Οι υψηλές θερμοκρασίες συχνά μας οδηγούν στην αναζήτηση δροσιάς από κλιματιστικά, είτε βρισκόμαστε στο αυτοκίνητο είτε στο γραφείο. Ωστόσο, μια ομάδα ερευνητών ανέπτυξε μια νέα, εξαιρετικά αποδοτική μέθοδο ψύξης, χωρίς την ανάγκη πολύπλοκων μηχανημάτων.
Τα συμβατικά συστήματα κλιματισμού
των αυτοκινήτων είναι υπεύθυνα για την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 20% και ταυτόχρονα αυξάνουν τα επίπεδα CO2, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο το περιβάλλον. Σε αυτά τα προβλήματα έρχεται να δώσει λύση μια ομάδα ερευνητών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η οποία σχεδίασε ένα νέο σύστημα ψύξης που λειτουργεί χωρίς ηλεκτρική ενέργεια.Σύμφωνα με δελτίο τύπου της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας, η συγκεκριμένη τεχνολογία βασίζεται σε καινοτόμες μεμβράνες φυτικής προέλευσης, οι οποίες ψύχονται όταν εκτεθούν στον ήλιο. Αν και ακόμα η έρευνα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, η ομάδα είναι αισιόδοξη ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα είναι σε θέση να διατηρούν δροσερά ολόκληρα κτίρια, οχήματα και άλλες κατασκευές, χωρίς να απαιτείται πρόσθετη ενέργεια.
Η επικεφαλής ερευνήτρια του έργου, Δρ. Silvia Vignolini, εξήγησε σε συνέντευξή της ότι για να δημιουργήσουν υλικά που είναι πιο δροσερά από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια της ημέρας, χρειάζονται στοιχεία που να αντανακλούν το ηλιακό φως και να μην το απορροφούν, καθώς αυτό θα μετέτρεπε τις δέσμες φωτός σε θερμότητα. Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι υπάρχουν, έστω και λίγα, υλικά που έχουν αυτή την ιδιότητα και ότι η προσθήκη χρωστικών ουσιών συνήθως θα εξάλειφε την ψυκτική τους δράση. Ωστόσο, το επαναστατικό σύστημα ψύξης αναμένεται να είναι διαθέσιμο σε διάφορες υφές και χρώματα όταν κυκλοφορήσει στην αγορά, αν και ο ακριβής χρόνος δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.
Η ερευνητική ομάδα έχει ήδη παράγει τέτοιες ψυκτικές μεμβράνες σε έντονες αποχρώσεις του μπλε, του πράσινου και του κόκκινου, οι οποίες ήταν κατά μέσο όρο σχεδόν 2,5 βαθμούς Κελσίου πιο δροσερές από τον περιβάλλον. Ένα τετραγωνικό μέτρο αυτής της μεμβράνης, σύμφωνα με την ομάδα, μπορεί να παράγει περισσότερα από 120 watt ψυκτικής ισχύος, ανταγωνιζόμενο πολλές οικιακές κλιματιστικές μονάδες.
Οι ερευνητές εργάζονται τώρα για να βρουν λύσεις που θα κάνουν το σύστημα ψύξης τους ακόμα πιο λειτουργικό. Μεταξύ άλλων, σχεδιάζουν να ενσωματώσουν αισθητήρες για την ανίχνευση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή των καιρικών αλλαγών.
Για παράδειγμα, μια τέτοια πολύχρωμη μεμβράνη θα μπορούσε να τοποθετηθεί στην πρόσοψη ενός κτιρίου σε μια πολυσύχναστη αστική περιοχή, ψύχοντας το κτίριο και περιέχοντας ανιχνευτές που θα ειδοποιούσαν τις αρχές για αυξημένες συγκεντρώσεις μορίων που προκαλούν αιθαλομίχλη στον αέρα.
Αντίστοιχες εφαρμογές για την αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών χωρίς τη χρήση κλιματισμού, έχουν δει το φως της δημοσιότητας και από τη Hyundai, με την τεχνολογία Nano Cooling Film. Πρόκειται για ένα υλικό που χρησιμοποιεί τη νανοτεχνολογία για να εμποδίσει τις ακτίνες του ήλιου να εισχωρήσουν στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Εφαρμόζεται στα παράθυρα του οχήματος, χωρίς να μειώνει την ορατότητα, και μπορεί να ρίξει τη θερμοκρασία στην καμπίνα κατά περισσότερο από 10°C.
Πηγή: carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου