Επίκαιρα Θέματα:

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2009

Δελτίο Τύπου της Οικολογικής Κίνησης


Κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Χάθηκαν 7 χρόνια, αλλά δε χάθηκε το ΞΕΝΙΑ. Η μακρά περίοδος των δικαστικών αγώνων και των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Δήμου Κοζάνης, της ΕΤΑ και των υποψήφιων ιδιωτών αγοραστών καταλήγει μάλλον σε συμβιβαστική λύση, η οποία συνεπάγεται την επαναλειτουργία του ΞΕΝΙΑ. Το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης συζήτησε χθες σχετική πρόταση της ΕΤΑ για δικαστικό συμβιβασμό, την οποία αρχικά αποδέχτηκε ο Δήμος Κοζάνης. Επειδή όμως κατά τη διαδικασία της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο προέκυψαν σημαντικά θέματα νομικής φύσης, αποφασίστηκε η δημιουργία μιας Επιτροπής η οποία θα τα δει πιο συγκεκριμένα. Ο κυριότερος φόβος της αντιπολίτευσης ήταν μήπως η αποδοχή του συμβιβασμού σημάνει αυτόματα και την παραίτηση του Δήμου από την ιδιοκτησία του οικοπέδου του ΞΕΝΙΑ.
Με βάση πάντως την πρόταση της ΕΤΑ, η οποία δεν απορρίφθηκε αλλά μελεταται, οι ιδιώτες θα ενοικιάσουν το ΞΕΝΙΑ, θα επισκευάσουν και θα ανακαινίσουν το κτίριο και θα το λειτουργήσουν ως ξενοδοχείο. Η φόρμουλα αυτή παρότι δεν λύνει το ιδιοκτησιακό πρόβλημα (μιας και εξακολουθεί να ισχύει η «συγκατοίκηση» Δήμου και ΕΤΑ) θεωρείται ικανοποιητική και λειτουργική υπό τις παρούσες συνθήκες. Για το ύψος, τη διάρκεια του μισθώματος και το ποσοστό του Δήμου επιφυλασσόμαστε να εκφράσουμε άποψη μόλις πληροφορηθούμε τις λεπτομέρειες.

Μπορούμε λοιπόν να θεωρήσουμε ότι δικαιώνονται σε ικανοποιητικό βαθμό οι αγώνες της Οικολογικής Κίνησης, του Συλλόγου μηχανικών και των άλλων φορέων, που από την πρώτη στιγμή αντέδρασαν στην αρχική απόφαση του Δήμου να πωληθεί το δημοτικό οικόπεδο του ΞΕΝΙΑ έναντι χαμηλού τιμήματος, καθώς και να γίνουν προσθήκες ορόφων και επεκτάσεις, οι οποίες θα αλλοίωναν την αρχιτεκτονική αξία του κτιρίου. Σε μια τέτοια προοπτική είχαν εναντιωθεί και αρκετοί πολίτες που υπέγραψαν το σχετικό κείμενο διαμαρτυρίας.
Τέλος καλό όλα καλά λοιπόν; Όχι ακριβώς, διότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη και εκκρεμότητες. Προς το παρόν όμως διασώζεται το δημιούργημα του διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη, για το οποίο η Οικολογική Κίνηση έχει ζητήσει από την 4η Εφορία νεότερων μνημείων Θεσσαλονίκης να χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο σύγχρονης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Υπενθυμίζεται ότι παράλληλες κινήσεις διάσωσης και ανάδειξης είχαν γίνει και για άλλα Ξενία της χώρας. Τελικώς πέντε (5) από αυτά χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα. (Η υπόθεση του Ξενία της Κοζάνης, καθυστερεί ακόμη, αλλά γενικά είναι σε καλό δρόμο).
Δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα ΞΕΝΙΑ άλλων πόλεων, τα οποία είτε κατεδαφίστηκαν (Ιωάννινα) είτε κακοποιήθηκαν και εγκαταλείφθηκαν (Άνδρος), παρά τους αγώνες του Πανελληνίου Συλλόγου Αρχιτεκτόνων και τη στήριξη διεθνών οργανισμών. Η Οικολογική Κίνηση προτείνει κατά τη διάρκεια των εργασιών ανακαίνισης του ΞΕΝΙΑ να υπάρξει, πέραν της επίβλεψης, μια Επιτροπή αρχιτεκτονικού και περιβαλλοντικού ελέγχου, στην οποία διατίθεται να συμμετάσχει με ένα μέλος της.
20-1-2009 Οικολογική Κίνηση Κοζάνης
ΥΓ. Για άλλη μια φορά θέλουμε να ευχαριστήσουμε και δημοσίως τον αρχιτέκτονα Κώστα Δεσποτίδη για την αναλυτική τεκμηρίωση και υποστήριξη της αίτησης μας προς την 4η Εφορία νεότερων μνημείων Θεσσαλονίκης.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009

Λουκανικοφαγία στο Βελβεντό TOP channel

Από το χρήση hliasbrain το απόσπασμα από το δελτίο ειδήσεων του Top Channel.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,

Σήμερα συμπληρώνουμε ένα μήνα παρουσίας στο διαδίκτυο. Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας και τη συμμετοχή σας με σχόλια στις αναρτήσεις, με αποστολή φωτογραφιών και πληροφοριών. Το blog αυτό δε θα μπορούσε ποτέ να είχε γίνει χωρίς τη δική σας συμβολή. Συνεχίστε να μας στέλνετε τις απόψεις και τα σχόλιά σας γιατί αυτός ο χώρος είναι για σας.

Ευχαριστούμε και τους φορείς του Νομού που μας εμπιστεύονται τα Δελτία Τύπου.

Βέβαια όπως σε κάθε κοινότητα, η διαδικτυακή κοινότητα έχει και τα παρασιτάκια της. Ευελπιστούμε να τα κρατήσουμε μακριά από μας.

Όπως καταλάβατε ήδη ai-vreS σημαίνει Servia (γι’ αυτό το τελικό S είναι κεφαλαίο – για να διαβάζεται ανάποδα). Σημαίνει όμως και αι βρες! δηλαδή άντε βρες, δηλαδή ψάξε και βρες πώς είναι τα πράγματα κάτω από την επιφάνεια. Γιατί πολλές φορές άλλα μας λένε και άλλα εννοούν, άλλα σκέφτονται και άλλα πράττουν

Αισθανόμαστε την ανάγκη να διευκρινίσουμε ορισμένες παρεξηγήσεις: κυκλοφορούν ονόματα που συνδέονται με το blog και την ομάδα μας. Δεν ισχύει τίποτα από ότι ακούγεται. Είμαστε μια μικρή ομάδα που αγαπά τα Σέρβια και την ευρύτερη περιοχή όχι γι’ αυτό που είναι σήμερα αλλά γι’ αυτό που μπορεί να γίνει αύριο. Δεν είμαστε δημοσιογράφοι, ούτε κατέχουμε καμιά θέση. Ένα laptop έχουμε και μία σύνδεση.

Θεωρούμε όμως ότι ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ Σέρβια, Βελβεντό, Τρανόβαλτο, Λιβαδερό, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Αγ. Κυριακή, Αυλές, Βαθύλακκος, Γούλες, Ελάτη, Ίμερα, Καστανιά, Καταφύγι, Κρανίδια, Λαζαράδες, Λεύκαρα, Μεσσιανή, Μεταξάς, Μικρόβαλτο, Νεράιδα, Παλαιογράτσανο, Πλατανόρεμα, Πολύρραχο, Πολύφυτο, Προσήλιο, Ροδίτης, Τριγωνικό, Φρούριο, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

ΑΥΤΟ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ, Σ’ ΑΥΤΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ


Συντακτική ομάδα
ai-vreS

Υ.Γ. Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις και σε … συμμετοχές!



Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009

Συνέντευξη στο ai-vreS του Τάκη Παπαθανασίου, επιτροπή αγώνα Τριγωνικού

ai-vreS: Κύριε Παπαθανασίου πώς και γιατί προέκυψε τώρα η διαφωνία των κατοίκων του Τριγωνικού με την επέκταση του λιγνιτωρυχείου, αφού υπάρχει γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων και του Νομαρχιακού Συμβουλίου; (Δηλαδή όταν συζητήθηκε στο Δημοτικό και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο εσείς που είσαστε;)

κ. Παπαθανασίου: Μέχρι τη μετατροπή μιας έκτασης σε Οριστική Παραχώρηση, δεν ενημερώνονται σε κανένα στάδιο οι πολίτες και, φυσικά, δεν ζητείται η γνώμη τους. Ούτε εμείς γνωρίζαμε, ότι ο οικισμός του Τριγωνικού, αλλά και 10.000 στρέμματα του αγροκτήματος Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού, βρίσκονται μέσα στην Οριστική Παραχώρηση. Αυτά τα μάθαμε, το Δεκέμβριο του 2008, όταν ζητήσαμε και πήραμε από τη Νομαρχία Κοζάνης τη ΜΠΕ. Ο ρόλος της τοπικής κοινωνίας στην έγκριση του έργου περιορίζεται σε μια απλή, μη δεσμευτική για τη Διοίκηση, γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου και του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Η γνωμοδότηση αυτή πρέπει να δοθεί, από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, εντός δύο μηνών από την ημέρα της κοινοποίησης σε αυτό της ΜΠΕ. Μέσα, λοιπόν, σε δύο μήνες έπρεπε να γίνουν τα εξής:
  • Η Νομαρχία Κοζάνης έπρεπε να μεριμνήσει, ώστε να λάβουν γνώση της μελέτης οι ενδιαφερόμενες Δημοτικές Αρχές, εγκαίρως, ώστε να προλάβουν να εκφράσουν άποψη.
  • Ο Δήμος Σερβίων έπρεπε να μεριμνήσει, για την παροχή στους πολίτες όλων των απαραίτητων στοιχείων, με απλό και κατανοητό τρόπο, μέσω ενημερωτικών εκδηλώσεων, προβολών ή με άλλο τρόπο, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να λάβουν μέρος στη λήψη αποφάσεων.
Εμείς τέτοια ενημέρωση δεν είχαμε. Όσοι πήραν την ΜΠΕ, Δήμος Σερβίων και Νομαρχία Κοζάνης, δεν φρόντισαν να ενημερώσουν την τοπική κοινωνία. Επίσης δεν κλήθηκε, ούτε ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Τριγωνικού, να εκφράσει την άποψή του, όταν συζητήθηκε το θέμα της επέκτασης του Ορυχείου, στο Δημοτικό Συμβούλιο Σερβίων. Άρα εμείς από που να μάθουμε;

ai-vreS: Τι είναι η Οριστική Παραχώρηση και γιατί ζητάτε την κατάργησή της;

κ. Παπαθανασίου: Η Οριστική Παραχώρηση, έχει εκατονταετή διάρκεια και ισοδυναμεί με τίτλο ιδιοκτησίας. Μέσα σε αυτήν απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, χωρίς την έγκριση του "ιδιοκτήτη του λιγνιτωρυχείου" και του Υπουργείου Ανάπτυξης. Οι περιοχές αυτές παραμένουν δεσμευμένες, μέχρις ότου, ο ιδιοκτήτης της Οριστικής Παραχώρησης, υποβάλει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την έναρξη της εκμετάλλευσης. Άρα, έκταση 10.000 στρεμμάτων του αγροκτήματος Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού και ο οικισμός Τριγωνικού, δηλαδή τα σπίτια μας, που βρίσκονται εντός της Οριστικής Παραχώρησης, δεν ανήκουν στην ιδιοκτησία των κατοίκων, αλλά της ιδιοκτήτριας Μεταλλευτικής Εταιρείας, "το δικαίωμα στη μεταλλειοκτησία κατισχύει καταρχήν του δικαιώματος στην ιδιοκτησία". Δηλαδή δεν έχουμε πλέον ιδιοκτησία της περιουσίας μας, στην έκταση η οποία βρίσκεται μέσα στην Οριστική Παραχώρηση. Μέσα στην έκταση αυτή βρίσκεται και ο οικισμός Τριγωνικού. Δηλαδή, δεν έχουμε ιδιοκτησία ούτε στα σπίτια μας! Μπορούμε να το δεχτούμε αυτό;

ai-vreS: Τι επιπτώσεις θα έχει η επέκταση του λιγνιτωρυχείου α) στο χωριό δεδομένης της κατάστασης του εδάφους και β) στην ευρύτερη περιοχή αφού δεν υπάρχει ολοκληρωμένη περιβαλλοντική και εδαφολογική μελέτη (υδροφόρος ορίζοντας κλπ)

κ. Παπαθανασίου: Το Τριγωνικό βρίσκεται μέσα στη ζώνη Οριστικής Παραχώρησης 63 ν. Κοζάνης. Στις Οριστικές Παραχωρήσεις, ο μεταλλευτικός κώδικας λέει ότι «Είναι επιτρεπτή η αναγκαστική απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών, εάν από τις εργασίες τίθενται σε κίνδυνο τα κτίσματα ή η ζωή ή η υγεία των κατοικούντων σε αυτές». Έτσι αν ο ιδιοκτήτης του λιγνιτωρυχείου αποφασίσει κάποια στιγμή να σκάψει μέσα ή δίπλα στο χωριό, οι κάτοικοι του Τριγωνικού θα ακολουθήσουν τη μοίρα των χωριών Καρδιά, Χαραυγή, Εξοχή, Κόμανος, Κλείτος, Ποντοκώμη και Μαυροπηγή. Δηλαδή ξεριζωμός!!! Το Τριγωνικό κινδυνεύει να μετακινηθεί από μελλοντική επέκταση του λιγνιτωρυχείου. Ακόμη και αν δεχτούμε, ότι δεν υπάρχει μελλοντικά ο κίνδυνος της μετεγκατάστασης του χωριού, οι συνέπειες από την επέκταση του ορυχείου, αλλά και από μελλοντικές επεκτάσεις, πιστεύουμε ότι θα είναι τεράστιες για την περιοχή και τον οικισμό μας. Στη ΜΠΕ δεν υπάρχουν μελέτες, όπως εδαφολογική – γεωλογική μελέτη και μελέτη για τις επιπτώσεις του υδροφόρου ορίζοντα. Επειδή εμείς γνωρίζουμε, ότι ο τόπος μας πάσχει από κατολισθήσεις, καθιζήσεις και μετατοπίσεις εδαφών, φοβόμαστε, και όχι χωρίς λόγο, ότι με τις επεκτάσεις θα αρχίσουν ραγίσματα στα σπίτια μας, με αποτέλεσμα μόνοι μας να αρχίσουμε να τα εγκαταλείπουμε, πριν μας ξεσηκώσουν κάποιοι άλλοι. Πώς μπορούμε να δεχτούμε μια τέτοια εξέλιξη; Επίσης, η περιοχή μας πάσχει από την έλλειψη νερού. Η έλλειψη υδρολογικής μελέτης, για το τι θα συμβεί με τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, μας ανησυχεί ιδιαίτερα. Αυτό αφορά όλη την περιοχή και όχι μόνο τα τρία χωρία Προσήλιο, Πολύρραχο και Τριγωνικό. Βέβαια και να υπάρξουν στο μέλλον τέτοιες μελέτες, θα μπορέσουν να καθησυχάσουν τους φόβους μας αυτούς;

ai-vreS: Ποιες άλλες συνέπειες φοβάστε, ότι θα προέλθουν από τη λειτουργία του λιγνιτωρυχείου;

κ. Παπαθανασίου: Στις περιοχές που λειτουργούν λιγνιτωρυχεία, το σύνταγμα δεν ισχύει όπως όλοι μας το γνωρίζουμε. Δηλαδή, δεν ισχύει η προστασία της ατομικής ιδιοκτησίας, δεν ισχύει η προστασία της υγείας και της ζωής των κατοίκων. Ο μεταλλευτικός κώδικας αναφέρει: «Ο μεταλλειοκτήτης έχει δικαίωμα κατάληψης ξένων εδαφών για τις ανάγκες του μεταλλείου του… Υποχρεούται να αποζημιώνει τον ιδιοκτήτη της επιφάνειας του εδάφους για τη στέρηση του εισοδήματος ή της χρήσης του ακινήτου του» και παρακάτω, «Ο μεταλλειοκτήτης δικαιούται να εκτελεί μεταλλευτικές εργασίες στο υπέδαφος ξένου ακινήτου χωρίς υποχρέωση προηγούμενης απαλλοτρίωσης ή καταβολής αποζημιώσεως στον ιδιοκτήτη του εδάφους ή συστάσεως δουλείας στο ξένο ακίνητο». Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης γης δεν έχει δικαίωμα να παρακωλύει τον μεταλλειοκτήτη, με δραστηριότητες καλλιέργειας της γης του. Και το χειρότερο, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου, δεν μπορεί να ζητήσει να σταματήσουν οι εργασίες του μεταλλείου, έστω και αν με τις εργασίες αυτές πρόκειται να πάθει ζημία το ακίνητο, τα κτίρια, η υγεία του και στη ζωή του! Στην περιοχή μας, δηλαδή, δεν θα ισχύει το σύνταγμα, δεν θα ισχύει η προστασία της ατομικής ιδιοκτησίας, ούτε η προστασία της υγείας, αλλά ούτε και η προστασία της ζωής μας.

ai-vreS: Με το δεδομένο ότι ο σπαστήρας στη νέα θέση θα βρίσκεται σε απόσταση άνω των 1200 μέτρων από το χωριό γιατί διαφωνείτε; Αφού οι αντινομάρχες διαβεβαιώνουν ότι θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της κατοικημένης περιοχής.

κ. Παπαθανασίου: Πρώτον, δεν είναι αυτή η απόσταση του σπαστήρα, από τον οικισμό. Η απόσταση είναι λιγότερο από 1000 μέτρα και δεύτερον, επιβαρύνεται αναμφίβολα το περιβάλλον της περιοχής μας. Ποιος από μας δεν θα αντιδρούσε στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος της περιοχής του ακόμη και αν όλα είναι νόμιμα;

ai-vreS: Κατά την άποψή σας πώς θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί κάποιος το λιγνίτη στο υπέδαφος, αφού υπάρχει και θεωρείται προσοδοφόρα επιχείρηση; Και τι προτείνετε για την ανάπτυξη της περιοχής και για τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν αν ακυρωθεί το μισθωτήριο συμβόλαιο της εταιρείας;

κ. Παπαθανασίου: Σε ολόκληρη την Ευρώπη ο λιθάνθρακας βρίσκεται υπό διωγμό. Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει στην Ελλάδα το χρονικό όριο του 2020, για να έχει περιορίσει τη χρήση του λιγνίτη στο 40%. Πουθενά στον κόσμο και για πολλούς λόγους, η εξορυκτική δραστηριότητα δεν θεωρείται ανάπτυξη. Αναφέρουμε, χωρίς να αναλύσουμε το γιατί, αυτό θα το κάνουμε σε άλλο άρθρο, μερικά χαρακτηριστικά των περιοχών που βασίζουν την οικονομική τους ανάπτυξη στις εξορυκτικές δραστηριότητες:
Οι εξορυκτικές δραστηριότητες δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμες.
Κατά την άποψή μας, αλλά και είναι παγκόσμια αποδεκτό, μετά από έρευνες που έγιναν, οι περιοχές όπου λειτουργούν λιγνιτωρυχεία υποφέρουν από φτώχεια, ανεργία και είναι υποβαθμισμένες οικονομικά και περιβαλλοντικά. Οι οικονομολόγοι, όπως οι Jeffrey Sachs και Andrew Warnerότι, Richard Auty, την περιγράφουν την ανάπτυξη αυτή, ως «Η κατάρα του Ορυκτού πλούτου». Μια οικονομία που στηρίζεται στις εξορυκτικές δραστηριότητες, δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη. Στην περίπτωσή μας θα διαρκέσει μέχρι το 2017.
Η εξορυκτική δραστηριότητα έχει πολύ μικρή συνεισφορά στην απασχόληση.
Οι εξορύξεις, είναι δραστηριότητες έντασης κεφαλαίου (παραγωγή με καλύτερη εκμετάλλευση του επενδεδυμένου κεφαλαίου και τη μικρότερη δυνατή χρήση εργατικού δυναμικού) και κάθετα οργανωμένες (δηλαδή η εργασία και τα οικονομικά οφέλη δεν διαχέονται οριζόντια σε μεγαλύτερες ομάδες του πληθυσμού). Έτσι η εξόρυξη έχει γίνει πιο αποτελεσματική και η παραγωγή αυξάνεται, αλλά αυτό γίνεται σε βάρος των θέσεων εργασίας. Μελέτησε κανείς, από όσους εγκρίνουν το έργο, πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν και πόσες οικογένειες θα στερηθούν το συμπλήρωμα στο εισόδημά τους, από την κατάληψη του μεγαλύτερου τμήματος του αγροκτήματος (βοσκοτόπια και καλλιεργήσιμες εκτάσεις) Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού;
Στο λιγνιτωρυχείο Προσηλίου, θα απασχοληθούν 65 άτομα. 11 άτομα της εταιρείας, 48 άτομα από εργολάβο για την αποκάλυψη και την απόθεση των στείρων και 6 άτομα από εργολάβο για την απόθεση του λιγνίτη. Και βέβαια κανείς δεν εγγυάται ότι οι εργαζόμενοι θα είναι από την περιοχή μας. Μήπως χάνει η περιοχή μας πολύ περισσότερους πόρους και θέσεις εργασίας;
Οι περιοχές όπου λειτουργούν λιγνιτωρυχεία είναι οι πλέον υποβαθμισμένες και φτωχές.
Μελέτες δείχνουν, ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο βαθμός εξάρτησης μιας περιοχής από τις εξορυκτικές δραστηριότητες, τόσο μεγαλύτερο ποσοστό των πολιτών της ζει κάτω από το όριο της φτώχιας, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανεργία και τόσο μεγαλύτερη είναι η υποβάθμιση της περιοχής. Μπορεί κάποιος να μας πει έστω και μια περιοχή στην οποία λειτουργούν λιγνιτωρυχεία και στην οποία δεν υπάρχει αυξημένη φτώχια, ανεργία και υποβάθμιση;
Οι περιβαλλοντικές καταστροφές, που επέρχονται στις περιοχές όπου λειτουργούν ορυχεία, δεν επιτρέπουν κανενός άλλου είδους ανάπτυξη.
Στις περιοχές όπου λειτουργούν λιγνιτωρυχεία, οι περιβαλλοντικές καταστροφές είναι τόσο μεγάλες που τομείς όπως η γεωργία και η κτηνοτροφία πρακτικά εξαφανίζονται και οι κάτοικοι στερούνται ακόμα και τα βασικά για την επιβίωσή τους. Όταν από το αγρόκτημα του Προσηλίου, Πολυρράχου και Τριγωνικού, αφαιρεθούν 10.000 στρέμματα καλλιεργήσιμες εκτάσεις και βοσκοτόπια, τι θα μείνει για καλλιέργεια και βοσκή; Ακόμη, τα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα, στα οποία βασίζεται η περιοχή, θα μένουν στα αζήτητα ή θα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, επειδή θα έχουν χάσει το πλεονέκτημα της ποιότητας. Ποιος θα προτιμήσει προϊόντα από μια περιοχή υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά; Οι περιοχές λιγνιτωρυχείων δεν μπορούν να μπουν σε επιδοτούμενα από την ΕΕ προγράμματα, όπως ανάπτυξης ορεινών όγκων, αγροτουρισμού ή άλλων επιχειρήσεων οικογενειακού τύπου. Άρα δεν μπορεί να υπάρξει άλλου είδους ανάπτυξη. Άρα, αν συνεχίσει το λιγνιτωρυχείο να επεκτείνεται, δεν μπορούμε να μιλάμε για άλλου είδους ανάπτυξη. Στο τι ανάπτυξη προτείνουμε θα επανέλθουμε με ολοκληρωμένο άρθρο – πρόταση.

Για όλα, λοιπόν, αυτά φοβόμαστε, όλα αυτά μας ανησυχούν και όλα αυτά επιδιώκουμε να τα αποφύγουμε. Πιστεύουμε ότι δεν ταιριάζει στην περιοχή μας ένα τέτοιο μέλλον. Αν για κάποιους, αυτό είναι το μέλλον που επιφυλάσσουν στην περιοχή μας, σίγουρα θα μας έχουν απέναντί τους.

ai-vreS: ευχαριστούμε πολύ.

Επιτέλους Νέοι Αντιδήμαρχοι!!!

Δημόπουλος (νυν αντιδήμαρχος Δημοσίων έργων), Παπαδόπουλος, Κουρκούτας και Σπυρίδης (νυν αντιδήμαρχος οικονομικών) είναι τελικά οι αντιδήμαρχοι για τη διετία 2009-2010. Θα ακουλουθήσει σε λίγο ανάρτηση με λεπτομέρεις, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ακόμα το Δημοτικό Συμβούλιο.
Να ευχηθούμε καλή θητεία στους νέους και στους παλιούς αντιδημάρχους.

Τελικά ... ώδινεν όρος και έτεκεν μυν, αφού δεν υπάρχουν εκπλήξεις στο νέο σχήμα 2+2. Το όνομα του κ. Κουρκούτα "έπαιζε" εδώ και μέρες, ενώ η επιλογή Σπυρίδη, ήταν μάλλον μονόδρομος....



Με την Athens Airways Κοζάνη - Αθήνα!!

Εδώ και μερικούς μήνες που ο ιδρυτής τns κ. Σάκns Ανδριανόπουλος ακουμπά το όνειρο του να αποκτήσει δραστηριότητα και σε έναν πιο ελιτίστικο κλάδο από εκείνο των σκουπιδιών, διεκδικώντας ακόμα και την «Ολυμπιακή Αεροπορία», ο 48χρονος χημικός μηχανικός από το Αίγιο ετοιμάζεται για την πραγματική απογείωση, ανοίγοντας κυριολεκτικά αυτή τη φορά τα φτερά του στους αιθέρες. Στο τέλος Ιανουαρίου θα ξεκινήσει από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» η πρώτη πτήση της νεοσύστατης «Athens Airways» με προορισμό την Αλεξανδρούπολη...
Εκτός από την Αλεξανδρούπολη, τα δρομολόγια της «Athens Airways» θα επεκταθούν σε Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Μυτιλήνη, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο με συχνότητα 1-3 πτήσεις την ημέρα, ενώ τους προσεχείς μήνες θα προστεθούν και νέα δρομολόγια, τα οποία θα ξεκινούν από το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, με πιθανούς προορισμούς τα Χανιά, την Κεφαλλονιά, τη Ζάκυνθο, τη Χίο, τη Σάμο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη.
Ολόκληρο το άρθρο εδώ:
http://www.kykladesnews.gr/default.asp?pid=4&la=1&cID=0&nID=10187

Επερώτηση στη Βουλή ομάδας βουλευτών ΠΑΣΟΚ για τα τροχαία ατυχήματα

Κοινή επερώτηση στη Βουλή υπέβαλε ο βουλευτής Ν. Κοζάνης Γιώργος Παπακωνσταντίνου με 27 ακόμα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ προς το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών με θέμα την απίστευτη αδιαφορία της κυβέρνησης για τους ανθρώπους που χάνονται και τις οικογένειες που καταστρέφονται στα τροχαία. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ

Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με πολλαπλούς τρόπους κοινοβουλευτικού και κοινωνικού ελέγχου έχει υπογραμμίσει την ανάγκη να αντιμετωπισθεί η «μάστιγα» των τροχαίων ατυχημάτων ως μείζον εθνικό και κοινωνικό πρόβλημα από την πλευρά των ασκούμενων κυβερνητικών πολιτικών.Δυστυχώς η Κυβέρνηση της Ν.Δ. τέσσερα χρόνια μετά αδυνατεί να κατανοήσει ότι τα τροχαία ατυχήματα αντανακλούν όχι μόνο τον κοινωνικό πολιτισμό της χώρας μας αλλά συνδέονται άμεσα με την ποιότητα ζωής, την ασφάλεια των πολιτών , το περιβάλλον και την οικονομία.Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αδυνατεί να κατανοήσει ότι περισσότεροι από 1.500 συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους ετησίως επειδή δεν μπορεί να συντονίσει σ’ ένα ολοκληρωμένο επιστημονικά και αποδεκτό κοινωνικά σχέδιο με ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες τουλάχιστον έξι εμπλεκόμενα Υπουργεία και φορείς που «λειτουργούν» μοναχικά, σε αρκετές περιπτώσεις αντίπαλα και αποσπασματικά!

Κύριε Υπουργέ Στις 6-12-2007 λάβατε επιστολή παραίτησης – έκκληση αγωνίας- από τον Βουλευτή της Ν.Δ. κ. Σταθάκη Άρη από την «Εθνική» !!! Επιτροπή οδικής Ασφάλειας μέχρι η Κυβέρνηση να ανταποκριθεί «στα στοιχειώδη και αυτονόητα» όπως ο ίδιος αναφέρει. Στις 2-6-2006 καθώς και στις 29-1-2007 το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με επερωτήσεις της Κ.Ο. έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου των επιπτώσεων από την «εθνική μάστιγα της ασφάλτου» ζητώντας να υπάρξει σχέδιο με ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους , μέτρα πολιτικής, προκειμένου να αντιμετωπισθεί «η θυσία 6 νεκρών την ημέρα και δεκάδων τραυματιών και αναπήρων» στην άσφαλτο.

Κύριε Υπουργέ Η Κυβέρνηση όμως της Ν.Δ. τέσσερα χρόνια τώρα επιδεικνύει μια «απίστευτη αδιαφορία για τους ανθρώπους που χάνονται και τις οικογένειες που καταστρέφονται». Σε όλες τις σύγχρονες και οργανωμένες κοινωνίες, η εφαρμογή μέτρων πολιτικής για την αύξηση της οδικής ασφάλειας αποσκοπεί ταυτόχρονα και στην πρόληψη για τη μείωση των οδικών ατυχημάτων και στην αντιμετώπιση των συμβάντων όταν αυτά συμβούν και στην υποστήριξη των ατόμων που συμμετείχαν σε αυτά. Να σημειωθεί ότι στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας συγκαταλέγεται στις 10 μεγάλες προτεραιότητες που συντονίζει προσωπικά ο Πρωθυπουργός.

Είναι κρίσιμο και χρήσιμο τέλος να υπογραμμίσουμε ότι η μοναδική φορά που η χώρα μας συντονισμένα εφάρμοσε ολοκληρωμένο σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αφορά τις αρχές δεκαετίας του ’90 και είχε θεαματικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εκπόνησε και εφάρμοσε το πρώτο πενταετές Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, το οποίο υιοθετήθηκε από την Πολιτεία και υποστηρίχθηκε από Υπουργεία, φορείς και Μ.Κ.Ο., ενώ τέθηκε σε ισχύ τον Ιούνιο του 2001. Την υλοποίηση του ανέλαβε η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας διασφαλίζοντας τη καλή συνεργασία μεταξύ των βασικότερων (επιχειρησιακά) συναρμοδίων Υπουργείων.

Ο στόχος που τέθηκε στο πρώτο Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα αφορούσε στη μείωση του αριθμού των νεκρών στα οδικά ατυχήματα στην Ελλάδα κατά 20% έως το 2005. Με βάση τη διεθνή εμπειρία και τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αφορούσε σε τέσσερις επιμέρους τομείς: το ασφαλές οδικό περιβάλλον(Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων), η ασφάλεια του χρήστη της οδού και τα ασφαλή οχήματα (Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών), η αποτελεσματική αστυνόμευση για την οδική ασφάλεια (Υπουργείο Δημόσιας Τάξης), και η αποτελεσματική αντιμετώπιση μετά το ατύχημα (Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας). Μέσα από δράσεις που συμπεριλάμβαναν την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των πολιτών σε θέματα ασφαλούς οδήγησης σε συνδυασμό με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ελέγχων στο αστικό και υπεραστικό οδικό δίκτυο, επιτεύχθηκε στο τέλος του 2004 να καταγραφεί μείωση του αριθμού των ατυχημάτων με τραυματίες κατά περίπου 33%.

Το στρατηγικό σχέδιο «Καθοδόν» αποτελούσε το πρώτο στάδιο για μία οργανωμένη θεσμικά και επιχειρησιακά προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος, σε ένα χρονικό ορίζοντα πενταετίας , έκτοτε στην πράξη δεν υπήρξε συνέχεια.

Επειδή ο απολογισμός της Ν.Δ. και στον Τομέα αυτό είναι επώδυνος για τους πολίτες , τη χώρα και την οικονομία. Επειδή μεταξύ των άλλων το τραγικό αποτέλεσμα των «πολιτικών» της Ν.Δ. είναι ότι λειτουργούν τουλάχιστον 4 «εθνικές» !! επιτροπές οδικής ασφάλειας χωρίς καμιά επαφή μεταξύ τους.

Επειδή δεκάδες ινστιτούτα και ιδιώτες λειτουργούν ανεξέλεγκτα με επιδοτήσεις από την Ε.Ε. χωρίς να προσδιορίζονται ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα ενταγμένα σ' ένα εθνικό σχέδιο.Επειδή η παρουσία διαφημιστικών πινακίδων κατά μήκος των οδών αποτελούν πλέον μία από τις σημαντικές αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων, πρόβλημα που δεν επιδεικνύετε βούληση να αντιμετωπισθεί ριζικά.

Επειδή μετά την πρώτη επιτυχή εφαρμογή συντονισμένων δράσεων μέσω του στρατηγικού σχεδίου «καθοδόν» περιόδου 2001-2005 δεν υπήρξε άλλη ολοκληρωμένη και συντονισμένη δράση με μετρήσιμους ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες και

Επειδή είναι εύλογο η θερινή περίοδος που «ανοίγει» μαζί με τις εορτές που ευνοούν τις μαζικές μετακινήσεις πολιτών να δημιουργούν εύλογη κοινωνική ανησυχία για ενδεχόμενες επιπτώσεις από τροχαία ατυχήματα.

Επερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Για τη μη απόδοση στα θέματα «οδικής ασφάλειας» της απαραίτητης βαρύτητας ώστε να αποτελέσουν θέματα υψηλής προτεραιότητας για την κυβέρνηση.

2. Για το σχέδιο που υπάρχει για την αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας. Ποιος συντονίζει και ποιοι οι ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί για την προσεχή περίοδο ;

3. Για την πρόθεση της Κυβέρνησης να αξιοποιήσει όπως προτείνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ενιαίο εθνικό σχέδιο συντονισμού που θα λειτουργεί με την εποπτεία του Πρωθυπουργού ;

4. Για τις χρηματοδοτήσεις. Σε ποιους φορείς και με ποια διαδικασία και με ποιους μετρήσιμους δείκτες έγιναν τα τελευταία τέσσερα χρόνια για τα θέματα οδικής ασφάλειας ;

5. Για την υποβάθμιση θεσμών και δράσεων, όπως η λειτουργία των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, η έκδοση κανονισμών ασφαλούς φόρτωσης των φορτηγών, η διασφάλιση της διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων οδηγών κλπ που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

6. Για την ανυπαρξία δράσεων που αφορούν στην ενημέρωση των πολιτών και στην εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.

ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Σερβίων

Σήμερα Δευτέρα 19/1/09 και ώρα 19.30 συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Σερβίων με τα εξής θέματα:
  1. Απόσπαση παιδιάτρου από το Κέντρο Υγείας Σερβίων στο Νοσοκομείο Κοζάνης
  2. Τροποποίηση του προγράμματος "Θησέας"
  3. Αποδοχή διαφόρων ποσών και κατανομή πιστώσεων.
  4. Έγκριση ανανέωσης της προγραμματικής σύμβασης με τον ΟΑΕΔ.
  5. Έκδοσης άδειας εκμετάλλευσης λατομείου μαρμάρων εμβαδού 99236,16 μ. στη θέση "Γυμνή ράχη" του Δ.Δ. Ροδίτη
  6. Απολογισμός Κέντρου Αποκατάστασης Ηλικιωμένων (Α' ΚΑΠΗ) Σερβίων οικονομικού έτους 2008.
  7. Προϋπολογισμός Κέντρου Αποκατάστασης Ηλικιωμένων (Α' ΚΑΠΗ) Σερβίων οικονομικού έτους 2009.
  8. Ορισμός Διοικητικών Συμβουλίων Σχολικών Επιτροπών Δήμου Σερβίων.
  9. Ανταλλαγή ιδιόκτητης έκτασης με δημοτική στο Δ.Δ. Πλατανορέματος για ίδρυση βιοτεχνικής μονάδας.
  10. Παραχώρηση δημοτικής έκτασης στον κ. Δουβαρτζίδη Χαράλαμπο για ανέγερση σταυλικών εγκαταστάσεων στο Δ.Δ. Ροδίτη.
  11. Μετακίνηση δημάρχου εκτός έδρας.
  12. Συζήτηση διαφόρων θεμάτων.

Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

Η αντιπολίτευση στο Πλατανόρεμα




















Με την παρουσία πολύ κόσμου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της Δημοτικής Παράταξης "Ενωτική Δημοτική Κίνηση Σερβίων" στο Πλατανόρεμα. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Διαμερίσματος κ. Λαμπρόπουλος καλωσόρισε την αντιπολίτευση. Ο συντονιστής της συζήτησης Πλατανορεματιώτης κ. Βαγγέλης Βαρσαμής έδωσε το λόγο στον Δημοτικό Σύμβουλο κ. Κυριάκο Τσολακίδη, ο οποίος έκανε απολογισμό της δράσης της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο Δήμο την τελευταία διετία. Το λόγο πήρε ο αρχηγός της αντιπολίτευσης κ. Αγάπιος Γαβριηλίδης που μίλησε για τα προβλήματα της περιοχής, ανέπτυξε τις θέσεις της παράταξης για την ανάπτυξη του τόπου και εντόπισε τα κενά της υπάρχουσας δημοτικής αρχής. Ακολούθησε συζήτηση και τοποθετήσεις με προτάσεις των κατοίκων για την περιοχή.
Ο Αγάπιος Γαβριηλίδης και η δημοτική του ομάδα δεσμεύτηκαν να αναδείξουν τα συγκεκριμένα προβλήματα και τις προτάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Σχόλιο ai-vreS: ευχαριστούμε τον κ. Κυριάκο Τσολακίδη για το υλικό.

Αλλαγή σκυτάλης στο Εργατικό Κέντρο Κοζάνης


Αλλαγή σκυτάλης στο Εργατικό Κέντρο Κοζάνης με τη συμπλήρωση διετίας του Ευάγγελου Μήχου ως προέδρου Δ.Σ. Νέος πρόεδρος του Δ.Σ είναι ο Αθανάσιος Τολιόπουλος, στενός συνεργάτης του απερχόμενου προέδρου.

Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009

Νύχτες Κωμωδίας

Μια μικρή γεύση από τις παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, από το youtube και το χρήστη vanessasko

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης στο ΕΠΑΛ Σερβίων













Με πρωτοβουλία του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κοζάνης κ. Κοσμά Σαββιλωτίδη και τη συνεργασία της διευθύντριας του Επαγγελματικού Λυκείου Σερβίων κ. Χρυσάνθη Τζήρα, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16/1/09 ενημέρωση των μαθητών από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης - παράρτημα Κοζάνης. Η ενημέρωση στόχο είχε να γνωστοποιήσει σε μαθητές και καθηγητές τις ενδεδειγμένες ενέργεις που πρέπει να ακολουθήσει κανείς σε έκτακτες περιπτώσεις. Αυτές μπορεί να είναι ένας σεισμός, κάποιο τροχαίο ατύχημα που συμβαίνει σ' εκείνους ή σε άλλους, βοήθεια για τη διάσωση εγκλωβισμένων ή αγνοούμενων κλπ. Στην ενημέρωση παραβρέθηκαν ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κοζάνης κ. Κοσμάς Σαββιλωτίδης και ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων κ. Αλέκος Φραγκούδης.

Σχόλιο ai-vreS: Συγχαίρουμε τον Κοσμά Σαββιλωτίδη για την πρωτοβουλία του να συνδέσει το σχολείο με την καθημερινή ζωή όλων μας. Γιατί τα σχολεία είναι μέρος της κοινωνίας μας και δεν αποτελούν αποκομμένα ιδρύματα.

Ερώτηση στη Βουλή προς τον Γ. Σουφλιά από Γ. Παπακωνσταντίνου

Ερώτηση του Γ. Παπακωνσταντίνου για την εξαίρεση του Νομού Κοζάνης από το Εθνικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό


Κύριε Υπουργέ,

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις αλλαγές που συντελούνται στον τομέα της παγκόσμιας οικονομίας και του τουρισμού, ενέκρινε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό. Σκοπός του πλαισίου στο σύνολό του είναι: «η παροχή κατευθύνσεων, κανόνων και κριτηρίων για τη χωρική διάρθρωση, οργάνωση και ανάπτυξη του τουρισμού στον ελληνικό χώρο και των αναγκαίων προς τούτο υποδομών….καθώς και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, η εξασφάλιση της προστασίας και της βιωσιμότητας των πόρων που ενδιαφέρουν του τουρισμό, η ενίσχυση των πολιτικών περιφερειακής ανάπτυξης καθώς και η διαμόρφωση ενός σαφέστερου πλαισίου κατευθύνσεων προς τον υποκείμενο σχεδιασμό, τις αδειοδοτούσες αρχές και τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.»

Δυστυχώς, όσον αφορά την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ελάχιστες περιοχές της (Πιέρια, Βέρμιο, Καϊμακτσαλάν, Έδεσσα, Βέροια, Νάουσα, Καστοριά, Φλώρινα και Πρέσπες) συμπεριλαμβάνονται στο Χωροταξικό Πλαίσιο, αφήνοντας ουσιαστικά το Νομό Κοζάνης έξω από τη διαδικασία της ενίσχυσης των πολιτικών περιφερειακής ανάπτυξης μέσα από ήπιες και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο βιομηχανικός, ο αθλητικός, ο αρχαιολογικός, ο ενεργειακός καθώς και η αξιοποίηση των ορεινών όγκων. Ενδεικτικά, οι δυο μεγαλύτερες πόλεις του Νομού μας, η Κοζάνη και η Πτολεμαΐδα δεν περιλαμβάνονται στα αξιόλογα αστικά κέντρα για τα δίκτυα πολιτιστικού τουρισμού. Αλλά και περιοχές, όπως το Βόϊο, το Άσκιο, το Μουρίκι, η Σιάτιστα, η Βλάστη, οι Δήμοι της παραλίμνιας ζώνης (Σέρβια, Βελβεντό, Αιανή), μένουν εκτός Εθνικού Χωροταξικού, παρόλο που υπάρχουν περιθώρια και δυνατότητες για ανάπτυξη, ενώ η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στο σύνολό της δεν περιλαμβάνεται καν στο άρθρο 9 του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για «Σύνθετες και ολοκληρωμένες αναπτύξεις τουριστικών υποδομών σταθερού παραθερισμού».

Μέσα από αυτές τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, θα μπορούσαν να διευρυνθούν οι ευκαιρίες απασχόλησης, -διαφοροποιώντας έτσι και τις πηγές εισοδήματος-, να μειωθεί η ανεργία με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της τοπικής οικονομίας, να συγκρατηθεί ο πληθυσμός και να τονωθούν οι ορεινές, παραλίμνιες και αστικές περιοχές, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής της Περιφέρειας.

Είναι προφανές όμως, πως το συγκεκριμένο κείμενο δεν δίνει λύσεις στα βασικά προβλήματα του Τουρισμού της χώρας, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες (φυσικό πλούτο, παράδοση, πολιτιστική κληρονομιά) αλλά και τις ανάγκες κάθε περιοχής, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να αποτελέσει την ουσιαστική αφετηρία μεταρρύθμισης του τουρισμού στη χώρα μας.

Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα, να μην προβλέπεται η ανάπτυξη νέων χιονοδρομικών κέντρων, όταν στο Δήμο Βελβεντού υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο για τη δημιουργία χιονοδρομικού κέντρου, ή να αγνοείται το ενεργειακό λεκανοπέδιο δραστηριοποίησης της ΔΕΗ, το οποίο παρουσιάζει ένα μοναδικό/ιδιαίτερο περιβαλλοντικό ενδιαφέρον ή οι Δήμοι της παραλίμνιας ζώνης, οι οποίοι έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της ανάπτυξης δραστηριοτήτων στη λίμνη Πολυφύτου.

Έπειτα από τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Προτίθεται να συμπεριλάβει τις παραπάνω περιοχές στο Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, βγάζοντας έτσι από την απομόνωση το Νομό μας, όσον αφορά τι εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ανάπτυξης;

Ο ερωτών βουλευτής Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Κοπή πίτας...

  • Το ΚΑΠΗ Σερβίων θα κόψει την πρωτοχροννιάτικη πίτα το Σάββατο 17/1/09 στις 8.00 το βράδυ, στο κέντρο "Ο Μπάμπης".
  • Ο Μορφωτικός Όμιλος Σερβίων "ΤΑ ΚΑΣΤΡΑ" θα κόψει την πρωτοχροννιάτικη πίτα την Κυριακή 18/1/09 στις 11.30 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων.

Μας ξεριζώνει η ΔΕΗ

Άρθρο στη σημερινή εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" περιγράφει μέσα από συνεντεύξεις με τους κατοίκους της Μαυροπηγής, την κατάσταση στο χωριό. "Κάποιες ώρες της ημέρας δεν μπορούμε καν να αναπνεύσουμε" λένε οι κάτοικοι. Η μετεγκατάσταση της Μαυροπηγής θα γίνει το 2013 στην περιοχή Κουρί ακολουθούμενη από τη γειτονική Ποντοκώμη το 2015 στη ΖΕΠ Κοζάνης.
Τα δικαστήρια θα αποφανθούν για τις αποζημιώσεις» λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής της Μονάδας Περιβάλλοντος του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας Δημήτρης Ζαραφίδης.
Για ολόκληρο το άρθρο του Κ. Κουκουμάκα κάντε κλικ εδώ
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4496917&ct=1


Ελληνική βραδιά στο ΡΟΔΟΝ


Ζωντανή - Λαϊκή βραδιά στο "Ρόδον" την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009

Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2009

Είμαστε όλοι Παλαιστίνιοι












Σ Υ Γ Κ Λ Ο Ν Ι Σ Τ Ι Κ Α είναι τα λόγια του Αλέκου Στάμου που γύρισε από τη Γάζα με την αποστολή του ΠΑΣΟΚ. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ http://alekos.blogspot.com/

"Γυρίσαμε. Πριν 2 ώρες φτάσαμε στην Αθήνα... Δεν ξέρω πόσα χρόνια μου μένουν να ζήσω. Ξέρω ωστόσο ότι ποτέ μα ποτέ δεν θα ξεχάσω τη RAFFAH. Η Λωρίδα της Γάζας με σημάδεψε για πάντα. Ποτέ δεν θα ξεχάσω το αίμα, τον πόνο, την οργή και την απελπισία. Ποτέ και τίποτα δεν μπορεί να διαγράψει από την συνείδησή μου το έγκλημα που συντελείται αυτές τις ώρες, αυτές τις στιγμές που διαβάζετε αυτές τις λέξεις. Τίποτα δεν μπορεί να περιγράψει την κτηνωδία που είδα και βίωσα....

Οι τρείς γιατροί της αποστολής μας μπαίνουν στα χειρουργεία πριν καν προλάβουν να συστηθούν. Εκατοντάδες μαζεύονται στο προαύλιο του νοσοκομείου. Φωνές οργής, κλάμα παιδιών, απελπισία. Βρίσκω κάποιον που μιλάει αγγλικά, του ζητάω να μου εξηγήσει. Μαθεύτηκε, λέει, πως τρεις Έλληνες γιατροί ήρθαν πριν 10 λεπτά και φόρεσαν αμέσως μπλούζες, μπήκαν στα χειρουργεία. Ο κόσμος κραυγάζει: «Ο Θεός μας έστειλε του Έλληνες», «Ο θεός να φυλάει τους Έλληνες». Πενήντα χρονών μαντράχαλος δεν αντέχω και τα δάκρυα τρέχουν για την τραγωδία που βλέπω μπροστά στα μάτια μου, για την αγάπη που δείχνουν αυτοί οι άνθρωποι...

Τρείς Έλληνες γιατροί, ο Άρης Μουσιώνης, ο Ηλίας Καρανίκας, ο Θανάσης Νησιώτης είναι εκεί, παρόντες. Δίνουν τη μάχη με λιγοστά μέσα να σώσουν ζωές. Και τα κατάφεραν. Κι ο κόσμος το είδε, το ένοιωσε. Κι αγκάλιασε την αποστολή του Γιώργου Παπανδρέου με τόση αγάπη και προσμονή που δεν πιστεύω ότι θα ξανανιώσω στη ζωή μου. Ποτέ μάτια δεν έχουν πει τόσα πολλά, όσο τα μάτια αυτών των ανθρώπων. Ποτέ αγκαλιές και φιλιά και χειραψίες δεν είχαν τόση δύναμη και τόση αλήθεια...
Είμαι υπερήφανος που η ανθρωπιστική βοήθεια του Γιώργου Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ ήταν βοήθεια αληθινή και ουσιαστική. Χωρίς πανό και φιοριτούρες. Είμαι υπερήφανος γιατί το ΠΑΣΟΚ ήταν εκεί..."


1η ημέρα εκπτώσεων σήμερα


Μουδιασμένη η αγορά στα Σέρβια σήμερα 1η ημέρα των εκπτώσεων. Λίγη κίνηση διαπιστώσαμε στα καταστήματα και δειλές προσφορές από τους καταστηματάρχες.
Οι καταναλωτές ελπίζουν σε μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές και οι καταστηματάρχες με τη σειρά τους ελπίζουν στην αναθέρμανση της αγοράς.
Εμείς να ευχηθούμε καλές δουλειές και να υπενθυμίσουμε ότι στηρίζοντας την τοπική αγορά στηρίζουμε την πόλη μας και τους συντοπίτες μας.



Εκπαιδευτικά Σεμινάρια από το ΔΗΠΕΘΕ


Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης σας ενημερώνει ότι διοργανώνονται και φέτος εκπαιδευτικά σεμινάρια.Για περισσότερες πληροφορίες και συμμετοχές στα γραφεία του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, στην "Αίθουσα Τέχνης" στον ημιόροφο και στο τηλέφωνο :24610 24062 κ. Σιμάρα Τασούλα.
Λεπτομέρειες για τα σεμινάρια στο Kozani.net

Το Προφίλ μας