτική των εκπαιδευτικών.
Η Βουλευτής συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς για την παρουσία τους στα σχολεία καθώς, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, επιδεικνύουν υπέρμετρο ζήλο και αυταπάρνηση για την στήριξη των μαθητριών και των μαθητών.
Τόνισε ότι την τελευταία πενταετία έχουν γίνει στοχευμένα βήματα για την αποδιάρθρωση του δημόσιου αγαθού της Παιδείας και την ενίσχυση των ιδιωτικών δομών. Η κυβέρνηση της Ν.Δ., καταστρατηγώντας το Σύνταγμα και την κοινωνική βούληση αίρει, ένα προς ένα, τα συλλογικά και ατομικά δικαιώματα στην εκπαίδευση και την εργασία.
Όπως τόνισε η Βουλευτής, η αναβάθμιση της Παιδείας, προϋποθέτει την ενίσχυση των εκπαιδευτικών που, με την σειρά τους, θα συμβάλλουν στην θωράκιση του κοινού αγαθού.
Τέλος, όπως δεσμεύτηκε στην συνάντηση με το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε., κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση – αναφορά προς τον Υπουργό Παιδείας, με βάση ένα συγκεντρωτικό υπόμνημα των εκπαιδευτικών της περιοχής.
Πρόκειται για μία συνολική καταγραφή των προτάσεων για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και, συνάμα, ενίσχυσης του ρόλου των εκπαιδευτικών, τόσο σε τοπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Στην ερώτηση, η οποία επισυνάπτεται, εμπεριέχονται θέσεις των καθηγητών για την μορφή και τον ρόλο της εκπαίδευσης, αλλά και για τα εργασιακά, οικονομικά και συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα, προτάσεις που, όπως ανέφερε η κ. Βέττα, θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου