Απίστευτη ταλαιπωρία και δυσβάσταχτο κόστος είναι υποχρεωµένοι να υφίστανται οι εν ενεργεία και οι συνταξιούχοι αγρότες από τις τέσσερις περιφερειακές ενότητες της ∆υτικής Μακεδονίας, για να καταφέρουν να εξυπηρετηθούν σε ζητήµατα που άπτονται του κλάδου ασφάλισής τους.
Η τοπική περιφέρεια δεν διαθέτει υποκατάστηµα του ΟΓΑ, ενώ, εκ των πραγµάτων, σαν να µην υπάρχει είναι και το δίκτυο των ανταποκριτών του ασφαλιστικού φορέα, καθώς το µηχανογραφικό σύστηµά του έχει να ενηµερωθεί από τον Φεβρουάριο του 2019.

Αποτέλεσµα; Όσοι χρειάζονται βεβαίωση ασφάλισης να υποχρεώνονται να µεταβούν ή στο υποκατάστηµα Θεσσαλονίκης και να παρακαλέσουν να τους εξυπηρετήσουν ή στα κεντρικά του ΕΦΚΑ στην Αθήνα, χάνοντας κατ’ ελάχιστο µια ηµέρα από τη δουλειά τους, συν το, διόλου αµελητέο, κόστος των µεταφορικών εξόδων, που επιβαρύνει την τσέπη τους.
Στην πλέον δεινή θέση, όπως µεταφέρθηκε στην Agrenda, από αγρότη του ∆ήµου Εορδαίας, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυµία του, είναι οι νέοι αγρότες της προκήρυξης του 2017. «Πρόκειται για πολλές εκατοντάδες νέους παραγωγούς από τους τέσσερις νοµούς, οι οποίοι ενώ πληρώνουν κανονικά τις εισφορές τους, δεν µπορούν να πάρουν βεβαίωση ασφάλισης, µε ό,τι αυτό σηµαίνει ως προς τη δυνατότητα να υποβάλλουν αιτήσεις σε αγροτικά προγράµµατα για να αναπτύξουν τις εκµεταλλεύσεις τους ή ακόµη και να διεκδικήσουν ένα ανοικτό δάνειο από την τράπεζα. Επίσης, επειδή δεν έχουν βιβλιάριο υγείας, πρέπει να πληρώσουν τέσσερις φορές και κατόπιν ο ανταποκριτής του ΟΓΑ µπορεί να τους παρέχει βεβαίωση ασφαλιστικής ικανότητας, ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, αλλά αυτή θα πρέπει να ανανεώνεται κάθε µήνα, σε µια ατέλειωτη ταλαιπωρία», είπε ο συνοµιλητής µας.
Εκτός από τους εκατοντάδες νέους αγρότες, σε ταλαιπωρία υπόκεινται και οι συνταξιούχοι αγρότες των τεσσάρων νοµών, διότι οι αρρυθµίες του µηχανογραφικού συστήµατος του ασφαλιστικού φορέα, αγγίζουν και τις υπηρεσίες που σχετίζονται µε συνταξιοδοτικά ζητήµατα.
«Τα ασφαλιστικά και τα συνταξιοδοτικά θέµατα αντιπροσωπεύουν το 80% του φόρτου εργασίας κι αυτά δεν γίνεται να διεκπεραιωθούν από τη στιγµή που δεν υπάρχει υποκατάστηµα του ΟΓΑ στην περιοχή και το µηχανογραφικό δεν ενηµερώνει το δίκτυο των ανταποκριτών», εξηγεί πηγή της Agrenda στην περιοχή, προσθέτοντας παράλληλα ότι λόγω των προβληµάτων αυτών, κανείς αγρότης δεν έχει πληρωθεί, µέχρι τώρα, έξοδα κηδείας από το 2017 και εντεύθεν.
Παραγωγοί που βρίσκονται σε αυτή τη δυσάρεστη θέση αναφέρουν στην Agrenda πως στις απόπειρες που κάνουν να τηλεφωνήσουν στα κεντρικά του ΟΓΑ στην Αθήνα σχεδόν ποτέ δεν το σηκώνει κανείς, ενώ και σε όσες από τις αιτήσεις επίσπευσης έχουν καταθέσει, δεν υπήρξε καµία απάντηση. Οπότε αν φτάσει ο κόµπος στο χτένι, για µια υπηρεσία που πληρώνουν και υπό κανονικές συνθήκες θα την τελείωναν σε µια ώρα µέσα από το δίκτυο των ανταποκριτών, αναγκάζονται να µεταβούν στην Αθήνα.
Το αλαλούµ αυτό, όπως είναι φυσικό, έχει κάνει έξαλλους τους αγρότες της περιφέρειας ∆υτικής Μακεδονίας µε τους επιτελείς του ΕΦΚΑ, διότι αισθάνονται πως αντιµετωπίζονται ως «αποπαίδια», σε σχέση µε τους συναδέλφους τους σε άλλες περιφέρειες της χώρας, όπου λειτουργούν υποκαταστήµατα του ΟΓΑ.
Για την ιστορία, να σηµειωθεί, πως το 2014 είχε λειτουργήσει και στην περιοχή υποκατάστηµα του ΟΓΑ, µε περιορισµένες όµως αρµοδιότητες, το οποίο µε τη δηµιουργία του ΕΦΚΑ, το 2017, καταργήθηκε εκ νέου και έκτοτε ο αγροτικός κόσµος ολόκληρης της ∆υτικής Μακεδονίας είναι αναγκασµένος να σηκώνει… σταυρό µαρτυρίου για να εξυπηρετηθεί.
agronews.gr
prlogos.gr