από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
Απόφαση-μήνυμα με πολλούς αποδέκτες εξέδωσε το πρωί της περασμένης Τετάρτης το Μονομελές Πρωτοδικείο Κοζάνης, το οποίο επέβαλε ποινή φυλάκισης 10 μηνών και πρόστιμο 1000 ευρώ έκαστος στον ιερέα της Αιανής και στα υπόλοιπα τέσσερα μέλη της εκεί Εκκλησιαστικής Επιτροπής, έπειτα από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε εις βάρος τους, η 17η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων για παράνομη επέμβαση στο μνημείο του ιερού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Η εν λόγω υπόθεση οδηγήθηκε στις δικαστικές αίθουσες, αφού το επανειλημμένο αίτημα της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και της προϊσταμένης Μαρίας Τσιάπαλη για απομάκρυνση των στασιδιών των ψαλτών και του παγκαριού από τον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου που βρίσκεται στο κέντρο της Αιανής δεν έγινε ποτέ δεκτό! Κατά της απόφασης, η οποία έχει ανασταλτικό χαρακτήρα, οι πέντε καταδικαστέοι άσκησαν έφεση. Πάντως, η ετυμηγορία του δικαστηρίου αποτελεί μια ξεκάθαρη δικαίωση της Εφορείας και της Μαρίας Τσιάπαλη, ενώ, παράλληλα, έρχεται να αποδυναμώσει πλήρως τη θέση την Μητρόπολης Σερβίων και Κοζάνης, αλλά και του ίδιου του μητροπολίτη κ.κ. Παύλου, ο οποίος στήριξε εξαρχής τον ιερέα της Αιανής στη συγκεκριμένη υπόθεση!
Το χρονικό της όλης υπόθεσης, την οποία είχε φέρει στο φως ο «Π.Λ.», έχει ως εξής: Ο συγκεκριμένος ναός, μετά την καταστροφή από τη γνωστή πυρκαγιά εκ προθέσεως του ιερού ναού του Αγίου Γεωργίου το 2005 χρησιμοποιήθηκε για τις καθιερωμένες λειτουργίες της Κυριακής, αλλά και για την τέλεση άλλων μυστηρίων. Ωστόσο, η Εφορεία ζητούσε επανειλημμένως από το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο να επιλεχθεί άλλος ναός, καθώς ο συγκεκριμένος αποτελεί βυζαντινό μνημείο του 11ου αιώνα και σύμφωνα με την προϊσταμένη της υπηρεσίας, Μαρίζα Τσιάπαλη, έπρεπε να κλειδωθεί «για λόγους ασφαλείας αλλά και εκπόνησης της μελέτης συντήρησης του ζωγραφικού του διακόσμου» όπως ανέφερε η ίδια σε επιστολή της το Φεβρουάριο του 2009. Από τότε, όπως είχε αποκαλύψει ο «Πρωινός Λόγος», ξεκίνησε μια ανταλλαγή επιστολών μεταξύ 17ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, της Μητρόπολης Σερβίων και Κοζάνης, του και Εκκλησιαστικού Συμβουλίου Αιανής, με την Εφορεία Βυζαντινών να ζητά την προστασία του Ναού. Τον Μάιο του 2009 η Δ/νση Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων, με έγγραφό της, το οποίο κοινοποιήθηκε σε όλους τους εμπλεκόμενους, ουσιαστικά δικαίωνε την προϊσταμένη της Εφορείας Βυζαντινών, Μαρίζα Τσιάπαλη, καθώς όπως αναφέρεται στις σχετικές επιστολές:
1. Το μνημείο πρέπει να είναι επισκέψιμο παρουσία φύλακα της Υπηρεσίας
2. Απαγορεύεται το άναμμα κεριών στο εσωτερικού του μνημείου για την αποφυγή κινδύνου πυρκαγιάς και
3. Το μνημείο πρέπει να μη λειτουργεί σε καθημερινή βάση, αλλά να επιτρέπεται η τέλεση μυστηρίων κατόπιν χορήγησης άδειας από την 17η Εφορεία.
9 σχόλια:
ΝΤΡΟΠΗ!!! ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ!!!! δηλαδή οι ναοί δεν είναι λειτουργικοί-ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΙ χώροι αλλά μουσεία; θυμήθηκα στο άγιο όρος που η εφορεία αρχαιοτήτων, δεν άφηνε ένα καλόγερο να αλλάξει τα κεραμίδια στο σπίτι που έμενε.....και ας έβρεχε, γιατί ήταν μνημείο!!!! που φτάσαμε; να χτίζουμε τζαμιά για μουσουλμάνους για να ασκούν τα λατρευτικά τους καθήκοντα(και ορθώς πράττουμε), αλλά να μην αφήνουμε να λειτουργήσουν οι ναοί μας!!! ΑΙΣΧΟΣ!!!
Μερικοί ιεροί ναοί, όμως, είναι μνημεία και χρειάζονται προστασία. Και πρέπει να ενημερώνεται η αρμόδια υπηρεσία για οιαδήποτε παρέμβαση. Και όχι να γίνονται αυθαιρεσίες...Αυτό είναι το πρόβλημα...
Π.Π.
Α ρε Π.Π. πως κάνεις ότι τα ξέρεις όλα και αγωνίζεσαι για όλα. Είσαι πρώτος για επιδειξη και συ. Βρήκες ένα θέμα με τις εκκλησιές και το έκανες αμάν και τι. Αν όμως τόσο ενδιαφέρεσαι για το κοινό καλό γιατί δεν πας ένα πρωί στη Νομαρχία να δεις και να γράψεις τους υπαλλήλους που εμφανίζονται στις καρέκλες τους κατά τις 9 και στις 1 έχουν βγει στις πέριξ ταβέρνες; Ξέρεις πολύ καλά ότι είναι αλήθεια και αν το έκανες θέμα, θα έβγαινε κέρδος για τον απλό πολίτη που ψάχνει να εξυπηρετηθεί. Αλλά εκεί δεν τολμάς, γιατί στο μυαλό σου είναι καρφωμένη η ιδέα να πολιτευτείς κα΄ποτε και αυτούς τους υπαλλήλους τους χρειάζεσαι. Πως να τους ελέγξεις ή να τους κατηγορήσεις! Τζιζζζζζζζ. Και όμως κύριε Π.Π. αυτή θα ήταν μια δημοσιογραφική προσφορά στον κοσμάκη που τον νιαζεσαι και λες ότι τον αγαπάς. Στον κοσμάκη που στήνεται στη Νομαρχία με τις ώρες για να εξυπηρετηθεί και χάνει ώρες και ώρες και μεροκάματα και μεροκάματα περιμένοντας τις κυρίες και τους κυρίους της Αυλής για να τον εξυπηρετήσουν. Έχεις τα κότσια όμως; Αντε μάγκα να σε δούμε. Όχι τα έβαλες με αθώους πιστούς που τέλος πάντων μπορεί να έκαναν και λάθος με τις εκκλησιές. Εδώ σε θέλουμε κύριε Ρομπέν των Εκκλησιών. Στην ανοιχτή κοινωνία να δείξεις το μπόι σου. Άντε να σε δούμε.
Ποιός είναι ακριβώς ο "αθώος πιστός";;;;;;; Όσο για τα υπόλοιπα, μου θυμίζετε κάποτε, στη "Γραμμη", το ασανσερ στο ΊΚΑ. Που το είχαμε αναδείξει με τόσο εμφατικό τρόπο, που αναγκάστηκαν οι αρμόδιοι να παρέμβουν...Αλλά, προφανώς, άλλα είναι τα κίνητρά σας...
Π.Π.
Για να μη μιλήσω για τα νοσοκομεία...αλλά, επαναλαμβάνω, ο λαϊκισμός και τα κίνητρα σας είναι εμφανή...Και το μπόι μας το μετράμε όλοι, κι εσείς κι εμείς, κάθε μέρα...Εμείς επώνυμα κι εσείς ανώνυμα...Έτσι μετριέται το μπόι κύριε...
Π.Π.
5:32
Λατρεία έιναι να κάνει ότι θέλει ο κάθε αμαθής καταστρέφοντας τα μνημεία; Το να απαγορευτούν τα κεριά περελαίου στην εκκλησία είναι εμπόδιο στην πίστη;
Σίγουρος ήμουν κύριε επώνυμε Π.Π. οτι θα απαντούσες "μ αλλα λογια ν αγαπιομαστε". Παναγιώτης Προστάτης μας, θα σημάίνει το Π.Π. Ωστε ημαστε εμεις λαικιστες και δεν εισαι εσυ που εκανες το κουνούπι καμήλα για τα προσκυνητάρια της εκλησιας. ολα τα αλλα σου περνουν απαρατηρητα. Αντε ρε κατσε σπιτι.
θα σχολιασετε κυριε επι της ουσιας;;;;;;;;; Και την επιστολή της κυρίας Τσιάπαλη;;;;; Όσο για τα υπόλοιπα...η δουλειά του καθενός κρίνεται...καθημερινά.
Π.Π.
Aντε, να απαντησω για τη Νομαρχία. Έχετε συγκεκριμενη καταγγελια σε συγκεκριμενο τμημα;;;;; Ακουω...Γιατί ξέρω και πολλούς υπαλλήλους που πηγαίνουν στην ώρα τους....και καποιους που δεν πηγαινουν...θελετε να κανω εγω τον έλεγχο και τις...απουσίες;;;; Σας ακουώ, κύριε με το...μπόι!
Π.Π.
Δημοσίευση σχολίου