Κύριε
πρόεδρε,
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι,
Μας
είπε χθες ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. ότι δεν κατανοεί την άρνησή
μας επί της αρχής. Πραγματικά, από την πλευρά μου, αναρωτιέμαι αν ο κ. Βορίδης άκουσε τα όσα αναφέραμε.
Αν άκουγε τις τοποθετήσεις μας είναι βέβαιο ότι θα καταλάβαινε την άρνησή μας.
Αν άκουγε τις τοποθετήσεις μας είναι βέβαιο ότι θα καταλάβαινε την άρνησή μας.
Αλήθεια,
δεν μπορεί να κατανοήσει την αντίρρησή μας στην δημιουργία της ΡΑΕΜ και της
υπερεξουσίας που λαμβάνει, όπως εξάλλου και ορισμένοι βουλευτές του κόμματός
του εξέφρασαν;
Δεν
μπορεί να κατανοήσει ότι η περαιτέρω φιλελευθεροποίηση αντί να επιλύσει τα
υφιστάμενα προβλήματα θα δημιουργήσει περισσότερα με συνέπεια την παραπέρα
υποβάθμιση των οδικών επιβατικών υπηρεσιών και την αύξηση του κομίστρου;
Τόσο
δύσκολο είναι να αντιληφθεί ότι με τις
παρούσες διατάξεις σε περίοδο βαθιάς ύφεσης και την ώρα που κόβονται συντάξεις
των 360 ευρώ το Δημόσιο θα επιβαρυνθεί με ένα ποσό της τάξης των 200
εκατομμυρίων Ευρώ;
Αδυνατεί
να κατανοήσει την άρνησή μας στην υποβάθμιση του ρόλου των Περιφερειών και τον
διαμελισμό των εταιρειών του σιδηροδρόμου;
Ούτε
αντιλαμβάνεται ή κάνει πως δεν αντιλαμβάνεται…- πως όσα ρυθμίζονται στο
νομοσχέδιο που συζητάμε αποτελούν πιστή εφαρμογή μνημονιακών ρυθμίσεων και των
όσων επιτάσσει η τρόικα;
Να
υπενθυμίσουμε ότι ευθαρσώς ο κ. Χρυσοχοίδης είχε καλέσει «την Επιτροπή να εγκρίνει την σύντμηση του
χρόνου, διότι στο συζητούμενο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται διατάξεις
μνημονιακού χαρακτήρα και υφίσταται δέσμευση ψήφισή τους ως το τέλος του
μήνα»!!
Και
επιτέλους, ενημερωθείτε, πως εννοεί το Δημόσιο ο ΣΥΡΙΖΑ, κάθε φορά που το
επικαλείται, διοτι είναι απαράδεκτο να αναφέρετε τα κακώς κείμενα αυτού του
δημοσίου που εσεις φτιαξατε με τις πολιτικές σας και να τις επωμίζεται ο
ΣΥΡΙΖΑ.
Για εμάς λοιπόν κύριοι της κυβέρνησης, η
απελευθέρωση της αγοράς που οδηγεί στη δημιουργία ολιγοπωλίων και τελικά
μονοπωλίων θα μας βρίσκει πάντα αντίθετους.
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ, και είναι ξεκάθαρη, είναι: Δημόσιο
Δίκτυο Οδικών Υπεραστικών Μεταφορών, υψηλών προδιαγραφών και ταχυτήτων, που θα
στηρίζεται σε συνεταιριστικές μορφές.Με το παρόν νομοσχέδιο δημιουργείται
ένα πλήρως απελευθερωμένο σύστημα ιδιωτικών υπεραστικών επιβατικών μεταφορών με
μια παντοδύναμη ρυθμιστική αρχή, η οποία θα ρυθμίζει και θα εγκρίνει
συγκεντρωτικά τα πάντα χωρίς να υποστέλλει ποτέ τη σημαία του αθέμιτου
ανταγωνισμού σε βάρος του επιβατικού κοινού, της χώρας, της κοινωνίας, της
οικονομίας και της ανάπτυξης.
Κ.κ.
Θα
ήθελα να σταθώ σε μια σειρά από άρθρα προκειμένου να υποστηρίξω τα όσα
προανέφερα. Συγκεκριμένα:
Σχετικά με το άρθρο 4. Σημειώνουμε
το πασίγνωστο, ότι το μοναδικό δίκτυο υπεραστικών μορφών που υπάρχει στη χώρα
μας είναι ιδιωτικό. Η γνωστή σε όλους μας ΚΤΕΛ Α.Ε., που παρά το μεγάλο της έργο όχι μόνο δεν μπορεί
να καλύψει με επάρκεια το υπεραστικό οδικό μεταφορικό έργο, αλλά εξακολουθεί να
έχει διαχρονικά προβλήματα που ως σήμερα παραμένουν άλυτα.
Οι
βασικές αρχές σχεδιασμού στις υπεραστικές οδικές μεταφορές έχουν ως γνώμονα,
όχι την διαρκή εξυπηρέτηση των αναγκαίων μετακινήσεων του επιβατικού κοινού,
αλλά την εξυπηρέτηση του με βάση την λογική του κέρδους, της προσφοράς και της
ζήτησης, με κόμιστρα που δεν προβλέπεται ποτέ να παραμείνουν σε σταθερά
επίπεδα. Σχετικά με τις προβλέψεις για ελάχιστες απαιτήσεις μεταφορικού
έργου, τις ανώτατες τιμές
χρέωσης επιβατών και αποσκευών (σημειώνουμε μάλιστα πως για πρώτη φορά θα επιβαρυνθούν οι επιβάτες με
κόμιστρο για τη μεταφορά αποσκευών πέραν του επιτρεπόμενου ορίου), θεωρούμε πως
είναι κοροϊδία να επιχειρηματολογείτε ότι αποσκοπούν στην βελτίωση της ποιότητας του
μεταφορικού έργου προς όφελος του επιβατικού κοινού.
Δεν
δεχόμαστε καμία επιχειρηματολογία ότι αυτό θα λειτουργήσει υπέρ της τουριστικής
ανάπτυξης και της μετακίνησης των τουριστών.
Ιδιαίτερα
τα τελευταία χρόνια, που καταργήσατε πλήθος υπηρεσιών σε επίπεδο περιφέρειας, είναι
ντροπή να μην αντιλαμβάνεστε ότι οι υπεραστικές οδικές μεταφορές είναι
καθημερινής ανάγκης για τους κατοίκους της.
Και
είναι υποχρέωση της πολιτείας να καλύψη με ασφάλεια αυτην την ανάγκη.
άρθρο 5. Τα
είπαμε και χθες αναλυτικά για τη ΡΑΕΜ, σήμερατονίζουμε μόνο ότι η δημιουργία
της θα βοηθήσει να λειτουργήσει το υπεραστικό μεταφορικό έργο με
ιδιωτικοοινομικά κριτήρια και πλήρως απελευθερωμένο.
Στο άρθρο 9. Οι περιφερειακές
αυτοδιοικήσεις χρησιμοποιούνται ως προπέτασμα καπνού, προκειμένου να προχωρήσει
η απελευθέρωση του υπεραστικού επιβατικού έργου εντός των γεωγραφικών ορίων
τους
Τα
πληθυσμιακά και γεωγραφικά δεδομένα της κάθε περιοχής, αλλά και η ανάγκη
μετακίνησης των επιβατών στις απομακρυσμένες περιοχές τίθενται στην υπηρεσία
της αγοραίας αντίληψης, και του αθέμιτου ανταγωνισμού.
Ο
σχεδιασμός για εμάς ή θα είναι Δημόσιος
αποκεντρωμένος προκειμένου να εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες του
κοινωνικού συνόλου, διαφορετικά δεν μπορεί να ανταποκριθεί και να λειτουργήσει
προς όφελος της κοινωνίας μέσα από τις διαδικασίες της απελευθέρωσης και του
αθέμιτου ανταγωνισμού.
Άρθρο 12,
προκύπτει το ερώτημα με τι ανθρώπινους και οικονομικούς όρους η Περιφέρεια θα συγκεντρώσει
και θα επεξεργαστεί όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την επιβατική κίνηση;
Μας προβληματίζει η
αναφορά για τον ελάχιστο αριθμό υποχρεωτικών δρομολογίων,
για εμάς πρέπει να αλλάξει σε αναγκαίο αριθμό δρομολογίων.
Στο άρθρο
14 εγείρονται ζητήματα αντισυνταγματικότητας λόγω της μεταφοράς των
αρμοδιοτήτων από τις Τοπικές Αρχές που είναι οι Περιφέρειες του 3852/2010 καθώς
και της λειτουργικότητας.
Για το άρθρο
17, επαναλαμβάνουμε το ερώτημά μας: πως αλήθεια θα λειτουργήσει το εθνικό δίκτυο εάν οι ιδιώτες πάροχοι
αρνηθούν να ενταχθούν σε αυτό;
Στο άρθρο
24 αναφορικά με τις προκηρύξεις διαγωνισμών, σε επίπεδο περιφερειακής
ενότητας εάν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες οδηγηθούν στον
ανταγωνισμό, είναι βέβαιο και με μαθηματική ακρίβεια ότι σε σύντομο χρονικό
διάστημα θα αποκλειστούν από το μεταφορικό έργο.
Σχετικά με το άρθρο 26. Είναι προβληματικό, αν όχι ψευδές, ότι μπορεί να καθοριστεί
«ανώτατο όριο χρέωσης των επιβατών» σε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού,
όταν το πραγματικό κόστος του φορέα εκτέλεσης
του μεταφορικού έργου, της απαιτούμενης ελάχιστης δημόσιας υπηρεσίας οδικών
υπεραστικών μεταφορών, περιλαμβανομένων των αποσβέσεων- αλλά και ενός εύλογου
κέρδους- θα ξεπερνάει κατά πολύ τον καθορισμό ανώτατων ορίων χρέωσης που θα
καθορίζεται από της Ρ.Α.
Αυτό
πρακτικά σημαίνει ότι τα κόμιστρα θα αυξάνονται κάθε τόσο, και ορισμένες φορές
θα απογειώνονται αφού ο μοναδικός πόρος εσόδων θα είναι οι επιβάτες, οι άνω του
επιτρεπόμενου ορίου αποσκευές τους.
Στο άρθρο
27 Να συμπεριληφθούν στις ειδικές
κατηγορίες των μειωμένων ή δωρεάν εισιτηρίων, οι άνεργοι και οι φαντάροι.
Στο άρθρο
29 Καταρρίπτεται ο μύθος της ενίσχυσης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων,
καθώς στους διαγωνισμούς μπορούν να συμμετέχουν επιχειρήσεις οποιασδήποτε
νομικής μορφής.
Για το άρθρο
37, Η απευθείας ανάθεση του 1 εκ. ευρώ δεν είναι μικρού οικονομικού
αντικειμένου στην Ελλάδα, ο κανονισμός στο συγκεκριμένο σημείο ορίζει ότι
μπορεί αυτό να γίνει μόνο εάν το
επιτρέπει το εθνικό δίκαιο. Κι εσείς δώσατε αυτή την δυνατότητα με το άρθρο 21
του παρόντος νομοσχεδίου. Έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις για το πώς και σε ποιους
θα δοθούν οι απευθείας αναθέσεις.
Για το άρθρο 41, Δεν αναμένεται μείωση κομίστρου στις γραμμές ελεύθερης επιλογής,
Η μέχρι τώρα εμπειρία του ελεύθερου
ανταγωνισμού οδηγεί σε αύξηση τιμών. Σε αυτό συνηγορεί η διάταξη του άρθρου 76 ότι το ποσοστό 0,5% του κομίστρου θα πηγαίνει στη ΡΑΕΜ. Στο άρθρο 76
μάλιστα η προτεινόμενη νομοτεχνική βελτίωση του κ. υπουργού λειτουργεί υπέρ των επιχειρήσεων που εκτελούν
οδικές υπεραστικές μεταφορές και σε βάρος του επιβατικού κοινού.
Στο άρθρο 45, για την ελεγκτική διαδικασία
των διατάξεων του κανονισμού 181/2011 ορίζεται προκλητικά ως αρμόδια αρχή η
ΡΑΕΜ για να διαφυλάξει τα ιερά και τα όσια των ιδιωτικών μεταφορικών
επιχειρήσεων.
Στο άρθρο 57, αναφορικά με τα θέματα του
ασυμβίβαστου, παρ’ ότι εμείς δεν τα ψηφίζουμε, τα μέλη των Ρυθμιστικών Αρχών
δεν πρέπει να έχουν καμία σχέση με επιχειρήσεις του τραπεζικού τομέα.
Άρθρο 85: Επαναλαμβάνουμε
την κριτική μας ομοίως ως και με τη ΡΑΕΜ, εκχωρείτε περαιτέρω δημόσια κρατική εξουσία στη ΡΑΣ, καθώς και θέματα ασφαλείας.
Άρθρο 86: Απαιτείται θεσμική θωράκιση που να διασφαλίζει τα
συμφέροντα του δημοσίου, με τις ρυθμίσεις για τις επενδύσεις τρίτων στην Εθνική Σιδηροδρομική
Υποδομή
Παρατίθεται και η "προίκα" της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,
όπως έχει περιληφθεί και στην πρόσκληση ενδιαφέροντος του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου
να ξεπουληθεί. Με την νομοτεχνική βελτίωση που φέρατε κ. υπουργέ στο άρθρο 86, ουσιαστικά διευρύνετε το
αντικείμενο δραστηριότητάς της και πέρα των 50 εκατομμυρίων Ευρώ ετησίως. Γιατί
άραγε; Έχετε μήπως καταλήξει στον ανάδοχο που θα αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αυτό
αποτελεί απαίτησή του;
Ταυτόχρονα μέσω του νομοσχεδίου η συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανατίθεται στην νεοιδρυθείσα Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου
Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
Ιδιαίτερα στο άρθρο
96 και με την νομοτεχνική βελτίωση που φέρατε, λαμβάνετε μια σχετική
μέριμνα για το προσωπικό που θα αποσπαστεί από το Δημόσιο και το ευρύτερο
Δημόσιο Τομέα, προφανώς μετά την λήξη της απόσπασης (πώληση της εταιρείας;;;;)
θα επιστρέψει στην οργανική του θέση. Αλλά το πλεονάζον παραμένει σε
διαθεσιμότητα και μάλιστα έμπειρο προσωπικό.
Αν πωληθεί η συγκεκριμένη Α.Ε. ποιος θα
αναλάβει τη συντήρηση του τροχαίου
υλικού; Θα περάσει στο ιδιωτικό κεφάλαιο ;
Άρθρο 98: Ουσιαστικά η νομοθετική μνημονιακή διάταξη λειτουργεί
ως πολεοδομικό γραφείο.
Στα
άρθρα 99-100 έχουμε να κάνουμε με σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές, ώστε η προς
ιδιωτικοποίηση εταιρεία να πουληθεί «καθαρή» από στοιχειώδεις φορολογικές
υποχρεώσεις. Προετοιμάζεται και η πώληση του ΟΑΣΑ;
Αρθρο 101
Επισημαίνουμε
την αυθαιρεσία του Υπουργού να παρακάμψει την Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή
Αναθεώρησης του Κώδικα
Καταργείτε την υποχρέωση της ρεζέρβας υποκύπτοντας
στις πιέσεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Παραπέμπετε στις καλένδες τις
προδιαγραφές για τα σχολικά λεωφορεία.
Για το άρθρο
106, στις ρυθμίσεις για τα Επιβατικά Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ) για μας δεν
ξεκαθαρίζεται επαρκώς η έδρα τους.
Αναφορικά με την δυνατότητα ίδρυσης Ανωνύμων
Εταιρειών, διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις γιατί αφενός μπορεί να οδηγήσει στην
επικράτηση οικονομικών κολοσσών στο χώρο και επειδή δεν είναι ξεκάθαρο το θέμα
των εδρών και αφετέρου ο αριθμός των ελαχίστων αναγκαίων επιβατικών μπορεί να
δημιουργεί πρόβλημα σε κάποιες περιοχές. Εμάς, μας καλύπτει η δυνατότητα που παρέχετε
για την δημιουργία συνεταιρισμών.
Σημειώνουμε ότι η απελευθέρωση στον χώρο των
ταξί που ξεκίνησε με τον 4070/12 και που παρέχει τη δυνατότητα όχι μόνο σε
φυσικά , αλλά και σε νομικά πρόσωπα κατοχής αδειών ή μη κατόχους αδειών ταξί,
όχι μόνο των συμβατικών ταξί, αλλά κι των ειδικών μισθώσεων έχει ως συνέπεια, ειδικά
στις τουριστικές περιοχές:
α)ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να κατέχουν
αριθμό και αδειών ειδικών μισθώσεων και συμβατικών ταξί.
Β) μεγάλο αριθμό αδειών ταξί που έχει ως συνέπεια
το «ίδιο κομμάτι πίτας» να το μοιράζονται πολλοί ως «ψίχουλα». Και βέβαια αυτό
οφείλεται στον «μαθηματικό τύπο» που
λαμβάνει υπόψη του τις διανυκτερεύσεις και όχι μόνο τον αριθμό κατοίκων.
Εμείς κ. υπουργέ, με τις παρούσες διατάξεις
δεν βλέπουμε να θεραπεύετε προβλήματα που δημιούργησε η απελευθέρωση. Ίσα- ίσα,
ο κλάδος οδηγείται και σε περαιτέρω προλεταριοποίηση και ανοίγει ο δρόμος για
την επικράτηση μεγάλων εταιρειών και ολιγοπωλίων.
Αναφορικά επίσης με την παράγραφο 20, το όριο
ηλικίας των οδηγών δεν μπορεί να
κυμαίνεται στα 65-69 έτη. Τίθενται έτσι και ζητήματα οδικής ασφάλειας.
Αρθρο
117
ΘΑ προσαρμοστούν οι χάρτες υποχρεώσεων των
καταναλωτών των ΟΣΥ, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ; ,
ΘΑ οριστούν οι Δ/νσεις Μεταφορών της χώρας σαν
φορείς ελέγχου;
Δεν
αναφέρεται κανένα επιχείρημα στην αιτιολογική έκθεση, η αλλού, γιατί
παρατείνατε την περίοδο εφαρμογής του κανονισμού για τις διεθνείς τακτικές
μεταφορές επιβατών μεταξύ Ελλάδας και τρίτων κρατών ακόμα 4 χρόνια. Το ότι το
επιτρέπει ο κανονισμός δεν εκτιμάμε ότι είναι επαρκές επιχείρημα που
τεκμηριώνει τη διάταξη αυτή.
Αρθρο 120
1. Κλείσατε τα περισσότερα δημόσια ΚΤΕΟ και
αρκετά ιδιωτικά ΚΤΕΟ ανέβασαν ανεξέλεγκτα τις τιμές τους
2. Σχεδόν 10 χρόνια λειτουργίας τους, και
ακόμα τα ΙΚΤΕΟ ουσιαστικά λειτουργούν ανεξέλεγκτα χωρίς να τολμάτε να
εφαρμόσετε κανένα αποτελεσματικό μέτρο ελέγχου - εποπτείας.
Αναφερόσαστε στην αιτιολογική ότι το 10 % δεν
είναι ανταποδοτικό τέλος. Αν είναι έτσι γιατί δεν το κάνετε ανταποδοτικό τέλος
καλύπτοντας ανάγκες των δημοσίων δαπανών αδειοδότησης και ελέγχου. Με αυτό τον
τρόπο θα ελέγχεται ουσιαστικά τη λειτουργία των ιδιωτικών και των δημόσιων ΚΤΕΟ
3. Καταργείτε ακόμα και την υποχρέωση
κοινοποίησης στο Υπουργείο του τιμοκαταλόγου που εκδίδουν τα ΙΚΤΕΟ., Έτσι αφενός
βλάπτεται ο φορολογούμενος πολίτης αφετέρου για άλλη μια φορά δεν κοιτάζεται,
με ποιο τρόπο θα βελτιώσετε την οδική
ασφάλεια αλλά επιμένετε σε χαριστικές διατάξεις .
Σχετικά με την
τροπολογία 828
Αναφορικά με την ΕΛΒΟ
(1ο άρθρο, β’ παράγραφος), θεωρούμε ότι κινείται σε θετική κατεύθυνση.
Στο 3ο
άρθρο της τροπολογίας, σκανδαλώδης είναι για μας, η κατάργηση θέσεων ανά
κατηγορία , κλάδο κ.λπ, να γίνεται με απλή
υπουργική απόφαση. Το είχαμε τονίσει και στην ψήφιση του 4172/13 και το
επαναλαμβάνουμε.
Σχετικά με την πρώτη παράγραφο του 5ου άρθρου για την παράταση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», είναι θετικό ότι παρατείνεται η διάρκειά του έστω μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014.
Στους
ωφελούμενους του νέου προγράμματος που θεσμοθετείτε, «κατ’ οίκον κοινωνική
φροντίδα», με ποιο σκεπτικό δεν συμπεριλαμβάνονται ασφαλισμένοι, π.χ.
συνταξιούχοι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ, του ΟΓΑ κλπ; Εκτιμάτε ότι με 400 και 500 ευρώ μπορούν να
ανταπεξέλθουν και δεν χρήζουν υποστήριξης από το πρόγραμμα;
Επίσης,
στην Εθνική Επιτροπή πρωτοβάθμιας κοινωνικής φροντίδας που συγκροτείτε, δεν θα
έπρεπε να εκπροσωπούνται και οι ηλικιωμένοι, καθώς και οι εργαζόμενοι με
ηλικιωμένους και αναπήρους;
Αναφορικά
με την δεύτερη παράγραφο του 5ου άρθρου, θα επιθυμούσαμε να
μας απαντήσετε στα εξής ερωτήματα:
-
Έχει ολοκληρωθεί το έργο της μηχανογράφησης
των συνταξιούχων από όλα τα ασφαλιστικά ταμεία;
-
Έχετε σαφή εικόνα σήμερα του αριθμού αυτών που
λαμβάνουν σύνταξη από περισσότερα του ενός ασφαλιστικά ταμεία;
-
Όταν κάποιος λαμβάνει από δυο ασφαλιστικά
ταμεία 550 ευρώ σύνταξη, πως θα επιμερίσετε την παρακράτηση;
Σημειώνουμε ότι αυτή η τροπολογία είναι ποτ πουρί.
Τροπολογία 830/8 της
20/9/2013
Σχετικά με το 1ο
άρθρο της τροπολογίας για την Μεταφορά αρμοδιοτήτων της ΓΓΔΕ στην Αποκεντρωμένη
Διοίκηση
α) Το Υπουργείο είχε αποτυπωμένο συνολικό σχεδιασμό μέσω
αρμόδιας επιτροπής που είχε συστήσει στην ΓΓΔΕ, στο οποίο είχε προταθεί Γενική Δ/νση Φυσικών Καταστροφών (σεισμούς, κατολισθήσεις,
πλημμύρες, πυρκαγιές). Το συμβούλιο κυβερνητικής μεταρρύθμισης τον
Απρίλιο ενέκρινε τρείς υπηρεσίες αποκεντρωμένων
φυσικών καταστροφών.
Αυτός ο σχεδιασμός δεν
λήφθηκε υποψιν.
Με το παρόν άρθρο δεν
έρχεσθε να αντικαταστήσετε το
υφιστάμενο, με ένα συνολικό αποκεντρωμένο σύστημα, αλλά έρχεσθε ευκαιριακά και
χωρίς λόγο να διαλύσετε το υφιστάμενο δίκτυο (το
οποίο αποδίδει μέχρι τώρα), με μόνο σκοπό την διαθεσιμότητα του προσωπικού στις
υπηρεσίες αυτές.
β) Εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς την
τραγική προχειρότητα των αποφάσεων και την έλλειψη παντός είδους σχεδιασμού και
στρατηγικής. Με τις διατάξεις σας:
- εντείνεται η γραφειοκρατία με την
εμπλοκή περισσότερων πολιτικών παραγόντων όπως οι Γεν. Γραμματείς των
Αποκεντρωμένων Περιφερειών και οι αντίστοιχοι Υπουργοί.
- αποδομείται το υπάρχον δίκτυο
αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και το δίκτυο αποκατάστασης σεισμοπλήκτων σε
μια χρονική περίοδο που είναι σε εξέλιξη
το πρόγραμμα αποκατάστασης από σεισμούς και πυρκαγιές στη Δυτική Ελλάδα ενώ
συγχρόνως υπάρχει έντονη σεισμική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα βλέπε Αιανή,
Αμφίκλεια κ.λ.π., τίθεται σε διαθεσιμότητα εξειδικευμένο προσωπικό και χάνεται
πολύτιμη τεχνογνωσία.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αλλά και στόχο την
απαξίωση του ρόλου του δημόσιου τομέα, ώστε να περάσει στα χέρια των ιδιωτικών
εταιρειών το θέμα της αποκατάστασης, με τη θεσμοθέτηση της ιδιωτικής ασφάλισης
των κτιρίων, σύμφωνα και με πληροφορίες που είδαν πρόσφατα το φως της
δημοσιότητας.
Είναι
επίσης ανεξήγητη και απαράδεκτη η μείωση κατά 25% (450 επί 1900
υπηρετούντων) του ανθρώπινου δυναμικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων
(Γ.Γ.Δ.Ε.), η οποία έχει την αρμοδιότητα της αποπεράτωσης έργων συνολικού προϋπολογισμού
11,98 δις ευρώ (συγχρηματοδοτούμενων και εθνικού προγράμματος). Σημειώνεται ότι
το 2010 η Γ.Γ.Δ.Ε αριθμούσε 3.100 υπαλλήλους
Μέγα ζήτημα αποτελεί ότι από τέλη Οκτωβρίου αυτό το προσωπικό
υψηλής εξειδίκευσης, 450 απασχολούμενοι υψηλής εξειδίκευσης και εμπειρίας
τίθενται σε διαθεσιμότητα.
Πως θα διασφαλιστούν
οι θέσεις και οι ειδικότητες
εργασίας έμπειρου προσωπικού μέσα σε χρόνο έντονων φυσικών καταστροφών;
Αποδομείται το ΤΑΣ Κοζάνης και της ΥΑΣ θες/νίκης, την ώρα και
τη στιγμή, που τους επιφορτίζεται συνέχεια με νέο έργο, τις φυσικές καταστροφές
ξέρετε δεν μπορεί κανείς να τις ελέγξει ;
Αναδρομικά κόβετε και τις μετατάξεις που οι ίδιοι εργαζόμενοι
ζήτησαν, και αφού έχει αποδεχθεί η Περιφέρεια; Τι θα γίνει με αυτές;
γ) Κινδυνεύουν να απενταχθούν
μία σειρά σημαντικών έργων εξαιτίας των ενεργειών σας π.χ Αναβίωση της Κάρλας.
Ποιος θα πληρώσει το κόστος πιθανής απένταξης των έργων με
την μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Ε.Υ.Δ.Ε. στις περιφέρειες και τις επιστροφής
εκατοντάδων εκατ. € στην Ε.Ε. μόνο για το έργο επαναδημιουργίας Λίμνης Κάρλας
είναι 184 εκ. € ή ποιος θα έχει την
ευθύνη για τα ατυχήματα που μπορεί να συμβούν λόγω μη συντήρησης των έργων, τα
οποία συνοδεύονται πάντα με ποινικές ευθύνες και αγωγές αποζημιώσεων κατά του
δημοσίου;
Αναφορικά
με το Αρθρο 3 της υπ.
αριθμ. 830- ρυθμίσεις θεμάτων ΕΥΔΑΠ Α.Ε., ΕΥΑΘ Α.Ε.
και ΕΥΑΘ Παγίων
Ουσιαστικά με αυτήν τη ρύθμιση βάζετε τις
τελευταίες πινελιές για την εκποίηση και
της ΕΥΔΑΠ. Δεν απομένει τίποτα άλλο για ρύθμιση, προκειμένου να μείνει ελεύθερη, καθαρή από υποχρεώσεις
και χρέη για να δοθεί σε εξευτελιστική τιμή στον ιδιώτη.
Μόλις πριν λίγες μέρες με τροπολογία πάλι στο
προηγούμενο ν/σχέδιο για την εκπαίδευση ρυθμίσατε τα χρέη των ΟΤΑ Α’ και Β’
βαθμού της ΕΥΔΑΠ προς το Δημόσιο. Βάλατε τώρα και τις τελευταίες πινελιές. Και
μετά μας κατηγορείτε ότι κακώς μιλάμε για μνημονιακές ρυθμίσεις και λαϊκίζουμε
αποκρύπτοντας από τον κόσμο τις υποχρεώσεις της χώρας προς τη διεθνή σκηνή,. Αν
είναι λαϊκισμός η προστασία των
κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό, τότε εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να
«λαϊκίζουμε».
Ομοίως πράττεται και για τις ρυθμίσεις ΕΥΑΘ ΑΕ
και ΕΥΑΘ Παγίων, χρόνια πρόβλημα μεν, αλλά ξεκάθαρο μήνυμα, ελεύθερη καθαρή,
για να δοθεί σε ιδιώτη.
Για την υπ. Αριθμ.
831 τροπολογία σχετικά με τη συγχώνευση των Δ.ΕΠ.Α.ΝΟ.Μ. , ΘΕΜΙΣ και Ο.Σ.Κ. Σημειώνουμε πως το ελληνικό Δημόσιο θα
έπρεπε να έχει τον έλεγχο στον τομέα των
κτηριακών υποδομών και δεν τον έχει.
Με
την πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού
Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης στις νέες δομές της Γενικής γραμματείας
δημοσίων έργων, η αντίστοιχη διεύθυνση κτηριακών έργων και η ειδική υπηρεσία
κατασκευής ειδικών έργων καταργούνται
και συρρικνώνονται σε ένα απλό τμήμα κτηριακών έργων στην επιτελική
διεύθυνση φυσικών καταστροφών που απομένει.
Ερωτάμε
Α) Πως διασφαλίζεται η εποπτεία του κράτους- της
κεντρικής διοίκησης πάνω στις ανώνυμες εταιρείες και κατ’ επέκταση στο
Δημόσιο συμφέρον;
Β) Γιατί τόση σπουδή για την συγχώνευση
τώρα, έχετε κάποιον σχεδιασμό ή πρόχειρα πάτε πάλι; Τι θα γίνει με τα
συγχρηματοδοτούμενα έργα που υλοποιούνται;
Για τις τροπολογίες που
καταθέσαμε εκτός από αυτήν που κανατε δεκτή, θα τοποθετηθούν οι συνάδελφοι μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου