Επίκαιρα Θέματα:

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Σε λίγο: οι φωτογραφίες της ομάδας του ai-vreS


Έφυγε απο τη ζωή ο Χρήστος Λαμπράκης.


Ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη με άφατη θλίψη ανακοινώνει τον θάνατο του Χρήστου Λαμπράκη, προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του. Ο εκλιπών υπήρξε συνεχιστής αλλά και ανανεωτής της πρωτοποριακής δημιουργίας του πατέρα του Δημήτρη στον χώρο της έντυπης, αντικειμενικής εκδοτικής ενημέρωσης, που άρχισε το 1922 και συνεχίζεται αδιάλειπτα ως τις ημέρες μας, πάντοτε υπηρετώντας τη Δημοκρατία, την αλήθεια και την πρόοδο στην Ελλάδα.
Πηγή: in.gr

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009

Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ-ΛΑΡΙΣΑΣ (και η εθνική μας απραξία)


Όλα άρχισαν πριν κάμποσα χρόνια. Το 1993. Όταν κάποιοι αρμόδιοι αποφάσισαν να χαράξουν Νέα Εθνική Οδό Κοζάνης-Λάρισας μέσω Αιανής και Ρυμνίου. Αυτή η νέα εθνική οδός ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, δεν έγινε ποτέ. Και εκτός των άλλων, οδηγούσε σε πλήρη απομόνωση το τρίγωνο Πετρανών-Βελβεντού-Σερβίων-Μεταξά. Και έτσι μας έμεινε το αίτημα της περιοχής μας να βελτιωθεί ο υπάρχων δρόμος, αίτημα που αποτέλεσε πάντα ένα σύνθημα για προεκλογικά μπαλκόνια. Το γευτήκαμε σε πολλές εκλογικές αναμετρήσεις.
Εμείς πάντως εδώ από την δική μας περιοχή επιμείναμε πολλές φορές και συμμετείχαμε και σε κινητοποιήσεις που έκαναν ενεργοί πολίτες του τριγώνου Κοζάνης- Βελβεντού-Σερβίων-Καμβουνίων, για την βελτίωση της υπάρχουσας Εθνικής Οδού που περνάει από το Βαθύλακο και την γέφυρα της Λίμνης Πολυφύτου. Αυτόν τον δρόμο που χρησιμοποιούμε καθημερινά όλοι μας και όσοι κινούνται από Κεντρική Ελλάδα για τις δυο γειτονικές χώρες. Αυτόν ακριβώς που σήμερα, μετά το θλιβερό ατύχημα στα Τέμπη, προτείνεται από το κράτος για να περνούν τα μεγάλα φορτηγά που ταξιδεύουν από το Βορρά στο Νότο και αντίστροφα.
Στην Ελλάδα του 2010 ταξιδεύουμε από την Κοζάνη στην Ελασσόνα σ΄ έναν δρόμο επικίνδυνο, έναν δρόμο που μας προσβάλλει όλους. Και στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται ακόμα κάποια διευθέτηση του θέματος… Εκτός αν θεωρήσουμε λύση την εφαρμογή της μελέτης που συντάχθηκε πριν 5 χρόνια και σήμερα υλοποιείται τμηματικά από τη Νομαρχία για έναν δρόμο πλάτους 9 μέτρων με ένα μέτρο έρεισμα και από τις δυο πλευρές του αλλά μόνο για 11 από τα 50 συνολικά χιλιόμετρα Κοζάνης-Μεταξά χωρίς να υπολογίσουμε και τα άλλα 40 που αφορούν τη Νομαρχία της Λάρισας. Από το τμήμα των 11 χλμ μέχρι τώρα έγιναν τα 2 χλμ (Σέρβια-Διασταύρωση Βελβεντού) ενώ ετοιμάζεται το τμήμα Βαθυλακκου-Σχολών ΟΑΕΔ. Από το 2004 όμως μέχρι σήμερα οι κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής ανέβηκαν κατακόρυφα, τα οχήματα που κυκλοφορούν έγιναν πολλαπλάσια, η κινητικότητα των ανθρώπων και οι μεταφορές από και προς την Εγνατία και την ΠΑΘΕ (κεντρική Πατρών-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων) υπερδιπλασιάστηκε. Έτσι και η μελέτη του 2004 για τα 11 χλμ της περιοχής μας φαίνεται ήδη να ξεπεράστηκε, και δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι θα λύσει ουσιαστικά προβλήματα η εφαρμογή της.
Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα πλέον για τον κάθε πολίτη αυτής της περιοχής, αλλά και για τον κάθε αρμόδιο. Ποιος μπορεί να υπολογίσει το αναπτυξιακό έλλειμμα που δημιούργησε στην περιοχή μας αυτός ο πρωτόγονος δρόμος; Ποιος θα απαντήσει στην κοινωνία για τις συνέπειες αυτής της απομόνωσης, που μας φέρνει αυτός ο επικίνδυνος δρόμος δεκαετίες τώρα; Ποιος μπορεί να μας πει έναν πειστικό λόγο γιατί η γραμμή Κοζάνης-Λάρισας έμεινε η μόνη ίσως πανελλαδικά με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που είχε από τη γερμανική κατοχή;
Φαίνεται πως στην Ελλάδα του 21ου αιώνα κανείς  αρμόδιος δεν μπορεί να συλλάβει το αυτονόητο. Και το αυτονόητο για την περιοχή μας είναι τόσο απλό. Αυτό το τρίγωνο Αεροδρομίου Κοζάνης- Βελβεντού-Ελασσόνας παρότι κατακλύζεται από κίνηση, παρότι αποτελεί το πέρασμα που ενώνει δυο περιφέρειες, τη Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία, ακριβώς στην καρδιά της ηπειρωτικής Ελλάδας, παρότι συνδέει την Αλβανία και τα Σκόπια με την Κεντρική Ελλάδα, παρότι στην περιοχή μας παράγεται ένα σπουδαίο κομμάτι του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος από τις δραστηριότητες της ΔΕΗ αλλά και των αγροτικών και άλλων δραστηριοτήτων, παρότι στηρίζεται εδώ με πολλούς τρόπους η εθνική μας οικονομία, ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ έχει έναν και μοναδικό δρόμο εντελώς επικίνδυνο και ακατάλληλο, βαμμένο με το αίμα εκατοντάδων αθώων θυμάτων. Το 1995 ο καταστρεπτικός σεισμός έφερε κονδύλια στο Νομό για να αποκαταστήσει τις ζημιές και να δώσει αέρα ανάπτυξης στην περιοχή μας. Όμως φαίνεται πως ο δρόμος αυτός δεν αποτέλεσε ποτέ σπουδαία προτεραιότητα για όλους τους αρμόδιους που παρήλασαν αυτά τα χρόνια από τη πολιτική ή την αυτοδιοικητική σκηνή. Η γέφυρα του αεροδρομίου και οι κατηφόρες του ΟΑΕΔ είναι κατάλληλες μόνο για ριψοκίνδυνους σκιέρ το χειμώνα. Και το πέρασμα μεταξύ Βαθυλάκκου και Σχολών ΟΑΕΔ είναι κατάλληλο για να παίζουμε το παιδικό παιχνίδι «κρυφτό», αντί να προσποιούμαστε όλοι μας πως οδηγούμε… με το φόβο πάντα να βρούμε μπροστά μας κάποια διπλωμένη νταλίκα ή κάποιο τροχαίο συμβάν, κατά κανόνα με θύματα.
Αυτή είναι η κατάσταση του δρόμου και δυστυχώς έρχεται να συνδυαστεί και μ΄ άλλα πράγματα που είναι εξίσου επιτακτικά γι΄ αυτό το τρίγωνο. Συνδυάζεται με την αξιοποίηση της λίμνης σε συνεργασία ΔΕΗ και τοπικών κοινωνιών, που φαίνεται βρίσκεται σε διακοπείσα κυοφορία, με την αξιοποίηση του ορεινού όγκου των Πιερίων που παραμένει σχέδιο, (μόλις τέλος του 2007 τελείωσε η ασφαλτόστρωση του δρόμου για το Καταφύγι ενώ η σύνδεση με την Πιερία και την Ημαθία ακόμα δεν ολοκληρώθηκε), με την επέκταση και την αποπεράτωση των αρδευτικών δικτύων για να διευκολύνει αγρότες και συνεταιρισμούς και με μια πολιτική ανάπτυξης για τους παραλίμνιους Δήμους, με την συμβολή της ΔΕΗ η οποία παραμένει απλός παρατηρητής στην περιοχή, παρότι αξιοποιεί τον δημόσιο πλούτο των νερών της λίμνης Πολυφύτου κατακλύζοντας με νερά 100.000 στρέμματα εύφορης  γης, αφαιρώντας  την από χιλιάδες αγρότες το 1974. Η διαπλάτυνση αυτού του εθνικού δρόμου συνδυάζεται τέλος και με μια πολιτική δημιουργίας προαστίων στα Πετρανά, στο Βαθύλακκο, στο Βελβεντό, στα Σέρβια και σε πολλούς ακόμη οικισμούς που είναι δίπλα σ’ αυτό το δρόμο και θα μπορούσαν να προσφέρουν στέγη και ποιότητα ζωής για τους τσαλαπατημένους κατοίκους της υδροκέφαλης πλέον πρωτεύουσας του Νομού μας.
Το 1995, όταν ήμουν νεόκοπος δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Βελβεντού έγραψα και δημοσίευσα ένα άρθρο στις εφημερίδες με όλα όσα αναφέρω και σήμερα. Σήμερα, 15 χρόνια μετά είναι πολύ σκληρό για όλους μας να ζητούμε τα ίδια ακριβώς πράγματα. Είμαστε πλέον σε κατάσταση απόγνωσης. Και νομίζω πια ότι ήρθε η ώρα για μεγάλες αποφάσεις που να συνοδεύονται και από τα ανάλογα έργα.
Φτάνει πια αυτή η αναμονή.
Συντάσσομαι με τον ανώνυμο και καθημερινό πολίτη αυτής της περιοχής, που είτε ζει είτε ταξιδεύει σ΄ αυτό το τρίγωνο.  
Συντάσσομαι με τον επιχειρηματία που πληρώνει τις μεταφορές με πολλαπλάσιο κόστος από αυτό που θα του αναλογούσε.
Συντάσσομαι με τον αγρότη και τον συνεταιριστή που ψάχνει τρόπο να μεταφέρει φτηνότερα και ασφαλέστερα τα προϊόντα του στα αστικά κέντρα αλλά και στο εξωτερικό.
Συντάσσομαι με τα εκατοντάδες θύματα αυτού του δρόμου και τις οικογένειες που ανάβουν καντηλάκια σ΄ αυτή την διαδρομή εδώ και πάρα πολλά χρόνια.  
Συντάσσομαι με το γονιό που έχασε το παιδί του γιατί έπεσε από πίσω ένα φορτηγό στις Σχολές του ΟΑΕΔ.
Συντάσσομαι με τον αείμνηστο συμπατριώτη μου τον Νίκο Φυλακτό που τον χτύπησε κάποιος κατά μέτωπο στα δυόμισυ μέτρα δρόμου που του αναλογούσαν.
Συντάσσομαι με την νέα κοπέλα από το Βαθύλακο που κατέθετε την απελπισία της πριν τέσσερα χρόνια στις εφημερίδες γιατί έχασε έναν φίλο της 21 χρονών και έναν γείτονά της στην ίδια ηλικία και ρωτούσε όλους εμάς που ασχολούμαστε με τα κοινά για το τι κάναμε.
Δεν έχω να της δικαιολογηθώ με κάτι πειστικό.
Λυπάμαι που το μόνο που μπορώ να κάνω τώρα είναι να της ζητήσω συγνώμη για το τι δεν κάναμε…
Μανώλης Στεργίου, Δήμαρχος Βελβεντού.

Εθνική οδός Κοζάνης-Λάρισας: μήπως ήρθε η ώρα;


του Δημήτρη Μαυροματίδη
Το δυσάρεστο σε όλους μας γεγονός, του δυστυχήματος που έγινε στα Τέμπη, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό της χρήσης της οδικής διόδου των Τεμπών, ανέδειξε ένα θέμα που για πολλούς αποτελούσε «κλειστό βιβλίο» για πολλά χρόνια. Η οδική σύνδεση της Βορείου με τη Νότια Ελλάδα γίνεται μέσω των Τεμπών, με μοναδική εναλλακτική λύση οδικής σύνδεσης μέσω του Σαραντάπορου από την Κοζάνη. Έρχεται λοιπόν στο προσκήνιο με εμφατικό και επιτακτικό τρόπο το χρόνιο αίτημα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για άμεση, ευχερή και ασφαλή οδική σύνδεση με τη Νότια Ελλάδα και δη με την Πρωτεύουσα της χώρας μέσω Λάρισας. 
Είναι λοιπόν μοναδική η ευκαιρία να διεκδικήσουμε την άμεση ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Νίκη – Φλώρινα – Πτολεμαϊδα – Κοζάνη – Λάρισα και για τον ανωτέρω πρόσθετο και σοβαρό λόγο. Η Οδός Ε65 που θα συνδέσει την Λαμία με τα Γρεβενά στο ύψος της Παναγιάς, όπως γνωρίζουμε, έχει ανατεθεί με σύμβαση παραχώρησης, αλλά προκύπτουν ήδη σημαντικές καθυστερήσεις που θα οδηγήσουν σε επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης του έργου και σίγουρα μετά το 2015.
Η ανάθεση και εκπόνηση των μελετών για τον κάθετο άξονα Κοζάνη – Λάρισα γνωρίζουμε ότι είναι σε εξέλιξη κατά τμήματα. Πρέπει να μεριμνήσουμε για την διασφάλιση των πόρων με στόχο την άμεση υλοποίηση του επόμενου μεγαλύτερου έργου της Περιφέρειας μας, μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, για να αποκτήσουμε επιτέλους οδική «έξοδο» και προς το νότιο τμήμα της χώρας. Έστω και υπό δυσάρεστες συνθήκες είναι μοναδική η ευκαιρία και δεν πρέπει να χαθεί. Πρέπει να αναδειχθεί στην επενδυτική agenda της χώρας ως έργο πρώτης προτεραιότητας.

Συνάντηση Επιτροπής Αγώνα ενάντια στο Ορυχείο Προσηλίου με εκπροσώπους των πληττομένων ορυχείου Αχλάδας

Από το delinogr.blogspot.com
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Κυριακή, 20-12-2010 στο Τριγωνικό η συνάντηση μεταξύ της Επιτροπής Αγώνα ενάντια στο ορυχείο Προσηλίου και αντιπροσωπίας των πληττομένων του ορυχείου Αχλάδας.
Από τη συζήτηση έγινε αντιληπτό ότι πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των δύο περιοχών, από τη λειτουργία των δύο ορυχείων, είναι ταυτόσημα.
Έγινε ανταλλαγή των εμπειριών των δύο επιτροπών από τη μέχρι τώρα δράση τους και συμφωνήθηκε η αλληλο-υποστήριξη του αγώνα των κατοίκων των δύο περιοχών, καθώς και να διερευνηθεί η δυνατότητα κοινών δράσεων και εκδηλώσεων.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας αντιπροσωπία της Επιτροπής Αγώνα ενάντια στο ορυχείο Προσηλίου θα επισκεφθεί σύντομα την Επιτροπή Πληττομένων στην Αχλάδα.
Σημείωση: Το ορυχείο Προσηλίου και Αχλάδας εκμεταλλεύεται η ίδια ιδιωτική εταιρεία.

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ

Μεγάλες καταστροφές, κόποι μια χρονιάς καταστράφηκαν μέσα σε λίγες ώρες.

από το Agroschannel


2500 στρέμματα με καλαμπόκι, σιτηρά και άλλες καλλιέργειες πλημμύρισαν στον κάμπο της Δυτικής Εορδαίας στον Νομό Κοζάνης . Οι χιονοπτώσεις και οι συνεχείς βροχές των τελευταίων ημερών είχαν ως αποτέλεσμα όπως φαίνεται στις  αποκαλυπτικές φωτογραφίες που έστειλε συνεργάτης του Agroschannel την υπερχείληση του ποταμού Σουλού στη συνέχεια να κοπεί στα δύο ο δρόμος Πτολεμαϊδας – Γαλάτειας και να πλημμυρίσουν τα χωράφια . Οι αγρότες ζητούν άμεση καταγραφή των ζημιών καθώς και έκτακτη αποζημίωση ενώ είναι αγανακτισμένοι, γιατί όπως υποστηρίζουν εδω και τρία χρόνια δεν έχουν καθαριστεί τα κανάλια της περιοχής .

Σχετικά με παράταση απαγόρευσης κυκλοφορίας στην Κοιλάδα των Τεμπών

Από την Αστυνομική Διεύθυνση Λάρισας:

1.- Εν συνεχεία του από 16-12-2009 ομοίου μας, αναφορικά με το πρόβλημα που δημιουργήθηκε εντός της Κοιλάδας των Τεμπών, συνεπεία κατολισθήσεων, κρίνεται αναγκαία η παράταση της απαγόρευσης κυκλοφορίας, εντός αυτής και για χρονικό διάστημα ενός μηνός από σήμερα, ήτοι μέχρι 17-01-2010, λόγω εκτελέσεως εργασιών αποκατάστασης του εν λόγω προβλήματος.
2. - Μέχρι την αποπεράτωση των παραπάνω εργασιών, για την οποία θα εκδοθεί νέο Δελτίο, η κυκλοφορία θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
α. Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:
(1). Τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και όλα τα λεωφορεία , θα εκτρέπονται:
α. Από τον ανισόπεδο κόμβο Νίκαιας [Χ/Θ 346+300 Π.Α.Θ.Ε], προς την περιφερειακή οδό Λάρισας-Τρικάλων και στη συνέχεια μέσω Ε.Ο. Λάρισας –Τρικάλων –Καλαμπάκας-Γρεβενών, θα εισέρχονται στην Εγνατία Οδό.
β. Από τον ανισόπεδο κόμβο Συκουρίου [Χ/Θ 360+200 Π.Α.Θ.Ε.] προς την Επαρχιακή Οδό Συκουρίου – Λάρισας και στη συνέχεια μέσω Π.Ε.Ο Λάρισας – Θεσσαλονίκης έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, όπου θα συνεχίζουν στην Επαρχιακή Οδό Γυρτώνης – Αμπελώνα – Τυρνάβου – Ελασσόνα-Κοζάνης-Εγνατία οδό και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Κλειδί Ημαθίας.
(2). Τα Ι.Χ.Ε. και τα φορτηγά έως 3,5 τόνων, θα εκτρέπονται από τον κόμβο του Πλατυκάμπου [Χ/Θ 349+396 Π.Α.Θ.Ε.] προς Αγιά και μέσω της Ε.Ο. Λάρισας-Αγιάς-Αγιοκάμπου-Βελίκας-Κόκκινου Νερού-Στομίου -Ομολίου, θα εισέρχονται στον Αυτοκινητόδρομο προς Θεσσαλονίκη από δ/ση Στομίου [Χ/Θ 390+700 Π.Α.Θ.Ε.].
β. Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα:
(1). Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και όλα τα λεωφορεία θα εκτρέπονται από τον κόμβο Κλειδί Ημαθίας [Χ/Θ 474+500 Π.Α.Θ.Ε.] προς Βέροια (Εγνατία Οδό) – Κοζάνη και από εκεί:
(α). Είτε, μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, όπου θα συνεχίζουν μέσω Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης προς την Επαρχιακή Οδό Συκουρίου – Λάρισας, θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. από τον ανισόπεδο κόμβο Συκουρίου.
(β). Είτε, μέσω Ε.Ο. Κοζάνης –Γρεβενών –Καλαμπάκας-Τρικάλων -Λάρισας και εν συνεχεία διά της Περιφερειακής Οδού Λάρισας-Τρικάλων, θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. από τον ανισόπεδο κόμβο Νίκαιας.
(2). Όλα τα Ι.Χ.Ε. και τα φορτηγά μέχρι 3,5, τόνους, που θα προέρχονται από Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται στο ύψος της Κατερίνης [Α/Κ Κορινού Πιερίας Χ/Θ 445+000] προς ΄Αγιο Δημήτριο και μέσω της Ε.Ο. Κατερίνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης, έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, όπου θα συνεχίζουν μέσω Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης προς την Επαρχιακή Οδό Συκουρίου – Λάρισας και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., από τον ανισόπεδο κόμβο Συκουρίου.
(3). Όλα τα οχήματα που θα προέρχονται από Κατερίνη – Πλαταμώνα, θα κατευθύνονται Α/Κ Κορίνου και θα ακολουθούν εν συνεχεία την παραπάνω διαδρομή. Όσα κινηθούν προς Λάρισα, θα αναστρέφονται στον Α/Κ Αιγάνης και εν συνεχεία, επίσης μέσω Α/Κ Κορινού, θα εκτρέπονται κατάλληλα.
3.- Παρακαλούμε τους φίλους οδηγούς, να ακολουθούν τις οδηγίες των τροχονόμων και να ενημερώνονται διαρκώς για κάθε μεταβολή των κυκλοφοριακών συνθηκών._

Λιγότερος λιγνίτης, περισσότερο πράσινο ρεύμα


από ΤΑ ΝΕΑ
Λιγότερες αλλά πιο «καθαρές» λιγνιτικές μονάδες θα διαθέτει η ΔΕΗ την επόμενη δεκαετία. Από τις 20 λιγνιτικές μονάδες που διαθέτει σήμερα, αρκετές θεωρείται βέβαιο ότι για λόγους παλαιότητας και περιβαλλοντικούς θα έχουν κλείσει έως τα τέλη του 2020 και από αυτές μόνο ορισμένες πρόκειται να αντικατασταθούν από άλλες, επίσης λιγνιτικές πιο σύγχρονης τεχνολογίας. Το πιθανότερο σενάριο, με βάση τις εκτιμήσεις στελεχών της επιχείρησης, είναι ότι σταδιακά και έως το 2020 η «φθηνή» εγχώρια λιγνιτική παραγωγή (όπου η ΔΕΗ κατέχει το μονοπώλιο) θα μειωθεί περίπου στο 40% της σημερινής. Από τα περίπου 5.000 ΜW σήμερα, εκτιμάται ότι θα έχει πέσει στα 3.000 ΜW το 2020.
Αναπόφευκτα, επομένως, η ενέργεια που θα καλύψει το κενό του λιγνίτη θα προέλθει από άλλα καύσιμα, δηλαδή φυσικό αέριο και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, αφού λιθάνθρακας και πυρηνικά έχουν αποκλειστεί κατηγορηματικά από την κυβέρνηση. Δεδομένου μάλιστα ότι η προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας βρίσκεται στις προτεραιότητες του κ. Αρθούρου Ζερβού που ανέλαβε και επίσημα τα καθήκοντά του ως επικεφαλής της ΔΕΗ την περασμένη Τρίτη, το ερώτημα που θέτουν αρκετοί είναι κατά πόσο με την κίνηση αυτή θα ακριβύνουν τα τιμολόγια. Διότι, αφενός η «καθαρή» ενέργεια κοστίζει και, αφετέρου, το φυσικό αέριο είναι εισαγόμενο και ακριβό καύσιμο. Θα αυξηθούν τα τιμολόγια
Ούτως ή άλλως, τα τιμολόγια στο ηλεκτρικό θα αυξηθούν στο μέλλον, απαντούν οι ειδικοί (μετά το 2010 όμως, αφού για του χρόνου η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί ότι παγώνουν). Είτε εφαρμόσουμε πράσινες λύσεις είτε τα πράγματα μείνουν ως έχουν, το ρεύμα θα κοστίζει περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Σαφής εικόνα κατά πόσο θα επιβαρυνθούν τα τιμολόγια από την αύξηση του Τέλους ΑΠΕ που χρηματοδοτεί στην ουσία τις πράσινες επεδύσεις, δεν υπάρχει. «Εκείνο που γνωρίζουμε με ασφάλεια είναι ότι η επιβάρυνση στα τιμολόγια θα είναι πολύ μεγαλύτερη για τους καταναλωτές, αν συνεχίσουμε να αγνοούμε τις ΑΠΕ και να επιμένουμε στον λιγνίτη ως βασικό καύσιμο ηλεκτροπαραγωγής», εκτιμά η αρμόδια υπουργός Τ. Μπιρμπίλη. «Διότι από το 2013 και μετά, οπότε και καθίσταται αυστηρότερη η κοινοτική νομοθεσία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όλες οι επιχειρήσεις ηλεκτρισμού της Ευρώπης, όπως και η ΔΕΗ, θα μετακυλίσουν το κόστος αυτό στους λογαριασμούς, επιβαρύνοντάς τους κατά 30%-40%» σημειώνει η υπουργός.
Ο χρόνος ζωής των εργοστασίων Όσον αφορά τη ΔΕΗ, παρότι επισήμως δεν συζητείται ανοιχτά θέμα κλεισίματος κάποιων μονάδων προκειμένου να αποφευχθούν αντιδράσεις από τους συνδικαλιστές, είναι κοινό μυστικό εδώ και καιρό πως ο χρόνος ζωής 8- 10 λιγνιτικών εργοστασίων είναι μετρημένος. Για παράδειγμα, οι 4 μονάδες του Ατμοηλεκτρικού σταθμού (ΑΗΣ) Πτολεμαΐδας και οι 2 μονάδες του ΑΗΣ Μεγαλόπολης, που για λόγους ρύπανσης αναμένεται σταδιακά έως το 2020.
Οι πρώτες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση φαίνονται με την επικαιροποίηση του μπίζνες πλαν της επιχείρησης, για την περίοδο 2009- 2014. Στις προτεραιότητες του νέου μπίζνες πλαν που θα αρχίσει να καταρτίζεται αρχές του 2010, είναι η άμεση προκήρυξη των διαγωνισμών για δύο νέες λιγνιτικές μονάδες σύγχρονης και λιγότερο ρυπογόνου τεχνολογίας, στη Φλώρινα (Μελίτη ΙΙ) και την Πτολεμαΐδα (αριθμός 5). Τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα και επίκειται μόνο απόφαση του Δ.Σ. Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο επικαιροποιείται καθώς από τα τέλη του 2007, οπότε και ανακοινώθηκε το υφιστάμενο σχέδιο, μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει (εξοβελίστηκε ο λιθάνθρακας, η κυβέρνηση μιλάει για μεγάλη στροφή στις ΑΠΕ). Επίσης, από το νέο μπίζνες πλαν εξοβελίζεται και επισήμως ο λιθάνθρακας, αφού πλέον δεν θα υπάρχει η παραμικρή αναφορά στο εν λόγω καύσιμο. Το προηγούμενο μπίζνες πλαν που είχε συνταχθεί επί θητείας Τάκη Αθανασόπουλου και προέβλεπε δύο μονάδες λιθάνθρακα (συνολικής ισχύος 1.600 ΜW) είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση των τοπικών κοινωνιών και είχε αναγκάσει την προηγούμενη κυβέρνηση να διαβεβαιώσει ότι δεν πρόκειται να γίνουν.
Το στοίχημα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας Στις σκέψεις της νέας διοίκησης της ΔΕΗ είναι μέρος της ισχύος από λιθάνθρακα να αντικατασταθεί, στο μέτρο του δυνατού φυσικά, από μεγαλύτερη αύξηση της συμμετοχής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Επειδή όμως κάθε λογικός άνθρωπος αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα όπου εγκαθίστανται μετά βίας κάθε χρόνο λίγο πάνω από 120 ΜW αιολικών πάρκων, ξαφνικά μία και μόνο επιχείρηση, η ΔΕΗ, να αρχίσει να βάζει 200 και 300 ΜW, τα βλέμματα όλων στρέφονται προς την κυβέρνηση. Ένας τέτοιος στόχος, λένε κύκλοι της νέαςδιοίκησης, θα είναι εφικτός μόνο εφόσον αλλάξει δραστικά το σημερινό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, κάτι που απαιτεί λήψη μέτρων από την Πολιτεία.
Ο στόχος του 2020 Σχετικά με τον στόχο των ΑΠΕ για 10.000 ΜW πανελλαδικά (έναντι περίπου 1.100 ΜW σήμερα) που έχει θέσει η κ. Μπιρμπίλη για το 2020, η επίτευξη είναι πολύ δύσκολη. Όχι μόνο γιατί μεταφράζεται σε αλλαγή νοοτροπίας του Δημοσίου, αλλά και γιατί προϋποθέτει ανάλογη αύξηση της παραγωγής από συμβατικές θερμοηλεκτρικές μονάδες. Από περίπου 10.000- 11.000 ΜW θερμικών μονάδων που έχουμε ως χώρα, θα πρέπει να φτάσουμε τουλάχιστον τα 16.000- 17.000 ΜW. Και αυτό γιατί η παραγωγή των ΑΠΕ δεν είναι προβλέψιμη, καθώς δεν παρέχουν ενέργεια επί 24 ώρες καθημερινά. Έτσι, για λόγους ασφαλείας, η ανάπτυξή τους πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση της παραγωγής ενέργειας από θερμικούς σταθμούς. Σύμφωνα με τον κανόνα, για κάθε 10 νέα ΜW αιολικών, πρέπει να εγκαθίστανται 8 νέα ΜW θερμικών, ενώ για κάθε 10 νέα ΜW φωτοβολταϊκών, η αναλογία πέφτει στα 3 νέα ΜW θερμικών (η ηλιοφάνεια είναι πιο προβλέψιμη από ό,τι η ένταση του ανέμου). Δεδομένου ότι οι σχετικές επενδύσεις θα γίνουν σε σταθμούς παραγωγής με φυσικό αέριο, γίνεται προφανές ότι δημιουργείται πεδίον δόξης λαμπρόν για τη δραστηριοποίηση ιδιωτών επενδυτών.

Η ηλιθιότητα είναι αήτητη

Παράδειγμα # 478

«Θεωρώ υποχρέωση να ζητήσω συγγνώμη για λογαριασμό του κ. Μητσοτάκη, διότι πράγματι διέπραξε το βαρύ ατόπημα να μιλήσει για τη βαθιά κρίση που αντιμετωπίζει σήμερα η πατρίδα μας, χωρίς προηγουμένως να πάρει την άδεια του κ. Κ. Μαρκόπουλου»

Γιάννης Πευκιανάκης μουτζαχεντίν επίτιμου 18/12/2009

ΣτΣ: Allahu Akbar* Μαρκόπουλε!

*Ο Αλλάχ είναι μεγάλος

Πηγή: από το φίλο John Black στο mementumvivere


Το Συμβούλιο Νέων Ελλησπόντου για το "κοινωνικό" πρόσωπο της ΔΕΗ


Άλλη μια φορά στις 18–12–09 το απόγευμα, τα φουγάρα του ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου παρουσίασαν ένα γνωστό θέαμα στην κοινωνία του Ελλησπόντου με «πρόσφορα» στην Υγεία και το Περιβάλλον, «τιμώντας» έτσι τις τοπικές κοινωνίες και αποδεικνύοντας το «κοινωνικό» πρόσωπο της ΔΕΗ που θέλει να έχει υψηλά τους δείκτες κερδών της Επιχείρησης αδιαφορώντας για την καθημερινή επιβίωση των κατοίκων. Και φέτος το χειμώνα τα χιόνια στον Ελλήσποντο θα είναι Γκρι ή Μαύρα,το Πνεύμα των Χριστουγέννων όμως όσο και αν έχει «αλλοιωθεί» δεν θα «κρυφτεί».

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2009

Edith Piaf 19/12/1915


Σχόλιο ai-vreS: Αφιερωμένο.... La vie en Rose

Πρόσκληση από το Σύλλογο "Η Ζευγαλατιά"

Ο Λαογραφικός Πολιτιστικός Σύλλογος "Η Ζευγαλατιά" διοργανώνει
Έκθεση-Χριστουγεννιάτικη Αγορά
χειροποίητων συνθέσεων κατασκευασμένων με ανακυκλώσιμα υλικά από τα μέλη του Συλλόγου
την Κυριακή 20/12/2009 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σερβίων
Η παρουσία σας θα μας δώσει ιδιαίτερη χαρά.
Ώρες Λειτουργίας: 10.00π.μ - 4.00 μ.μ. 


Με τιμή
το ΔΣ

Οι κομμουνιστές ως αρχισυντάκτες

του Πάσχου Μανδραβέλη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Η ελληνική κοινωνία είναι εξαιρετικά επιεικής στα άκρα. Οπως έγραψε και κάποιος στο Διαδίκτυο δεν είναι τυχαίο ότι τα μόνα κόμματα που έχουν δικούς τους τηλεοπτικούς σταθμούς είναι ο Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός και το Κομμουνιστισκό Κόμμα Ελλάδος. Κι όμως! Παρά το γεγονός ότι έχουν τις δικές τους συχνότητες ποτέ δεν μένουν ευχαριστημένοι. Ειδικά το ΚΚΕ και οι συνδικαλιστικές του παραφυάδες. Γι’ αυτό προσπαθούν να κάνουν πράξη το σταλινικό όραμα, της μονοφωνίας στα Μέσα Ενημέρωσης. Καταλαμβάνουν από καιρούς εις καιρόν τα στούντιο τηλεοπτικών καναλιών για να μεταδώσουν το «δημοκρατικό» τους μήνυμα και να υπογραμμίσουν το «δημοκρατικό» τους φρόνημα.
Ετσι χθες μέλη του ΠΑΜΕ αποφάσισαν να γίνουν και αρχισυντάκτες των δελτίων ειδήσεων. Οπως διαβάζουμε στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος», οι συνδικαλιστές του ΚΚΕ «εισέβαλαν στο στούντιο των ειδήσεων της ΕΤ3 την ώρα που οι δύο παρουσιαστές είχαν ξεκινήσει το κεντρικό μεσημεριανό δελτίο του σταθμού, τους διέκοψαν και απαίτησαν να διαβαστεί κείμενο που αναφερόταν στις κινητοποιήσεις της συνδικαλιστικής οργάνωσης του ΚΚΕ. Μάλιστα δήλωσαν ότι η σειρά των ειδήσεων δεν ήταν η σωστή(!), τονίζοντάς τους ότι η πρώτη αναφορά του δελτίου έπρεπε να είναι οι απεργίες. Ψύχραιμοι οι παρουσιαστές και αφού έβαλαν ένα βίντεο για να πάρει θέση στο πάνελ μια εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, που απασχολείται στον «Ριζοσπάστη», διέκοψαν τη ροή των ειδήσεων και της έδωσαν τον λόγο. Ακολούθησε η ανακοίνωσή τους.
Από μια άποψη είναι λογικό το ΠΑΜΕ να μπουκάρει απρόσκλητο στην ΕΤ3. Ο 902 έχει μικρότερη ακροαματικότητα και από το κανάλι της Θεσσαλονίκης. Ισως επειδή ιεραρχεί «σωστά» τις ειδήσεις ξεκινώντας από το ύψος της παραγωγής σακχαροκάλαμου στην Κούβα και αφιερώνοντας πολλά ρεπορτάζ στις κοινωνικές κατακτήσεις του Βιετνάμ. Ολα αυτά εμβόλιμα στην πολύωρη διαφήμιση τηλεμάρκετινγκ των κατσαρολικών του επαχθούς καπιταλισμού. Ενα πράγμα δεν σκέφτονται, όμως, οι σύντροφοι του ΠΑΜΕ. Δίνουν κακές ιδέες: μπορεί κάποιοι να μπουκάρουν απρόσκλητοι στον 902 και να ιεραρχήσουν «λάθος» τις ειδήσεις. Και τότε πώς θα μαθαίνουμε τα επιτεύγματα του συντρόφου Κιμ Γιονγκ Ιλ;

Είχε ζητήσει να διακοπεί η κυκλοφορία στα Τέμπη


από ΤΑ ΝΕΑ
Στις ανατινάξεις με φουρνέλα για τη διάνοιξη της νέας σήραγγας σε συνδυασμό με τις ισχυρές βροχοπτώσεις των προηγούμενων ημερών αποδίδονται έως τώρα οι κατολισθήσεις και αποκολλήσεις βράχων στα Τέμπη. Οι κατολισθήσεις στοίχισαν τη ζωή στον 62χρονο τεχνικό διευθυντή της κατασκευάστριας εταιρείας Μαλιακός- Κλειδί Σέρτζιο Σιάνι που καταπλακώθηκε από τους βράχους, ενώ η κυκλοφορία στην εθνική οδό θα διεξάγεται από παρακαμπτήριους δρόμους για έναν μήνα. Σύμφωνα με... πληροφορίες, ο μηχανικός που έχασε τη ζωή του όταν το αυτοκίνητό του καταπλακώθηκε από τόνους μπάζων, είχε ζητήσει εγγράφως πριν από μερικούς μήνες να διακοπεί η κυκλοφορία στα Τέμπη, για λόγους ασφαλείας. Ωστόσο, η πληροφορία δεν έχει επισήμως επιβεβαιωθεί. Εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρείας αναζητούν τα αίτια των κατολισθήσεων με αυτοψίες από επιστήμονες, προκειμένου να διαπιστωθεί αν απαιτούνται παρεμβάσεις και σε ποια σημεία. Παράλληλα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας διέταξε επείγουσα προκαταρτική έρευνα για να διαπιστώσει πιθανές ευθύνες των εμπλεκομένων με τη λήψη μέτρων ασφαλείας. Χθες το μεσημέρι έγινε έκτακτη σύσκεψη για την κατάσταση που δημιουργήθηκε παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα. Τα πρώτα σημάδια. Οι πρώτοι «τριγμοί» στα Τέμπη έγιναν αντιληπτοί αργά το βράδυ της Τρίτης προς την Τετάρτη. Μάλιστα προχθές, στη διάρκεια της μέρας είχαν γίνει μικροκατολισθήσεις που δημιούργησαν προβλήματα σε αυτοκίνητα και μικρές διακοπές της κυκλοφορίας. Για τον λόγο αυτό μετέβησαν χθες το πρωί ο 62χρονος τεχνικός διευθυντής της κατασκευάστριας εταιρείας Μαλιακός- Κλειδί Σέρτζιο Σιάνι και 5 υπάλληλοι με δύο αυτοκίνητα στο σημείο που είχε εντοπισθεί το πρόβλημα, λίγο πριν από την Αγία Παρασκευή, για να κάνουν αυτοψία και να εκτιμήσουν την κατάσταση. Τότε έγινε νέα κατολίσθηση με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο Ιταλός διευθυντής, ο οποίος δεν πρόλαβε να βγει από το αυτοκίνητό του ενώ οι πέντε υπάλληλοι κατάφεραν να το εγκαταλείψουν και να απομακρυνθούν. Κλιμάκιο Ελβετών. Η περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Καλλιόπη Γερακούδη αποφάσισε αμέσως τη διακοπή της κυκλοφορίας και την εκτροπή από παρακαμπτηρίους μέχρις ότου δοθεί το πράσινο φως από τους εμπειρογνώμονες για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων. Από χθες το πρωί στην περιοχή μετέβη κλιμάκιο Ελβετών ειδικών στη σταθεροποίηση πρανών, αλλά και Έλληνες επιστήμονες, ώστε μαζί με τους μελετητές του έργου να καθορίσουν τον τρόπο της ταχύτερης κατά το δυνατόν αντιμετώπισης των ζημιών και αποκατάστασης της κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία κάποιοι κάνουν λόγο για διακοπή της κυκλοφορίας για περισσότερες από 30 ημέρες, που σημαίνει ότι οι εκδρομείς των εορτών θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στις μετακινήσεις τους από και προς Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Οι εναλλακτικές διαδρομές για την παράκαμψη των Τεμπών θα προσθέσουν στον χρόνο του ταξιδιού τουλάχιστον 45΄. Η καθυστέρηση θα είναι μεγαλύτερη για τα φορτηγά που κινούνται μέσω Κοζάνης και θα είναι πάνω από 1 ώρα.

«Πανεθνική συστράτευση για έξοδο από την κρίση»!


από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
«Χρειάζεται μια πανεθνική προσπάθεια, μια ειλικρινής ενεργός συστράτευση προκειμένου να αντιμετωπίσουμε, όχι απλά και μόνον το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας ή το πρόβλημα της διεθνούς οικονομικής αξιοπιστίας της χώρας, αλλά να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της εθνικής ανομίας η οποία δυστυχώς μας έχει καταβάλλει, προκαλώντας απαισιοδοξία στον ελληνικό λαό». Με τις χαρακτηριστικές αυτές φράσεις, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου από την Κοζάνη, αποτύπωσε με τα πλέον έντονα χρώματα το μήνυμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και προσωπικά του ίδιου του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου για την ανάγκη μιας ενεργούς προσπάθειας και συμμετοχής όλων, ανεξαιρέτως, των πολιτών και των δυνάμεων του τόπου, προκειμένου να επιτευχθεί η έξοδος από την πολύπλευρη κρίση, ειδικά στον κρίσιμο τομέα της οικονομίας.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο κ. Βενιζέλος εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιτυχία των κυβερνητικών μέτρων, ενώ τόνισε, πως «η συμφωνία βασίζεται στην ανάγκη όλοι να συμβάλλουμε, για να έχουμε τη δυνατότητα όλοι να επωφεληθούμε. Αυτό ξεπερνάει και την αναθεώρηση του φορολογικού συστήματος και τη ριζική τροποποίηση του ασφαλιστικού συστήματος και τη συζήτηση για τη διοικητική μεταρρύθμιση και όλα όσα λέμε για την κατάσταση στην αγορά, την πραγματική οικονομία. Είναι κάτι πολύ ευρύτερο και ο πυρήνας του ξέρετε ποιος είναι; Η αδυσώπητη σύγκρουση που διεξάγεται εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες στη χώρα μας κι αυτή κορυφώθηκε τα τελευταία έξι χρόνια, ανάμεσα στις ατυπίες, δηλαδή τις μη νομιμοποιημένες και μη θεσμοποιημένες συμπεριφορές οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και τη θεσμοποιημένη λειτουργία του κράτους, της πολιτικής, της οικονομίας, της κοινωνίας. Αυτή η σύγκρουση μεταξύ τυπικής και άτυπης κατάστασης καθηλώνει μια χώρα με τεράστιες δυνατότητες, μια χώρα η οποία είναι σε όγκο η 30ή οικονομία στον κόσμο, μία χώρα η οποία ως άθροισμα εθνικής αποταμίευσης και εθνικών επενδύσεων είναι η 15η χώρα στον κόσμο.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πάρα πολλά προβλήματα, με προβλήματα χρόνια, διαρθρωτικά, με προβλήματα τα οποία αγγίζουν τη νοοτροπία μας και την αντίληψή μας και τις συνήθειές μας. Αλλά είναι μια χώρα με τεράστιες δυνατότητες, μια χώρα που ανήκει στο κλειστό κλαμπ των χωρών του ευρώ και στο κλειστό κλαμπ των χωρών που έχουν ένα πολύ καλό μέσο επίπεδο ζωής. Με αδικίες, με αντιφάσεις και με ανασφάλειες, αλλά πάντως πρέπει αυτή την κατάσταση να τη διατηρήσουμε ως προς τα καλά της και να την αλλάξουμε γρήγορα και ριζικά ως προς τα κακά της. Αυτό είναι το στοίχημα και θα το κερδίσουμε». 
Η «νέα εθνική κοινωνική συμφωνία» Παρόντες, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη Τύπου του υπουργού Εθνικής Άμυνας, αλλά και στην κομματική σύσκεψη που ακολούθησε, ήταν, φυσικά, ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ Ρ. Αλεξανδρής, ο γραμματέας της Περιφερειακής Επιτροπής Κ. Κυτίδης, οι βουλευτές Αλ. Αθανασιάδης και Γ. Βλατής, όλοι οι πολιτευτές του ΠΑΣΟΚ, οι δήμαρχοι Μαν. Στεργίου, Γ. Τζέλλος και Αθ. Ματιάκης, νομαρχιακοί και δημοτικοί σύμβουλοι και δεκάδες στελέχη του τοπικού ΠΑΣΟΚ.
Ολόκληρη η σχετική αναφορά του κ. Βενιζέλου στην ανάγκη μιας νέας εθνικής κοινωνικής συμφωνίας έχει ως εξής: «Αποστολή της Κυβέρνησής μας και εντολή του ελληνικού λαού είναι να αλλάξουμε το κλίμα και αυτό μπορεί να το πετύχει η ίδια η κοινωνία εάν στο σύνολό της ενεργοποιηθεί και αναλάβει αυτή την προσπάθεια. Δεν πρόκειται για μια προσπάθεια κρατική ή κυβερνητική, ούτε για μια προσπάθεια που μπορεί να αναληφθεί μόνον από τις δυνάμεις της αγοράς.  Υπάρχουν πράγματα που ανήκουν στην ευθύνη του κράτους και άρα του πολιτικού συστήματος και πρωτίστως της Κυβέρνησης και αναλαμβάνουμε πλήρως την ευθύνη αυτού του τμήματος. Υπάρχουν άλλα τα οποία ανήκουν στην ευθύνη του κάθε πολίτη, του εργαζόμενου, του ελεύθερου επαγγελματία, του επιτηδευματία, του μικρομεσαίου. Υπάρχουν άλλα, πολύ σημαντικά, που ανήκουν στην ευθύνη του συντελεστή κεφάλαιο, της εργοδοσίας, του επιχειρηματικού κόσμου, του τραπεζικού συστήματος. Όλοι πρέπει να αναλάβουν τη δική τους ευθύνη. Και βεβαίως, πρέπει να δημιουργηθεί η αίσθηση της προσδοκίας για όλους, γιατί στόχος μας είναι να διαφυλάξουμε το επίπεδο ζωής, κυρίως των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων, να αποκαταστήσουμε τους μηχανισμούς κοινωνικής δικαιοσύνης.Αλλά δεν αρκεί να διακηρύσσουμε τα μακροπρόθεσμα μέτρα τα οποία πρέπει να προωθήσουμε και θα προωθήσουμε με γρήγορους ρυθμούς, οφείλουμε να εφαρμόσουμε και άμεσα μέτρα βραχυπρόθεσμα, ταχείας απόδοσης, προκειμένου να θωρακίσουμε τη χώρα απέναντι σε ποικίλες πιέσεις οι οποίες ξεκινούν να έχουν χαρακτήρα χρηματοοικονομικό και καταλήγουν φυσικά να έχουν όπως συμβαίνει πάντα χαρακτήρα πολιτικο-διπλωματικό. Αυτό είναι το νόημα της διαχείρισης της κρίσης και αυτό είναι και το νόημα της κυριαρχίας στις μέρες μας, η ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και η διαφύλαξη του μεγαλύτερου δυνατού περιθωρίου διακριτικής ευχέρειας που πρέπει να έχει μια κοινωνία, ένας λαός, ένα Κοινοβούλιο, μια Κυβέρνηση που είναι δημοκρατικά νομιμοποιημένη. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα λίγα εικοσιτετράωρα, μία μέρα για την ακρίβεια, πριν την έναρξη της συζήτησης για τον προϋπολογισμό του 2010, που στην πραγματικότητα είναι μία συζήτηση για το πρόβλημα της χώρας, για την κατάσταση του έθνους όπως θα έλεγα με άλλη ορολογία, δηλαδή για κάτι που μας ενδιαφέρει όλους ανεξαρτήτως κομματικής ταυτότητας, πολιτικής προτίμησης και ιδεολογικής στόχευσης». (...)

Απόσπασμα από τη συνέντευξη τύπου του Ευ. Βενιζέλου


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, ένα πάλι αίτημα της τοπικής κοινωνίας εδώ στην Κοζάνη, είναι η απομάκρυνση του 1ου Σώματος Στρατού το οποίο επισκεφθήκατε και πριν από λίγο. Δεν ξέρω αν έχετε δει το ζήτημα, αλλά ποια είναι η πολιτική που θα ακολουθήσετε γι’ αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει μια μεγάλη εκκρεμότητα που λέγεται τι γίνεται με τα μη ενεργά στρατόπεδα σε διάφορες πόλεις και περιοχές της χώρας. Η γραμμή μας είναι ότι όσα περισσότερα μη ενεργά στρατόπεδα μπορούμε, θα τα διαθέσουμε στις τοπικές κοινωνίες, εφόσον η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την αξιοποίηση προς όφελος της τοπικής ανάπτυξης και των πολιτών. Θα εξαγγείλουμε σε λίγες εβδομάδες μετά τις διακοπές ένα πολύ απλό στην εφαρμογή του πρόγραμμα σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να υπερβούμε και τις δυσχέρειες της ως τώρα ισχύουσας νομοθεσίας. Βέβαια αυτό αφορά τα μη ενεργά στρατόπεδα. Το στρατόπεδο του 1ου Σώματος Στρατού, το στρατηγείο, είναι ένα ενεργό στρατόπεδο. Δε μου έθεσε η Δημοτική ή η Νομαρχιακή Επιτροπή το ζήτημα. Αλλά πάντως η απομάκρυνση του 1ου Σώματος Στρατού από το στρατόπεδό του δε θα είναι ένα μήνυμα καλό για την περιοχή, εάν τεθούν ζητήματα να πάει σε άλλη περιοχή το Σώμα Στρατού. Πρέπει να δούμε που θα μετεγκατασταθεί. Φαντάζομαι ότι η Κοζάνη δε θέλει να εγκατασταθεί αλλού το Σώμα, έτσι δεν είναι; Αυτό θέλει μία πολύ συγκεκριμένη πρόταση, η οποία να καλύπτει και τα δύο σκέλη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δίπλα σας είναι ο νέος Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας ο κ. Κίρκος, ο οποίος έχει έναν τεράστιο όγκο δουλειάς και έχει έναν τεράστιο όγκο δουλειάς γιατί δύο μήνες το ΠΑΣΟΚ καθυστέρησε να ορίσει Περιφερειάρχες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία το θέτετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπήρχε αυτή η καθυστέρηση. Και γενικά πώς βλέπετε το όλο μοντέλο επιλογής με τα βιογραφικά; Έχουν ακουστεί πολλές ενστάσεις όπως διαβάζουμε και στο εσωτερικό της κυβέρνησης, αλλά και από τους βουλευτές.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν κατάλαβα καλά την ερώτησή σας, επαινέσατε τον κ. Κίρκο, θεωρείτε ότι η επιλογή του είναι μια ιδανική επιλογή, ενός ανθρώπου που καλύπτει επάξια τη θέση και ακούραστα εργάζεται. Άρα, το σύστημα αποδίδει. Ως προς το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, πρέπει να σας πω ότι ισχύει σε κάθε κράτος και ιδίως σε ένα κράτος δικαίου όπως η Ελλάδα, η αρχή της συνέχειας της δημόσιας διοίκησης. Δεν υπάρχει κενό σε καμία θέση. Δεν υπάρχει κενό. Δεν υπάρχει ούτε ένα δευτερόλεπτο κενού στη δημόσια διοίκηση. Όλες οι λειτουργίες της δημόσιας διοίκησης επιτελούνται. Δεν υπάρχει όργανο που απουσιάζει και δεν αναπληρώνεται και δεν υπάρχει κανένα κενό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απέτυχε το μοντέλο κ. Υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μόλις προηγουμένως εσείς λέγατε ότι έχετε έναν πολύ καλό Περιφερειάρχη. Αφήστε να δούμε τους Περιφερειάρχες πως αποδίδουν. Όλοι ελεγχόμαστε καθημερινά. Και οι Περιφερειάρχες θα ελέγχονται καθημερινά από τους πολίτες, απ’ τους Δημάρχους, απ’ τους βουλευτές, απ’ την κυβέρνηση. Υπάρχουν τόσα επίπεδα ελέγχου που θα βαρυγκωμούν από τον πολύ έλεγχο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η υπόθεση Κουτούπη έπληξε την Κυβέρνηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν πρέπει ποτέ να συγχέουμε τα μεγάλα εθνικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά προβλήματα και τα προβλήματα τα θεσμικά που έχουμε, με μικροεπεισόδια. Μικροεπεισόδια θα υπάρχουν. Λάθη θα υπάρχουν. Το ζήτημα είναι να τα αναγνωρίζεις και να τα διορθώνεις. Έχει πει ο Ελευθέριος Βενιζέλος στον επικήδειο που εκφώνησε προκαταβολικά ο ίδιος για τον εαυτό του στη Βουλή των Ελλήνων, ότι έκανε λάθη επειδή έπραξε πολλά πράγματα. Αλάνθαστος είναι μόνο όποιος αδρανεί. Δεν είμαστε αδρανείς πολιτικοί.
Πηγή: ΑΠΕ

«Μπουμπουσιάρια» στην Εράτυρα!


από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
Ξεκινούν τη Δευτέρα οι εορταστικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων στην Εράτυρα του Δήμου Ασκίου, τα γνωστά σε όλους ως «Μπουμπουσιάρια»! Κορίτσια και αγόρια, γυναίκες και άνδρες, και φυσικά παιδιά, από τον πιο μικρό μέχρι τον πιο μεγάλο συμμετέχουν ενεργά σε αυτό το «πάρτυ» μασκαρέματος, που ως είθισται στο Δήμο Ασκίου αλλά και σε άλλες γιορτές του Νομού Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας, έχει επικρατήσει εθιμικά να γιορτάζεται τις ημέρες των Χριστουγέννων και κορυφώνεται τη δεύτερη μέρα της Πρωτοχρονιάς.  Έτσι και φέτος, μεθαύριο Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου, θα σημάνει το χτύπημα των κουδουνιών και παράλληλα θα γίνει η βράβευση και το κέρασμα των συμμετεχόντων στην κοινότητα Εράτυρας. Την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου στις 18:00 το απόγευμα θα λάβουν χώρα τα «Κόλιαντα μπαμπού μ'». Οι κολιαντάδες με σακούλια και τζιουμάκες γλεντούν στην πλατεία και στα μαγαζιά της Εράτυρας, ενώ με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής θα μοιραστούν τα κόλιαντα στα μικρά παιδιά.
Την ερχόμενη Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου στις 18:30 θα γίνει τα «Σούρβα» και ο Χορός των «Μπουμπουσιαριών» στην πλατεία τον Αη Γιώργη με άφθονο κρασί και μεζέδες. Την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου μετά τη δοξολογία, θα γίνει το καλωσόρισμα τον νέου χρόνου στην πλατεία, όπου και θα γίνει ο χορός των Ερατυραίων. Τέλος, το Σάββατο 2 Ιανουαρίου στις 14:00 θα γίνει ο χορός των παρεών στο παζάρι και στις 15:00 τα Μπουμπουσιάρια και οι παρέες θα παρελάσουν από το παζάρι μέχρι την πλατεία τον Αη Γιώργη. Με το τέλος της παρέλασης θα γίνει ο χορός των παρεών στην κεντρική πλατεία τον Αη Γιώργη.
Τις εκδηλώσεις διοργανώνουν ο Δήμος Ασκίου, το Δημοτικό Συμβούλιο, η Δ.Ε.Π.Τ.Α. και το Τοπικό Συμβούλιο Εράτυρας.

Στο 11,4% η ανεργία στη Δυτική Μακεδονία!

από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
Το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας από όλες τις γεωγραφικές περιφέρειες της χώρας, που φτάνει το 11,4% εμφανίζει η περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας για το τρίτο τρίμηνο του 2009, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της πρόσφατης έρευνας απασχόλησης εργατικού δυναμικού της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας.  Ειδικότερα, όπως παρουσιάζει η έρευνα, οι περισσότεροι άνεργοι μετά την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, παρουσιάζονται στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη με 11%, ενώ στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στα Ιόνια Νησιά με 5,1% και στο Βόρειο Αιγαίο με 5,4%. Την ίδια ώρα, το ποσοστό ανεργίας πανελλαδικά ανήλθε στο 9,3% για το τρίτο τρίμηνο του 2009, από 8,9% στο προηγούμενο τρίμηνο και 7,2% στο τρίτο τρίμηνο του 2008.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν όμως και τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας, στα οποία φαίνεται ότι οι απασχολούμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, στο τρίτο τρίμηνο, μειώθηκαν σε 377.000, έναντι 399.000 την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Παράλληλα, Η απασχόληση στο χονδρικό και το λιανικό εμπόριο μειώθηκε στα 807.000 άτομα, από 830.000 στο γ΄ τρίμηνο του 2008.
Ως προς τις ηλικίας, η ανεργία σημείωσε άλμα στις ηλικίες έως 29 ετών και έφτασε το 18,5%, από 15,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2008, ενώ ως προς το επίπεδο εκπαίδευσης, το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται σε όσους δεν έχουν πάει καθόλου σχολείο (15,1%), ακολουθούν οι απόφοιτοι ανώτερης τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης με 10,9% και όσοι έχουν τελειώσει το τριτάξιο γυμνάσιο με 10,5%. Σε επίπεδο φύλου, η ανεργία ήταν 13,1% στις γυναίκες και 6,6% στους άντρες.

Πρόσθετα μέτρα για την ασφαλή διέλευση της γέφυρας Πολυφύτου


από τον ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ
Κατακόρυφα αυξήθηκε από χτες η κίνηση στον εθνικό δρόμο Λάρισας-Κοζάνης, καθώς εξ' αιτίας της μεγάλης κατολίσθησης στα Τέμπη και την διακοπή της κυκλοφορίας, τα οχήματα που κινούνται μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης, εκτρέπονται μέσω Κοζάνης.Όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες και οι φορείς βρίσκονται σε συναγερμό, καθώς η αυξημένη κίνηση σε συνδυασμό με την αναμενόμενη κακοκαιρία και χιονόπτωση, μπορεί να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στη δύσβατη περιοχή Μεταξά -Σαραντάπορου. Άλλωστε, για όλα αυτά τα θέματα, αλλά κυρίως για την διάνοιξη των Τεμπών και την αποκατάσταση της κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε χτες σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, υπό την προεδρία του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέπα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν και φορείς της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ ανάλογη σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί σήμερα στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Ένα σημαντικό θέμα που εξετάζει και καλείται να αντιμετωπίσει η ΔΕΣΕ και η Τροχαία είναι η ασφαλής διέλευση των βαρέων οχημάτων από την υψηλή γέφυρα Σερβίων της λίμνης Πολυφύτου. Η πρώτη έδωσε οδηγίες στη δεύτερη για αυστηρή αστυνόμευση της γέφυρας με μόνιμο περιπολικό της τροχαίας, ώστε να ελέγχεται αυστηρά το όριο ταχύτητας, η πυκνότητα της κίνησης βαρέων οχημάτων πάνω στη γέφυρα, αλλά και η τήρηση όλων των κανόνων για τη διέλευση των βαρέων οχημάτων. Πρέπει να σημειωθεί ότι για να περάσουν ειδικά φορτία και οχήματα άνω των 60 τόνων και μηχανήματα μεγάλου όγκου, πρέπει να έχουν ειδική άδεια από τη ΔΕΣΕ Δυτικής Μακεδονίας. Αρμόδιος της εν λόγω υπηρεσίας, διευκρίνισε πάντως ότι «όλα αυτά τα μέτρα λαμβάνονται για προληπτικούς λόγους, όπως πρέπει να λαμβάνονται σε όλες τις γέφυρες». Έσπευσε επίσης να διαβεβαιώσει ότι «δεν υπάρχει θέμα στατικότητας της γέφυρας της λίμνης Πολυφύτου, αλλά ούτε και κανένας λόγος ανησυχίας».
Η ΔΕΣΕ από σήμερα θα διαθέσει αυξημένο αριθμό αποχιονιστικών μηχανημάτων στον Μεταξά, ενώ θα υπάρχει σε μόνιμη βάση γερανοφόρο όχημα για το άμεσο άνοιγμα του δρόμου σε περίπτωση που λόγω χιονιού διπλώσουν νταλίκες. Αυξημένη θα είναι και η δύναμη της Τροχαίας και της Πυροσβεστική στην ορεινή διάβαση.Στο μεταξύ χτες, ΔΕΣΕ και Τροχαία Κοζάνης, ενίσχυσαν τη σήμανση του δρόμου, ώστε να διευκολυνθούν οι οδηγοί να εισέλθουν ευκολότερα στη Εγνατία οδό και να κατευθυνθούν προς Θεσσαλονίκη, χωρίς να μπουν μέσα στην πόλη της Κοζάνης.

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009

Πρόσληψη εποχιακού προσωπικού 8μηνης διάρκειας στο Δήμο Αιανής

Ο Δήμος Αιανής ανακοινώνει την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικού αριθμού τεσσάρων (4) ατόμων για την κάλυψη εποχιακών ή παροδικών αναγκών της υπηρεσίας καθαριότητας (απορριμματοφόρου και λοιπές παρεμφερείς εργασίες καθαριότητας) για την εξής, κατά αριθμό ατόμων, ειδικότητα, με τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα και την αντίστοιχη χρονική περίοδο.
Ειδικότητα
Αριθμός
Ειδικά τυπικά προσόντα
Χρονική διάρκεια
Εργάτες-εργάτριες καθαριότητας Υ.Ε. απορριμματοφόρου και λοιπές παρεμφερείς εργασίες καθαριότητας
4
Δεν απαιτείται τυπικό προσόν
8 μήνες
 Ολόκληρη η ανακοίνωση εδώ

Το Προφίλ μας