Επίκαιρα Θέματα:

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Δυναμική παρέμβαση 800 στελεχών από όλη την Ελλάδα της Κίνησης των 75 του ΠΑΣΟΚ - Yπογράφουν 9 από Κοζάνη και Πτολεμαΐδα

Άμεση αλλαγή πολιτικής για να κλείσει ο κύκλος της κρίσης και Εθνικό Σχέδιο Κοινωνικής Συνοχής, για να απομονωθούν και να εκμηδενιστούν κοινωνικά και πολιτικά οι νεοναζί εγκληματίες της Χρυσής Αυγής, ζητούν 800 στελέχη της κίνησης των 75 του ΠΑΣΟΚ.
Με κείμενο, που αποτελεί συνολική πρόταση για το κλείσιμο του κύκλου της κρίσης και του άνοιγμα του κύκλου της ανάπτυξης, απαιτούν άμεσα ένα Εθνικό Σχέδιο για την Κοινωνική Συνοχή και την έξοδο από την κρίση.
Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της Χρυσής Αυγής, χαρακτηρίζουν ως αναγκαία την παρέμβαση της Ελληνικής Δικαιοσύνης, σημειώνουν ωστόσο, πως πρέπει να αντιμετωπιστούν ριζικά και σε βάθος οι λόγοι που οδήγησαν στην εμφάνιση και ανάπτυξη του φαινομένου της ΧΑ.

Όπως αναφέρουν, «η κοινωνία τείνει σε οριακές καταστάσεις και μοιάζει όλο και περισσότερο με «καζάνι» έτοιμο να εκραγεί. Πολλές κοινωνικές ομάδες, μεταξύ των οποίων τα δυόμιση εκατομμύρια νεόπτωχοι, οι 1,5 εκ άνεργοι και οι σχεδόν 1 εκ νέοι που δεν έχουν μπει ακόμη στην αγορά εργασίας, βρίσκονται στο κόκκινο λίγο πριν την μεγάλη ‘’έκρηξη’’». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο είναι τουλάχιστον παράδοξο, όπως επισημαίνουν, να μιλούν όλοι για καταπολέμηση της ανεργίας και ταυτόχρονα να γίνονται οριζόντιες απολύσεις δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων στο Δημόσιο.
Με την παρέμβαση τους θέτουν άμεσα τρεις προτεραιότητες
✓ Εθνικό σχέδιο για την κοινωνική συνοχή
✓ Εθνική Στρατηγική που θα δώσει προοπτική
✓ Άλλη πολιτική με ξεκάθαρο προοδευτικό πρόσημο.
Εθνικό σχέδιο για την κοινωνική συνοχή
Η Κίνηση ζητά άμεσα ένα σχέδιο για την αξιοπρεπή σίτιση και στέγαση των νεόπτωχων, καθώς επίσης και επέκταση του επιδόματος ανεργίας και στους μακροχρόνια άνεργους.
Ζητούν ακόμη την «άμεση ενεργοποίηση του προγράμματος για 400.000 θέσεις εργασίας, καθώς και προγράμματα ενίσχυσης, με 3 δις μέσω ΕΣΠΑ, των νέων που είναι άνεργοι για να ξεκινήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις με μικρές και μεσαίες επιδοτήσεις».
Ζητά τέλος έλεγχο των τιμών με αποφασιστικό χτύπημα των καρτέλ.
Όπως επισημαίνουν, σε όσους σπεύσουν να ρωτήσουν για το που θα βρεθούν τα λεφτά, απαντούν πως «τόσο το πρόγραμμα των 400,000 θέσεις εργασίας όσο και το πρόγραμμα για το ΕΣΠΑ κατά 95% είναι χρηματοδοτούμενα από πόρους της Ε..Ε. Ενώ για τα υπόλοιπα οι πόροι μπορούν να ανευρεθούν από την υπεξαίρεση κρατικών εσόδων και την πάταξη της φοροδιαφυγής».
Εθνική Στρατηγική
Κατά την εκτίμηση τους η Εθνική Στρατηγική πρέπει να έχει τρεις άξονες.
✓ Την αναδιανομή πόρων και φόρων
✓ Την απονομή δικαιοσύνης
✓ Τις αλλαγές στο πολιτικό σύστημα
Ως προς την αναδιανομή πόρων, επισημαίνουν πως «το μοντέλο της εσωτερικής υποτίμησης ξεπέρασε κατά πολύ τα λογικά όρια» και ζητούν άμεση αναθεώρηση της μισθολογικής πολιτικής.
Προτείνουν, επίσης, την θέσπιση υποχρεωτικών ηλεκτρονικών συναλλαγών, αλλά και την αποφασιστική στάση του κράτους σε όσους υπεξαιρούν ΦΠΑ (περίπου 15 δις ετησίως) και ασφαλιστικές εισφορές (υπολογίζονται στα 6 δις ετησίως).
Ειδική μνεία κάνουν στο τραπεζικό σύστημα, ζητώντας άμεση διοχέτευση της ρευστότητας στην αγορά από τις ανακεφαλαιοποιημένες Τράπεζες, υπενθυμίζοντας εμφατικά ότι «οι τράπεζες έλαβαν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ από τους φορολογούμενους, αρνούμενες σε μεγάλο βαθμό τον δημόσιο έλεγχο τους μέσω των κοινών μετοχών».
Ζητούν δε, να ενημερωθούν από τις «τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκαν με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, πόσα χρήματα εξ αυτών έχουν διαθέσει στην πραγματική οικονομία και πόσα προγραμματίζουν να διατεθούν το επόμενο διάστημα. Την ίδια στιγμή μάλιστα που όπως τονίζουν οι Τράπεζες αρνούνται να προβούν σε «κουρέματα» χρεών στους Έλληνες δανειολήπτες (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) αλλά δέχονται να πουλήσουν τα «κόκκινα» δάνεια τους στο 30% της αξίας τους σε distress funds του εξωτερικού».
Ζητούν ακόμη, «να αντληθούν άμεσα στοιχεία του συνολικού καταλόγου των 700.000 καταθετών που εξήγαγαν τα τελευταία 12 χρόνια στο εξωτερικό ποσά μεγαλύτερα των 100.000 ευρώ». Ταυτόχρονα, αναφέρονται σε πληροφορίες για εισηγήσεις που δέχεται ο Πρωθυπουργός κος Σαμαράς να πιέσει την Τρόικα, ώστε να δεχτεί «για τελευταία φορά» το χάρισμα των δισεκατομμυρίων ευρώ από οφειλόμενους φόρους των αφορολογήτων καταθέσεων εξωτερικού, ως κίνητρο (βλέπε Ζάππειο 2) για την επιστροφή τάχα των καταθέσεων αυτών στις Ελληνικές τράπεζες. Κάτι τέτοιο όπως επισημαίνουν «είναι ντροπή ακόμη και αν το σκέφτονται πόσο δε μάλλον αν επιχειρήσουν να το κάνουν».
Τέλο,ς ζητούν ένα νέο φορολογικό σύστημα, απλό και σταθερό, με βάση το περιουσιολόγιο, που να στηρίζει τις επενδύσεις. Η χώρα χρειάζεται ένα αποφασιστικά δίκαιο και αναλογικό φορολογικό σύστημα, όπως επισημαίνουν, ώστε οι Έλληνες επιτέλους να πληρώνουν ανάλογα με τα πραγματικά τους εισοδήματα. «Είναι αδιανόητο στις σημερινές συνθήκες ότι οι «σούπερ» πλούσιοι Έλληνες ελάχιστα συμβάλουν στην σωτηρία της χώρας αν και πολλοί από αυτούς την έχουν ληστέψει. Τα περισσότερα εξ αυτών των πολλών εκατοντάδων δισεκατομμυρίων βρίσκονται σε φορολογικούς παραδείσους και σε διάφορες Ευρωπαϊκές και Αμερικάνικες τράπεζες παραμένοντας αφορολόγητα μέχρι σήμερα.»
Ως προς την απονομή δικαιοσύνης
Δεν μπορεί σε τρία χρόνια να έχουν κοπεί δισεκατομμύρια από την κοινωνική πολιτική και να ταυτόχρονα να μειώνονται οι εισακτέοι στις σχολές δικαστών που θα χρησίμευαν για να εκκαθαρίσουν τις εκκρεμούσες υποθέσεις. Η εκκαθάριση αυτή θα δημιουργήσει ανάχωμα στην αφαίμαξη των εύκολων στόχων. Κείμενα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαιώνουν τις αιχμές μας.
Ως προς το πολιτικό σύστημα
● Ζητούν επανατοποθέτηση της πολιτικής πάνω από την οικονομική διαπλοκή και τα συμφέροντα που βουλιάζουν τη χώρα. Ξεσκέπασμα όλων εκείνων που μέσα από το πολιτικό σύστημα συνεχίζουν να τους υπηρετούν. Που αντιπάλεψαν κάθε δημοκρατική μεταρρύθμιση, κάθε δημοκρατική έκφραση, όπως το δημοψήφισμα. Που σκόρπισαν το μίσος και το «όλοι ίδιοι είναι», για να εξυπηρετούν ανενόχλητοι τα συμφέροντα τους, σε βάρος των πολλών και του τόπου.
Το ζήτημα ενός Εθνικού Στρατηγικού πλαισίου μεταρρυθμίσεων και επιστροφής στις αγορές, που θα οδηγούσε μέσα στο 2014 σε έξοδο από το μνημόνιο και στην ανάπτυξη, θέτουν ως βασική προτεραιότητα του πολιτικού μας συστήματος
Προτείνουν την διαπραγμάτευση κρίσιμων πτυχών του προγράμματος με τους εταίρους μας στην Ε.Ε για το σκοπό αυτό και ειδικά ενόψει των Ευρωεκλογών, επισημαίνουν την ανάγκη για αναζήτηση Ευρωπαϊκών συμμαχιών για μια συνολική Ευρωπαϊκή λύση.
Ζητούν επίσης ένα νέο πολιτικό πλαίσιο για τη διαφάνεια, την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση πολιτών με μεγαλύτερη αναλογία, μικρές περιφέρειες κλπ, ενώ θέτουν και ζήτημα ουσιαστικής Συνταγματικής αναθεώρησης.
Eπισημαίνουν τις ευθύνες μέρους του πολιτικού συστήματος για την «θεωρία των δύο άκρων» που είναι μια αντιδραστική θεωρία, ιδιαίτερα αυτή τη στιγμή που λειτουργεί καταστροφικά και τυχοδιωκτικά.
● Θεωρούν ότι η στρατηγική του ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει το ποιους υπηρετούμε και με ποιους συγκρουόμαστε.
● Επιμένουν ότι για την προάσπιση του μέλλοντος της πατρίδας πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συγκρουστούμε με Τραπεζικά, Οικονομικά κατεστημένα και Συστήματα μέσα στη Δικαιοσύνη και το Δημόσιο, εάν αυτά συνεχίσουν πρακτικές του παρελθόντος και δεν σταθούν στο ύψος του πατριωτικού καθήκοντος που επιβάλλει η συγκυρία. Συγκρούσεις με όλους εκείνους που αναχαιτίζουν, υπονομεύουν, χωνεύουν, υφαρπάζουν και παρεμποδίζουν τη διεύρυνση του πλούτου στη χώρα, με αποτέλεσμα να την πληρώνουν οι εύκολοι στόχοι, οι αδύναμοι και οι άνθρωποι της πραγματικής δημιουργίας που έγιναν και τα μεγάλα θύματα της κρίσης.
● Απαιτούν να σταματήσει η διαιώνιση της του καθεστώτος της μη αδειοδότησης της ψηφιακής τηλεόρασης από την κυβέρνηση με συγκεκριμένους ευνοούμενους που για πολλά χρόνια αποτελούσε μονοπώλιο των ιδίων κύκλων με τις γνωστές κατά περίοδο συνέπειες στην πολιτική ζωή του τόπου.
Μια άλλη πολιτική με ξεκάθαρο προοδευτικό πρόσημο.
Προτείνουν ακόμη, με αφορμή την πώληση του ΟΛΠ, των νερών και των σιδηροδρόμων, ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας κράτους και αγορών, όπου η πολιτεία θα διασφαλίζει τα αναγκαία κοινωνικά αγαθά, χωρίς μονοπωλιακές αντιλήψεις και με ανταγωνισμό του ιδιωτικού τομέα.
Εκφράζουν την αντίθεση τους με την ιδιωτικοποίηση του νερού, των λιμανιών και των σιδηρόδρομων, που προωθεί η Κυβέρνηση Σαμαρά, αναφερόμενοι στη διεθνή εμπειρία επί του θέματος και επισημαίνοντας ότι αρνούνται την λογική της ιδιωτικοποίησης των πάντων από την μία ή των κρατικών μονοπωλίων από την άλλη.
Προτείνουν Μέτωπο Εθνικής Συνευθύνης και Συνεννόησης από όλα τα κόμματα του δημοκρατικού φάσματος, με στόχο το οριστικό τέλος των μνημονίων το 2014 και τον αποκλεισμό κάθε ενδεχόμενου νέων μνημονίων ή νέων μέτρων. Με με αντίληψη εθνικής συναινένεσης και οχι με διχαστικές λογικές, μπορεί να υπάρξει οριστική έξοδος από τη μέχρι σήμερα ασκούμενη πολιτική και προσπάθεια να ανοίξουμε ένα διαφορετικό δρόμο για τη χώρα και την κοινωνία.
Αυτό θα συμβεί, όπως επισημαίνουν, όχι μόνο με την επίτευξη πραγματικών πρωτογενών πλεονασμάτων, αλλά και με το να ιεραρχήσει το πολιτικό σύστημα, ως απόλυτη Εθνική προτεραιότητα, την μερική διαγραφή του κρατικού χρέους εκ μέρους των λοιπών χωρών της Ε.Ε., παράλληλα με την περαιτέρω επιμήκυνση και την μείωση των επιτοκίων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το χρέος και να εξέλθει η χώρα στις αγορές το 2014.
Ταυτόχρονα καυτηριάζουν την αναντιστοιχία της πρώην «υστερικής –αντιμνημονιακής» ρητορείας του κ. Σαμαρά και άλλων, να καταγγέλλουν το 2011 την Κυβέρνηση Παπανδρέου, παρά την επίτευξη «κούρεματος» πολύ πάνω από 50% του ιδιωτικού χρέους και σήμερα να μην προβάλουν επιτακτικά την – από πολλούς διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς αλλά και το γραφείο της Βουλής – προτεινόμενη μερική διαγραφή του σημερινού κρατικού χρέους.
Τέλος, ειδική αναφορά στο ρόλο του ΠΑΣΟΚ κάνουν τα στελέχη της Κίνησης των 75, υποστηρίζοντας πως «Δεν ήταν μονόδρομος η πλήρης ένταξη του ΠΑΣΟΚ στην Κυβέρνηση και η πλήρης συμπόρευση με την Ν.Δ. Υπήρχαν εναλλακτικές, όπως επισημαίνουν που αποκλείστηκαν. Η χώρα θα μπορούσε να συνεχίσει με Οικουμενική Κυβέρνηση ή με το ΠΑΣΟΚ να παρέχει απλώς Κοινοβουλευτική ψήφο εμπιστοσύνης, υπό συγκεκριμένους όρους και εγγυήσεις βάζοντας διαφανείς, πράσινες γραμμές προγραμματικής συνεργασίας».
Η είσοδος άλλωστε του ΠΑΣΟΚ στην Κυβέρνηση Σαμαρά, χωρίς πρώτα να έχουν συμφωνηθεί οι προϋποθέσεις και οι όροι αυτής της συμφωνίας, τραυματίζει την αξιοπιστία αυτής της συγκατοίκησης. Δεν ανήκει στην προοδευτική αντίληψη πρώτα να μοιράζονται οι καρέκλες και μετά να συμφωνούνται οι πολιτικές.
Οι δημοκρατικοί πολίτες αντιδρούν στην ταύτιση Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ, γιατί έχουν το ένστικτο της ανάγκης αναγέννησης της δημοκρατικής παράταξης.
Απαιτούν, επίσης, να υπάρξει ιδεολογικό και πολιτικό πρόσημο διαφοροποίησης από τη Δεξιά, στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση.
Η ανασύνθεση της κεντροαριστεράς, βέβαια, δεν προκύπτει με αποκλεισμούς και δεν εξαντλείται σε επιλεκτικές συγκολλήσεις κορυφής. Ούτε μπορεί να στοχεύει σε ικανοποίηση εγωκεντρικών σχεδιασμών επιβίωσης ή προσωπικής ανέλιξης μεμονωμένων στελεχών. Η αναγέννηση της προοδευτικής δημοκρατικής παράταξης θα προκύψει κυρίως με συγκλίσεις μέσα στην κοινωνία. Με λαϊκή ενότητα πάνω σε ένα προοδευτικό πλαίσιο πολιτικών αλλαγών.
Για το σκοπό αυτό, οι συνυπογράφοντες το κείμενο, υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να κοπούν οι γέφυρες με την αριστερά χωρίς να τρέφει κανείς αυταπάτες. Είναι γνωστό όπως αναφέρουν πως αντιμετώπισαν το ΠΑΣΟΚ. Επιδιώκοντας να μας «κατασπαράξουν», να μας αφομοιώσουν, να μας καταστήσουν συμπληρωματικό μέγεθος. Αυτό το επιδιώκει τόσο η δεξιά όσο και η αριστερή συντήρηση.
Για αυτό δεν δίνουμε σε κανένα «λευκή επιταγή».
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Πολιτική παρέμβαση 800 στελεχών της Κίνησης των 75 του ΠΑΣΟΚ
Για να απομονωθούν και να εκμηδενιστούν κοινωνικά και πολιτικά οι νεοναζί εγκληματίες της Χρυσής Αυγής:
Αμεση ανάγκη
να κλείσει ο κύκλος της κρίσης και να
ανοίξει ο κύκλος της ανάπτυξης με
αλλαγή πολιτικής
Σχέδιο κοινωνικής συνοχής
Οι ραγδαίες εξελίξεις με τις συλλήψεις της ηγεσίας της Χρυσής Αυγής και το χαρακτηρισμό της από την ελληνική δικαιοσύνη, ως «Εγκληματικής Οργάνωσης», δημιουργούν – έστω και με μεγάλη καθυστέρηση – το κατάλληλο μείγμα πολιτικοκοινωνικής συγκυρίας, ώστε με άμεσες κινήσεις της Κυβέρνησης και όλων των λοιπών κομμάτων, που υπερασπίζονται τη δημοκρατία και πιστεύουν σ’ αυτή, να δοθούν οι αναγκαίες συνολικές απαντήσεις στο νεοναζιστικό φαινόμενο στην Ελλάδα.
Ναι, είναι αναγκαία η παρέμβαση της Ελληνικής Δικαιοσύνης η οποία πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της στα πλαίσια της θεσμικής της αυτονομίας. Όμως η Χρυσή Αυγή δεν πρέπει να «τσακιστεί» μόνο με τη ρομφαία της δικαιοσύνης, αλλά πρέπει και να εκμηδενιστεί πολιτικά και κοινωνικά. Να απομονωθεί από τους 400.000 Έλληνες πολίτες που συγκυριακά τη στήριξαν στις εκλογές. Να αντιμετωπιστούν ριζικά και σε βάθος οι λόγοι που οδήγησαν στην εμφάνιση και ανάπτυξη του φαινομένου της ΧΑ. Αυτό απαιτεί επειγόντως άμεσες πολιτικές αποφάσεις, γιατί μόνο έτσι και ασφαλώς θα θωρακιστεί η Δημοκρατία.
Είναι κοινή πλέον η πεποίθηση πως η κοινωνία τείνει σε καταστάσεις οριακές και μοιάζει όλο και περισσότερο με «καζάνι» έτοιμο να εκραγεί. Και αυτό αποτυπώνεται με κάθε τρόπο, από την πιο απομακρυσμένη γειτονιά του τόπου μας μέχρι και το Ελληνικό κοινοβούλιο.
Τα σημάδια εξάντλησης της κοινωνίας είναι πλέον ορατά, μετά από 4 χρόνια λιτότητας και δημοσιονομικών περικοπών. Που θεσπίστηκαν για να καλύψουν
● το δυσθεώρητο έλλειμμα της διακυβέρνησης Καραμανλή (15,6%, δηλαδή 36 δις ευρώ, από 10 δις περίπου, που παρέλαβε το 2004, όπως παραδέχτηκε πρόσφατα και ο Υπουργός Οικονομικών της Κυβέρνησης)
και για να αντιμετωπίσουν
● το τεράστιο εξωτερικό χρέος, που αυξήθηκε κατά 120 δις ευρώ την περίοδο 2004-2009,
● το υπερβολικά διογκωμένο έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και
● την ιστορικά πρωτοφανή υπερχρέωση του ιδιωτικού τομέα (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) κατά την ίδια περίοδο.
Η κατάσταση αυτή δεν επέτρεπε και δεν επιτρέπει την επίτευξη ισορροπίας στην ελληνική οικονομία, παρά την σημαντική μείωση των ελλειμμάτων.
Σήμερα, πολλές κοινωνικές ομάδες βρίσκονται «στο κόκκινο», λίγο πριν την μεγάλη «έκρηξη». Είναι τα δυόμιση εκατομμύρια νεόπτωχοι, οι 1,5 εκ άνεργοι και οι σχεδόν 1 εκ νέοι, που δεν έχουν μπει ακόμη στην αγορά εργασίας. Είναι, επίσης, η πλειονότητα των εργαζομένων και των συνταξιούχων, που έχουν απολέσει μεγάλο μέρος των εισοδημάτων τους, αλλά και οιμικρομεσαίοι επαγγελματίες. Η μεσαία τάξη, που η μεγάλη αλλαγή του Ανδρέα Παπανδρέου ανέδειξε, κατακρημνίζεται χάνοντας κατακτήσεις δεκαετιών.
Αυτά τα κοινωνικά δεδομένα, συνιστούν έναν σοβαρότατο κίνδυνο ανησυχητικών εξελίξεων. Θυμίζουμε ότι στις Η.Π.Α του κραχ του ’29 και της Μεγάλης Ύφεσης, από την οποία προέκυψε το λεγόμενο «new deal», η μείωση του ΑΕΠ ήταν σχεδόν στο 25% και περίπου στο ίδιο ποσοστό ήταν και η ανεργία.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το πολιτικό σύστημα αυτοπεριορίζεται σε μεγάλο βαθμό στην διαχείριση των δημοσιονομικών μεγεθών, χωρίς στρατηγική, σαν να βρισκόμαστε σε άλλες δεκαετίες.
Όμως, τώρα πλέον, το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ψήφισε το φόρο επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών. Και ήδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση για μεγαλύτερη οικονομική συνεργασία, ειδικά μεταξύ των χωρών της ΟΝΕ και για νέα εργαλεία «διάσωσης» των οικονομιών της Ευρωζώνης.
Τώρα πλέον, πολλοί περισσότεροι μιλούν για τη δημιουργία Ευρωπαϊκών μηχανισμών ελέγχου και αξιολόγησης των οικονομιών, αλλά και για πολιτικές ανάσχεσης της ανεργίας και ειδικά της ανεργίας των νέων.
Τώρα πλέον, όλοι μιλούν για τον κύκλο της ύφεσης που πρέπει να κλείσει και τον κύκλο της ανάπτυξης που πρέπει να ανοίξει, ΜΕ ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.
Το 2009, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν ήταν δεδομένο και η μάχη ήταν μοναχική, τόσο σε Ευρωπαϊκό, όσο και σε Εθνικό επίπεδο. Τότε, το καθοδηγούμενο από ντόπια συμφέροντα πολιτικό σύστημα, αναζητούσε μαγικές λύσεις, άλλους δρόμους, αναρίθμητα Ζάππεια, Ρώσους, Άραβες, Κινέζους κλπ. Τότε, το ίδιο πολιτικό σύστημα, μοίραζε πιστοποιητικά εθνικοφροσύνης και απειλούσε με κρεμάλες και Γουδί.
Ακριβώς την ίδια αναντιστοιχία με την πραγματικότητα και την ίδια έλλειψη στρατηγικής, βιώνουμε και σήμερα.
Η κυβέρνηση κυβερνά «μέρα με την μέρα» και η αντιπολίτευση βλέπει μόνο την εξουσία.
Ας είμαστε ειλικρινείς.
Οριζόντιες απολύσεις δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων από το Δημόσιο και καταπολέμηση της ανεργίας δεν γίνεται.
Είναι πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά παράδοξο.
Οι τυφλές απολύσεις δεν δείχνουν μόνο τον νεοφιλελεύθερο φονταμενταλισμό ορισμένων, αλλά και ότι η Κυβέρνηση λειτουργεί χωρίς ένα ευρύτερο στρατηγικό πλαίσιο για τη χώρα.
Γιατί, είναι εντελώς άλλο πράγμα η αναδιάταξη του κρατικού μηχανισμού, με αυστηρή εισαγωγή ΑΣΕΠ στις νέες προσλήψεις, εισαγωγή του κανόνα 1/5, απογραφή και αξιολόγηση του προσωπικού, μετακινήσεις όπου υπάρχουν ανάγκες, ενιαίο μισθολόγιο, συμμάζεμα στις κρατικές δομές, όπως με «Καλλικράτη» και άλλο οι τυφλές απολύσεις και το χτύπημα στην ΕΡΤ με αυτόν τον αυταρχικό τρόπο.
Για την ιστορία, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να αναζητήσει κανείς ποια από τις παραπάνω πραγματικές μεταρρυθμίσεις, από το 2009 έως το 2012, με ουσιαστικό εθνικό και κοινωνικό όφελος, στήριξε ο κ. Σαμαράς ως αντιπολίτευση.
Σήμερα, λοιπόν, μέσα σε αυτό το πλαίσιο, χρειαζόμαστε άμεσα τρία πράγματα.
● Πρώτον, ένα Εθνικό σχέδιο για την κοινωνική συνοχή.
● Δεύτερο, μια Εθνική Στρατηγική που θα δώσει προοπτική.
● Τρίτον, άλλη πολιτική με ξεκάθαρο προοδευτικό πρόσημο.
Έχει γίνει πλέον φανερό ότι:
Το πρόγραμμα στήριξης γλύτωσε την Ελλάδα από μια εθνική τραγωδία βίαιης χρεοκοπίας, αλλά στη συνέχεια εμπόδισε την ταχεία ανάκαμψή της και επιβάρυνε υπέρμετρα τον Έλληνα πολίτη.
Εθνικό σχέδιο για την κοινωνική συνοχή
Υπό αυτές τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, είναι θέμα χρόνου και τυχαίου γεγονότος να προκύψουν καταστροφικές κοινωνικές εντάσεις με απρόβλεπτες διαστάσεις .
Για τον λόγο αυτό, απαιτείται άμεσα μια παρέμβαση της πολιτείας σε πολλά επίπεδα.
1. Τώρα, Σχέδιο Κράτους – Αυτοδιοίκησης, Ανθρωπιστικών Οργανώσεων και Εκκλησίας σε συνεργασία με την ΕΕ, για την σίτιση και τη στέγαση των νεόπτωχων, με απαράβατη τη διασφάλιση της ατομικής και οικογενειακής αξιοπρέπειας των συμπολιτών μας.
2. Τώρα, άμεση ενεργοποίηση του προγράμματος για 400.000 θέσεις εργασίας, με προτεραιότητα στις οικογένειες που δεν εργάζεται κανένα μέλος τους. Όχι άλλες καθυστερήσεις, όχι άλλοι εμπαιγμοί, όχι άλλο μοίρασμα του δημόσιου τομέα. Οι θέσεις να αφορούν παραγωγικές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Η αποπομπή του τέως Διοικητή του ΟΑΕΔ, που είχε έτοιμο το πρόγραμμα και είχε διασφαλίσει την χρηματοδότηση του από Ευρωπαϊκούς πόρους, μας δημιουργεί υποψίες για πελατειακή χειραγώγηση του.
Η πρόταση του Γ. Παπανδρέου, ως Προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, για ένα πρόγραμμα τύπου ERASMUS για τους ανέργους, (δηλ. τη χρηματοδότηση του άνεργου από την ΕΕ για μετεκπαίδευση σε θέση εργασίας στον τομέα και το κράτος μέλος της επιλογής του) πρέπει να στηριχθεί, ενόψει και της επερχόμενης ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
3. Τώρα, Επίδομα ανεργίας και στους μακροχρόνια άνεργους, όπως γίνεται σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη
4. Τώρα, Άμεσα προγράμματα ενίσχυσης, των νέων που είναι άνεργοι, με 3 δις μέσω ΕΣΠΑ, για να ξεκινήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις, με μικρές και μεσαίες επιδοτήσεις, μεδιαδικασίες εξπρές, ειδικά στους εξωστρεφείς τομείς και την καινοτομία. Το ΕΣΠΑ να στοχεύει στην ανάπτυξη των πολλών και όχι να κατασπαράσσεται από μικρό αριθμό μεγαλοεπιχειρηματιών και να αχρηστεύεται από τις απίστευτες καθυστερήσεις που καταγράφονται αυτή τη στιγμή! ΕΣΠΑ fast track για να ξαναπάρει μπροστά η οικονομία, που δεν θα σωθεί ούτε από Ρώσους «ολιγάρχες», ούτε από Άραβες πετρελαιάδες, που θα ζητήσουν αποικιοκρατικού τύπου συμφωνίες, για να επενδύσουν σε μια χώρα εχθρική προς την επιχειρηματικότητα. Η οικονομία θα σωθεί από εμάς τους ίδιους, από τη μεσαία τάξη, από τη νέα γενιά, στη μόρφωση της οποίας επενδύσαμε ολόκληρη η ελληνική κοινωνία και η πολιτεία τα τελευταία χρόνια.
5. Τώρα, Έλεγχος των τιμών με αποφασιστικό χτύπημα των καρτέλ. Η Κυβέρνηση απέτυχε οικτρά στην μείωση των τιμών. Ενώ μειώθηκαν μισθοί και συντάξεις, έως και 40%, οι τιμές του καλαθιού της νοικοκυράς, όχι μόνο δεν μειώθηκαν αναλογικά, αλλά αντίθετα παρατηρούνται αυξήσεις και ασυδοσία στην αγορά.
Αντί για μείωση τιμών, η Κυβέρνηση νομοθετεί την πώληση ληγμένων προϊόντων!
Το συνολικό κόστος του Εθνικού Σχεδίου για την κοινωνική συνοχή, που προτείνουμε, είναι υποπολλαπλάσιο των προσθέτων εσόδων, που άμεσα θα αντληθούν (όπως προτείνουμε στην ενότητα «Εθνική στρατηγική – αναδιανομή πόρων και φόρων») από την πάταξη της φοροδιαφυγής και της υπεξαίρεσης κρατικών εσόδων. Πέραν του γεγονότος ότι, τόσο το πρόγραμμα των 400.000 θέσεων εργασίας, όσο και το πρόγραμμα για το ΕΣΠΑ, είναι χρηματοδοτούμενα, κατά 95%, από πόρους της ΕΕ.
Εθνική Στρατηγική
Η Εθνική Στρατηγική περνάει πρωτίστως από την ωρίμανση του πολιτικού συστήματος και την αποδοχή από μέρους του της ιστορικής ευθύνης, όχι να κυβερνήσει η μια ή η άλλη συνιστώσα του, αλλά να βγάλει τον τόπο από τα αδιέξοδα.
✓ Προκύπτει, απ’ όλα αυτά τα οποία αντιλαμβανόμαστε ως συστατικά στοιχεία μίας ΝΕΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ και αφορά όσα χρειάζεται να αλλάξουμε από το χθες.
Προκύπτει, από μια νέα συμφωνία αναδιανομής πόρων και φόρων
Προκύπτει, από την ενεργοποίηση ουσιαστικών μηχανισμών απονομής δικαιοσύνης
Προκύπτει, από ένα διαφορετικό πολιτικό σύστημα και μια διαφορετική σχέση πολίτη – πολιτικού συστήματος
Ως προς το νέο αναπτυξιακό πρότυπο:
Είναι πλέον ανάγκη:
1. Να κατευθυνθούν κατά προτεραιότητα σε παραγωγικές δραστηριότητες και ιδιαίτερα σε εκείνες που αξιοποιούν εγχώριους πόρους και ελληνικές πρώτες ύλες, οι χρηματοδοτικοί πόροι που σήμερα διαθέτει η χώρα μας ( Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ευρωπαϊκές συμμετοχές, τραπεζικός δανεισμός κλπ).
2. Να αποτελούν κυρίως πλέον κριτήρια ενίσχυσης των επενδύσεων η εγχώρια προστιθέμενη αξία και ο εξωστρεφής χαρακτήρας των επιχειρήσεων, ώστε
● να σταματήσει επί τέλους η κατασπατάληση δημόσιου χρήματος σε παρασιτικές δραστηριότητες και υπηρεσίες χαμηλής ποιότητας.
● να πούμε όχι σε καρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, που καταλήστεψαν το δημόσιο χρήμα και άφησαν πίσω τους μηδενικό ή ελάχιστο έργο.
3. Να συμβάλουμε ουσιαστικά στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, όχι μόνο με θεσμικές αλλαγές – που μένουν συνήθως στα χαρτιά – αλλά με ουσιαστικό έργο όπως
● Η προώθηση των περιφερειακών χωροταξικών σχεδίων
● Η οργάνωση της επιχειρηματικής υποδομής και
● Η επανεξέταση των ενεργειακών βαρών ιδιαίτερα για την αγροτική παραγωγή και τις ενεργοβόρες παραγωγικές δραστηριότητες
4. Να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων και την παρουσία ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
● Σ αυτή την κατεύθυνση η οικονομική διπλωματία μας οφείλει να μπει μπροστά και να παύσει να αποτελεί ένα γραφειοκρατικό μηχανισμό της χώρας μας στο εξωτερικό. Οφείλει να ανοίξει δρόμους και να ενισχύσει την ελληνική παρουσία στις ξένες αγορές, κυρίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και τις παραγωγικές ενώσεις, που δεν διαθέτουν την υποδομή και τη γνώση να διεισδύσουν σε νέες αγορές.
Ως προς την αναδιανομή πόρων και φόρων:
1. Άμεση αναθεώρηση της μισθολογικής πολιτικής, ιδιωτικής και δημόσιας.
Το μοντέλο της εσωτερικής υποτίμησης ξεπέρασε κατά πολύ τα λογικά όρια. Η πρόσφατη εξέλιξη, με την παραδοχή εκ μέρους του ΔΝΤ και ουσιαστικά και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για το λάθος του «πολλαπλασιαστή» (ότι δηλαδή, αντί για 0,5 ο «πολλαπλασιαστής» ήταν 1,5) πρακτικά σημαίνει ότι έγιναν μισθολογικές περικοπές υπερδιπλάσιες από τον σχεδιασμό τους. Αποδεικνύει ότι, κάθε συζήτηση για περαιτέρω μείωση μισθών και συντάξεων, καθ’ οιονδήποτε άμεσο ή έμμεσο τρόπο, είναι οριστικά και αμετάκλητα αποκλεισμένη. Αντιθέτως, μάλιστα, θα πρέπει να υπάρξει – παράλληλα με την πορεία εξόδου της χώρας από την ύφεση στην ανάπτυξη – σταδιακή αποκατάσταση, ξεκινώντας από τα πολύ χαμηλά κλιμάκια μισθών και συντάξεων.
2. Κοινοβουλευτικά στελέχη της Κίνησης μας, με ολοκληρωμένη νομοθετική πρωτοβουλία από το 2011, έχουν προτείνει τη θέσπιση υποχρεωτικών ηλεκτρονικών συναλλαγών – για ποσά άνω των 300 ευρώ – και κίνητρα για επιστροφή ποσοστού φόρου – για ποσά μέχρι 300 ευρώ – όπως γίνεται σε πολλές άλλες χώρες, όπως Καναδάς, ΗΠΑ, Αυστραλία, Νότιος Κορέα κλπ. Πρέπει επιτέλους το Κράτος να κρατήσει αποφασιστική στάση απέναντι σε όσους υπεξαιρούν ΦΠΑ (περίπου 15 δις ετησίως) και ασφαλιστικές εισφορές(υπολογίζονται στα 6 δις ετησίως).
● Η Κυβέρνηση απέτυχε τελικά με τη μείωση του ΦΠΑ κατά 10 μονάδες στην εστίαση, από 23 σε 13%. Παρά την μείωση, οι τιμές δεν μειώθηκαν ανάλογα, οι καταναλωτές δεν ωφελήθηκαν. Όσοι δεν έκοβαν αποδείξεις, συνεχίζουν το πάρτι, αφαιρώντας τουλάχιστον 10 δις ετησίως από το κράτος, το οποίο αδίστακτα τα ξαναφορτώνει στους ανυποψίαστους μη έχοντες.
3. Διοχέτευση ρευστότητας στην αγορά από τις ανακεφαλαιοποιημένες τράπεζες και ειδικά από εκείνες που το Δημόσιο έχει κυρίαρχο ρόλο, αφού τα χρήματα προέρχονται από το δάνειο που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι και κυρίως οι εύκολοι στόχοι της κρίσης.
● Θυμίζουμε ότι, οι τράπεζες ενώ έλαβαν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ από τους φορολογούμενους, αρνήθηκαν σε μεγάλο βαθμό τον δημόσιο έλεγχό τους μέσω των κοινών μετοχών και ακόμη και σήμερα αρνούνται να διοχετεύσουν ρευστότητα στην πραγματική οικονομία.
Καλούμε τις τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκαν με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, ακόμη και τώρα, να μας πουν πόσα χρήματα εξ αυτών έχουν διαθέσει στην πραγματική οικονομία και πόσα προγραμματίζουν να διατεθούν το επόμενο διάστημα. Έχουν υποχρέωση να προχωρούν σε κουρέματα δανείων και σε συνεχείς ρυθμίσεις. Είναι αδιανόητο να δέχονται να πουλήσουν τα «κόκκινα» δάνεια, στο 30% της αξίας τους, σε distress funds του εξωτερικού και να μην κάνουν κούρεμα χρεών στους Έλληνες δανειολήπτες (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) που θα καθιστά το υπόλοιπο των μη διαγραφέντων οφειλών βιώσιμο και διαχειρίσιμο.
● Το τραπεζικό σύστημα επιμένει επί μακρόν σε διαδικασίες απομόχλευσης.
Το ζήτημα της ρευστότητας καθίσταται κορυφαίο για την προοπτική της ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία ελπίδας στην ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα τους νέους. Το πιθανότερο είναι, το τραπεζικό σύστημα να επιμείνει σε στρατηγική απομόχλευσης. Καθίσταται, λοιπόν, αναγκαίο και εθνικά επιτακτικό να διασφαλιστεί η διοχέτευση στην αγορά νέας χρηματοδότησης με τη δημιουργία νέων χρηματοδοτικών φορέων. Όχι ασφαλώς με τη δημιουργία νέων τραπεζών, αλλά νέων ευέλικτων χρηματοδοτικών φορέων, σε εθνική και περιφερειακή εμβέλεια, οι οποίοι θα πρέπει να διοχετεύσουν στην αγορά, σε νέες παραγωγικές και εξαγωγικές δραστηριότητες, κεφάλαια τουλάχιστον 20 δις ευρώ για την επόμενη τριετία, με στόχο τη δημιουργία 150.000 μικρών και μεσαίων νέων επιχειρήσεων, που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τουλάχιστον 500.000 θέσεις εργασίας. Επομένως, η κυβέρνηση οφείλει, κατά απόλυτη προτεραιότητα, να εξασφαλίσει το 50% του ποσού (10 δις ευρώ) από διεκδίκηση πρόσθετων κεφαλαίων για τον Ευρωπαϊκό Νότο ή το νέο ΕΣΠΑ.
4. Επείγουσα διαδικασία άντλησης των στοιχείων του συνολικού καταλόγου των 700.000 καταθετών που εξήγαγαν τα τελευταία 12 χρόνια στο εξωτερικό ποσά μεγαλύτερα των 100.000 ευρώ. Έλεγχος από τις αναιτιολογήτως αδρανείς φορολογικές αρχές και Τράπεζες και φορολόγηση όσων εξ αυτών δεν έχουν φορολογηθεί, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η νομοθεσία της κυβέρνησης Παπανδρέου (2011) περί άρσης τραπεζικού απορρήτου. Σύμφωνα με μετριοπαθείς εκδοχές κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιφέρει εφάπαξ αύξηση των εσόδων μέχρι και 40 δις, δεδομένου ότι οι αφορολόγητες καταθέσεις εξωτερικού υπολογίζονται πως ξεπερνούν τα 300 δις ευρώ. Τα περισσότερα από τα πολλές εκατοντάδες δισεκατομμύρια, βρίσκονται σε φορολογικούς παραδείσους και σε διάφορες Ευρωπαϊκές και Αμερικάνικες τράπεζες παραμένοντας αφορολόγητα μέχρι σήμερα.
«Αντί να διατίθενται νέα κονδύλια από χρήματα γερμανών και ευρωπαίων φορολογουμένων η Ελλάδα χρειάζεται πρώτα μια εσωτερική κατανομή των βαρών», δήλωσε ο πρόεδρος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ και πρόσθεσε ότι «δεν είναι δυνατόν οι σούπερ πλούσιοι Έλληνες να μην συμβάλουν καθόλου στη σωτηρία της χώρας, αν και πολλοί από αυτούς την έχουν καταληστέψει».
Οφείλει η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Οικονομικών, να ζητήσει κατεπειγόντως την παράδοση από την Τράπεζα της Ελλάδος, του συνόλου του ηλεκτρονικού της αρχείου, με όλες τις αποστολές κεφαλαίων (εμβασμάτων) άνω των 100.000 ευρώ στο εξωτερικό, από το 2002 και μετά που τηρεί ηλεκτρονικά όλα τα αυτά τα δεδομένα. Πρόκειται για δεκάδες χιλιάδες μεγαλοκαταθέτες εξωτερικού, που τα κεφάλαια τους διοχετεύθηκαν εκτός Ελλάδας, χωρίς πριν να έχουν ελεγχθεί αν είναι φορολογημένα ή όχι. Υπολογίζεται ότι, τουλάχιστον τα μισά από αυτά τα διαφυγόντα κεφάλαια, είναι αφορολόγητα εν όλω ή εν μέρει. Άμεσα δε, να διασταυρωθεί αυτό το αρχείο με το ηλεκτρονικό αρχείο που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, με online διασύνδεση των δύο συστημάτων και άμεση πρόσβαση σε αυτά των πιστοποιημένων υπαλλήλων. Σε περίπτωση ελλείψεως προσωπικού να αξιοποιηθούν στον προέλεγχο πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία Α΄ τάξης.
● Η Επιτροπή του Άρθρου 70Α για υποθέσεις με διαφορές σε πρόστιμα και φόρους άνω των 300.000 ευρώ, περιέργως καταργήθηκε προ διμήνου, τη ίδια στιγμή που επιβάλλονται επιπλέον φόροι στα ίδια φορολογικά υποζύγια. Το αποτέλεσμα είναι να μπουν στο απυρόβλητο υποθέσεις για απόδοση φόρων ύψους 2,5 δις ευρώ. Καταγγέλλουμε αυτή την ιδιότυπη φορολογική αμνηστία και ζητάμε να ανασυσταθούν περιφερειακές επιτροπές με πρόεδρο δικαστικό, ανάλογα με την εισροή υποθέσεων.
● Να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι για τα 500.000 πλαστά και εικονικά τιμολόγια αξίας 4,5 δις ευρώ, που μόνο από το ΦΠΑ θα αποδώσουν 1 δις επιπλέον φόρους.
● Χιλιάδες φορτία σε φορτηγά εισέρχονται από τις πύλες εισόδου του Έβρου, με υψηλής δασμολογικής κλάσης εμπορεύματα, τα οποία εκτελωνίζονται σε δασμολογικές κλίμακες χαμηλότερες, όπως προκύπτει από ελέγχους του ΣΔΟΕ. Τι κάνει το αρμόδιο υπουργείο για να σταματήσει αυτή η φάμπρικα που κοστίζει έσοδα πολλών εκατομμυρίων στο ελληνικό κράτος ;
● Πληροφορούμεθα ότι ο Πρωθυπουργός κ. Σαμαράς δέχεται εισηγήσεις να πιέσει την Τρόικα, ώστε να δεχτεί «για τελευταία φορά» το χάρισμα των δισεκατομμυρίων ευρώ από οφειλόμενους φόρους των αφορολογήτων καταθέσεων εξωτερικού, ως κίνητρο (βλέπε Ζάππειο 2) για την επιστροφή τάχα των καταθέσεων αυτών στις Ελληνικές τράπεζες. Εμείς λέμε ντροπή εάν αυτό το σκέφτονται και περισσότερο αν επιχειρήσουν να το κάνουν.
5. Νέο φορολογικό σύστημα, απλό και σταθερό, με βάση το περιουσιολόγιο, που να στηρίζει τις επενδύσεις. Ειδική Δράση κατά των τριγωνικών συναλλαγών και του λαθρεμπορίου. Η χώρα χρειάζεται ένα αποφασιστικά δίκαιο και αναλογικό φορολογικό σύστημα, ώστε οι Έλληνες επιτέλους να πληρώνουν ανάλογα με τα πραγματικά τους εισοδήματα.
Ως προς την απονομή δικαιοσύνης:
Πρωτοβουλίες για την άμεση εκδίκαση (εντός εξαμήνου ή έστω έτους) των εκατοντάδων χιλιάδων υποθέσεων (οικονομικών, φορολογικών, απαλλοτριώσεων δημοσίων έργων, αναπτυξιακών–επενδυτικών) που αφορούν μεγάλα ποσά και που εκκρεμούν στα δικαστήρια, κατά αποκλειστική προτεραιότητα.
Δεν μπορεί σε τρία χρόνια να έχουν κοπεί δισεκατομμύρια από την κοινωνική πολιτική και να ταυτόχρονα να μειώνονται οι εισακτέοι στις σχολές δικαστών, που θα αξιοποιούνταν για να εκκαθαρίσουν τις εκκρεμούσες υποθέσεις. Η εκκαθάριση αυτή θα δημιουργήσει ανάχωμα στην αφαίμαξη των εύκολων στόχων. Κείμενα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαιώνουν τις αιχμές μας.
Ως προς το πολιτικό σύστημα:
1. Ένα δικό μας Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο μεταρρυθμίσεων και επιστροφής στις αγορές, , που θα οδηγούσε μέσα στο 2014 σε έξοδο από το μνημόνιο και στην ανάπτυξη. Ένα Εθνικό Σχέδιο που θα είναι πρωτίστως δικό μας δημιούργημα και εθνικός μας στόχος.
2. Ισχυρή διαπραγμάτευση κρίσιμων πτυχών του με τους εταίρους μας στην Ε.Ε.
3. Ένα νέο πολιτικό πλαίσιο για τη διαφάνεια, την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση πολιτών με μεγαλύτερη αναλογία, μικρές περιφέρειες κλπ.
4. Μόνιμη Δημόσια Ανάρτηση σο Διαδίκτυο του Πόθεν Έσχες Πολιτικών, Δικαστών, Δημόσιων Λειτουργών, Στελεχών Αυτοδιοίκησης, Μελών Διοικητικών Συμβουλίων Οργανισμών και Φορέων Δημοσίου, Συνδικαλιστών, Δημοσιογράφων και Ιδιοκτητών Μέσων Ενημέρωσης. Η δημόσια ανάρτηση είναι ο μόνος τρόπος να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στους ασκούντες εξουσία οποιασδήποτε μορφής. Δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως μομφή εναντίον τους, αλλά ως διαδικασία που ενισχύει τη διαφάνεια και περιφρουρεί τους πολλούς έντιμους εξ αυτών.
5. Μια πραγματική Συνταγματική Αναθεώρηση που θα προστατεύσει την Δ΄ Ελληνική Δημοκρατία από τις αδυναμίες του παρελθόντος.
6. Ευρωπαϊκές συμμαχίες εν όψη Ευρωεκλογών για μια συνολική Ευρωπαϊκή λύση.
7. Αποφασιστική Αντιμετώπιση του Φασισμού. Η επικίνδυνη και πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα άνθηση του φασιστικού–ναζιστικού φαινομένου, όπως εκφράζεται από τη Χρυσή Αυγή, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην υπο-αξιολόγηση εκ μέρους του πολιτικού συστήματος, των επιπτώσεων και των πραγματικών διαστάσεων που θα έπαιρναν μέσα στην κρίση, ο τεράστιος αριθμός των θυμάτων της, σε συνδυασμό με την εντεινόμενη ανασφάλεια των πολιτών στις μεγαλουπόλεις, λόγω εγκληματικότητας. Δόθηκε χώρος και ρόλος κοινωνικής παρέμβασης στη ΧΑ, με την διοργάνωση καλοπληρωμένων συσσιτίων και την υποκατάσταση του κράτους και της αστυνομίας από τα νέα Τάγματα Εφόδου. Η παραστρατιωτική δομή και ο ναζιστικός χαρακτήρας της ΧΑ, υποεκτιμήθηκε επίσης και φτάσαμε στην επίδειξη στρατιωτικής δύναμης στο Μελιγαλά, στην εγκληματική επίθεση στο Πέραμα εναντίον στελεχών του ΚΚΕ και στην καλοσχεδιασμένη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Ενός νέου ανθρώπου που στοχοποιήθηκε από τους Έλληνες Ναζί, μόνο και μόνο γιατί ήταν αντιφασίστας.
● Δεν πρέπει να ξεχνάμε τη στάση που κράτησαν οι γνωστοί κύκλοι του Μεγάρου Μαξίμου, οι οποίου επί μακρόν «ερωτοτροπούσαν» ακόμα και με την ιδέα μετεκλογικών συνεργασιών με τη Χρυσή Αυγή.
Σήμερα – περισσότερο από ποτέ – η Κυβέρνηση και το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων του δημοκρατικού φάσματος θα πρέπει:
● Να λάβουν άμεσα σκληρά μέτρα για την αντιμετώπιση του ναζιστικού-εγκληματικού φαινομένου που απειλεί τη δημοκρατία
και
● Να τιμήσουν το νεκρό, καθιστώντας το φόνο του σειρήνα αφύπνισης των Ευρωπαίων ηγετών. Οι Ευρωπαίοι, αντί να μας κουνάνε το δάχτυλο με απειλές για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει να αντιληφθούν ότι η εμμονή τους σε τιμωρητική λιτότητα, μετατρέπει την Ελλάδα σε «Εκτροφείο Μίσους και Απελπισίας» και οδηγεί σε μια τεχνητή αύξηση της κοινωνικής αποδοχής της Χρυσής Αυγής. Ο κίνδυνος πια, απειλεί την ίδια τη Δημοκρατία.
Η «θεωρία των δύο άκρων» – που είναι μια αντιδραστική θεωρία – λειτουργεί, ιδιαίτερα αυτή τη στιγμή, καταστροφικά και τυχοδιωκτικά. Δυναμιτίζει την αναγκαία ενότητα των δημοκρατικών πολιτών και δίνει άλλοθι στο ναζιστικό φαινόμενο.
8. Άμεση προκήρυξη των αδειών χρήσης των τηλεοπτικών συχνοτήτων, που επί δεκαετίες τις λυμαίνονται συστήματα του παρασιτισμού.
✓ Έχει προ πολλού παρέλθει ο χρόνος για να απογαλακτιστεί πλέον το πολιτικό σύστημα από την ηγεμονία συμφερόντων που διαφεντεύουν το χώρο των μέσων ενημέρωσης.
✓ Η κυβέρνηση, αντί να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον, παρέχει συγχωροχάρτι ασυδοσίας στο πελατειακό σύστημα, παρατείνοντας επ’ αόριστον την «προσωρινότητα» της χωρίς άδεια χρήσης των τηλεοπτικών συχνοτήτων και αποστερεί το κράτος από πολύτιμα έσοδα.
✓ Η κυβέρνηση και προσωπικά ο Πρωθυπουργός οφείλουν να την αποσύρουν και να οργανώσουν άμεσα τις διαδικασίες αδειοδότησης της ψηφιακής τηλεόρασης.
Μια άλλη πολιτική με ξεκάθαρο προοδευτικό πρόσημο.
Η χώρα χρειάζεται μια άλλη πολιτική, που θα επιδιώκει τις ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ που έχει ανάγκη το κράτος, η οικονομία, η παραγωγική συγκρότηση της χώρας, με διασφάλιση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της προστασίας των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων.
Θέλουμε μια Ελλάδα παραγωγική, χωρίς δανειστές, αλλά και χωρίς την ανάγκη να ζούμε με δανεικά.
Θέλουμε το κράτος να διασφαλίζει τα αναγκαία κοινωνικά αγαθά, χωρίς μονοπωλιακές αντιλήψεις και με ανταγωνισμό του ιδιωτικού τομέα. Αρνούμαστε, όμως, τη λογική της ιδιωτικοποίησης των πάντων και δεν είμαστε υπέρ των κρατικών μονοπωλίων. Εκφράζουμε την αντίθεση μας στην ιδιωτικοποίηση του νερού, των λιμανιών και των σιδηρόδρομων που προωθεί η Κυβέρνηση Σαμαρά.
Είναι γνωστό ότι σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, αγαθά όπως το νερό και τα μέσα συγκοινωνιών, όπως ο σιδηρόδρομος, δεν έχουν παραχωρηθεί βορρά στους ιδιώτες. Όπου παραχωρήθηκαν, υπήρξε αντίστοιχα τεράστια αύξηση στην τιμή των τιμολογίων και μεγάλος αριθμός ατυχημάτων στους σιδηροδρόμους. Κανένα ευρωπαϊκό λιμάνι δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί, με εξαίρεση 3 λιμάνια στην Αγγλία επί Θάτσερ. Η Κυβέρνηση ξεπερνάει και αυτό το ίδιο το Μνημόνιο ΙΙΙ, το οποίο όχι μόνο δεν επιβάλλει πώληση των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκουν στο Δημόσιο, αλλά αναφέρει ρητά ότι τάσσεται υπέρ των πολιτικών παραχώρησης, όπως γίνεται σ’ όλο τον κόσμο. Άλλωστε, τα λιμάνια στις χώρες της Ε.Ε. από άποψη μετοχικής σύνθεσης είναι:
● κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα
● κατά 7% πλήρως κρατικά και μόνο
● κατά 3% πλήρως ιδιωτικά.
Πρωταρχική μας άποψη είναι ότι, τα λιμάνια αποτελούν μηχανές ανάπτυξης για την χώρα. Πιθανώς, για ορισμένα από αυτά, θα μπορούσε να εξετασθεί η παραχώρηση «πακέτου» μετοχών σε εξειδικευμένους φορείς διαχείρισης, με βάση την δυναμικότητά τους. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατό να ξεπουληθούν σε επενδυτικά funts, για να καλύψουν τιςαποτυχίες του ΤΑΙΠΕΔ και τα λάθη της Κυβέρνησης.
Με ανησυχία και θλίψη παρακολουθούμε την κυβέρνηση να αποδομεί ότι απέμεινε από το κοινωνικό κράτος, με την πολιτική που ασκεί στον τομέα της υγείας και της παιδείας.
✓ Θέλουμε αλλαγή στο κράτος και στην κοινωνία με Διαύγεια, Διαφάνεια, Σχέδιο και μετρήσιμα αποτελέσματα. Όχι αλλαγές καθ’ υπαγόρευση ή για επικοινωνιακή σκοπιμότητα.
✓ Θέλουμε επιχειρηματικές προσπάθειες με κανόνες και διαφάνεια, αλλά είμαστε απέναντι στους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες.
✓ Θέλουμε ένα τραπεζικό σύστημα με ουσιαστική εποπτεία, για τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και τήρηση κοινών κανόνων για κάθε επιχείρηση.
✓ Δεν θέλουμε τραπεζίτες που λειτουργούν με αδιαφάνεια και για την «πάρτη» τους.
✓ Θέλουμε η ανάπτυξη να έρθει με εγγύηση ότι θα συνδυάζεται με νέες θέσεις εργασίας και λέμε όχι στην απλή οικονομική μεγέθυνση.
✓ Θέλουμε να διατηρήσουμε το κεκτημένο της θέσης της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρώ.
✓ Θέλουμε να δώσουμε τη μάχη μαζί με άλλους προοδευτικούς Ευρωπαίους, για μια Ευρώπη που θα προστατεύει τους πολίτες της και δεν θα υποτάσσεται στις αγορές.
✓ Θέλουμε μια Ευρώπη που θα επιδιώξει μια ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ανάμεσα στα κράτη και τους λαούς της, για μια νέα πορεία σε οικονομικό, κοινωνικό και θεσμικό επίπεδο.
✓ Θέλουμε να προχωρήσει άμεσα η τραπεζική ένωση που είναι επιτακτικά αναγκαία. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με ευρώ ή τραπεζικό σύστημα πολλών ταχυτήτων στην Ευρωζώνη.
✓ Θέλουμε να τερματιστεί η επιζήμια πρακτική των διαφορετικών επιτοκίων δανεισμού μεταξύ των κρατών μελών και να προωθηθεί άμεσα το ευρωομόλογο.
Οι Γερμανοί και οι υπόλοιποι Βορειοευρωπαίοι, πρέπει να διδαχθούν από το παράδειγμα της ανάκαμψης της μεταπολεμικής Γερμανίας, μέσω του Σχεδίου Μάρσαλ και να συναποδεχθούν ότι, για να ανακάμψει συνολικά η Ευρώπη, χρειάζεται ένα Ευρωπαϊκό Σχέδιο τύπου Μάρσαλ.
Ακόμη και ο υποψήφιος Καγκελάριος των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών Πέερ Στάϊνμπρουκ ομολογεί:
«Βεβαίως χρειάζεται η εξυγίανση των προϋπολογισμών, αλλά όχι σε θανατηφόρα για αυτές τις χώρες δόση. Θα πρέπει να συνοδεύεται από κίνητρα, από ένα “Σχέδιο Μάρσαλ 2″».
Χρειάζεται δημιουργία Μετώπου Εθνικής Συνευθύνης και Συνεννόησης, από όλα τα κόμματα του δημοκρατικού φάσματος, με στόχο το οριστικό τέλος των μνημονίων το 2014 και τον αποκλεισμό κάθε ενδεχόμενου νέων μνημονίων ή νέων μέτρων.
Με με αντίληψη εθνικής συνενένεσης και οχι με διχαστικές λογικές, μπορεί να υπάρξει οριστική έξοδος από τη μέχρι σήμερα ασκούμενη πολιτική και προσπάθεια να ανοίξουμε ένα διαφορετικό δρόμο για τη χώρα και την κοινωνία.
Η διαγραφή μέρους του χρέους, παράλληλα με την περαιτέρω επιμήκυνση και μείωση των επιτοκίων, είναι προϋπόθεση για την έξοδο από τα μνημόνια εντός του ΄14
Το οριστικό τέλος του μνημονίου, συνδέεται με την έξοδο της χώρας στις αγορές και τη δυνατότητα της να δανείζεται με χαμηλά επιτόκια. Για να επιτευχθεί αυτός ο στρατηγικός στόχος μέσα στο 2014, πρέπει να πετύχουμε πραγματικά πρωτογενή πλεονάσματα το 2013, να φύγουμε από την ύφεση και να σημειώσουμε θετικό πρόσημο ανάπτυξης μέσα στο επόμενο έτος. Και όπως σημειώνει η πρόσφατη Έκθεση (Οκτωβρίου 2013) του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους της Βουλής των Ελλήνων (βλ. σελίδα 8)
«Η αριθμητική του χρέους είναι εναντίον μας, η χώρα είναι αδύνατον να επιστρέψει στις αγορές κεφαλαίου για να αναχρηματοδοτήσει το τεράστιος χρέος της, 321 δις ευρώ στο τέλος του ΄13 σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, με λογικούς όρους. Το μέγεθος του θα λειτουργεί αποτρεπτικά για τους μελλοντικούς δανειστές». Και προτείνει « η οργανωμένη διαγραφή μέρους του χρέους εντός της Ε..Ε και της Ευρωζώνης θα δημιουργούσε νέα δεδομένα».
Αυτό ακριβώς προτείνουμε και εμείς.
Είναι ευθύνη της Κυβέρνησης και των κομμάτων που την συναπαρτίζουν, να ιεραρχήσουμε ως απόλυτη Εθνική προτεραιότητα την μερική διαγραφή του κρατικού χρέους εκ μέρους των λοιπών χωρών της ΕΕ, παράλληλα με την περαιτέρω επιμήκυνση και την μείωση των επιτοκίων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το χρέος και να εξέλθει η χώρα στις αγορές .
Άλλωστε, είναι αδιανόητο, οι εκπρόσωποι της πρώην «υστερικής –αντιμνημονιακής» ρητορείας του κ. Σαμαρά και άλλων, να καταγγέλλουν το 2011 την Κυβέρνηση Παπανδρέου – παρά την επίτευξη «κούρεματος» πολύ πάνω από 50% του ιδιωτικού χρέους – και σήμερα να μην προβάλουν επιτακτικά την από πολλούς διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, αλλά και το αρμόδιο Γραφείο της Βουλής, προτεινόμενη μερική διαγραφή του σημερινού κρατικού χρέους.
Να θυμίσουμε ότι τα πρόσωπα που αποτελούν το γραφείο της Βουλής για τον Κρατικό προϋπολογισμό, είναι διορισμένα από το σημερινό Προεδρείο της Βουλής.
Ο ρόλος του ΠΑΣΟΚ και η ιστορική αποστολή της Δημοκρατικής Παράταξης
Η σημερινή κατάσταση δεν είναι η μοίρα του ΠΑΣΟΚ.
Όσοι βολεύονται με ένα «μικρό» ΠΑΣΟΚ, αποκομμένο από την κοινωνία, μαγαζάκι για προσωπικά παιχνίδια, αγνοούν ότι η Δημοκρατική Παράταξη δεν ήταν ποτέ μικρή σε αυτόν τον τόπο.
Διαμόρφωσε τη νεότερη ιστορία της πατρίδας μας, γιατί εξέφρασε τις πιο δημιουργικές δυνάμεις του τόπου και συνδέθηκε μαζί τους. Την κοινωνία που ασφυκτιούσε έξω από τα «συστήματα», τη νεολαία και τους μη προνομιούχους.
Το ΠΑΣΟΚ είχε και έχει ως σταθερά εκφρασμένη βούληση να μην προκαλέσει πολιτική αστάθεια, θέση με πολιτικό κόστος. Δεν είχε όμως την ίδια στάση ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, που έκανε τα πάντα για να ρίξει μια εκλεγμένη Κυβέρνηση και – ακόμη και όταν εκλέχτηκε – διακινδύνευε την προοπτική της χώρας, με βάση τους μικροπολιτικούς του σχεδιασμούς, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της ΕΡΤ.
Για μας, όμως, δεν ήταν μονόδρομος η πλήρης ένταξη του ΠΑΣΟΚ στην Κυβέρνηση και η πλήρης συμπόρευση με την Ν.Δ.
Υπήρχαν εναλλακτικές που αποκλείστηκαν.
Η χώρα θα μπορούσε να συνεχίσει με Οικουμενική Κυβέρνηση ή με το ΠΑΣΟΚ να παρέχει απλώς Κοινοβουλευτική ψήφο εμπιστοσύνης, υπό συγκεκριμένους όρους και εγγυήσεις, βάζοντας διαφανείς, πράσινες γραμμές προγραμματικής συνεργασίας.
Η είσοδος άλλωστε του ΠΑΣΟΚ στην Κυβέρνηση Σαμαρά, χωρίς πρώτα να έχουν συμφωνηθεί οι προϋποθέσεις και οι όροι αυτής της συμφωνίας, τραυματίζει την αξιοπιστία αυτής της συγκατοίκησης. Δεν ανήκει στην προοδευτική αντίληψη η πρακτική, πρώτα να μοιράζονται οι καρέκλες και μετά να συμφωνούνται οι πολιτικές.
Οι δημοκρατικοί πολίτες αντιδρούν στην ταύτιση Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ, γιατί έχουν το ένστικτο της ανάγκης αναγέννησης της δημοκρατικής παράταξης. Απαιτούν, επίσης, να υπάρξει ιδεολογικό και πολιτικό πρόσημο διαφοροποίησης από τη Δεξιά, στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση.
Όσοι ονειρεύονται μια στρατηγική παγίωσης της συνεργασίας με την δεξιά, με ή χωρίς «Ευρωπαϊκή παράταξη», «Νέα Ελλάδα» κλπ, λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο.
● Η στρατηγική του ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί παρά να είναι η επαναθεμελιώση των σχέσεων του με τους πολίτες και η ανασυγκρότηση της μεγάλης Δημοκρατικής παράταξης.
● Η στρατηγική του ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει το ποιους υπηρετούμε και με ποιους συγκρουόμαστε.
● Η στρατηγική του ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να βάζει σε δεύτερη μοίρα τη διαρκή προσπάθεια επαναγεφύρωσης των σχέσεων μας με τις άλλες προοδευτικές δυνάμεις της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς.
Η σύγχρονη Κεντροαριστερά δεν προκύπτει με αποκλεισμούς και δεν εξαντλείται σε επιλεκτικές συγκολλήσεις κορυφής. Ούτε μπορεί να στοχεύει σε ικανοποίηση εγωκεντρικών σχεδιασμών επιβίωσης ή προσωπικής ανέλιξης μεμονωμένων στελεχών. Η αναγέννηση της προοδευτικής δημοκρατικής παράταξης θα προκύψει, κυρίως, με συγκλίσεις μέσα στην κοινωνία. Με λαϊκή ενότητα, πάνω σε ένα προοδευτικό πλαίσιο πολιτικών αλλαγών.
Το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί παρά να πρωταγωνιστεί στον Αγώνα για πρόοδο και αλλαγή στη χώρα.
Να πρωτοστατεί στο σχηματισμό κυβερνήσεων συνεργασίας για πολιτική και κυβερνητική σταθερότητα με ξεκάθαρο προοδευτικό πρόσημο.
Δεν κόβουμε τις γέφυρες με την αριστερά, αλλά και δεν τρέφουμε αυταπάτες, για το πώς μας αντιμετώπισαν ως ΠΑΣΟΚ, ότι πολιτικά επιδιώκουν να μας «κατασπαράξουν», να μας αφομοιώσουν, να μας καταστήσουν συμπληρωματικό μέγεθος. Αυτό το επιδιώκει τόσο η δεξιά όσο και η αριστερή συντήρηση.
Δεν δίνουμε σε κανένα «λευκή επιταγή».
Για αυτό ασκούμε κριτική στη σημερινή ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, που αποδέχθηκε να στηρίξει την κυβέρνηση Σαμαρά, χωρίς να προηγηθεί προγραμματικό πλαίσιο συμφωνίας.
Διαφωνούμε πλήρως και με όσους λένε ότι το ΠΑΣΟΚ πρέπει να συνεργάζεται προς τα δεξιά, όσους «μετά βδελυγμίας» απορρίπτουν κάθε προοπτική μελλοντικής προγραμματικής συμφωνίας με τις άλλες δυνάμεις της αριστεράς και της κεντροαριστεράς. Ό,τι μπορεί να δώσει ασφάλεια, σταθερότητα, ανάπτυξη με δημιουργία θέσεων εργασίας, μέσα στο ευρωπαϊκό πλαίσιο και το ευρώ, το ΠΑΣΟΚ οφείλει να το στηρίζει και να επιδιώκει την διασφάλιση και υλοποίηση του. Και με τον πολιτικό του λόγο να λειτουργεί ως δύναμη εγγύησης της Δημοκρατίας, της πολυφωνίας, της σταθερότητας και της διασφάλισης των προοδευτικών μεταρρυθμίσεων με ανθρώπινο πρόσωπο.
Λέμε ξεκάθαρα, λοιπόν, σε όσους μας ρωτάνε τι προτείνουμε:
Ο κύκλος της κρίσης πρέπει να κλείσει.
✓ Τώρα πρέπει να πάμε στον κύκλο της ανάπτυξης με αλλαγή πολιτικής
✓ Αυτή την άλλη πολιτική αποδείχτηκε ότι δεν μπορεί να την υλοποιήσει η Κυβέρνηση Σαμαρά.
✓ Χρειάζεται μια άλλη κυβέρνηση με προοδευτικό πρόσημο.
Και πρέπει να το επιδιώξουμε, για να αποφύγουμε την κοινωνική έκρηξη.
Χρειαζόμαστε ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο, στο οποίο μπορούμε να χτίσουμε μια δίκαιη
Ελλάδα, με μέλλον για τις νέες γενιές.
Να στηρίξουμε την Ελλάδα της εργασίας, της παραγωγής, της εξωστρέφειας, της δημιουργίας
από τους νέους ανθρώπους.
● Για την προάσπιση του μέλλοντος της πατρίδας είμαστε έτοιμοι να συγκρουστούμε με Τραπεζικά, Οικονομικά κατεστημένα και Συστήματα μέσα στη Δικαιοσύνη και το Δημόσιο, εάν αυτά συνεχίσουν πρακτικές του παρελθόντος και δεν σταθούν στο ύψος του πατριωτικού καθήκοντος που επιβάλλει η συγκυρία. Συγκρούσεις με όλους εκείνους που αναχαιτίζουν, υπονομεύουν, χωνεύουν, υφαρπάζουν και παρεμποδίζουν τη διεύρυνση του πλούτου στη χώρα, με αποτέλεσμα να την πληρώνουν οι εύκολοι στόχοι, οι αδύναμοι και οι άνθρωποι της πραγματικής δημιουργίας που έγιναν και τα μεγάλα θύματα της κρίσης.
● Επανατοποθέτηση της πολιτικής πάνω από την οικονομική διαπλοκή και τα συμφέροντα που βουλιάζουν τη χώρα. Ξεσκέπασμα όλων εκείνων που μέσα από το πολιτικό σύστημα συνεχίζουν να τους υπηρετούν. Που αντιπάλεψαν κάθε δημοκρατική μεταρρύθμιση, κάθε δημοκρατική έκφραση, όπως το δημοψήφισμα. Που σκόρπισαν το μίσος και το «όλοι ίδιοι είναι», για να εξυπηρετούν ανενόχλητοι τα συμφέροντα τους, σε βάρος των πολλών και του τόπου.
Η ελπίδα είναι στα χέρια μας,
αρκεί να παλέψουμε ενάντια στις εστίες της συντήρησης και της φθοράς.
Το διακύβευμα είναι η Δημοκρατία,
οι επόμενες γενιές και η πλήρης επανάκαμψη της χώρας.
Ποιοι 9 από Κοζάνη και Πτολεμαΐδα υπογράφουν το κείμενο
ΣΩΤΗΡΙΑΔΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, Π. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΑΣΚΕ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΤΣΑΟΥΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΜΕΛΟΣ Ν.Ε ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΑΝΔΡΕΑΔΟΥ ΑΛΙΚΗ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΑΒΒΑΣ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΕΡΙΦ. ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΛΤΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ& ΠΕΛΛΑΣ
ΓΚΟΥΤΣΙΟΥΜΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΛΤΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ & ΠΕΛΛΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΝΕΚΑΠ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΚΥΤΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, Π.ΜΕΛΟΣ Ε.Σ, Π.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΣΙΜΗΝΑ ΑΝΝΑ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ. ΜΕΛΟΣ ΝΕΚΑΠ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΣΠΟΝΤΗΣ ΤΑΚΗΣ ΠΑΣΟΚ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΣΥΝΕΔΡΟΣ
http://kinisi75pasok.blogspot.gr/
kozan.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας