Από τις δηλώσεις του κου Περιφερειάρχη στην συνέντευξη που έδωσε στις 17-07-2024 στο τηλεοπτικό σταθμό TOP και στον δημοσιογράφο Παναγιώτη Πλιάτσο, μέχρι και τις πρόσφατες ειδήσεις που κατακλύζουν το δίκτυο, φαίνεται όχι μόνο σκοτεινό αλλά μη αναστρέψιμο το επενδυτικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί εδώ και μια πενταετία.
Διαβάζουμε : «H Prolacta Α.Ε., βιομηχανία γάλακτος, η πρώτη επένδυση στο Βιομηχανικό Πάρκο Πτολεμαΐδας -Θα δημιουργηθούν ως 100 θέσεις εργασίας»
(https://www.prlogos.gr/h-prolacta-%CE%B1-%CE%B5-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BD/ ) Αλλά και εδώ https://truestoryradio.gr/%CF%80%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CE%90%CE%B4%CE%B1-%CE%AD%CF%89%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-48-000-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CE%AF%CF%83/ «Ένα βήμα πιο μπροστά για την έλευση της επένδυσης της εταιρείας PROLACTA έγινε την Πέμπτη, καθώς στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας «ΒΙΟΠΑΠ ΑΕ» του δήμου Εορδαίας, καταρτίστηκαν οι όροι του συμφωνητικού για την μίσθωση χώρου στο ΒΙΟΠΑ Πτολεμαΐδας με την εταιρία PROLACTA A.E.» Θυμίζουμε ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων και έχει στόχο τη λειτουργία της επένδυσης την επόμενη διετία. Το ύψος της επένδυσης αγγίζει τα 15 εκ. ευρώ, το προϊόν που θα παράγει είναι λευκό τυρί, ενώ έχει εκδηλωθεί η πρόθεση για εκμίσθωση συνολικής έκτασης 45,81 στρεμμάτων, με διάρκεια εκμίσθωσης τριάντα (30) έτη. Το ετήσιο μίσθωμα ορίζεται για τα πρώτα δυο (2) μισθωτικά έτη στο ποσό των δώδεκα χιλιάδων ευρώ (12.000 €) Για τα επόμενα δυο έτη της μίσθωσης (τρίτο και τέταρτο έτος) το ετήσιο μίσθωμα ορίζεται στο ποσό των είκοσι τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (24.000 €) Για το πέμπτο και έκτο έτος της μίσθωσης το ετήσιο μίσθωμα ορίζεται στο ποσό των σαράντα οκτώ χιλιάδων ευρώ (48.000 €).
Όμως λίγο πιο κάτω είναι «το ζουμί» που λέει «Θα πρέπει να διευκρινιστεί, ωστόσο, ότι διευκρινίζεται ρητά πως το μισθωτήριο θα ισχύσει αν εγκριθεί η χρηματοδότηση της επένδυσης μέσω ΔΑΜ. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν υπάρχει επένδυση. Χαρακτηριστικά αναφέρεται: «Ρητά και ανεπιφύλακτα συμφωνείται ότι η παρούσα μίσθωση θα ισχύει αποκλειστικά και μόνο εάν η αίτηση χρηματοδότησης που πρόκειται να υποβληθεί εκ μέρους της «μισθώτριας» στο πλαίσιο της Δράσης «Ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων νέων και υπό σύσταση ΜΜΕ που υλοποιούνται στις ηπειρωτικές περιοχές ΕΣΔΙΜ, σύμφωνα με τον Καν. (ΕΕ) 2021/1056 για τη θέσπιση του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» ΕΣΠΑ 2021-2027, εγκριθεί. Σε άλλη περίπτωση η μίσθωση παύει να ισχύει αυτοδικαίως, αζημίως για τα συμβαλλόμενα μέρη, και χωρίς να απαιτείται η τήρηση κάποιας άλλης πρόσθετης προϋπόθεσης ή διατύπωσης».
ΔΗΛΑΔΗ ΑΣΕ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ!!!!!
Και πάλι από τα ΜΜΕ : https://www.makthes.gr/ptolemaida-okto-epicheiriseis-vlepoyn-to-viopa-elpides-gia-anagennisi-tis-periochis-709582
«Πτολεμαΐδα: Οκτώ επιχειρήσεις "βλέπουν" το ΒΙΟΠΑ- Ελπίδες για αναγέννηση της περιοχής»
Όσο είδατε εσείς να μπαίνει μια βίδα η μια σκαλωσιά στο ΒΙΟΠΑ από τις οκτώ επιχειρήσεις και να δίνουν θέσεις εργασίες άλλο τόσο το είδαμε και εμείς.
Ας έλθουμε τώρα στο περιβόητο πράσινο υδρογόνο και τον συνεχή «βομβαρδισμό» και πάλι από τα τοπικά ΜΜΕ ότι η Δυτική Μακεδονία, η Κοζάνη, η Πτολεμαΐδα, το Αμύνταιο θα είναι οι πόλεις που εταιρείες θα επενδύσουν και θα αναπτύξουν την παραγωγή υδρογόνου που θα δώσει ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στην περιοχή.
Το έργο Green HiPo της Advent Technologies βρίσκεται ένα βήμα πριν μπει στις ράγες. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 60 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 40% αυτού του ποσού, δηλαδή 24 εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ ΔΑΜ 2021-2027. Η επένδυση με σφραγίδα ΕΕ, αφού όλα δείχνουν πως ξεπέρασε κάποιες γραφειοκρατικές εμπλοκές που είχαν παρουσιαστεί, ενδέχεται σε βάθος εξαετίας να ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ, «ανοίγοντας» περί τις 650 άμεσες θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες έμμεσες στην περιοχή.
Τον Ιούλιο του 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το έργο «Green HiPo» που υπέβαλε η Advent Technologies στο πλαίσιο του Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος («IPCEI»), με ενίσχυση 780 εκατ. ευρώ δημόσια δαπάνη, με σκοπό την υποστήριξη της έρευνας, της καινοτομίας και της πρώτης βιομηχανικής ανάπτυξης στην αλυσίδα αξίας του υδρογόνου.
Άρα και εδώ περιμένουν την χρηματοδότηση….
Στις 12-06-2023 διαβάζουμε «Δημιουργία κόμβου καινοτομίας υδρογόνου στην πρώην βιομηχανική περιοχή της ΑΕΒΑΛ από το ΕΚΕΤΑ» https://rawmathub.gr/enimerosi-gia-tin-aksiaki-alysida-proton-ylon-kai-ylikon/enimerosi-gia-ton-tomea-tis-energeiakis-metavasis/dimiourgia-komvou-kainotomias-ydrogonou-stin-proin-viomixaniki-perioxi-tis-aeval-apo-to-eketa
Στις 06-11-2023 διαβάζουμε : Εορδαία: «Υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης έκτασης από το Δήμο προς το ΕΚΕΤΑ για την υλοποίηση του Κόμβου Καινοτομίας Υδρογόνου». https://www.cperi.certh.gr/ypografi-symvasis-komvou-kainotomias-ydrogonou/?lang=el
Στις 07-02-2024 Διαβάζουμε: Π. Γραμμέλης (ΕΚΕΤΑ): «Ως το τέλος του ’25 σε λειτουργία ο Κόμβος Υδρογόνου στο ΒΙΟΠΑ αν δεν υπάρξουν προβλήματα». Πως, πως το είπε ο κος Γραμμέλης «αν δεν υπάρξουν προβλήματα» Ε!!! λοιπόν τα προβλήματα ήδη ανέκυψαν και φυσικά κανένας από τους υπεύθυνους του Δήμου και του ΒΙΟΠΑ δεν λένε ΤΙΠΟΤΑ….
Εμείς ως «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» έχουμε την πληροφόρηση ότι υπάρχει δικαστική διαμάχη δύο εταιρειών για το ποια μειοδότησε και που θα αναλάβει την κατασκευή της επένδυσης για λογαριασμό του ΕΚΕΤΑ, όπως όλοι μας καταλαβαίνουν δύο τινά μπορεί να συμβούν: 1ον λόγω των χρονοβόρων δικαστικών αγώνων να εκπνεύσουν οι χρόνοι για να ξεκινήσει το έργο, οπότε θα χαθεί και η χρηματοδότηση άρα αντίο ΕΠΕΝΔΥΣΗ…. και 2ον να κερδίσει κάποια από τις εταιρείες και να ξεκινήσει η επένδυση με μεγάλη καθυστέρηση με αποτέλεσμα να καταστεί μη ανταγωνιστική και να σταματήσει την λειτουργία της πριν ακόμη ουσιαστικά ξεκινήσει…
Εξ’ άλλου όλα σήμερα είναι θέμα ανταγωνισμού και ταχύτητας παράδοσης του παραγόμενου προϊόντος, και εδώ μπαίνει πάλι το θέμα της απουσίας μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που να συνδέει την περιοχή με την Ευρώπη αλλά κυρίως με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Και εδώ ξαναγυρίζουμε στην συνέντευξη του κου Περιφερειάρχη στο ΤΟP στις 17-07-2024, ρωτά για τον σιδηρόδρομο κύριε Περιφερειάρχα το 2044;;; Θα σας απαντήσω, επιμένει ο κος Πλιάτσος μα το 2044;; Και ο κος Περιφερειάρχης απαντά πως ο σιδηρόδρομος είναι μια δαπανηρή και χρονοβόρα επένδυση και πως οι μελέτες κοστίζουν, και πως η μελέτη της σύνδεσης με την Καλαμπάκα Ηγουμενίτσα είχε κόστος 20εκατομμύρια €.
Βέβαια ο κος Περιφερειάρχης εδώ απάντησε σαν καθαρός Κοζανίτης και όχι ως Περιφερειάρχης όλης της Δυτικής Μακεδονίας, γιατί ήταν αυτός που μεσολάβησε και μας έκλεισε ως «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» συνάντηση (όταν ήταν βουλευτής) με τον Διευθυντή Σχεδιασμού του ΟΣΕ κο Μουρουδέλη στις 26-07-2022 και που στην συνάντηση αυτή που διήρκησε 3 και πλέον ώρες παρέλαβε από τον κο Μουρουδέλη (όπως και εμείς) τις τρείς μελέτες που ανέθεσε ο ΟΣΕ στην εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ για τις τρείς μελέτες, που αφορούν την διαδρομή Ιεροπηγής (Καστοριάς) - Πτολεμαΐδα (1η), της διαδρομής Ιεροπηγής (Καστοριάς) – Κοζάνης (2η), και της διαδρομής Ιεροπηγής (Καστοριάς) – Φλώρινας (3η), και ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΩΣ Η ΠΡΩΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΤΩΝ ΆΛΛΩΝ ΔΥΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, Γιατί κύριε Περιφερειάρχα δεν πιέζεται πως κάθε κατεύθυνση να ξεκινήσουν τα έργα για το τμήμα αυτό;;; Δηλαδή της Ιεροπηγής (Καστοριάς) και να ξεκινήσουν οι μελέτες για το υπόλοιπο τμήμα Πτολεμαΐδας-Βέροιας – Θεσσαλονίκης;;;
Βέβαια εδώ την κύρια ευθύνη φέρει ο Δήμαρχος Εορδαίας που παθητικά περιμένει ως πρόβατο επι σφαγής, να βρούνε τρόπο να «μακελέψουν» τις μελέτες της ΔΡΟΜΟΣ και να φανεί συμφερότερη η 2η πρόταση της Κοζάνης.
Να λοιπόν γιατί δεν έρχονται επενδύσεις στην περιοχή και ειδικά στην Πτολεμαΐδα.
Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ.
Όμως είναι σημαντικό να προσθέσουμε στο Δελτίο Τύπου και τα πιο κάτω, δείτε…
12-08-2024 «ΕΣΕΚ***: Μετά το 2040 η Ταχεία Παραγωγή Πράσινου Υδρογόνου» https://www.energia.gr/article/221621/esek-meta-to-2040-h-taheia-paragogh-prasinoy-ydrogonoy Και μέσα στο κείμενο «Στο ΕΣΕΚ γίνεται η υπόθεση μερικής υδρογονοκίνησης των βαρέων οδικών μεταφορών από το 2040, με την ηλεκτροκίνηση να έχει τον κύριο λόγο, και αυτό διότι η υδρογονοκίνηση, μολονότι έχει τεχνικά πλεονεκτήματα, έχει το πρόβλημα της χαμηλής συνολικής ενεργειακής απόδοσης και του υψηλού κόστους ανάπτυξης σταθμών ανεφοδιασμού. Η υπόθεση αυτή θα επανελέγχεται κατά τις περιοδικές αναθεωρήσεις του ΕΣΕΚ ανάλογα με την εξέλιξη της τεχνολογίας.
*** (Ε)ΘΝΙΚΟ (Σ)ΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ (Ε)ΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ (Κ)ΛΙΜΑ
20-08-2024
{ Πράσινο υδρογόνο: «Κανένας λογικός επιχειρηματίας δεν πρόκειται να αρχίσει να το παράγει»} https://www.naftemporiki.gr/green/energy/1745228/prasino-ydrogono-kanenas-logikos-epicheirimatias-den-prokeitai-na-archisei-na-to-paragei/
Στο ίδιο άρθρο διαβάζουμε επίσης : «Το BloombergNEF προβλέπει ότι θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν 390 εκατομμύρια τόνοι υδρογόνου ετησίως παγκοσμίως το 2050 για να εξαλειφθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την παγκόσμια οικονομία, ποσότητα υπερτετραπλάσια από την ποσότητα που χρησιμοποιείται σήμερα.»
Και συνεχίζουμε… Υψηλό κόστος παραγωγής, ακριβές υποδομές και εξοπλισμός.
Αλλά δεν πρόκειται για μια απλή αλλαγή .Οι περισσότερες επιχειρήσεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με υδρογόνο θα χρειάζονταν ακριβό νέο εξοπλισμό για να το χρησιμοποιήσουν, ένα άλμα που δεν θέλουν να κάνουν.
Το υδρογόνο που παράγεται με τη χρήση καθαρής ενέργειας κοστίζει τέσσερις φορές περισσότερο από το υδρογόνο που παράγεται από φυσικό αέριο, σύμφωνα με το BNEF.
Αγωγοί; Ασύμφοροι
Και είναι δύσκολο να κατασκευαστούν οι υποδομές για την προμήθεια υδρογόνου όχι μόνο σε μονάδες παραγωγής αλλά και σε αγωγούς για τη μεταφορά του. Σε αντίθεση με το φυσικό αέριο ή το πετρέλαιο, δεν υπάρχει ακόμη ένα παγκόσμιο σύστημα για τη μεταφορά υδρογόνου. Η μεταφορά του υδρογόνου απαιτεί την κατάψυξή του, τη συμπίεσή του ή τη μεταφορά του σε άλλη, πιο εύχρηστη μορφή, όπως η αμμωνία, η οποία συνδυάζει το υδρογόνο με το άζωτο. Ο Werner Ponikwar, διευθύνων σύμβουλος της Thyssenkrupp Nucera AG, κατασκευάστριας εταιρείας εξοπλισμού υδρογόνου, θεωρεί τους αγωγούς μια καλή επιλογή, αλλά πολλοί επίδοξοι εξαγωγείς υδρογόνου δεν θα μπορούσαν να προμηθεύσουν τους πιθανούς πελάτες μέσω σωλήνων. «Αν πρέπει να γεφυρώσετε έναν ωκεανό, αυτό είναι πιο δύσκολο», λέει.
Με όλα αυτά που αναφέραμε είναι πλέον φανερό ότι αν είναι οι επενδύσεις να αρχίσουν το 2040 ή το 2050 με συγχωρείτε αλλά τότε η Πτολεμαΐδα θα είναι μια κωμόπολη και πιθανόν μια κοινότητα των 5000 κατοίκων κυρίως μερικώς επιζώντων συνταξιούχων.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΜΑΣ
ΑΦΑΝΙΖΕΤΕ!!!
ΤΟ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ηλεκτρονική Διεύθυνση επικοινωνίας :
pro.pol.ptol.eor.gia.anap1@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου