Επίκαιρα Θέματα:

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025

Δήμος Βοΐου: Ενεργοποιήθηκε για το κοινό η ψηφιακή «Πλατφόρμα Συμμετοχής» για την κατάθεση σχολίων και απόψεων για τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια

Ενεργοποιήθηκε για το κοινό η ψηφιακή «Πλατφόρμα Συμμετοχής» για την κατάθεση σχολίων και απόψεων για τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΤΠΣ και ΕΠΣ) του Προγράμματος Πολεοδομικής Μεταρρύθμισης «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 

Μέσω της Πλατφόρμας Συμμετοχής, στη διεύθυνση http://polsxedia.ypen.gov.gr/, πολίτες και εμπλεκόμενοι φορείς μπαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση μπορούν:

-Να υποβάλλουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους, από τα πρώτα μόλις βήματα της μελέτης, για την καλύτερη αντιμετώπιση τοπικών προκλήσεων και προβλημάτων.

-Να ενημερωθούν και να σχολιάσουν τα προτεινόμενα εναλλακτικά σενάρια ανάπτυξης του πρώτου σταδίου εκπόνησης της μελέτης για την περιοχή τους.

Με αυτό τον τρόπο, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιδιώκει να καταστήσει πιο ουσιαστική τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και του κοινού και να διασφαλίσει διαφάνεια και ενσωμάτωση των απόψεων της τοπικής κοινωνίας στις πολεοδομικές προτάσεις.

Όλα τα σχόλια που υποβάλλονται από το κοινό κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της Πλατφόρμας Συμμετοχής, καταγράφονται και διαβιβάζονται για αξιολόγηση στους αναδόχους μελετητές.

Οι απόψεις, οι ιδέες και οι προτάσεις του κοινού είναι εξαιρετικής σημασίας καθώς πληροφορούν, παρέχουν νέες προοπτικές για την επίλυση των υπό εξέταση ζητημάτων, εκφράζουν ανάγκες και ισχυροποιούν τις μελέτες.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΤΠΣ

 

Τα ΤΠΣ αποτελούν σύνολα κειμένων, χαρτών και διαγραμμάτων, με τα οποία καθορίζονται:

το πρότυπο χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης και τα βασικά προγραμματικά μεγέθη,

τα όρια των πολεοδομικών ενοτήτων και οικισμών,

οι χρήσεις γης, o οι όροι και περιορισμοί δόμησης,

οι σημαντικές πολεοδομικές παρεμβάσεις,

τα μεταφορικά (για την μηχανοκίνητη και τις ήπιες μορφές κινητικότητας), τεχνικά και περιβαλλοντικά δίκτυα και υποδομές, o η ιεράρχηση του οδικού δικτύου,

ο σχεδιασμός πρόληψης και αντιμετώπισης έκτακτων συνθηκών και κινδύνων,

η προσωρινή οριοθέτηση υδατορεμάτων εντός των προς πολεοδόμηση περιοχών

η γεωλογική καταλληλότητα για δόμηση στην περιοχή μελέτης

 

Ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες, επιπλέον καθορίζουν:

Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή Δόμησης (ΖΥΣ),

Ζώνες Ειδικών Πολεοδομικών Κινήτρων,

Περιοχές και ζώνες ήπιας κυκλοφορίας και χαμηλών εκπομπών ρύπων,

μέτρα προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή,

μέτρα υποστηρικτικά της αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και διαχείρισης συνεπειών φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και λοιπών απειλών,

καθώς και κάθε άλλο μέτρο, όρο ή περιορισμό που απαιτείται για την   ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη και οργάνωση της περιοχής μελέτης.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Όταν θέλεις να συζητήσεις ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητα του τόπου όπου ζεις και να συμβάλεις στην βελτίωση των συνθηκών, δεν το συζητάς στο διαδίκτυο και πίσω από ανώνυμα προφίλ. Τέτοιου είδους μηχανισμοί και διαδικασίες είναι ξεκάθαρα δημιούργημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη η οποία μας έχει συνηθίσει στις κρυφές παρακολουθήσεις. Τέτοια εργαλεία συνεχίζει να επινοεί ο Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του έτσι ώστε οι απευθείας αναθέσεις του πληροφορικού έργου να γίνονται σε εταιρείες πληροφορικής του στενού φιλικού περιβάλλοντος. Ο κύριος Ζευκλής αλήθεια γιατί καμαρώνει? Μπορεί να μας απαντήσει? Σε λίγο καιρό που η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα αποτελεί παρελθόν, για όλους όσους τον ακολούθησαν, θα μπορέσουν να τρέξουν τα οικονομικά προγράμματα στους εμπλεκόμενους δήμους όπως είναι και ο Δήμος Σερβίων? Ο 3Α και 3Κ σε λίγο θα είναι: The Three Τhe Longer …

Το Προφίλ μας