της Ιωάννας Κωσταρέλλα από το ΧΡΟΝΟ
Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα σύστημα –αδιάβλητο και αξιοκρατικό
μεν-, το οποίο, όμως, συμπυκνώνει όλο το μαθητικό χρόνο σε μερικά μόνο
τρίωρα εξετάσεων. Είναι το καλύτερο που διαθέτουμε, αλλά ασφαλώς όχι το
άριστο.
Aριστο θα ήταν να μπορούν οι μαθητές, ανάλογα με τις ικανότητες τους, να «δοκιμάζονται» στα διάφορα επιστημονικά πεδία. Αλλά αυτό δεν γίνεται. Ούτε στην Ελλάδα, ούτε και πουθενά αλλού. Οι εξετάσεις, σε όποια τους μορφή, είναι ο βασικός τρόπος αξιολόγησης των υποψηφίων, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην πρόσβαση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Aριστο θα ήταν να μπορούν οι μαθητές, ανάλογα με τις ικανότητες τους, να «δοκιμάζονται» στα διάφορα επιστημονικά πεδία. Αλλά αυτό δεν γίνεται. Ούτε στην Ελλάδα, ούτε και πουθενά αλλού. Οι εξετάσεις, σε όποια τους μορφή, είναι ο βασικός τρόπος αξιολόγησης των υποψηφίων, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην πρόσβαση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Το ζήτημα των πανελλαδικών έρχεται και φεύγει κάθε χρόνο αυτή την εποχή, περίπου σαν αλλεργία. Χωρίς ιδιαίτερες προσδοκίες για να αλλάξει κάτι ουσιαστικά, παρά μόνο για να ξανατεθούν μονότονα τα ίδια και τα ίδια ζητούμενα. Η αποσύνδεση του λυκείου από τις εξετάσεις και η ουσιαστική λειτουργία του ως τόπου εκπαίδευσης και καλλιέργειας.
Μόνο που αυτά δεν επιτυγχάνονται ούτε με ευχολόγια, ούτε με απεργίες στη μέση των εξετάσεων, ενώ μερικοί μόνο φωτισμένοι δάσκαλοι δεν φτάνουν για να σηκώσουν στις πλάτες τους την ανεπάρκεια των υπολοίπων. Μας χρειάζεται μια πραγματική μεταρρύθμιση, τα χαρακτηριστικά της οποίας δεν χρειάζεται να εφεύρουμε, απλά να βρούμε από κάπου να αντιγράψουμε. Αλλά και στην αντιγραφή απαιτεί εξυπνάδα και μεθοδικότητα.
1 σχόλιο:
ΦΟΒΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ!!!!Μετα σου λεει στον ιδιωτικο τομεα οι υπαλληλοι αξιολογουνται... ΝΑΙ ΚΑΛΑ!!! φαινεται στην απολυτη ΚΕΝΟΤΗΤΑ του λογου σε δεκαδες αρθρα.
Δημοσίευση σχολίου