Εικόνες της πόλεως
Τη μέρα στην πλατεία
Σήμερα
και ημέρα της δασοπονίας β ούτε ένα πίνακα. Τα δασικά δέντρα δεν τα κουρεύουν εν χρω αλλά τ’ αφήνουν στην
κλαδική τους ελευθερία μόνον τα οπωροφόρα κλαδεύονται. Γι αυτό κι εγώ την αυτή
ημέρα όλως τυχαία πριόνισα μερικά άτακτα κλαδιά της κυδωνιάς στην αυλή
χωρίς να γνωρίζω ότι πρ άττω και σωστά. ρήκαν οι δασοκτόνοι του Δήμου να
κατακρεουργήσουν τα δέντρα μπροστά από ένα αρχοντικό που θέλει γίνει στο μέλλον
Πινακοθήκη μιας πόλεως που μέχρι στιγμής δεν έχει
Το
μεσημέρι μια δραξ κυνηγών μοίραζε μικρά δέντρα προς εμφύτευσιν για την ανάπτυξη της χλωρίδ ος αφού την παν ίδα άγρια ή ημιάγρια φροντίζουν με σκάγια (και σφαίρες ντουμ ντουμ) να εξαφανίζουν.
Στο δασαρχείο (υπάρχει άραγε ακόμη;) μετρούν απαύστως μειώσεις μισθών κι επιδομάτων.
Το απόγευμα στην πλατεία ετέρα δραξ, κάτι σαν
εκπαιδευτικοί , ο μόνος γνωστ ός μου
ήταν ένας ιδι όρρυθμος, δημοτικός οδοκαθαριστής που συχνάζει τα
πρωινά στο βιβλιοπωλείο για να ξεκουραστεί και να βρ ίζει
την κατάσταση, άκουγαν το τραγούδι «Πάλης ξεκίνημα νέοι αγώνες κ.λπ. κ.λπ».
Την νύχτα στο Λαογραφικό Μουσείο
1. Σήμερα είναι των αγίων Ιακώβου επισκόπου και Ομολογητού, Θωμά
πατριάρχου Κων/πόλεως, των αγίων Μαρτύρων Φιλήμων και Δομνίνου, (αυτούς οι ειδωλολάτρες επειδή ούτε με
κολακείες εμαλακώσθησαν ούτε με
υποσχέσεις δωρεών επείσθησαν, τους ετέντωσαν κα τά
γης γυμνούς και τους έδειραν ανελεήμονα
κι έπειτα έρριψαν στην φυλακήν δια τα περαιτέρω ). Οσίου Βήρυλλου
επισκόπου Κατάνης, (Μια βρύση ήταν στον τόπο του που ανέβλυζε νερόν πικρ ότατον κι αυτού την πικρίαν μετέβαλεν ο άγιος εις γλυκύτηταν δια της
προσευχής του). Γι αυτό αύριο που είναι η ημέρα του γλυκού νερού η ΔΕΥΑΚ θα
αναγγείλει την κατάργηση του τυραννικού 80% επί των λογαριασμών του νερού, το
οποίο και κόβει (το νερό δεν το έκοβαν ούτε οι πολιορκητές στους πολιορκούμενους
κατά την αρχαιότητα αλλ’ ημείς διανύουμε εποχές του πρωτόγονου
δημοτικοαρχοντοχωριατισμού ) όταν δεν πληρώσεις την τηλεθέρμανση. Αγίου
Σεραπίωνος , του από Σιδώνος γνωστ ός από τα Καβαφικά «Νέοι της Σιδώνος»
και «Ιερεύς του Σεραπίου».
2. Ο Κούντερα
γράφει για το αγώνα της μνήμης κατά της λήθης. Εμείς προς το π αρόν βρισκόμαστε σε αγώνα κατά των μεσαζόντων της πατάτας. Την Κυριακή
δε που μας πέρασε διεξήχθη νικηφόρος αγώνας υπέρ της φθηνής πατάτας στο
προαύλιον του ανενεργού Σιδηροδρομικού Σταθμού όπου κι έγινε το
πατείς με πατατώσε. Του αγώνος δεν μετείχε η πατάτα (κι ο πατατόσπορος φυσικά) Χαντόβου
που φύεται στα Παρχάρια Πολυμύλου πάνω ακριβώς από τα διόδια των 2 ευρώ. Γιατί
άραγε;
3. Ακουγα χτες σε μια τοπική τηλε
όραση πως ένας σοβαρός ποιητής και καθηγητής του
ΤΕΙ (μα
ζί του ήταν
καμία δεκαριά σπουδαστές ομοίως ποιητές) έγραψε εντός 3,5 ωρών, πάσχων από
ποιητική ακράτεια,
105 στροφές
ποιητικές, απνευστί, ήγουν 420 στ
ίχους, μια «Υμνος στην Ελευθερία» έχει
158 στροφές ολόκληρη ομηρική ραψωδία περίπου. Μια ομηρική ραψωδία πε ρίπου. Μάλιστα
χωρίς να έχει φοιτήσει (ή έχει;) στις σχολές δημιουργικής ποιητικής γραφής. Του
Δ. Σολωμού ο
. Με την αναγωγή
που κάνουν οι δημοσκόποι το ποιητικόν ισοδύ του ΤΕΙ ανέρχεται σε 10000 στροφές ίσως το
μεγαλύτερο ποιητικόν έπος της λευκής φυλής, ακόμα και από την Οδύσσεια του
Καζαντζάκη εξέχει. Να καθιερωθούν οι πρώτες 33 στροφές ως ο εθνικός ύμνος του
ΤΕΙ. (Υμνος είπα όχι ύπνος που εορτάζει κι αυτός σήμερα). ναμο
4. Στους δ
ρόμους δεν κατεβαίνει μόνον το «ΠΑΜΕ να
φύγουμε από
την πολιτική πραγματικ
ότητα» αλλά και
οι ποιητές, όπως έγινε σήμερα στην Αθήνα ως μιας άλλης μορφής διαμαρτυρία
. Οι ποιη
τές αντί για
αντιμνημονιακά συνθήματα έλεγαν εν χορώ στίχους
όπως: “Mε τo ζερβί το δάχτυλο ρίξε στο βόδια άχυρο». Κι εννοούσαν
προφανώς τον προεκλογικό σανό. Βέβαια στις εκλογές που έρχονται δεν θα κατεβεί
ποιητικός συνδυασμός
κι έτσι ο
τόπος μας δεν θα χάσει την παγκόσμια μοναδικ
ότητα που είχε
να μετέχει δηλα δή η ποίηση σε εκλογές όπως
έγινε εδώ κάποτε με αρχηγό της τον επιχώριο ποιητή λαού με ελευθερία λόγου.
5. Πριν χρόνια λειτουργο ύσε στη
Φλώρινα το Βαλκανικό άσυλο των ποιητών τώρα ακούγεται το άσυλο των
λαθρομεταναστών από τα Βαλκάνια κι άλλα μέρη. Κι αυτά ακούγεται για την
Νεάπολη, δίπλα στο Τσοτύλι όπου κάποτε υπήρχε το αναμορφωτήριον ατάκτων
μαθητών. Τον αγώνα εναντίον του στρατοπέδου από αύριο τον... αρχίζουμε
Αλλ’ εμείς επιτέλους αρχίζουμε από τώρα ότι:
Από μια
αντίστοιχη βραδιά ποίησης φύτεψα μια αρι
ζόνα
και
σήμερα τη βρήκα πεσμένη από το βάρος του χειμώνα
Ομως τη μέρα που γεννήθηκε ο Σεφέρης άνθισε μια
αμυγδαλιά
Και μaς
γέμισε με άνθη πλάτες, χέρια, π
ρόσωπο αγκαλιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου