- Ο καταρροϊκός πυρετός που προσβάλλει το πρόβειο ζωικό κεφάλαιο, δεν συνεπάγεται κάποιον κίνδυνο για τη δημόσια υγεία
- Από την πρώτη στιγμή στο ΥπΑΑΤ ασχοληθήκαμε με το ζήτημα και υπεγράφη άμεσα Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη χρηματοδότηση για τον ψεκασμό που αποτελεί ένα απαραίτητο μέτρο για τη μείωση του ρυθμού εξάπλωσης της νόσου
- Ζητήθηκε η κατανομή του προσωπικού στις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες σε συνάρτηση με τις αρμοδιότητες έτσι ώστε να γίνει μια ορθολογική κατανομή σε όλη τη χώρα
- Το ΥπΑΑΤ έχει δρομολογήσει πρώτα τις προσλήψεις κτηνιάτρων.
- Για το θεσμό του Κτηνιάτρου Εκτροφής γίνεται επεξεργασία της ΚΥΑ για να υπάρξει Μητρώο Κτηνιάτρων, έτσι ώστε να υπάρχουν πιστοποιημένοι κτηνίατροι
- Από τη νέα ΚΑΠ που θα ισχύσει από 1/01/2015 είναι απόφαση να είναι κερδισμένη η κτηνοτροφία και ειδικότερα η αιγοπροβατοτροφία
Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής
Ανάπτυξης:
«Κυρία συνάδελφε είπατε να
κηρύξουμε σε έκτακτη ανάγκη την Πελοπόννησο, ωστόσο αν προκύψει ένα σοβαρότερο
γεγονός τι πρέπει να κάνουμε μετά. Νομίζω ότι σε μια συντεταγμένη Πολιτεία θα
πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο. Το μέτρο της έκτακτης ανάγκης πρέπει να
εφαρμόζεται όταν πραγματικά υπάρχουν μείζονος σημασίας γεγονότα.
Θα ήθελα να επισημάνω σε όλους
τους συναδέλφους αλλά κυρίως σε όλους τους Έλληνες πολίτες ότι ο καταρροϊκός
πυρετός που προσβάλλει το πρόβειο ζωικό κεφάλαιο, δεν συνεπάγεται κάποιον κίνδυνο για τη
δημόσια υγεία.
Τόσο το κρέας όσο και τα
γαλακτοκομικά προϊόντα εξακολουθούν να καταναλώνονται κανονικά. Αυτά
προβλέπονται στην ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι
καταγεγραμμένα, είναι επιστημονικά
αποδεδειγμένα.
Άρα λοιπόν δεν συντρέχει κάποιος
λόγος έκτακτης ανάγκης υπάρχει όμως λόγος έκτακτης κινητοποίησης γιατί αυτό που
πλήττεται είναι το ζωικό κεφάλαιο με την ασθένεια, δηλαδή μειώνεται η
παραγωγικότητα των αιγοπροβάτων και κάποια υποχρεωτικά πρέπει να θανατωθούν.
Αυτό είναι το ζήτημα, να έχουμε οριοθετημένο το πρόβλημα και να μπορούμε να το
οριοθετήσουμε.
Εντελώς συμπτωματικά να σας πω
ότι την επόμενη μέρα της ορκωμοσίας μου
ως Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης
τόσο εγώ όσο και ο συνάδελφός μου Υπουργός ο κ. Καρασμάνης ασχοληθήκαμε από την πρώτη στιγμή με
το ζήτημα, χωρίς να περιμένουμε να οριστούν
οι αρμοδιότητες.
Ξεκίνησα την επαφή με την
Περιφέρεια, με την Κτηνιατρική Υπηρεσία έγιναν απανωτές συσκέψεις και ο Γενικός
Γραμματέας του ΥπΑΑΤ συμμετείχε σε σύσκεψη, ενώ υπεγράφη άμεσα Κοινή Υπουργική
Απόφαση για τη χρηματοδότηση για τον ψεκασμό που αποτελεί ένα απαραίτητο μέτρο
για τη μείωση του ρυθμού εξάπλωσης της νόσου, αλλά αρχικά πρέπει να πούμε ότι
από αμέλεια κάποιων κτηνοτρόφων στη Λακωνία έχουμε τη μετάδοση. Και θα απαντήσω
στη δευτερολογία μου τι ακριβώς συμβαίνει και τι πρέπει να κάνουμε με τους
κτηνοτρόφους και με τη συγκεκριμένη ασθένεια αλλά και με την κτηνιατρική
υπηρεσία για να εστιάσουμε τη συζήτηση εκεί που πρέπει.
Δευτερολογία
Πρώτον, σε ό,τι αφορά το μέτρο κήρυξης
της έκτακτης ανάγκης έχω υπόψη μου αυτήν την απόφαση κυρία συνάδελφε, ωστόσο όπως και εσείς είπατε είναι απόφαση του
2008 και από τότε πέρασαν έξι χρόνια.
Υπάρχει μια συλλογική εμπειρία σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και αντικειμενικά ο
ρυθμός εξάπλωσης της νόσου έχει περιοριστεί. Λειτούργησαν τα μέτρα αυτά που
υπάρχουν σε αυτήν την απόφαση, υπήρχαν τότε λόγοι για κήρυξη έκτακτης ανάγκης.
Το συγκεκριμένο γεγονός, η συγκεκριμένη νόσος έχει περιοριστεί στα νησιά του
Ανατολικού Αιγαίου, πλην δύο και από εκεί κατά πάσα πιθανότητα μεταφέρθηκε στην
Πελοπόννησο.
Το 2008 όπως σας είπα ήταν πιο
εκτεταμένη, τώρα έχει μειωθεί ο ρυθμός εξάπλωσης της συγκεκριμένης νόσου για
αυτό και δεν υπάρχει έκτακτη ανάγκη.
Δεύτερον, σε ότι αφορά την
Κτηνιατρική Υπηρεσία είναι εύστοχο αυτό που είπατε και θέλω να σας πω τρία
μέτρα που είναι σε εξέλιξη αυτήν τη στιγμή:
Πρώτον, έχει ζητηθεί όλη η
κατανομή του προσωπικού σε συνάρτηση με τις αρμοδιότητες έτσι ώστε να γίνει μια
ορθολογική κατανομή σε όλη τη χώρα.
Δεύτερον, στο πλαίσιο των
προσλήψεων που σταδιακά απελευθερώνονται το ΥπΑΑΤ με την προηγούμενη πολιτική
ηγεσία έχει δρομολογήσει πρώτα τις προσλήψεις κτηνιάτρων. Είναι η πρώτη
ειδικότητα που θα καλυφθεί στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που θα δίνονται σε
κεντρικό επίπεδο και θέλουμε άμεσα να έχουμε εξέλιξη σε αυτό. Το ίδιο ισχύει
και για το έκτακτο προσωπικό.
Και τέλος βέβαια πρέπει να σας πω
για την Κτηνιατρική Υπηρεσία κάτι που ξέρω ότι διαφωνείτε διότι είχαμε
διαφωνήσει στο παρελθόν στο τελευταίο νομοσχέδιο του ΥπΑΑΤ εγώ τότε ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του
ΠΑΣΟΚ και το κόμμα σας για τον Κτηνίατρο Εκτροφής. Για το θέμα αυτό γίνεται
επεξεργασία της ΚΥΑ
για να υπάρξει Μητρώο Κτηνιάτρων έτσι ώστε να υπάρχουν
πιστοποιημένοι κτηνίατροι.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο εισόδημα
των κτηνοτρόφων στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) θα
εξαντληθεί κάθε μέτρο για τη στήριξή τους, θα τα πω και στους ίδιους τους
κτηνοτρόφους. Ωστόσο πρέπει να σας πω και επίσημα από αυτό το βήμα ότι το πρώτο
σημείο που φαίνεται να υπάρχει μια γενικότερη συναίνεση από όλους τους εταίρους
και από την προηγούμενη και τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι ότι από τη νέα ΚΑΠ που θα ισχύσει από 1/01/2015
είναι απόφαση να είναι κερδισμένη η κτηνοτροφία και ειδικότερα η
αιγοπροβατοτροφία. Και αυτή η απόφαση είναι άμεσα μπροστά μας ως προοπτική.
Κυρία συνάδελφε, θα χαρώ να είστε
παρούσα και στη σχετική συζήτηση που θα γίνει με την εθνική αντιπροσωπεία.
Εμείς με τον κ. Καρασμάνη θα κάνουμε συζήτηση και με τα κόμματα για τη νέα ΚΑΠ
πριν τη στείλουμε στην Ε.Ε. για να τύχει σύμφωνης γνώμης. Γιατί φυσικά μια
μείζων πολιτική, όπως είναι η Κοινή Αγροτική Πολιτική, δεν μπορεί να
αποφασιστεί ερήμην της εθνικής αντιπροσωπείας. Εκεί πιστεύω ότι θα δείτε ότι
υπάρχουν πειστικές απαντήσεις και αν όλοι μαζί βάλουμε πλάτη μπορεί πραγματικά
η κτηνοτροφία να είναι ο κερδισμένος τομέας από τη νέα ΚΑΠ και ειδικά, όπως
είπα, το σκέλος της αιγοπροβατοτροφίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου