Η ενδεδειγμένη τακτική, καταλήγουν οι έρευνες των τελευταίων ετών για το θέμα, είναι να περιμένουμε λίγα λεπτά από τη στιγμή που θα βάλουμε μπροστά τον κινητήρα, πριν ανοίξουμε το σύστημα κλιματισμού.
Εξάλλου, σε συνθήκες καύσωνα το εσωτερικού του αυτοκινήτου είναι πολύ ζεστό αμέσως μόλις ανοίξουμε τις πόρτες. Έχοντας μείνει για ώρες στον ήλιο, τα πλαστικά του εσωτερικού -ειδικότερα στα πιο παλιά αυτοκίνητα- έχουν απελευθερώσει εκατομμύρια διαφορετικά επιβλαβή μικροσωματίδια.
Κατά συνέπεια, είναι απαραίτητο αμέσως μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο να ανοίξουμε τα παράθυρα και να κάνουμε μια πρώτη απόσταση με τα παράθυρα ανοικτά. Ανοίγοντας αμέσως τον κλιματισμό, ο αέρας που βγαίνει από τους αεραγωγούς επιταχύνει τη διαδικασία να εισπνέουμε τα επικίνδυνα αυτά μικροσωματίδια, που περιλαμβάνουν ακόμα και αναθυμιάσεις καυσίμου.
Ας μην ξεχνάμε, επίσης, πως από τη ζέστη θερμαίνεται πολύ και το σύστημα εξαερισμού, και αν δεν έχει καθαριστεί καλά ωθεί προς την αναπνοή μας διαφόρων ειδών βακτήρια που προκαλούν λοιμώξεις. Για να απαλλαγούμε από όλα αυτά είναι πιο εύκολο να ανοίξουμε τα παράθυρα, και να αφήσουμε αρχικά φρέσκο αέρα να περάσει από το σύστημα εξαερισμού.
Παράλληλα, το άνοιγμα του A/C αμέσως μετά την ενεργοποίηση του κινητήρα καταπονεί ιδιαίτερα τον τελευταίο. Ο κλιματισμός λειτουργεί από τον κινητήρα, και κάθε μηχανή εσωτερικής καύσης δέχεται έντονα φορτία τη στιγμή της εκκίνησής της για την περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα.
Οπότε, η άμεση ενεργοποίηση του κλιματισμού αυξάνει τις πιέσεις που δέχεται ο κινητήρας, καθώς και η μπαταρία που ελάχιστες στιγμές νωρίτερα είχε επιφορτιστεί με το έργο της παροχής μεγάλης ηλεκτρικής ενέργειας για την εκκίνηση του κινητήρα.
Μάλιστα, αν αφήνετε το A/C ανοικτό διαρκώς, έχει παρατηρηθεί ότι μακροχρόνια η μπαταρία χάνει τη δυναμικότητά της με κάθε εκκίνηση του κινητήρα. Το δυναμό δεν μπορεί πλέον να καλύψει το πρόβλημα, και η μπαταρία σταδιακά στερεύει.
Τέλος, η επιθυμία για την ψύξη της καμπίνας έχει τις επιπτώσεις της και στην κατανάλωση καυσίμου. Τις πρώτες στιγμές της λειτουργίας του κινητήρα, αν είναι ανοικτό το σύστημα κλιματισμού η κατανάλωση αυξάνεται σε ποσοστό 25%. Κι όταν ο κινητήρας περνάει πια στο ρελαντί, η κατανάλωση μειώνεται δραστικά.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν όλα αυτά τα προβλήματα, και για να αποφύγουν νομικές περιπλοκές παρέχουν τις λειτουργίες «καθυστέρησης του φορτίου» που δέχεται ο κινητήρας και η μπαταρία. Η Citroen, για παράδειγμα, δεν επιτρέπει τη λειτουργία του A/C τις πρώτες στιγμές μετά το άναμμα του κινητήρα, ακόμη κι αν ο οδηγός έχει ανοίξει τον κλιματισμό.
1 σχόλιο:
Το άρθρο έτσι όπως είναι γραμμένου μου θυμίζει εάν κατά την διάρκεια της διείσδυσης είναι απαραίτητη η βαζελίνη στο προφυλαχτικό ή όχι. Πρώτον όλα τα αυτοκίνητα από το 2000 και μετά διαθέτουν φίλτρο ενεργού άνθρακα που σκοτώνει κάθε παθογόνο μικρόβιο κατά την εισαγωγή του αέρα στην καμπίνα. Δεύτερο το σύστημα κλιματισμού είναι κατασκευασμένο να τεθεί σε λειτουργία ακόμα και όταν το αυτοκίνητο τρέχει με 300 χλμ. Τρίτο άλλο το ηλεκτρικό σύστημα φόρτισης της μπαταρίας και άλλο η κατανάλωση, γατί αναφέρει στο άρθρο ότι όταν βάζουμε μπροστά δεν ανάβουμε τον κλιματισμό για να προλάβει να φορτίσει η μπαταρία με την ίδια λογική και την νύχτα όταν πρόκειται να ταξιδέψουμε δεν ανάβουμε τα φώτα, ξεκινάμε και μετά από ορισμένα χιλιόμετρα τα ανάβουμε. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η μπαταρία όσα και να ανάψουμε η φόρτιση της θα γίνει γιατί το αυτοκίνητο διαθέτει ειδικό κύκλωμα φόρτισης μπαταρίας, ειδικό κύκλωμα σταθεροποίησης της τάσης για τα φώτα, για το κλιματιστικό κ.α. αυτά που γράφει ίσως ισχύουν σε αυτοκίνητα από το 2000 και πίσω.
Δημοσίευση σχολίου