Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο ΦΕΚ που καταργεί 249 θέσεις υψηλά εξειδικευμένου προσωπικού στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Μεταξύ αυτών είναι 179 θέσεις χειριστών αεροσκαφών και 70 θέσεις μηχανικών αεροσκαφών.
Όπως καταλαβαίνετε είναι «ψεκάστε, σκουπίστε, καταργήστε, απολύστε» Αυτή είναι η πολιτική σας κύριοι της κυβέρνησης.
Σχετικά με την κυρώση της πολυμερούς συμφωνίας που υπεγράφη στο Λουξεμβούργο στις 9 Ιουνίου του 2006,μεταξύ της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των χωρών κυρίως των Δυτικών Βαλκανίων και Νορβηγίας. Ισλανδίας
Βεβαίως και για εμάς τον ΣΥΡΙΖΑ είναι απαραίτητη και αναγκαία η συνεργασία στον κλάδο των αερομεταφορών. Ειδικότερα
- στην ασφάλεια των πτήσεων ( π.χ της συμβατότητας των συστημάτων της εναέριας κυκλοφορίας), ασφάλειας εδάφους και προστασίας από έκνομες ενέργειες,
- Στην προστασία του περιβάλλοντος ( μειώσεις καυσίμων και ρύπων, για τη μείωση των δυσμενών επιπτώσεων στο κλίμα, ηχορυπάνσεις κα),
- Στην αξιοποίηση των αερομεταφορών προς όφελος του δημοσίου και κοινωνικού συμφέροντος.
Ουσιαστικά μέσω αυτής της συμφωνίας υλοποιείται η επέκταση του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού πέρα από την επικράτεια της ΕΕ.
Λαμβάνουμε υπόψη μας την εκφρασμένη θέση των συνδεδεμένων μερών –χωρών των Δυτικών Βαλκανίων για την υπογραφή της πολυμερούς αυτής συμφωνίας.
Όμως δεν είναι δυνατόν κύριοι συνάδελφοι να μην αναδείξουμε και μία σειρά σημείων στα οποία εμείς διατηρούμε επιφυλάξεις δεδομένης και της δικής μας εμπειρίας.
1ον Οσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού στο οποίο τα συνδεδεμένα μέρη καλούνται να προσχωρήσουν επισημαίνουμε:
- η ΕΕ υπόσχεται ορθολογικότερη διαχείριση του εναερίου χώρου, εξορθολογισμό της χάραξης των εναέριων διαδρομών, μείωση του χρόνου πτήσης με θετικές επιπτώσεις στην προστασία του περιβάλλοντος,
αποκρύπτει όμως τις δυσμενείς επιπτώσεις που αφορούν:
- Στον τομέα της εμπορικής πολιτικής, τη δυνατότητα δημιουργίας καρτέλ από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και την εξαφάνιση ή δορυφοριοποίηση μικρών –μεσαίων και δημόσιων αερομεταφορών
- στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων, η προσαρμογή των κρατών μελών σημαίνει επενδύσεις δισεκατομμυρίων από μεριάς τους, και ταυτόχρονα ενίσχυση των υφιστάμενων ολιγοπωλίων. στα συστήματα ελέγχου και επιτήρησης εναέριας,
- στον τομέα των εργασιακών σχέσεων, αφενός μέσω της μείωσης θέσεων εργασίας λόγω αυτοματοποίησης και αφετέρου στην ελαστικοποίηση τους μέσω του θεσμικού πλαισίου.που οδηγεί βραχυπρόθεσμα σε διάκριση και σπάσιμο των υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας και μακροπρόθεσμα σε ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών αυτών με τραγικές συνέπειες στην ασφάλεια πτήσεων .
Κι ο ίδιος ο Ευρωπαϊκός Ουρανός σπεύδει να ενοποιήσει τις διαδικασίες της εναέριας κυκλοφορίας, που αφορούν τη διαχείριση της πολιτικής αεροπορίας. Από ότι φαίνεται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες απαιτείται συντονισμός και στενή συνεργασία με την πολεμική αεροπορία προκειμένου για την αμυντική θωράκιση κάθε χώρας, και την άσκηση τελικά των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων της. Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε τα σημεία 30 και 31 από το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 23 Οκτωβρίου 2012 στα οποία επισημαίνεται η ανάγκη στενής συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των πολιτικών και στρατιωτικών χρηστών του εναέριου χώρου·
Με την ευκαιρία της Σύμβασης προτείναμε στην Επιτροπή να ενημερώσουν οι καθ’υλην αρμόδιοι Υπουργοί τις Επιτροπές Παραγωγής και Εμπορίου και Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών για τα θέματα του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, την πορεία υλοποίησής του και για το δικό μας fab αλλά και για τα υπόλοιπα δεδομένου ότι η Ελλάδα έχει μία ιδιαίτερη γεωγραφική και γεωπολιτική πραγματικότητα.
2ον η νομοθεσία περί ανταγωνισμού και μείωσης των κρατικών ενισχύσεων στην οποία τα συνδεδεμένα μέλη πρέπει να προσαρμοστούν.
Δεν μπορεί να ξεχνάμε , τι συνέπειες είχαν για τη χώρα και για μία σειρά κρατών μελών οι ευρωπαϊκές πολιτικές στο όνομα του ανταγωνισμού, της προστασίας από τις «υποτιθέμενες στρεβλώσεις» , της καταπολέμησης των εταιρειών δεσπόζουσας θέσης.
Ουσιαστικά επέφεραν τον θάνατο των εθνικών αερομεταφορέων με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, συνέπειες για το επιβατικό κοινό, την αραίωση και την κατάργηση αεροπορικών συνδέσεων, την αύξηση των παραβόλων κ.λπ Ακριτικές περιοχές, απομακρυσμένα νησιά που χρειάζονται πολιτιστική, δημογραφική, ιατρική, εκπαιδευτική, τουριστική σύνδεση με την μητρόπολη.
Αντί λοιπόν να οδηγήσουν σε μείωση τιμολογίων των αεροπορικών εισιτηρίων οδήγησαν σε αύξηση, αντί να προστατεύσουν τους καταναλωτές από υπέρογκες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων έφθασαν στο αντίθετο αποτέλεσμα.
Εμείς η χώρα μας,
Απολέσαμε τον δημόσιο αερομεταφορέα , ο οποίος παρά τις όποιες «κομματικές στρεβλώσεις» υπήρξε η 2η ασφαλέστερη αεροπορική εταιρεία για πάνω από 2 δεκαετίες και βρισκόμαστε υπό το βάρος ενός ιδιότυπου αεροπορικού καρτέλ
Εχουμε 2ης κατηγορίας εργαζόμενους με υψηλότατη εξειδίκευση,
η Hochtief χρωστά στο ιδιωτικοποιημένο αεροδρόμιο ποσό άνω των 300 εκ. ευρώ. Πετύχαμε χαμηλότερους ναύλους;
Πετύχαμε τακτικότερη σύνδεση περιφέρειας με πρωτεύουσα ή κινδυνεύουμε να οδηθούμε με την ιδιωτικοποίηση και των περιφερειακών αεροδρομίων ακόμα και στο κλείσιμο τους !!
Αρα έχει μεγάλη σημασία για εμάς υπέρ ποίου λειτουργούν οι κανονισμοί;
Με βάση τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς; ή με βάση το κοινωνικό σύνολο, τα δικαιώματα των επιβατών.
Σήμερα η ελληνική περιφέρεια και οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν ακριβά το καρτέλ των αερομεταφορών που έχει δημιουργηθεί και με δική σας καθοριστική συμβολή και τα κερδοσκοπικά του παιχνίδια.
Είναι ξεκάθαρο στον καθένα πως οι τιμολογιακές πολιτικές στον αεροπορικό χώρο έχουν περιέλθει σήμερα στην μέγγενη των μεγάλων αεροπορικών εταιριών, που πλέον ελέγχουν τον εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό μαζί με τις εταιρίες charter και τους tour operators, με το Δημόσιο την ίδια ώρα να μην έχει λόγο και ρόλο σε όλο αυτό το σκηνικό που έχει στηθεί για να κερδίζουν σε βάρος των πολλών κάποιοι λίγοι.
3ον Η πολιτική για την ασφάλεια πτήσεων, δεδομένου ότι η η ΙΑΤΑ έχει θέσει θέμα για τ’ ότι οι οδηγίες και οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί «ελαστικοποιούν τα πρότυπα, τα αναθέτουν σε ευθύνη των εταιρειών, χαμηλώνοντας τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας.
Κύριο μέλημα για μας στο αεροπορικό έργο είναι η πτητική ασφάλεια κι αυτό θα πρέπει να αποτελεί τον κυρίαρχο κανόνα στο πτητικό έργο.
Αναφορικά με τις δηλώσεις που προτίθεται να καταθέσει η ελληνική κυβέρνηση στο θεματοφύλακα της εν λόγω συμφωνίας επί των άρθρων 3 και 4 του Πρωτοκόλλου V (πέντε) σημειώνουμε ότι τις στηρίζουμε.
Το 2014 είναι η 100η επέτειος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου με αφορμή τη δολοφονία στο Σεράγεβο, του διαδόχου του θρόνου της Αυστροουγγαρίας.
Ποτέ πια πόλεμος είναι το σύνθημα των λαών της Βαλκανικής.
Στα πλαίσια αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο των Βαλκανίων διεκδικεί την προώθηση μιας ενεργητικά φιλειρηνικής Βαλκανικής πολιτικής, μακριά από επιλογές πολέμου και εθνικιστικά μίση, με εμμονή στο απαραβίαστο των συνόρων και στον πλήρη σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε όλες τις χώρες, ανεξάρτητα από φυλή, καταγωγή και θρήσκευμα.
Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη της διαβαλκανικής συνεργασίας στη βάση ενός σχεδίου Βαλκανικής συνανάπτυξης, με στόχο ένα αλληλέγγυο μέλλον για τους λαούς της περιοχής. Προωθούμε την ιδέα ενός Βαλκανικού Οικολογικού Χάρτη. Προσωπικά και ως μέλος της Ομάδας φιλίας Βοσνίας Ερζεγοβίνης. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε αναγκαίες και επωφελείς για βαλκανικούς λαούς την ανάπτυξη συνεργασίας και υλοποίησης συμφωνιών μεταξύ των χωρών μας στου τομείς επιχειρηματικότητας, ενέργειας, μεταφορών, τουρισμού και πολιτισμού. Η ανάπτυξη αυτή προϋποθέτει οπωσδήποτε ασφαλείς αεροπορικές συνδέσεις σε ένα πλαίσιο και σε ένα δίκτυο συνεργασίας ισότιμο και ισόνομο μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών, με κόστος προσβάσιμο από όλους τους πολίτες. Θέλουμε να είμαστε φίλοπι με αυτές τις χώρες. Ωστόσο δεν θα καθορίσουμε εμείς το «κοστούμι» που θα φοράνε οι χώρες αυτές.
Για όλους αυτούς τους λόγους, ο ΣΥΡΙΖΑ ψηφίζει «παρών» σε αυτή την Κύρωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου