Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ο Β’, μοιράζει με τα χέρια του τρόφιμα στους πρόσφυγες.

του παπαδάσκαλου Κωνσταντίνου Ι. Κώστα
Στην προχτεσινή συνάντησή μας με τα παιδιά στο αρχονταρίκι του ιερού ναού του αγίου Διονυσίου Βελβεντού είδαμε στο διαδίκτυο τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο τον Β’ (απλό και απέριττο, με το ράσο και το σκούφο του, δίχως κάποιο διακριτικό που να δηλώνει το υψηλό διακόνημά του στην Εκκλησία, προσηνή, με χαμόγελο γλυκό και βλέμμα ήρεμο) να μοιράζει ο ίδιος με τα χέρια του τρόφιμα στους πρόσφυγες σ’ έναν από τους καταυλισμούς της Αθήνας.   

‘’Μη μας διαβάσεις το άρθρο, πάτερ, η εικόνα τα λέει όλα’’. ‘’Μια εικόνα χίλιες λέξεις’’. ‘’Σαν το Χριστό που έκανε το θαύμα και χόρτασε με 5 ψωμιά και 2 ψάρια, 5.000 ανθρώπους’’, έλεγαν οι μαθητές. Μερικοί έκαναν και το σταυρό τους.

Στη μορφή, στο πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου είδαμε το Χριστό και στα απλωμένα χέρια των (παιδιών, γυναικών και ανδρών) προσφύγων είδαμε τους αδελφούς του Χριστού.

Και νιώσαμε ότι μαζί με τα τρόφιμα, ο Αρχιεπίσκοπος, μοιράζει στους ανθρώπους (στους πρόσφυγες και σε μας τους γηγενείς) τη βεβαιότητα και την ελπίδα.

Μαζί με τον επίγειο, μοιράζει και τον ουράνιο άρτο ο Αρχιεπίσκοπος.

Μοιράζει την ελπίδα ότι, καθώς οι άνθρωποι ‘’είμαστε παιδιά του ίδιου Θεού ασχέτως πολιτισμού και θρησκείας’’ (Σεβ. Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος), μπορούμε να κοιταχτούμε στο πρόσωπο και να νιώσουμε αυτόν τον περίεργο λυγμό στην καρδιά, το λυγμό που μας αποκαλύπτει ότι είμαστε αδέρφια.  

Κι επομένως, για να περάσουμε στη βεβαιότητα ότι μπορούμε να οικοδομήσουμε τις κοινωνίες μας (τις τοπικές, τις εθνικές και την παγκόσμια) πάνω σ’ αυτή τη βάση, πάνω σ’ αυτόν τον θεμέλιο λίθο. ‘’Θεμέλιον άλλον ουδείς δύναται θείναι παρά τον κείμενον, ος εστίν Ιησούς Χριστός’’ (Α’ Κορινθ. 3,11).

Να περάσουμε στη σχέση αλληλεγγύης. Με την αναίρεση όλων των αιτιών, που γεννούν την απόρριψη, το διχασμό, την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, τους αδελφοκτόνους πολέμους, την εξόντωση του άλλου, τις σφαγές, τη φρίκη και τον όλεθρο.

Ερώτημα: Πότε (πώς και από ποιους) θα αρθούν οι αιτίες που αναγκάζουν τους ανθρώπους όπου γης, να εγκαταλείπουν τις εστίες τους, να κουβαλούν παιδιά και γέροντες στην πλάτη τους και να παίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς;

Η θέση του Αρχιεπισκόπου για το προσφυγικό, όπως τη διατύπωσε ο ίδιος στην εισαγωγική ομιλία του στην Πρώτη Συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (8-3-2016).

‘’… Η πατρίδα μας σήμερα’’, είπε ο Αρχιεπίσκοπος, ‘’αντιμετωπίζει πέρα από την πολυετή οικονομική κρίση, που έχει ήδη εξουθενώσει τον λαό μας, μία διαφορετικής φύσεως παρουσιαζόμενη πρόκληση• το προσφυγικό και μεταναστευτικό πρόβλημα.

Οι πολεμικές συρράξεις, οι εμφύλιες διαμάχες, τα συμφέροντα των οικονομικά ισχυρών, η φτώχεια και η συνεχώς αυξανόμενη κοινωνική αδικία που συμβαίνουν στον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου και όχι μόνον, ωθεί εκατομμύρια συνανθρώπους μας σ’ ένα ταξίδι αβεβαιότητος, πολλές φορές με κατάληξη τον τραγικό θάνατο.
Οι θάλασσές μας μετατράπηκαν σε υδάτινους τάφους. Τα νησιά μας και ο λαός μας επέδειξαν και συνεχίζουν να επιδεικνύουν ηρωισμό και αυτοθυσία για να επουλώσουν τις χαίνουσες πληγές αυτών των απελπισμένων ανθρώπων.
Έκαναν πράξη την εντολή του Χριστού «αγαπάτε αλλήλους» και οι Σεβασμιώτατοι άγιοι αδελφοί, συστρατευόμενοι με τον κλήρο και τον λαό δίνουν ισχυρή μαρτυρία αγάπης και αλληλεγγύης. Σάς ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου γι’ αυτό, και προσεύχομαι ο Θεός να μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε τον καλό αγώνα.
Θα ήθελα όμως, από την θέση αυτή, να καταδικάσω τους δουλέμπορους, να καταδικάσω κάθε άνθρωπο που εκμεταλλεύεται τον πόνο και την αγωνία αυτών των ανθρώπων κάθε ενέργεια απαξίωσης του ανθρωπίνου προσώπου και να απευθύνω έκκληση ενότητος, έκκληση συνέσεως, έκκληση διατηρήσεως της ειρήνης, κυρίως προς τους ευρωπαίους ηγέτες, προς όλους όσους πιστεύουν στις αρχές και αξίες των ιδρυτών της ευρωπαϊκής πορείας και ενώσεως.
Η πατρίδα μας πρόσφερε, πλήρωσε και μετανόησε. Καιρός είναι τώρα να προσφέρουν και οι ευρωπαίοι εταίροι μας, να επιδείξουν αλληλεγγύη και να συλλογισθούν το μέλλον της γηραιάς ηπείρου.
Δεν φοβόμαστε το Ισλάμ. Όσους παρερμηνεύουν το Ισλάμ απορρίπτουμε. Εκείνους που έχοντας ως αφετηρία διαφορετικές ερμηνείες του Ισλάμ, προκαλούν θρησκευτικούς φανατισμούς και εξυπηρετούν αλλότριες επιδιώξεις.
Ο γνωστός Γερμανός θρησκειολόγος Rudolf Otto είπε πριν από 80 χρόνια: ‘’Όταν οι θρησκείες ξεκινούν τον πόλεμο, τότε ξεκινά το τέλος του πολιτισμού’’.
Επιβάλλεται λοιπόν να επικρατήσει η ειρήνη, να επιδειχθεί σύνεση και να καθιερώσουμε τη συνεργασία όλων των πλευρών που σήμερα αντιμάχονται.
Έχουμε χρέος να στηρίξουμε τον δοκιμαζόμενο άνθρωπο, να προσφέρουμε αμέριστη αγάπη και συμπαράσταση στο κόσμο.
Έχουμε ωστόσο και υποχρέωση να κρατήσουμε ξεκάθαρες τις κόκκινες γραμμές που δεν θα θέτουν σε κίνδυνο την ταυτότητά μας, την παράδοσή μας, την εθνική και εδαφική μας ακεραιότητα, την Ορθοδοξία και τον Ελληνοχριστιανικό πολιτισμό μας…’’. (Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος ο Β’).
Εύχομαι η έκκληση του Αρχιεπισκόπου να ακουστεί και (κυρίως) να εισακουστεί.

π. Κωνσταντίνος Ι. Κώστας,
παπαδάσκαλος
(10-3-2016)

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΕ. ΜΗΠΩΣ ΑΦΟΡΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΣΩΡΡΑ. ΑΝΤΕ ΚΑΙ ...... ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Τα έσχατα χρόνια οι κληρικοί θα είναι ασεβέστεροι όλων (ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ). Και τι είναι η σημερινή εκκλησία? (εκτός εξαιρέσεων οι οποίοι είναι οι πυλώνες του Θεού)? Κονόμα,κλεψιά,βόλεμα,αδιαφορία για τον πλησίον αφού δεν θίγονται οι μισθοί των κληρικών και κολαούζων των,υπερηφάνεια,διαφήμιση,διαπλοκή,τόπος προβολής,τόπος νομιμοποίησης χρήματος μέσω δωρεών, φιλαργυρία ,υπεροψία,εξουσία,......καμία δηλαδή εφαρμογή των κανόνων και βιωμάτων τής Ορθόδοξης πίστης .Και φυσικά με την κατάσταση αυτή οδηγείτε ο κόσμος στην απαξίωση της κακως (πέφτοντας στην παγίδα των παγκοσμιοποιητων οδηγώντας στην αθεΐα) ώσπου μια ημέρα θα μάς παραδώσουν στον αντίχριστο και στο σφράγισμα (Ο εχθρός εντός των πυλών). Γι αυτο οι Χριστιανοί θα πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση.Άλλωστε αυτά λεν οι πατέρες τής εκκλησίας μας και για έναν που πραγματικά πιστεύει ,αυτά είναι φυσιολογικά μέσα από προφητείες πού διαβάζουμε. Ας μάς δώσει ο θεός την ευκαιρία να μετανοησουμε πρώτου φύγουμε από αυτή τη ζωή και ας δώσει κουράγιο και δύναμη σε αυτούς που θα ζήσουν τα δύσκολα χρόνια πού θα έρθουν ώστε να αντισταθούν. Άς δούμε την ζωή αλλιώς.

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΗΔΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ; ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΕ ΕΛΛΗΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΦΟΡΙΣΜΟ;
Το κείμενο του αφορισμού, όπως δημοσιεύθηκε από τον Ηλία Παπαθανασόπουλο στο περιοδικό «Ιστορία» (Ιούνιος 1973), συνοπτικά έχει ως εξής:
Γρηγόριος ελέω Θεού Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης.
Ιερώτατε Μητροπολίτα Ναυπλίου και Άργους και υπέρτιμοι, ευλαβέστατοι ιερείς, τιμιώτατοι κοτζαμπασίδες και χρήσιμοι προεστώτες της επαρχίας ταύτης και της νήσου Σπέτζης, χάρις είη υμίν και ειρήνη παρά Θεού. [...] Αποφαινόμεθα συνοδικώς μετά των περί ημάς ιερωτάτων Αρχιερέων και υπερτίμων, των εν αγίω Πνεύματι αγαπητών ημών αδελφών και συλλειτουργών, ίνα η ρηθείσα Λασκαρίνα, αν μη, άμα το ακούσαι και ιδείν το παρόν ημών συνοδικόν γράμμα, τον Θεόν φοβηθείσα και την αιώνιον κόλασιν εν νω θεμένη, [...] και οι γιγνώσκοντες τους έχοντας και κρύπτοντας πράγματα ή άσπρα του αποθανόντος, [...] οποίοι αν ώσιν, άνδρες η γυναίκες, συγγενείς η ξένοι, ομού αφωρισμένοι υπάρχωσι, και κατηραμένοι, και ασυγχώρητοι, και μετά θάνατον άλυτοι, και τυμπανιαίοι· αι πέτραι και ο σίδηρος λυθείησαν, αυτοί δε μηδαμώς· κληρονομήσειν την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του Ιούδα, στένοντες είεν και τρέμοντες επί της γης ως ο Κάιν, η οργή του Θεού είη επ’ αυτούς, έχοντες και τας αράς πάντων των απ’ αιώνος αγίων και των οσίων τριακοσίων δέκα και οκτώ θεοφόρων Πατέρων. Η δε ρηθείσα Λασκαρίνα προφανώς ελεγχομένη και τη πεισμονή αυτής εμμένουσα υπάρχοι και έξω της του Χριστού Εκκλησίας, μηδείς εκκλησιάσοι αυτήν, η αγιάσοι, η θυμιάσοι, η αντίδωρον αυτή διδώ, έως ποιήση ως γράφομεν και τότε συγχωρηθήσεται.
αωκ (1820) εν μηνί Οκτωβρίω· ινδικτιώνος θ.
Ο Κωνσταντινουπόλεως Γηγόριος. ,Ο Καισαρείας Μακάριος.Ο Νικαίας Μακάριος, Θεσσαλονίκης Ιωσήφ,Ο Τυρνάβου Ιωσήφ,Ο Κυζίκου Γρηγόριος,Ο Σίφνου ΣαμουήλΙ
ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ.
ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ….. ΓΝΩΘΙ Σ΄ΕΑΥΤΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΛΗ.

Ανώνυμος είπε...

ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΕΣΧΑΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΗΤΑΝ. ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΚΟΙΜΗΣΑΝΕ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΕΣΧΑΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝ.ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΕΔΩ ΚΑΙ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΑΚΤΗΜΕΝΟΙ. ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΙΕΣ ΠΟΥ ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ. ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΟΥ ΕΛΠΙΖΩ ΛΙΓΟ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΑ.

Το Προφίλ μας