Από το sport24.gr 16/08/13
Η παράκτια κωπηλασία μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, όταν πριν λίγους μήνες η ελληνική κωπηλατική ομοσπονδία εξασφάλισε τη διοργάνωση του Παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2014 το οποίο και θα φιλοξενηθεί στη Θεσσαλονίκη.
Η Αλεξάνδρα Τσιάβου και οι αδελφοί Γκουντούλα (ο Νίκος και ο Απόστολος) δεν μπορούσαν να περιμένουν μέχρι του χρόνου και από σήμερα και μέχρι την Κυριακή παίρνουν το βάπτισμα του πυρός συμμετέχοντας στο εφετινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα παράκτιας κωπηλασίας στο Χέλσιμποργκ της Σουηδίας.
Πρόκειται έτσι να γίνουν οι πρώτοι Ελληνες κωπηλάτες που θα έχουν αυτή την εμπειρία με απώτερο στόχο να φέρουν και αυτό το είδος κωπηλασίας στη χώρα μας, κάνοντας παράλληλα την καλύτερη δυνατή προετοιμασία για του χρόνου.
Η παράκτια κωπηλασία μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, όταν πριν λίγους μήνες η ελληνική κωπηλατική ομοσπονδία εξασφάλισε τη διοργάνωση του Παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2014 το οποίο και θα φιλοξενηθεί στη Θεσσαλονίκη.
Η Αλεξάνδρα Τσιάβου και οι αδελφοί Γκουντούλα (ο Νίκος και ο Απόστολος) δεν μπορούσαν να περιμένουν μέχρι του χρόνου και από σήμερα και μέχρι την Κυριακή παίρνουν το βάπτισμα του πυρός συμμετέχοντας στο εφετινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα παράκτιας κωπηλασίας στο Χέλσιμποργκ της Σουηδίας.
Πρόκειται έτσι να γίνουν οι πρώτοι Ελληνες κωπηλάτες που θα έχουν αυτή την εμπειρία με απώτερο στόχο να φέρουν και αυτό το είδος κωπηλασίας στη χώρα μας, κάνοντας παράλληλα την καλύτερη δυνατή προετοιμασία για του χρόνου.
"Είναι
μια ξεχωριστή εμπειρία όπου θέλουμε να δοκιμάσουμε, εγώ με τον αδελφό μου
Αποστόλη που θα αγωνιστούμε κλασσικά στο διπλό σκίφ αλλά και η Αλεξάνδρα
Τσιάβου που θα είναι μόνη της στο απλό", τονίζει στο Sport24.gr o Νίκος Γκουντούλας, που μαζί με τον αδελφό του αλλά και την Αλεξάνδρα (όπως
και με άλλα μέλη της χρυσής εθνικής ομάδας της κωπηλασίας) απείχαν εφέτος από
τις δραστηριότητες της εθνικής θέλοντας να κάνουν λίγο αποτοξίνωση αλλά να
κοιτάξουν και το μέλλον τους, μετά τα νέα πολύ δύσκολα οικονομικά δεδομένα που
έχουν πλήξει φυσικά και το χώρο του αθλητισμού.
Σε μια από τις κουβέντες τους, έπεσε και η ιδέα του να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην παράκτια κωπηλασία, εν΄όψει και της διοργάνωσης που εξασφάλισε η χώρα μας για του χρόνου.
Η... σπίθα έγινε φωτιά και η Αλεξάνδρα μαζί με τους αδελφούς Γκουντούλα είναι έτοιμοι να γράψουν ιστορία.
Η παράκτια κωπηλασία είναι ουσιαστικά το κλασσικό αγώνισμα αλλά σε ανοιχτή θάλασσα, όπως για παράδειγμα είναι και το κολύμπι.
"Ακριβώς έτσι, είσαι σε ανοιχτή θάλασσα και αυτό έχει σαφώς μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, σε σχέση με τα ήρεμα νερά ενός κωπηλατοδρομίου. Χρειάζεται πολύ καλύτερο έλεγχο της βάρκας και δύναμη κόντρα σε κύμα, αέρα αλλά και αντιπάλους.
Για μας αποτελεί μια πρόκληση και προσωπικά μου θυμίζει λίγο αυτό το είδος του αγωνίσματος ποδηλατικό γύρο, επειδή περνάς μέσα από την πόλη και αγωνίζεσαι μπροστά σε κοινό που βρίσκεται κατά μήκος της διαδρομής, όπως γίνεται και στο ποδήλατο.
Σαφώς αυτό το στοιχείο προσθέτει όμορφες εικόνες για τον αθλητή", συμπληρώνει ο Νίκος Γκουντούλας, που τον εξιτάρει οι ειδικές καταστάσεις που συναντάς στην παράκτια κωπηλασία όπως είναι για παράδειγμα το κύμα και ο αέρας.
Ποιές όμως οι βασικές διαφορές, σε σχέση με την κλασσική κωπηλασία; Ο έμπειρος κωπηλάτης μας εξηγεί: "Κατ΄αρχήν η απόσταση, αφού εδώ ξεχνάμε τα 500, 1000 και 2000 μέτρα και μιλάμε για διαδρομές 6-8 χιλιομέτρων σε τρίγωνα και τραπέζια, με τη διαδρομή να θυμίζει λίγο τον αγωνιστικό στίβο της ιστιοπλοϊας.
Επίσης δεν υπάρχουν διαδρομές και όλα τα σκάφη φεύγουν μαζί αφού ακούσουν την κλασσική κόρνα στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να είναι μεν πιο συναρπαστικός ο αγώνας, αλλά να υπάρχει ο κίνδυνος της επαφής των σκαφών.
Το βάρος πλέον της βάρκας είναι 60 κιλά και είναι σαφώς πιο ανθεκτική από τα αεροδυναμικά αλλά πιο…εύθραυστα μοντέλα των 27 κιλών που έχουμε στην ολυμπιακή κωπηλασία. Οσο και αν ακούγεται περίεργο είναι σημαντικά πιο οικονομικό το κόστος μεταφοράς".
Σε αυτό το Παγκόσμιο πρωτάθλημα οι Ελληνες πρωταθλητές δεν θα αγωνιστούν με το εθνόσημο, αλλά με τη φανέλα των σωματείων τους, με τους συλλόγους τους μάλιστα να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων. Ο Ομιλος Φίλων Θεσσαλονίκης για τα δύο αδέλφια και ο ΝΟ Ηγουμενίτσας για την Αλεξάνδρα.
"Εχουν κάνει τόσα πολλά τα σωματεία μας και ήταν δίκαιο να τα προβάλλουμε με αυτή την ευκαιρία. Ημασταν αποφασισμένοι ακόμα και να βάλουμε χρήματα από την τσέπη μας για να πάμε εκεί και ευτυχώς οι όμιλοί μας ανταποκρίθηκαν άμεσα.
Με τη βοήθεια και μικρότερων ατομικών χορηγών οι αθλητές μας αναμένεται να μην…μπουν μέσα οικονομικά σε μια δύσκολη περίοδο όπου οι ίδιοι δίνουν τον δικό τους αγώνα για να μπορούν να είναι συνεπείς σε μεγάλες διοργανώσεις.
Η πρόκληση της Θεσσαλονίκης το 2014 θα είναι μεγάλη και αυτός είναι ο μεγάλος μας στόχος. Για αυτό άλλωστε θέλαμε να ξεκινήσουμε από εφέτος την προσπάθεια ώστε να είμαστε πανέτοιμοι του χρόνου" καταλήγει ο Νίκος Γκουντούλας.
Σε μια από τις κουβέντες τους, έπεσε και η ιδέα του να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην παράκτια κωπηλασία, εν΄όψει και της διοργάνωσης που εξασφάλισε η χώρα μας για του χρόνου.
Η... σπίθα έγινε φωτιά και η Αλεξάνδρα μαζί με τους αδελφούς Γκουντούλα είναι έτοιμοι να γράψουν ιστορία.
Η παράκτια κωπηλασία είναι ουσιαστικά το κλασσικό αγώνισμα αλλά σε ανοιχτή θάλασσα, όπως για παράδειγμα είναι και το κολύμπι.
"Ακριβώς έτσι, είσαι σε ανοιχτή θάλασσα και αυτό έχει σαφώς μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, σε σχέση με τα ήρεμα νερά ενός κωπηλατοδρομίου. Χρειάζεται πολύ καλύτερο έλεγχο της βάρκας και δύναμη κόντρα σε κύμα, αέρα αλλά και αντιπάλους.
Για μας αποτελεί μια πρόκληση και προσωπικά μου θυμίζει λίγο αυτό το είδος του αγωνίσματος ποδηλατικό γύρο, επειδή περνάς μέσα από την πόλη και αγωνίζεσαι μπροστά σε κοινό που βρίσκεται κατά μήκος της διαδρομής, όπως γίνεται και στο ποδήλατο.
Σαφώς αυτό το στοιχείο προσθέτει όμορφες εικόνες για τον αθλητή", συμπληρώνει ο Νίκος Γκουντούλας, που τον εξιτάρει οι ειδικές καταστάσεις που συναντάς στην παράκτια κωπηλασία όπως είναι για παράδειγμα το κύμα και ο αέρας.
Ποιές όμως οι βασικές διαφορές, σε σχέση με την κλασσική κωπηλασία; Ο έμπειρος κωπηλάτης μας εξηγεί: "Κατ΄αρχήν η απόσταση, αφού εδώ ξεχνάμε τα 500, 1000 και 2000 μέτρα και μιλάμε για διαδρομές 6-8 χιλιομέτρων σε τρίγωνα και τραπέζια, με τη διαδρομή να θυμίζει λίγο τον αγωνιστικό στίβο της ιστιοπλοϊας.
Επίσης δεν υπάρχουν διαδρομές και όλα τα σκάφη φεύγουν μαζί αφού ακούσουν την κλασσική κόρνα στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να είναι μεν πιο συναρπαστικός ο αγώνας, αλλά να υπάρχει ο κίνδυνος της επαφής των σκαφών.
Το βάρος πλέον της βάρκας είναι 60 κιλά και είναι σαφώς πιο ανθεκτική από τα αεροδυναμικά αλλά πιο…εύθραυστα μοντέλα των 27 κιλών που έχουμε στην ολυμπιακή κωπηλασία. Οσο και αν ακούγεται περίεργο είναι σημαντικά πιο οικονομικό το κόστος μεταφοράς".
Σε αυτό το Παγκόσμιο πρωτάθλημα οι Ελληνες πρωταθλητές δεν θα αγωνιστούν με το εθνόσημο, αλλά με τη φανέλα των σωματείων τους, με τους συλλόγους τους μάλιστα να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων. Ο Ομιλος Φίλων Θεσσαλονίκης για τα δύο αδέλφια και ο ΝΟ Ηγουμενίτσας για την Αλεξάνδρα.
"Εχουν κάνει τόσα πολλά τα σωματεία μας και ήταν δίκαιο να τα προβάλλουμε με αυτή την ευκαιρία. Ημασταν αποφασισμένοι ακόμα και να βάλουμε χρήματα από την τσέπη μας για να πάμε εκεί και ευτυχώς οι όμιλοί μας ανταποκρίθηκαν άμεσα.
Με τη βοήθεια και μικρότερων ατομικών χορηγών οι αθλητές μας αναμένεται να μην…μπουν μέσα οικονομικά σε μια δύσκολη περίοδο όπου οι ίδιοι δίνουν τον δικό τους αγώνα για να μπορούν να είναι συνεπείς σε μεγάλες διοργανώσεις.
Η πρόκληση της Θεσσαλονίκης το 2014 θα είναι μεγάλη και αυτός είναι ο μεγάλος μας στόχος. Για αυτό άλλωστε θέλαμε να ξεκινήσουμε από εφέτος την προσπάθεια ώστε να είμαστε πανέτοιμοι του χρόνου" καταλήγει ο Νίκος Γκουντούλας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου