Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το Ελληνικό στις 8:35 το πρωί, με ενδιάμεση στάση στη Λάρισα. Ωστόσο, λόγω πυκνής ομίχλης, δεν μπόρεσε να προσγειωθεί και συνέχισε για την Κοζάνη. Εκεί, το σκηνικό ήταν εξίσου δυσμενές, καθώς η περιοχή δεν διέθετε ραδιοβοηθήματα που θα καθοδηγούσαν τον πιλότο μέσα στην ομίχλη.
Η τελευταία επικοινωνία του κυβερνήτη, Κωνσταντίνου Σκιαδά, συγκλονίζει ακόμη και σήμερα: «Βλέπω ένα άνοιγμα. Θα επιχειρήσω να προσγειωθώ περνώντας ανάμεσα…». Η προσπάθεια αυτή αποδείχθηκε μοιραία. Το αεροπλάνο προσέκρουσε στην κορυφή Φλάμπουρο της οροσειράς του Σαρανταπόρου, καταλήγοντας σε μία χαράδρα, σε μια σκηνή απόλυτης καταστροφής.
Οι κάτοικοι της περιοχής Μεταξάς άκουσαν την έκρηξη και έσπευσαν στο σημείο, παρά τη χιονοθύελλα που επικρατούσε. Το αεροσκάφος είχε διαλυθεί σε τρία κομμάτια, ενώ η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική από τη μυρωδιά των καμένων συντριμμιών. Οι σκηνές που περιέγραψαν οι διασώστες ήταν φρικτές, με τα ανθρώπινα σώματα καμένα και διασκορπισμένα σε μεγάλη ακτίνα. Ανάμεσα στα θύματα ήταν σπουδαστές, φαντάροι, νεόνυμφοι και καλλιτέχνες που ταξίδευαν για να ξεκινήσουν μια νέα ζωή ή επαγγελματικές υποχρεώσεις.
Το δυστύχημα έφερε στο φως σοβαρές ελλείψεις στην τεχνική υποδομή των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας ενώ όπως τόνισαν οι εφημερίδες της εποχής, «θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί». Το αεροδρόμιο της Κοζάνης δεν διέθετε βασικά ραδιοβοηθήματα, όπως το σύστημα VOR-DME, το οποίο θα μπορούσε να είχε καθοδηγήσει τον πιλότο με ασφάλεια. Ο τότε διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας παραδέχτηκε τις ελλείψεις, ενώ η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για άμεσες επενδύσεις στα αεροδρόμια.
πηγή:newsbeast.gr
prlogos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου