της Ερασμίας Παπαμάρκου
Σήμερα αποφάσισα κι εγώ να τα πω
και ΠΑΝΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ…
Σέρβια,
18/3/2016
Αξιότιμοι συμπολίτες μου,
Στην εποχή των σχολικών μου ετών
οι καθηγητές μας μάθανε το γνωμικό ''η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την
αμάθεια". Στα χρόνια του Πανεπιστημίου οι καθηγητές μου, με βοήθησαν
να το εμπεδώσω, όπως επίσης και να το σκέφτομαι προτού εκφέρω γνώμη και πάντα
με βάσιμα επιχειρήματα. Τους ευχαριστώ πολύ γι' αυτό.
Μολονότι είναι αρχή μου, κι όχι
αδυναμία όπως πολλοί λανθασμένα συμπερασματολογούν, να μην απαντώ σε κακόβουλα,
κακοπροαίρετα και κυρίως ανώνυμα σχόλια, η σημερινή επιστολή αποτελεί απάντηση
στους ανώνυμους σχολιαστές του άρθρου της κ. Χρυσάνθης Καραγιαννίδου στο
ιστολόγιο ai-vreS, «Αγία Θεοδώρα, Βασίλισσα Άρτης
η εκ Σερβίων Ο τόπος καταγωγής» (http://ai-vres.blogspot.gr/2016/03/blog-post_295.html),
τα οποία με τα λύπης έπεσαν στην αντίληψή μου.
Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ σαν γεγονός, κυρίες
και κύριοι που κρύβεστε πίσω απ' την ανωνυμία σας, ότι σπαταλήσατε 5-10 λεπτά
από τη ζωή σας για να εκτοξεύσετε τόσες ύβρεις εναντίον της συγκεκριμένης
Κυρίας και μιας ολόκληρης ομάδας ανθρώπων του τόπου μας. Βασισμένοι πού
ακριβώς; Πάνω σε ένα απόλυτα τεκμηριωμένο άρθρο, που ο σκοπός του ήταν
διδακτικός και να διορθωθούν τυχόν κακώς κείμενα (!); Δεν μπορεί ένας/μία
Πρόεδρος να λειτουργεί σαν ανεξάρτητη οντότητα; Και εν συνεχεία βγάλατε όση
χολή σας απέμεινε στο μόνιμο εξιλαστήριο θύμα, τον Μ.Ο.Σ..
Φυσικά και αποτελεί μείζον θέμα,
για οπουδήποτε όχι μόνο για τα Σέρβια, ο τόπος γέννησης ενός Αγίου ή Αγίας της
Θρησκείας μας. Αντιλαμβάνεστε τί ακριβώς γράφετε; Ή μήπως δεν σας ενδιαφέρει
διότι δεν είστε καν Σερβιώτες; Τυλίγεστε στο πέπλο της ανωνυμίας και σαν άλλοι
οδοστρωτήρες ισοπεδώνετε τα πάντα στο πέρασμά σας, κατευθυνόμενοι άκριτα, από
θυμό, ζήλεια, φθόνο, στενομυαλιά, με μαθηματική ακρίβεια, στο κενό.
Basta così. Αρκετά.
Ελλείψει επιχειρηματολογίας, όχι
μόνο εκτοξεύετε ύβρεις σε άτομα που ασχολούνται με τα κοινά, αλλά και εναντίον
συμπολιτών σας σχετικά με το πώς ζουν και απολαμβάνουν την προσωπική και
κοινωνική τους ζωή. Ντροπή σας! Με την αβίαστη και υποτιμητική χρήση της λέξης "χριστεπώνυμοι",
επειδή την ανέφερε ο πρώτος 'έξυπνος' ανώνυμος και εν συνεχεία όλοι οι
υπόλοιποι άβουλοι ανώνυμοι (σαν πρόβατα), αποδείξατε περίτρανα την αμάθειά σας.
Εσείς δεν είστε χριστεπώνυμοι; Δεν είστε βαπτισμένοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι; Στην
περιοχή μας κατά 99% τουλάχιστον, ισχύει. Οπότε προς τί ο χαρακτηρισμός; Πού
ακριβώς αποσκοπούσε;
Επίσης, επιβάλλεται να μάθετε να
διαχωρίζετε τους φορείς, τους θεσμούς, τους συλλόγους, τις εκδηλώσεις που
διοργανώνουν αντιστοίχως, όπως επίσης και τις συνεργασίες. Όχι τίποτα άλλο, για
να μην βρίσκεστε εκτεθειμένοι.
Συνεχίζοντας το αντιχριστιανικό
και αντιτοπικιστικό σας παραλήρημα υποπίπτετε σε νέα σφάλματα. Από τα λεγόμενά
σας ανακύπτει μια πάγια απαίτησή σας να υποβάλλετε/εξαναγκάσετε τον Μ.Ο.Σ. και
την Μητρόπολη Σερβίων-Κοζάνης να πράττει κατά το δοκούν σας. Ποιος σας έδωσε το
δικαίωμα να λασπολογείτε και να λοιδορείτε ανελέητα κατά πάντων; Ποιος σας
έδωσε το δικαίωμα να κρίνετε, εσείς, το τεράστιο και χρόνιο έργο της Ιεράς
Μητροπόλεως Σερβίων-Κοζάνης και να υποδεικνύετε σε έντονο ύφος πώς θα χειριστεί
ζητήματα; Επιτέλους δείξτε τον απαιτούμενο σεβασμό σε έναν Θεσμό και σεβαστείτε
τον ίδιο σας τον εαυτό. Έχετε προσφέρει ποτέ έστω το 1/100 από αυτό που έχει
προσφέρει η Ιερά Μητρόπολη; Οπότε ferme
la
bouche.
Ως προς το έργο και τον σκοπό του
Μ.Ο.Σ.. Ο Μορφωτικός Όμιλος Σερβίων 'Τα Κάστρα' αποτελεί τον σπουδαιότερο
πολιτιστικό σύλλογο της περιοχής των Σερβίων. Κύριο μέλημά του είναι η συμβολή
του στην πνευματική ανάταση των κατοίκων της πόλης. Στα 38 χρόνια της ζωής του,
ο Όμιλος έχει να επιδείξει μια αξιοπρόσεχτη, αξιοζήλευτη, αξιέπαινη και ογκώδη
δραστηριότητα που αποτυπώνεται σε όλους τους τομείς της πνευματικής,
καλλιτεχνικής και πολιτιστικής ζωής του τόπου μας. Αποτελεί θεματοφύλακα της
παράδοσης και της τοπικής ιστορίας (Λαογραφικό Μουσείο, Έκδοση βιβλίων τοπικού
ιστορικού περιεχομένου, Σερβιώτικα Νέα) και διατηρεί το πλούσιο πολιτιστικό και
επιμορφωτικό του έργο μέσω των εκδηλώσεών του και των τμημάτων παραδοσιακών
χορών, χορωδίας, ζωγραφικής, σκακιού, δημιουργικής γραφής και λάτιν χορών.
Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω τα
δύο τελευταία επιτεύγματα, τα οποία αποτελούν αποκλειστικά προσωπική επιτυχία
της ‘Κυρίας Προέδρου’ και θα αποτελούν βάση και παρακαταθήκη για τις επόμενες
γενεές Σερβιωτών. Πρώτον, τη Βιβλιοθήκη του Ομίλου, που όλο και διογκώνεται και
η οποία λειτουργεί σαν δανειστική. Κοινώς τζάμπα. Περίπου 8.000 βιβλία (και
αυξάνονται) περιμένουν όλους εσάς, μικρούς και μεγάλους, να τα μελετήσετε. Δεύτερον, την επίσημη αναγνώριση από την
Πολιτεία της πόλεως των Σερβίων ως μαρτυρική με το Προεδρικό Διάταγμα 118, που
δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 203/24-10-2012, πάλι επί προεδρίας κ. Χρυσάνθης
Καραγιαννίδου και πάλι με πολλή προσωπική της δουλειά.
Γιατί οι στόχοι και τα επιτεύγματα,
κυρίες και κύριοι, επιτυγχάνονται μόνο με δουλειά, κόπο και αφοσίωση.
Αρχή του Ομίλου είναι να μην
ενδίδει στην μικροπολιτική, στις αρνητικότητες, στις κακοήθειες και στις
εμπάθειες, όπως επίσης να μην εμπλέκεται σε ίντριγκες και κουτσομπολιά. Από το
νοικοκύρεμα του Ομίλου και μετά έχει ξεσπάσει μια εκτεταμένη παραφιλολογία γύρω
από το όνομά του, τις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις του. Και το νοικοκύρεμα
κυρίες και κύριοί μου είναι γεγονός, ελεγμένο από εξωτερικούς παράγοντες και
δημοσιευμένο. Σε πείσμα πολλών. Ως προς τις εκδηλώσεις του Μ.Ο.Σ. είτε λέγονται
καλοκαιρινές πολιτιστικές εκδηλώσεις, είτε εκδηλώσεις μνήμης, είτε επετειακές
εκδηλώσεις, είτε ημερίδες, είτε συναυλίες, είτε διαλέξεις, είτε βραβεύσεις,
είτε εκδρομές, είτε συνεστιάσεις· δύσκολο να πιστέψω ότι κάποιος δεν θα βρει
κάτι στο γούστο του, αναφέρω ως συμβουλή το εξής. Καλό θα ήταν ο οποιοσδήποτε
να τις παρακολουθήσει ή να συμμετάσχει προτού εκφέρει άποψη ή δημόσιο λόγο.
Βέβαια, είμαι σίγουρη πως αν ξεκινήσει να τις παρακολουθεί θα συνεχίσει και στο
μέλλον. Οπότε, μην κάθεσαι να ακούς τη στείρα κριτική. Πήγαινε στην επόμενη
εκδήλωση του Μ.Ο.Σ. την Κυριακή 27 Μαρτίου, στις 11 πμ, στην αίθουσα του
Δημοτικού Συμβουλίου, όπου θα γίνει παρουσίαση βιβλίου του κ. Καραμπελιά
Γιώργου '1821: Η Παλιγγενεσία'.
Κλείνοντας, ζητώ συγγνώμη για τη
μακρηγορία. Προσπάθησα να είμαι όσο πιο περιεκτική γίνεται. Αλλά έχετε κατά νου
ανώνυμοι σχολιαστές, μόνο τα δέντρα που
έχουν καρπούς πετροβολούν και τα ηλεκτρονικά ίχνη παραμένουν…
Πάντα
επώνυμα και με φιλικούς χαιρετισμούς,
Παπαμάρκου Ερασμία
Υ.Γ. Ο χρόνος είναι ο μεγαλύτερος
κριτής. Αυτό να το θυμάστε όταν οι αστρολογικές σας προβλέψεις περί
εξυπηρετούμενων συμφερόντων του Μ.Ο.Σ. πέσουν έξω.
9 σχόλια:
Πατρις θρησκεια οικογενεια
Μονο αυτο δεν ανεφερες φιλτατη κ.επωνυμη
Μονο που μ αυτο το συνθημα και αλλοι (ησουν αγεννητη τοτε εσυ ) καπηλευτηκαν την Ελλαδα μας .
Den mas ipes ston Morfotiko Omilo pies einai oi sxeseis tis k. Xrisanthis me ton K. Mpoukouvala? se sxetiko arthro stin efimerida Serviotika olokliro keimeno tou k. Mpoukouvala i proedros to dimosieyse gia diko tis xoris kamia anafora stis piges. Pios lipon rixnei xoli? pios einai aytos pou tou aresei na aytoprovalete?
Καλέ μου άνθρωπε, άλλο πράγμα η συγγραφή κειμένου, άλλο πράγμα οι πηγές και άλλο οι πληροφορίες. Σεβάσου τον εαυτό σου και μην γίνεσαι υβρεολόγος, συκοφάντης και ενδεχομένως υποχείριος σε μια κατάσταση που αποδεικνύει την αδαημοσύνη σου.
Ευθύς αμέσως σε παραπέμπω στην ιστοσελίδα του Μ.Ο.Σ. [ http://takastra.blogspot.gr/2015_03_01_archive.html ], στο άρθρο της Δευτέρας 16 Μαρτίου 2015, ‘Ο τόπος γέννησης της Αγίας Θεοδώρας Βασιλίσσης Άρτης της εκ Σερβίων’, της Χρυσάνθης Καραγιαννίδου. Προτείνω να το διαβάσεις όλο. Να αποκτήσεις ο ίδιος άποψη για το περιεχόμενό του και το ύφος του. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του μοναδικό ύφος συγγραφής! Αν όχι, πήγαινε εκεί που λέει «Σημαντικότατη, και ίσως….. 324.) Σημ 1» και έπειτα στο τέλος του άρθρου, όπου εξηγείται η Σημ.1.
Είναι το ίδιο κείμενο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα, στα Φύλλα 228 (σελ.11, 12) και 229 (σελ.11, 12), απλώς για γρηγορότερη αποκατάσταση της τάξης σε παραπέμπω στην ιστοσελίδα.
Ολόκληρη προσωπική έρευνα και συγγραφή και να κατηγορηθεί για τί ακριβώς η κ. Καραγιαννίδου; Για ΜΙΑ πληροφορία που της δόθηκε, την οποία μετά η ίδια επεξεργάστηκε για να τη βάλει στο κείμενό της; Και ευχαρίστησε και τον πληροφοριοδότη κ. Μπουκουβάλα, που ευγενικά της παραχώρησε την πληροφορία. Επειδή τυγχάνει να έχω δει όλο το προσωπικό αρχείο της κ. Καραγιαννίδου που αφορά την Αγία Θεοδώρα, περιλαμβάνονται όχι μόνο πληροφορίες που αναφέρονται στα δύο δημοσιευμένα κείμενα αλλά πολύ περισσότερες, αντλημένες από διάφορες Βιβλιοθήκες.
Θέλεις να ξαναγυρίσουμε στην τελευταία σου ερώτηση περί αυτοπροβολής; Ή μήπως το ερώτημά σου απαντήθηκε; Επίτρεψέ μου όμως να σου γυρίσω πίσω την ερώτηση. Αλλά απάντηση να δώσεις στον εαυτό σου.
Επειδή η κ. Καραγιαννίδου είναι από τους πιο έντιμους κατοίκους αυτής της πόλεως ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ, Κυρία με κεφαλαίο «Κ» και στόχος επιτήδειων συνεχώς, επιβάλλεται τώρα η δημόσια συγγνώμη σου στο πρόσωπό της, όπως επίσης να ακολουθήσεις τη φιλική συμβουλή που ακολουθεί. Μην πιστεύεις και μην ενστερνίζεσαι άκριτα ότι ακούς. Ψάξου ο ίδιος.
Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται.
Παπαμάρκου Ερασμία
siga ta auga.
Proton kai kirion o graptos logos den exi kamia sxesi me ton proforiko, an den to gnorizete ayto na to mathete, to na danizeste plirofories kai kimena apo ereyna alou xoris na dimosieyete tis piges sas einai oti xeirotero. Alla i afelia sou den exi oria me to na mas les pos nai danistike plirofories kai tou eyxaristise prossopika. Ayta ta pragmata parapempoune se allzonia kai aytoproboli. Signomi pou xrisimopio greeklish, alla ayta pou sou grafo einai alithina den mou ta ipagoreyei kapios allos.
Ας μη λέει ο καθένας μας ό,τι θέλει και να κάνει εικασίες. Η κ. Ερασμία μίλησε με αποδείξεις κι οποίος λέει το αντίθετο πρέπει να κάνει κι αυτός το ίδιο. Άλλο η προσωπική γνώμη του καθενός μας, άλλο η αλήθεια!
Oti sas simferi kai opos sas simferi ta parousiazete, ean exete amfivolies iparxei kai o Kirios Mpoukouvalas na sas tis exigisei.
Αν κατι γνωριζω για τους πολιτες των Σερβιων ειναι οτι πολλοι απο αυτους δραττονται της ευκαιριας να συκοφαντησουν,κακολογησουν, κατακρινουν τους αλλους.Ενα μικρο εναυσμα τους ειναι αρκετο. Καθεις εχει το πολιτικο δικαιωμα της ελευθεριας του λογου. Συνεπως η εκφραση και η κοινοποιηση των αποψεων και των ιδεων μας ειναι ενα απαραβιαστο δικαιωμα.Τα δικαιωματα ομως υποκεινται σε ορισμενους περιορισμους.Η εκφραση της γνωμης μας,ακομα κι αν εχει αρνητικο περιεχομενο,θα πρεπει να γινεται με σεβασμο στην αντιθετη/διαφορετικη αποψη, να μην ειναι προσβλητικη και να ερειδεται σε ευλογες βασεις. Θα ηταν φρονιμο,πρωτου μιλησει κανεις, να αναλογιστει ολα αυτα και να μην προβαινει σε κακεντρεχεις τακτικες. Με χαρα διαπιστωνω,πως σε αυτο τον τοπο υπαρχουν ατομα, νεα, με κριτικη σκεψη,παιδεια και ειλικρινεια που μιλουν με παρρησια, ευθυτητα θεμελιωνοντας τις αποψεις τους και αποδοκιμαζουν τετοιου ειδους συμπεριφορες.
Από ότι κατάλαβα έχοντας διαβάσει όλα τα σχόλια δεν υπάρχει καμία συκοφαντία. Αντιθέτως υπάρχει μια αγανάκτηση για την μη συμμετοχή του ΜΟΣ σε μία κίνηση πολιτών ,η εκμετάλλευση μιας προσωπικής έρευνας του κ. Ν.Μπουκουβαλα χωρίς την επίσημη αναφορα του αλλά προφορική.
Δημοσίευση σχολίου