Παρατηρείται κατά τους χειμερινούς μήνες στις ψυχρές περιοχές της χώρας (και ιδιαίτερα σε Νομούς όπως Φλώρινας, Καστοριάς, Γρεβενών, Κοζάνης, Πέλλας, Ημαθίας, Κιλκίς, Δράμας, Αρκαδίας, Ευρυτανίας κ.α.) μεγάλο πρόβλημα με το πετρέλαιο κίνησης. Το παραγόμενο σήμερα πετρέλαιο κίνησης από τα Ελληνικά Διυλιστήρια σύμφωνα με την κοινή Υπουργική Απόφαση 514/2004 ΦΕΚ Β1490 20061009 άρθρο 5 παρ. 4 ως προς το σημείο απόφραξης ψυχρού φίλτρου (CFPP) για την περίοδο από 1/10 μέχρι 31/3 (χειμερινή περίοδο) είναι κλάσης C, δηλαδή με όριο -5 ̊C. Το πετρέλαιο κίνησης αυτής της προδιαγραφής, είναι αδύνατο να καλύπτει τις κλιματολογικές συνθήκες στις ψυχρές περιοχές της Χώρας, όπου παρατηρούνται θερμοκρασίες για μεγάλα διαστήματα -5 ̊C έως -15 ̊C και σε ορισμένες περιπτώσεις -30 ̊C (Νευροκόπι).
Αποτέλεσμα να δημιουργούνται εκτεταμένα σοβαρά προβλήματα στην κίνηση των αυτοκινήτων και ιδιαίτερα των επαγγελματικών που κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούν πετρέλαιο.Επιπλέον ιδιαίτερα οι επαγγελματίες για ν’ αντιμετωπίσουν το πρόβλημα καταφεύγουν στην ανάμειξη του πετρελαίου κίνησης με ποσότητες φωτιστικού και βενζίνης, γεγονός που προκαλεί κινδύνους γι’ αυτούς αλλά και την επιβολή υπέρογκων προστίμων λόγω υπέρβασης των ορίων ρύπων που ισχύουν.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στην κοινωνικοοικονομική ζωή σχεδόν ολόκληρης της ηπειρωτικής χώρας, είναι απαραίτητη η υποχρεωτική τροφοδοσία της αγοράς καυσίμων με πετρέλαιο κίνησης κλάσης F (-20 ̊C) ιδιαίτερα μάλιστα στις περιοχές όπου παρατηρούνται χαμηλές θερμοκρασίες.
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
Aν προτίθεται το Υπουργείο Ανάπτυξης να υποχρεώσει τα διυλιστήρια να παράγουν πετρέλαιο κίνησης κλάσης F (-20 ̊C) για τους χειμερινούς μήνες (από Οκτώβριο έως Μάρτιο) προκειμένου οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες των περιοχών με χαμηλές θερμοκρασίες να ανακουφιστούν από το μεγάλο πρόβλημα του παγώματος των καυσίμων;
Ο ερωτών βουλευτής Αθανασιάδης Αλέξανδρος
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στην κοινωνικοοικονομική ζωή σχεδόν ολόκληρης της ηπειρωτικής χώρας, είναι απαραίτητη η υποχρεωτική τροφοδοσία της αγοράς καυσίμων με πετρέλαιο κίνησης κλάσης F (-20 ̊C) ιδιαίτερα μάλιστα στις περιοχές όπου παρατηρούνται χαμηλές θερμοκρασίες.
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
Aν προτίθεται το Υπουργείο Ανάπτυξης να υποχρεώσει τα διυλιστήρια να παράγουν πετρέλαιο κίνησης κλάσης F (-20 ̊C) για τους χειμερινούς μήνες (από Οκτώβριο έως Μάρτιο) προκειμένου οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες των περιοχών με χαμηλές θερμοκρασίες να ανακουφιστούν από το μεγάλο πρόβλημα του παγώματος των καυσίμων;
Ο ερωτών βουλευτής Αθανασιάδης Αλέξανδρος
1 σχόλιο:
Δεν κοιτάει να ζητήσει και φτηνό πετρέλαιο για τους απλούς πολίτες της Δ.Μακεδονίας που τρώμε τη βαρυχειμωνιά και πληρώνουμε το πετρέλαιο όσο το πληρώνουν και στην Αθήνα και στην Κρήτη; Έλεος.
Ευτυχώς φέρος δεν είχε βαρύ χειμώνα σε κρύο.
Δημοσίευση σχολίου