Όλα άρχισαν πριν κάμποσα χρόνια. Το 1993.
Όταν κάποιοι αρμόδιοι αποφάσισαν να χαράξουν Νέα Εθνική Οδό Κοζάνης-Λάρισας μέσω Αιανής και Ρυμνίου.
Αυτή η νέα εθνική οδός ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, δεν έγινε ποτέ. Και εκτός των άλλων, οδηγούσε σε πλήρη απομόνωση το τρίγωνο Πετρανών-Βελβεντού-Σερβίων-Μεταξά. Και έτσι μας έμεινε το αίτημα της περιοχής μας να βελτιωθεί ο υπάρχων δρόμος, αίτημα που αποτέλεσε πάντα ένα σύνθημα για προεκλογικά μπαλκόνια. Το γευτήκαμε σε πολλές εκλογικές αναμετρήσεις.
Εμείς πάντως εδώ από την δική μας περιοχή επιμείναμε πολλές φορές και συμμετείχαμε και σε κινητοποιήσεις που έκαναν ενεργοί πολίτες του τριγώνου Κοζάνης- Βελβεντού-Σερβίων-Καμβουνίων, για την βελτίωση της υπάρχουσας Εθνικής Οδού που περνάει από το Βαθύλακο και την γέφυρα της Λίμνης Πολυφύτου. Αυτόν τον δρόμο που χρησιμοποιούμε καθημερινά όλοι μας και όσοι κινούνται από Κεντρική Ελλάδα για τις δυο γειτονικές χώρες. Αυτόν ακριβώς που σήμερα, μετά το θλιβερό ατύχημα στα Τέμπη, προτείνεται από το κράτος για να περνούν τα μεγάλα φορτηγά που ταξιδεύουν από το Βορρά στο Νότο και αντίστροφα.
Στην Ελλάδα του 2010 ταξιδεύουμε από την Κοζάνη στην Ελασσόνα σ΄ έναν δρόμο επικίνδυνο, έναν δρόμο που μας προσβάλλει όλους.
Και στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται ακόμα κάποια διευθέτηση του θέματος… Εκτός αν θεωρήσουμε λύση την εφαρμογή της μελέτης που συντάχθηκε πριν 5 χρόνια και σήμερα υλοποιείται τμηματικά από τη Νομαρχία για έναν δρόμο πλάτους 9 μέτρων με ένα μέτρο έρεισμα και από τις δυο πλευρές του αλλά μόνο για 11 από τα 50 συνολικά χιλιόμετρα Κοζάνης-Μεταξά χωρίς να υπολογίσουμε και τα άλλα 40 που αφορούν τη Νομαρχία της Λάρισας. Από το τμήμα των 11 χλμ μέχρι τώρα έγιναν τα 2 χλμ (Σέρβια-Διασταύρωση Βελβεντού) ενώ ετοιμάζεται το τμήμα Βαθυλακκου-Σχολών ΟΑΕΔ. Από το 2004 όμως μέχρι σήμερα οι κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής ανέβηκαν κατακόρυφα, τα οχήματα που κυκλοφορούν έγιναν πολλαπλάσια, η κινητικότητα των ανθρώπων και οι μεταφορές από και προς την Εγνατία και την ΠΑΘΕ (κεντρική Πατρών-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων) υπερδιπλασιάστηκε. Έτσι και η μελέτη του 2004 για τα 11 χλμ της περιοχής μας φαίνεται ήδη να ξεπεράστηκε, και δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι θα λύσει ουσιαστικά προβλήματα η εφαρμογή της.
Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα πλέον για τον κάθε πολίτη αυτής της περιοχής, αλλά και για τον κάθε αρμόδιο.
Ποιος μπορεί να υπολογίσει το αναπτυξιακό έλλειμμα που δημιούργησε στην περιοχή μας αυτός ο πρωτόγονος δρόμος;
Ποιος θα απαντήσει στην κοινωνία για τις συνέπειες αυτής της απομόνωσης, που μας φέρνει αυτός ο επικίνδυνος δρόμος δεκαετίες τώρα;
Ποιος μπορεί να μας πει έναν πειστικό λόγο γιατί η γραμμή Κοζάνης-Λάρισας έμεινε η μόνη ίσως πανελλαδικά με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που είχε από τη γερμανική κατοχή;
Φαίνεται πως στην Ελλάδα του 21ου αιώνα κανείς αρμόδιος δεν μπορεί να συλλάβει το αυτονόητο. Και το αυτονόητο για την περιοχή μας είναι τόσο απλό. Αυτό το τρίγωνο Αεροδρομίου Κοζάνης- Βελβεντού-Ελασσόνας παρότι κατακλύζεται από κίνηση, παρότι αποτελεί το πέρασμα που ενώνει δυο περιφέρειες, τη Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία, ακριβώς στην καρδιά της ηπειρωτικής Ελλάδας, παρότι συνδέει την Αλβανία και τα Σκόπια με την Κεντρική Ελλάδα, παρότι στην περιοχή μας παράγεται ένα σπουδαίο κομμάτι του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος από τις δραστηριότητες της ΔΕΗ αλλά και των αγροτικών και άλλων δραστηριοτήτων, παρότι στηρίζεται εδώ με πολλούς τρόπους η εθνική μας οικονομία, ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ έχει έναν και μοναδικό δρόμο εντελώς επικίνδυνο και ακατάλληλο, βαμμένο με το αίμα εκατοντάδων αθώων θυμάτων.
Το 1995 ο καταστρεπτικός σεισμός έφερε κονδύλια στο Νομό για να αποκαταστήσει τις ζημιές και να δώσει αέρα ανάπτυξης στην περιοχή μας.
Όμως φαίνεται πως ο δρόμος αυτός δεν αποτέλεσε ποτέ σπουδαία προτεραιότητα για όλους τους αρμόδιους που παρήλασαν αυτά τα χρόνια από τη πολιτική ή την αυτοδιοικητική σκηνή.
Η γέφυρα του αεροδρομίου και οι κατηφόρες του ΟΑΕΔ είναι κατάλληλες μόνο για ριψοκίνδυνους σκιέρ το χειμώνα.
Και το πέρασμα μεταξύ Βαθυλάκκου και Σχολών ΟΑΕΔ είναι κατάλληλο για να παίζουμε το παιδικό παιχνίδι «κρυφτό», αντί να προσποιούμαστε όλοι μας πως οδηγούμε… με το φόβο πάντα να βρούμε μπροστά μας κάποια διπλωμένη νταλίκα ή κάποιο τροχαίο συμβάν, κατά κανόνα με θύματα.
Αυτή είναι η κατάσταση του δρόμου και δυστυχώς έρχεται να συνδυαστεί και μ΄ άλλα πράγματα που είναι εξίσου επιτακτικά γι΄ αυτό το τρίγωνο. Συνδυάζεται με την αξιοποίηση της λίμνης σε συνεργασία ΔΕΗ και τοπικών κοινωνιών, που φαίνεται βρίσκεται σε διακοπείσα κυοφορία, με την αξιοποίηση του ορεινού όγκου των Πιερίων που παραμένει σχέδιο, (μόλις τέλος του 2007 τελείωσε η ασφαλτόστρωση του δρόμου για το Καταφύγι ενώ η σύνδεση με την Πιερία και την Ημαθία ακόμα δεν ολοκληρώθηκε), με την επέκταση και την αποπεράτωση των αρδευτικών δικτύων για να διευκολύνει αγρότες και συνεταιρισμούς και με μια πολιτική ανάπτυξης για τους παραλίμνιους Δήμους, με την συμβολή της ΔΕΗ η οποία παραμένει απλός παρατηρητής στην περιοχή, παρότι αξιοποιεί τον δημόσιο πλούτο των νερών της λίμνης Πολυφύτου κατακλύζοντας με νερά 100.000 στρέμματα εύφορης γης, αφαιρώντας την από χιλιάδες αγρότες το 1974. Η διαπλάτυνση αυτού του εθνικού δρόμου συνδυάζεται τέλος και με μια πολιτική δημιουργίας προαστίων στα Πετρανά, στο Βαθύλακκο, στο Βελβεντό, στα Σέρβια και σε πολλούς ακόμη οικισμούς που είναι δίπλα σ’ αυτό το δρόμο και θα μπορούσαν να προσφέρουν στέγη και ποιότητα ζωής για τους τσαλαπατημένους κατοίκους της υδροκέφαλης πλέον πρωτεύουσας του Νομού μας.
Αυτή είναι η κατάσταση του δρόμου και δυστυχώς έρχεται να συνδυαστεί και μ΄ άλλα πράγματα που είναι εξίσου επιτακτικά γι΄ αυτό το τρίγωνο. Συνδυάζεται με την αξιοποίηση της λίμνης σε συνεργασία ΔΕΗ και τοπικών κοινωνιών, που φαίνεται βρίσκεται σε διακοπείσα κυοφορία, με την αξιοποίηση του ορεινού όγκου των Πιερίων που παραμένει σχέδιο, (μόλις τέλος του 2007 τελείωσε η ασφαλτόστρωση του δρόμου για το Καταφύγι ενώ η σύνδεση με την Πιερία και την Ημαθία ακόμα δεν ολοκληρώθηκε), με την επέκταση και την αποπεράτωση των αρδευτικών δικτύων για να διευκολύνει αγρότες και συνεταιρισμούς και με μια πολιτική ανάπτυξης για τους παραλίμνιους Δήμους, με την συμβολή της ΔΕΗ η οποία παραμένει απλός παρατηρητής στην περιοχή, παρότι αξιοποιεί τον δημόσιο πλούτο των νερών της λίμνης Πολυφύτου κατακλύζοντας με νερά 100.000 στρέμματα εύφορης γης, αφαιρώντας την από χιλιάδες αγρότες το 1974. Η διαπλάτυνση αυτού του εθνικού δρόμου συνδυάζεται τέλος και με μια πολιτική δημιουργίας προαστίων στα Πετρανά, στο Βαθύλακκο, στο Βελβεντό, στα Σέρβια και σε πολλούς ακόμη οικισμούς που είναι δίπλα σ’ αυτό το δρόμο και θα μπορούσαν να προσφέρουν στέγη και ποιότητα ζωής για τους τσαλαπατημένους κατοίκους της υδροκέφαλης πλέον πρωτεύουσας του Νομού μας.
Το 1995, όταν ήμουν νεόκοπος δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Βελβεντού έγραψα και δημοσίευσα ένα άρθρο στις εφημερίδες με όλα όσα αναφέρω και σήμερα.
Σήμερα, 15 χρόνια μετά είναι πολύ σκληρό για όλους μας να ζητούμε τα ίδια ακριβώς πράγματα.
Είμαστε πλέον σε κατάσταση απόγνωσης. Και νομίζω πια ότι ήρθε η ώρα για μεγάλες αποφάσεις που να συνοδεύονται και από τα ανάλογα έργα.
Φτάνει πια αυτή η αναμονή.
Συντάσσομαι με τον ανώνυμο και καθημερινό πολίτη αυτής της περιοχής, που είτε ζει είτε ταξιδεύει σ΄ αυτό το τρίγωνο.
Συντάσσομαι με τον επιχειρηματία που πληρώνει τις μεταφορές με πολλαπλάσιο κόστος από αυτό που θα του αναλογούσε.
Συντάσσομαι με τον αγρότη και τον συνεταιριστή που ψάχνει τρόπο να μεταφέρει φτηνότερα και ασφαλέστερα τα προϊόντα του στα αστικά κέντρα αλλά και στο εξωτερικό.
Συντάσσομαι με τα εκατοντάδες θύματα αυτού του δρόμου και τις οικογένειες που ανάβουν καντηλάκια σ΄ αυτή την διαδρομή εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Συντάσσομαι με το γονιό που έχασε το παιδί του γιατί έπεσε από πίσω ένα φορτηγό στις Σχολές του ΟΑΕΔ.
Συντάσσομαι με τον αείμνηστο συμπατριώτη μου τον Νίκο Φυλακτό που τον χτύπησε κάποιος κατά μέτωπο στα δυόμισυ μέτρα δρόμου που του αναλογούσαν.
Συντάσσομαι με την νέα κοπέλα από το Βαθύλακο που κατέθετε την απελπισία της πριν τέσσερα χρόνια στις εφημερίδες γιατί έχασε έναν φίλο της 21 χρονών και έναν γείτονά της στην ίδια ηλικία και ρωτούσε όλους εμάς που ασχολούμαστε με τα κοινά για το τι κάναμε.
Δεν έχω να της δικαιολογηθώ με κάτι πειστικό.
Συντάσσομαι με τον ανώνυμο και καθημερινό πολίτη αυτής της περιοχής, που είτε ζει είτε ταξιδεύει σ΄ αυτό το τρίγωνο.
Συντάσσομαι με τον επιχειρηματία που πληρώνει τις μεταφορές με πολλαπλάσιο κόστος από αυτό που θα του αναλογούσε.
Συντάσσομαι με τον αγρότη και τον συνεταιριστή που ψάχνει τρόπο να μεταφέρει φτηνότερα και ασφαλέστερα τα προϊόντα του στα αστικά κέντρα αλλά και στο εξωτερικό.
Συντάσσομαι με τα εκατοντάδες θύματα αυτού του δρόμου και τις οικογένειες που ανάβουν καντηλάκια σ΄ αυτή την διαδρομή εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Συντάσσομαι με το γονιό που έχασε το παιδί του γιατί έπεσε από πίσω ένα φορτηγό στις Σχολές του ΟΑΕΔ.
Συντάσσομαι με τον αείμνηστο συμπατριώτη μου τον Νίκο Φυλακτό που τον χτύπησε κάποιος κατά μέτωπο στα δυόμισυ μέτρα δρόμου που του αναλογούσαν.
Συντάσσομαι με την νέα κοπέλα από το Βαθύλακο που κατέθετε την απελπισία της πριν τέσσερα χρόνια στις εφημερίδες γιατί έχασε έναν φίλο της 21 χρονών και έναν γείτονά της στην ίδια ηλικία και ρωτούσε όλους εμάς που ασχολούμαστε με τα κοινά για το τι κάναμε.
Δεν έχω να της δικαιολογηθώ με κάτι πειστικό.
Λυπάμαι που το μόνο που μπορώ να κάνω τώρα είναι να της ζητήσω συγνώμη για το τι δεν κάναμε…
Μανώλης Στεργίου, Δήμαρχος Βελβεντού.
36 σχόλια:
Επιτέλους
Πότε θα πάρετε χαμπάρι οτι η Εθνική οδός προς Λάρισα είναι ο δρόμος μέσω Ρυμνίου;
Ως πότε θα κοντράρετε την επιλογή αυτή, που καθυστερεί την ανάπτυξη όλου του νομού;
Κατά τα λοιπά φίλε δήμαρχε ΣΥΝΤΑΣΣΟΜΑΙ μαζί σας για την ουσιαστική βελτίωση του δρόμου προς Βελβεντό και Σέρβια.
Είναι όμως δυο διαφορετικά πράγματα...
Γ.
Αγαπητέ φίλε 1.20, ο δρόμος μέσω Ρυμνίου δεν θα γίνει ποτέ. Διότι από κάποιες συσκέψεις παλιά στην Περιφέρεια θυμάμαι ότι έβαζαν πρακτικά ζητήματα για τις κλίσεις οι επαγγελματίες οδηγοί. Έλεγαν λοιπόν τότε ότι δεν μπορούν να οδηγήσουν βαριά φορτηγά με ρυμούλκες σ' εκείνον το δρόμο, γιατί χαλούσαν οι κουτσαδούρες. Ναι, τόσο απλά. Γιαυτό και όλοι τον απέφευγαν, αν και ήταν σχετικά πιο πλατύς από τον άλλο των σχολών ΟΑΕΔ. Και τέλος πάντων αν ήταν να φτιαχτεί, γιατί δεν έγινε 16 ολόκληρα χρόνια; Τουλάχιστον τώρα ας αναβαθμιστεί σοβαρά ο δρόμος του Βαθυλάκκου. Στον δρόμο αυτόν, εδώ και πολλά χρόνια, ζούμε ένα πραγματικό δράμα. Κι αλοίμονο αν πιάσουν οι πρώτες παγωνιές στις ανηφόρες. Το πρώτο ατύχημα-Θεός φυλάξοι-θα αποτελεί και το ανάθεμα...
Δυστυχώς στην Ελλάδα μας αυτό που είναι να γίνει σήμερα το αφήνουμε για αύριο.Ετσι και ο δρόμος που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια έχει τα χάλια που όλοι ξέρουμε.Για όλους μας λοιπόν μας ταιριάζει η λαική ρήση:Oταν φτάσει το αυγό στον ..λο της κότας τότε η κότα ψάχνει να βρει φωλιά.
Τώρα ο Θεός βοηθός και ο καιρός βοηθός γιατί αλλιώς.......
Υ.Σ.1Δεν νομίζω Δήμαρχε να μην δεν συντάσσεται κάποιος μαζί σου για όλα όσα γράφεις.
Υ.Σ.2Παρακαλούμε και περιμένουμε για τις από και πέρα ενέργειές σας.
Χ.Ε.
Αγαπητέ Δήμαρχε αγνοοώντας τον κύριο Γ.ο οποίος προφανώς δεν ειναι πλήγρως ενημερωμένος ή βγάζει απωθημένα, συντάσσομαι μαζί σου.
Φτάνει πιά ο εμπαιγμός. Για να παντήσω και στον φίλο μου τον Δημήτρη τον Μαυροματίδη θα πω φτάνουν πιά οι αφ' υψηλού απόψεις.
Τι θα πεί φίλε Δημήτρη να ενταχθεί στις πρώτες προτεραιότητες ο δρομος Κοζάνη - Λάρισα μέσω Ρυμνίου Τριγωνικού ;
Πότε δεν ήταν ;
Αντέδρασε κανείς ποτέ ;
1, 2, 3, ΠΕΠ είχαν στις πρώτες προτεραιότητες τον συγκεκριμένο δρόμο ο οποίος άρχισε να κατασκευάζεται και εδώ δήμαρχε να μου επιτρέψεις μια διόρθωση, όχι το 1993 αλλά το 1973!!! δηλαδή κοντεύουμε τα σαράντα χρόνια και ο δρόμος ειναι αυτός που ειναι .
Πολλοί έχουν τεράστιες ευθύνες για αυτή τη μαύρη τρύπα.
Αυτός ο δρόμος δεν έχει σχέση με τον δρόμο Κοζάνη - Βαθύλακκο- Σέρβια - Τριγωνικό όπως σκόπιμα ή απο άγνοια κάποιοι υποστηρίζουν.
Ο δρόμος Κοζάνη - Σέρβια - Λάρισα σύμφωνα με το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ θα συνεχίσει να ειναι εθνικός δρόμος με δευτερεύουσα σημασία όταν και αν ολοκληρωθεί ο άλλος μέχρι τότε όμως ;
Σαράντα χρόνια έγινε αυτό που έγινε και ο δρόμος δεν ειναι ούτε κάν ο μισός απο αυτόν που προβλέπει η νέα μελέτη που γίνεται αυτόν τον καιρό. Αυτό σημαίνει οτι για τα επόμενα σαρράντα χρόνια θα συνεχίσουν να σκοτώνονται άνθρωποι στο άθλιο κομμάτι Κοζάνη - Σέρβια - Τριγωνικό ;
Δήμαρχε πάρε πρωτοβουλία και ενημέρωσε τον νέο Περιφερειάρχη.
Δήμαρχε πράκληση δική μου. Εάν τεθεί, σε οποιοδήποτε όργανο, θέμα κάθετου οδικού άξονα Κοζάνη - Λάρισα ζήτησε να δείς γραπτώς όχι προφορικά, όχι τα σχέδια, αλλά το προβλεπόμενο κόστος για την ολοκλήρωση του δρόμου και απο ποιό πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί. Εκεί θα πέσει γέλιο.
Ακόμη μια φορά συντάσσομαι μαζί σου.
Λαζαριώτης Νίκος
Κάτοικος Σερβίων.
Υ.Γ Αφού πολλοί για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα υποστηρίζουν οτι ο δρόμος Κοζάνη - Ρύμνιο - Τριγωνικό ειναι λειτουργικός γιατί δεν εκτρέπουν την κυκλοφορία απο και πρός Κοζάνη απο εκεί ;
Φίλε ΝΛ
-Ο δρόμος Κοζάνης-Ρυμνίου-Τριγωνικού δεν είναι λειτουργικός, γιατί κάποιοι -γνωστοί/άγνωστοι- δεν το θέλουν...
-Περισσότερα στοιχεία για το ποιος είναι Εθνικός δρόμος Κοζάνης-Τριγωνικού θα δώσω αργότερα...
-Τα "απωθημένα" σου τα επιστρέφω...
Παιδιά, ψυχραιμία και
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Γ.
Exei dikaio o Dimarxos Velventou. Oli i perioxi talaiporeitai kai eidika tora pou epesan kai ola ta forthga mazi. Giati den ta stelnoun apo to Rymnio opos leei kai o Nikos Lazariotis parapano?
Να κάνω μια ερώτηση;
Ποιος σε προηγούμενο ΠΕΠ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ έβαλε σε προτεραιότητα την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής ΚΟΖΑΝΗ- ΠΛΑΤΥ κόστους 30εκ ευρώ;(ίσως και περισσότερο).
Όταν ήταν σε όλους γνωστό ότι οι προτεραιότητες και τα προβλήματα είχαν σχέση με τις οδικές μεταφορές της περιφέρειας;(π.χ.δρόμος ΣΕΡΒΙΩΝ-ΚΟΖΑΝΗΣ)
Ήταν η κυρία Σκραφνάκη.
Έτσι αγαπητοί μου παίρνονται οι αποφάσεις στο πόδι κυριολεκτικά.
Το τρένο είναι άχρηστο και εκεί που χρειαζόμαστε κονδύλια για δημόσια έργα ουσίας δεν έχουμε.
Μπορώ να σας αραδιάσω μια λίστα με λάθος επιλογές του περίφημου δημοκρατικού προγραμματισμού.
Ελπίζω στο μέλλον οι πολιτικοί να σέβονται περισσότερο το δημόσιο χρήμα και τις ανάγκες του παραγωγικού-ενεργού πολίτη.
ΔΗΜΑΡΧΕ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ Ο ΠΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΑΖΕΙΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΩΣΤΑ.
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!!!
Από τα λίγα σχόλια γίνεται αντιληπτό γιατί καθυστέρησε τόσα χρόνια ο κάθετος άξονας και γιατί θα καθυστερήσει και άλλα τόσα χρόνια.
Επίθεση σε όποιον λέει την Α άποψη, λες και είναι εχθρός. Πάλι ο τοπικισμός και ο λαϊκισμός πρώτος και γελοία επιχειρήματα.
Είναι δυο δρόμοι διαφορετικοί και οι δυο χαμένοι μέσα στους τοπικισμούς, στις υποσχέσεις και στα πολιτικά παιχνίδια.
Ο ένας αφημένος στις προδιαγραφές του ΄60.
Ο άλλος σαν το τρένο Κοζάνης - Καλαμπάκας, ακόμα προκηρύσσοντα τμήματα για κατασκευή.
Και σεις στη μιζέρια σας μαλλώνετε ποιος πρέπει να γίνει από τους δυο. Και δεν είστε απλοί πολίτες, κατέχετε αξιώματα, είστε θεσμικοί φορείς και ως ένα σημείο συνυπεύθυνοι.
Ο απλός πολίτης των Καμβουνίων, του Βελβεντού των Σερβίων τι να περιμένει;
Απλά να καταλογίζει ευθύνες και ανικανότητα; Και σε ποιούς;
Προς τον κ. Δήμαρχο.
Πως είναι δυνατό να επικαλείστε επιχειρήματα όπως "αντιδρούν οι επαγγελματίες οδηγοί¨ή γιατί δεν εκτρέπεται η κίνηση από το δρόμο Κοζάνη - Ρύμνιο - Τριγωνικό" δεν ξέρετε ότι υπάρχουν ακόμα τμήματα "χωματόδρομος", τμήματα "που μόνο έχουν χαραχτεί" όπως Κήπος - Ρύμνιο;
Για ποιο δρόμο μιλάτε να εκτραπούν; Μια και σε βλέπω υποψήφιο δήμαρχο του νέου Δήμου Σερβίων να περάσεις από το δρόμο Κοζάνη -Ρύμνιο - Τριγωνικό και μόνος σου θα ανεραίσεις τέτοιυ είδους επιχειρήματα.
ΑΝΤΕ ΜΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΡΑ. ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΜΑΣ. ΑΝΤΕ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ; ΝΑ ΣΦΙΞΟΥΝ ΛΙΓΟ ΤΑ ΛΟΥΡΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΚΑΜΑΡΩΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΝ ΣΑΝ ΣΟΥΦΛΙΑΔΕΣ, ΩΧ ΣΑΝ ΤΣΟΛΙΑΔΕΣ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ.
Ηταν το 1997 στην Περιφέρεια όταν έγινε μια ευρεία σύσκεψη, πολιτικών και τεχνοκρατών για το δρόμο Κοζάνης-Ρύμνιου-Τριγωνικού και εκεί πρωτοστατούσε στα τεχνικά θέματα ο αείμνηστος μηχανικός Γιώργος Πίττας. Τότε άκουσα για πρώτη φορά από παριστάμενους τεχνικούς ότι οι κλίσεις του δρόμου αυτού ψηλά από το Ρύμνιο είναι τόσο μεγάλες που ένα ρυμουλκό φορτηγό δεν μπορούσε να τον περάσει με ασφάλεια. Υπήρχε κίνδυνος να "διπλώσει επικίνδυνα" ανά πάσα στιγμή. Λεγόταν μάλιστα ότι κανένα μεγάλο όχημα δεν θα τον προτιμούσε. Πράγμα που αποδείχτηκε όλα αυτά τα χρόνια. Όλη η κίνηση διοχετεύτηκε με πρωτοβουλία των ίδιων των επαγγελματιών οδηγών στο δρόμο του Βαθυλάκκου. Ωστόσο ο δρόμος Κοζάνης-Ρύμνιου-Τριγωνικού με τις όποιες παρακάμψεις του είναι τόσο κυκλοφορήσιμος όσο είναι και ο δρόμος Κοζάνης-Σερβίων-Μεταξά. Και τέλος πάντων ας τον ολοκλήρωναν όσοι τον σκέφτηκαν και τον ξεκίνησαν. Ποιος τους εμπόδισε ή και ποιος τους εμποδίζει;;;
kala oi kliseis dn exoun sxesi... an einai pragmatika na ftiaxtei o dromos apo rumnio sun tois allois 8a alla3oun k oi kliseis, auto e3upakouetai.. apo ekei k pera oi dromoi prepei n ginontai gia n e3upiretoun sundeseis meta3u polewn/oikismwn ktl... opote i vasiki sundesi pou prepei n ginei einai kozani-larisa.. apo pou?? auto as to krinoun oi mixanikoi k as milisoun meta oi politikoi...
Omws, akoma k apo to rumnio n perasei E8NIKI ODOS sto dromo trigwniko-servia-kozani prepei n veltiw8oun ta gewmetrika xaraktiristika..
kata t'alla o dimarxos me ekplissei euxarista alla apo ekei k pera otan oi apofaseis einai politikes kalo einai autoi pou tis lamvanoun i oxi n krinontai k politika. edw k 15-20 xronia polloi galazoprasinoi einai autoi pou exoun perasei, kanw la8os??
Βλέπω κ. Στεργίου ότι θα είσαι ο πρώτος Δήμαρχος του μεγάλου και Ιστορικού Δήμου Σερβίων που θα προκύψει από τον Καποδίστρια ΙΙ. Ξεκίνα και εμείς οι Σερβιώτες θα σε υποστηρίξουμε γιατί είμαστε κοσμοπολίτες με ανοιχτό πνεύμα.
DEN EINAI OLOI OI SERVIWTES SAN TIN KATHAREVOUSIANA!!!OI PEROSOTEROI EXOUME ANOIXTA MIALA.
Πολύ καλό το κείμενο του κ. Στεργίου. Μπράβο σου Δήμαρχε. Είμαστε μαζί σου
o stergiou mesa se pente xronia symazepse ta assymazeyta tou sokouti sto velvento.o sokoutis parousiaze vitrina eno o stergiou exei na epidiksi ousia.
Αγαπητοί φίλοι, θα ήθελα να σας παρακαλέσω μα μείνουμε στην ουσία του θέματος σ΄αυτήν την άτυπη δημόσια διαβούλευση που αφορά τον δρόμο Κοζάνης-Λάρισας. Οι σοβαρές προτάσεις και απόψεις θα συντονίσουν καλλίτερα τη διεκδίκηση του αιτήματός μας.Όλα τα υπόλοιπα που γράφονται εδώ μέσα είναι άσχετα και δεν βοηθούν σε τίποτα την περιοχή μας.
Επιπλέον θέλω να θυμίσω σε όλους, όσον αφορά τον Καποδίστρια 2, ότι άλλος είναι ο αγώνας του Δήμου Βελβεντού, αυτόν τον καιρό, και τον ξέρετε. Και όπως είναι αυτονόητο, ελάχιστη σχέση έχει με το θέμα του δρόμου που αφορά ολόκληρη την περιοχή μας.
Το γιατί Δήμαρχε και Νίκο Λαζαριώτη δεν εκτρέπονται από το Τριγωνικό - Ρύμνιο - Κοζάνη τα μεγάλα φορτηγά διαβάστε το άρθρο στη διεύθυνση
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗ – ΡΥΜΝΙΟ – ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ του Γιώργου Μαστρογιαννόπουλου που δημοσιεύτηκε και στηνεφημερίδα "Εν Μικροβάλτω ..
και θα το καταλάβετε.
Το ότι και οι δυο δρόμοι βρίσκονται στο σημερινό χάλι το λιγότερο που πρέπει να κάνουμε είναι να ντρεπόμαστε ... όλοι μας.
Θεωρούσα ότι δεν θα μπαίνατε ποτέ οι δυό σας σε τέτοιες τοπικιστικές αναλύσεις. Δεν προσφέρετε τίποτε με το να θέλετε να απαξιώσετε το αίτημα των Καμβουνίων για την ολοκλήρωση του δρόμου Κοζάνη - Ρύμνιο - Τριγωνικό (κάθετος ή όχι μου είναι άσχετο).
Επιτακτική ανάγκη είναι να γίνουν και οι δύο δρόμοι ασφαλείς και με σύγχρονες προδιαγραφές.
Ήδη απόψε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο η Εγνατία ΑΕ πρότεινε να αναλάβει το τμη΄μα Κοζάνης - Ρυμνίου - Τριγωνικού.
Ελπίζω να μην υπάρξουν τοπικιστικές αντιδράσεις και πάει το έργο πάλι στις καλένδες.
Θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας!!!
Κανένας τοπικισμός φίλε μου. Προφανώς δεν κατάλαβες. Επισημάναμε πιθανούς λόγους για τους οποίους δεν περπάτησε ο δρόμος αυτός. Δεν κρατούμε εμείς τα κλειδιά του Παραδείσου. Μακάρι να γίνουν και οι δυο δρόμοι. Όπως και ένας ακόμα πολύ σημαντικός. Εννοώ αυτόν που περνάει πίσω από τη Νεραίδα, πάει Λευκαρα και καταλήγει πίσω στον κόμβο Πολυμύλου. Ειπε κανένας ότι δεν θέλουμε δρόμους; Φτάνει πια το ίδιο παραμύθι...
Πολύ καλό το άρθρο Μανώλη. Όμως, ρεαλιστικά, και με βάση τη σημερινή εικόνα της χώρας, πρέπει να αποφασίσουμε και να ιεραρχήσουμε προτεραιότητες σαν Νομός. Και, εν προκειμένω, δεν γίνεται να προχωρήσουν ταυτόχρονα και οι 2 δρόμοι. Έτσι δεν είναι; Πόσος μπορεί να είναι ο προϋπολογισμός τους;
Π.Π.
Φίλε DELINO.
Αν αυτά που έγραψα τα κατάλαβες σαν τοπικισμό λυπάμαι. Ισως δεν έγινα κατανοητός. Δεν έχω καμμιά μα καμμιά αντίρηση να γίνει ο δρόμος Κοζάνη - Ρύμνιο -Τριγωνικό και δεν γνωρίζω κάποιον που να αντέδρασε ποτέ σοβαρά. Αυτό το δίλημα το βάζουν όσοι συνεχίζουν να μας δουλεύουν τόσα χρόνια.
Δεν αναρωτιέσαι γιατί ο δρόμος που άρχισε το 1973 μέχρι σήμερα δεν έγινε ; Μήπως επειδή ανέδρασε κανένας δήμαρχος ; Μήπως επειδή έγιναν πολιτικές παρεμβάσεις απο κάποιους ; Μήπως ξεσηκώθηκαν οι κάτοικοι άλλων περιοχών ;
Τίποτα απο αυτά δεν έγινε. Αυτοί που παίρναν τις αποφάσεις και έδιναν τις υποσχέσεις είχαν και το ταμείο.
Το θέμα ειναι απλό. Ο δρόμος Κοζάνη - Τριγωνικό - Λάρισα ουσιαστικά ποτέ δεν ήταν στις προτεραιότητες του επίσημου κράτους και αυτό αποδεικύεται απο τα σαράντα χρόνια κατασκευής. Αυτή και μόνο ειναι η αλήθεια.
Λυπάμαι που λάθος κατάλαβες οτι γίνεται προσπάθεια απαξίωσης του αιτήματος του Δήμου Καμβουνίων. Το μεγαλύτερο λάθος ειναι ο δρόμος να υποβαθμισθεί σε αίτημα του Δήμου Καμβουνίων τότε δεν πρόκειται να γίνει ποτέ . Ο δρόμος υποτίθεται ειναι ο κάθετος άξονας Τελωνείο Νίκης -Κοζάνη - Λάρισα και αφορά όλη την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Εσύ θεωρείς σωστό να μην απαιτούμε, σαν μόνιμοι κάτοικοι και καθημερινά μετακινούμενοι της ευρύτερης περιοχής Σερβίων - Βελβεντού τη βελτίωση του δρόμου που μας συνδέει με την Κοζάνη και με την Εγνατία ; Τι πρέπει να κάνουμε ; Να περιμένουμε τι ; Γνωρίζεις πόσοι συντοπίτες μας χάθηκαν και πόσοι τραυματίσθηκαν ; Εμείς δεν ζητάμε ένα νέο αυτοκινητόδρομο με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας κ.λ.π. Ζητάμε να βελτιωθεί ο δρόμος που εδώ και δεκαετίες υπάρχει στην ίδια μορφή και να αποκτήσει χαρακτηριστικά ανάλογα με την κίνηση που έχει. Όσο για τον δρόμο Κοζάνη - Ρύμνιο - Τριγωνικό - Λάρισα μακάρι να γίνει όσο πιο σύντομα γιατί όλοι τον χρησιμοποιούμε οταν ταξιδεύουμε για Λάρισα και Αθήνα.
Δεν ζητάμε να μην γίνει ο ένας δρόμος ή να γίνουν δυο παράλληλοι δρόμοι για Λάρισα. Αλλη κατηγορία ειναι ο ένας δρόμος και άλλη ο άλλος
Αυτά για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα.
Καλές Γιορτές
Από τον ΠΡΩΪΝΟ ΛΟΓΟ της 7/8/2009
"Οριστικοποιείται η μελέτη της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Ρυμνίου
Την Πέμπτη 6 Αυγούστου ο ΓΓ της Περιφέρειας ΔΜ Α. Λεούδης παρεχώρησε συνέντευξη τύπου για την εκπόνηση μελέτης οδοποιΐας για το τμήμα Κοζάνης-Ρυμνίου, συνολικού μήκους 16 χλμ. Το υπόλοιπο κομμάτι (Ρύμνιο-Λάρισα) αναλαμβάνει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ο ΓΓ μίλησε για μια σημαντική μέρα, αφού ανατίθεται η εκπόνηση της οριστικής μελέτης του κάθετου. "Η περιφέρεια θα βγει απ' την απομόνωση", δήλωσε χαρακτηριστικά...
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1.040.000 €...και έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
...Το συνολικό προτεινόμενο πλάτος της διατομής είναι 17 μ. αποτελούμενη από δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με τα εξής χαρακτηριστικά: πλάτος λωρίδας 3,50 μ., λωρίδες καθοδήγησης 0,50 μ., κεντρική διαχωριστική ζώνη πλάτους 2,00 και έρεισμα εκατέρωθεν της οδού 1,0 μ."
Γ.
ΥΓ 1. Οι...κοτσαδούρες το ξέρουν;
2. Ευχαριστώ DELINO...
3. Ευχαριστώ ΠΠ. Τους τα είπες όλα σε τρεις γραμμές...
Πότε έγιναν όλα αυτά και πότε δρομολογήθηκαν τέτοιες εξελίξεις για δρόμους και μεις δεν πήραμε είδηση; Μήπως να σφάξουμε κανένα αρνί; Ή μήπως να το αφήσουμε να μεγαλώσει να το σφάξουμε κριάρι;
ΕΝΑΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
Ena poly epikairo thema to afisate na ksepesei kai na xathei. kai tora ti ginetai me to dromo?
Για να καταλαβουμε και εμεις οι απλοι πολιτες του νεου μητροπολιτικου
Δημου που γεννιεται Κοτσαδουρα = Μανολης Στεργιου
Aytes eine oi antoxes toy Ai-vres. Apo ena simeio kai pera afinete ton kathe blaka na grafei oti tou katebei sto kefali. E meta pws na kratisei zoiro to endiaferon ton anagnoston?
Τι ακριβώς εννοείς φίλε μας; Για ποιες αντοχές μιλάς;
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΤΟ ΛΙΒΑΔΕΡΟ.ΤΕΛΟΣ
NA ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ. ΑΡΚΕΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ. 6 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ. 3 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΔΑΚΗ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ. ΤΙ ΚΑΤΑΡΑ ΜΑΣ ΒΑΡΑΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ?
Η ΚΑΤΑΡΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΑΤΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΟΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΙΑΝΟΙ. ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΩΣ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΛΕΦΤΑ ΓΙΟΚ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ.ΚΡΙΜΑ ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΚΤΕΛ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΗ(ΤΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΠΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗ)!
Μακάρι να γίνει και ο δρόμος ΚΟΖΑΝΗ-ΡΥΜΝΙΟ-ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ και μακάρι να δούμε και μια δεύτερη "αδελφή"-γέφυρα για να καλύπτονται οι 2 κατευθύνσεις-ρεύματα ξεχωριστά,καθώς η υπάρχουσα γέφυρα Ρυμνίου είναι αρκούντως στενή για Εθνική Οδό!!
ΓΙΩΡΓΟΣ από Αιανή
Μωρέ ας επισκευαστεί ο δρόμος αξιοπρεπώς και ας μείνει η γέφυρα έτσι με κάποιες επιδιορθώσεις βέβαια. Χα, χα, άκου αδελφή γέφυρα, καλά που νομίζεις οτι ζεις, στο Παρίσι?
6:24,ΕXEIΣ ΔΙΚΑΙΟ!!!ΣΤΟΝ ΑΡΜΑΓΕΔΩΝΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΖΕΙ Η ΧΩΡΑ,ΟΧΙ ΑΔΕΛΦΗ ΓΕΦΥΡΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΑΔΕΛΦΗ ΝΟΣΟΚΟΜΑ ΣΤΑ ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ!!!ΧΑ ΧΑ ΧΑ!!!
Χρησιμοποιώντας συχνά την γέφυρα του Ρυμνίου σε ταξίδια και περνώντας και από άλλες γέφυρες σου λέω ότι μια χαρά είναι το πλάτος της. Είναι άτοπο κατι τέτοιο για την συγκεκριμένη γέφυρα οπότε υποθέτω αστειευόσουν....
Λοιπόν από το 2009 που γράφτηκε αυτό το άρθρο έχουν βελτιωθεί κάποια λίγα πράγματα.Πριν μπεις στην Καιρασειά, μπορείς να στρίψεις για Αιανή ή Ρύμνιο και από την Καισαρειά να φτάσεις κατευθειαν στην γέφυρα του Ρυμνίου χωρίς να ανέβεις Αιανή. Βέβαια μόνο αν είσαι εξαιρετικά προσεκτικός στα τελευταία 10 μέτρα που από τις λακκούβες μπορεί να πεταχτεί στον αέρα το αυτοκίνητό και επίσης να είσαι προσεκτικός κατά την είσοδο στον κανονικό δρόμο που πρέπει να είναι τελείως άδειος για να ανέβεις. Α και επιτέλους εχει πέσει ασφαλτος σε 'ενα τμήμα επίσης καμια 10 μέτρων ανεβαίνοντας για Τριγωνικό που ήταν τελείως χωματόδρομος και για να το περάσεις μόνο με δευτέρα (αν βέβαια δεν είχε σβήσει πρώτα)! Οι λακκούβες βέβαια παραμένουν! Πλάκα πλάκα το καλύτερο τμήμα του δρόμου από την γέφυρα εως το Τριγωνικό είναι η ιδια η γέφυρα.
Όσο για τα νοσοκομεία, τις αδελφες νοσοκόμες, τις νοσηλεύτριες και τους γιατρούς, είναι όπως οι δρόμοι, υπάρχουν αλλά δεν συντηρούνται.Ισως αν ξανάρθει ο Πατριάρχης με σκοπό όμως να μείνει κανα δύο μήνες και να περάσει από πολλά σημεία του Νομού ίσως κάτι να γίνει τότε. Αλλά ως τότε ο Θεός βοηθός....
Καλησπέρα.
Γνωρίζετε αν υπάρχει κάτι νεότερο για τον δρόμο;
Ευχαριστώ.
Καλησπέρα.
Γνωρίζετε αν υπάρχει κάποια εξέλιξη σχετικά με την οδό;
Ευχαριστώ.
Δημοσίευση σχολίου