Εκτενές κείμενο θέσεων,
το οποίο θέτει από την Πέμπτη 15 Μαρτίου σε δημόσια διαβούλευση μέσω
ειδικού δικτυακού τόπου, έδωσε στη δημοσιότητα ο αναπληρωτής υπουργός
Άμυνας Γιάννης Ραγκούσης, με σκοπό, όπως αναφέρει, «τη ριζική ανανέωση
και αλλαγή της δημοκρατική παράταξης και του πολιτικού συστήματος».
Ο κ. Ραγκούσης αναφέρει ότι η πρωτοβουλία αυτή δεν εκδηλώθηκε νωρίτερα, αλλά σήμερα, παραπέμποντας στην πάγια θέση του ότι πριν από κάθε συζήτηση για τα θέματα της παράταξης, προηγείται η ολοκλήρωση του PSI και της δανειακής σύμβασης. Στο ίδιο πλαίσιο, επισημαίνει αφενός ότι η πρωτοβουλία του αυτή συνειδητά εκδηλώνεται μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών διαδικασιών υποψηφιοτήτων, «ώστε να αποφευχθεί κάθε συσχετισμός με επιλογές προσώπων, κάθε εμπλοκή με υπολογισμούς εσωκομματικών φιλοδοξιών».
Στο κείμενό του ο Γ.Ραγκούσης ζητά η κρίση «να γίνει τώρα ευκαιρία για πολίτες και πολιτικούς που θα πρωταγωνιστήσουν στην εξυγίανση και στην αναγέννηση» και κάνει λόγο για σύγκρουση του παλαιού «που θεμελιώθηκε πάνω στο δόγμα της αναξιοπιστίας 'άλλα λέω, άλλα εννοώ, άλλα τελικά πράττω' με το νέο, που θεμελιώνεται στην αλήθεια».
Παράλληλα, ζητά μία συμφωνία σε «αδιαπραγμάτευτους κανόνες» του δημόσιου βίου, όπως: ευνομία, αξιοκρατία, διαφάνεια, αξιολόγηση, έλεγχος, επιβράβευση, τιμωρία. Ως προς τις προτεραιότητες αυτού του εγχειρήματος, ο κ. Ραγκούσης τονίζει ότι «μητέρα των μεταρρυθμίσεων» είναι η επαναθεμελίωση του πολιτικού συστήματος και η ανανέωση του πολιτικού προσωπικού. Ειδικότερα, προτείνει:
Επίσης, ο Γιάννης Ραγκούσης κάνει λόγο για τρεις μεγάλες αποφάσεις για την ανάπτυξη: (α) Επιχειρήσεις πληροφορικής, νέων τεχνολογιών, λογισμικού και έρευνας και καινοτομίας, για τις οποίες διασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι ώστε να διεκδικήσουμε ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διεθνή κλίμακα, (β) Πρωτογενής τομέας – πρωτογενής παραγωγή με οργάνωση μαζικής επιστροφής στη περιφέρεια, φορολογικά κίνητρα και έξοδα πρώτης εγκατάστασης ή μετεγκατάστασης, με στόχο την «αποαττικοποίηση» και την «αποαστικοποίηση», (γ) ριζοσπαστική φορολογική μεταρρύθμιση, που θα οδηγεί σε ένα σύστημα βασισμένο σε αντικειμενικά και δίκαια δεδομένα, και κάθε τροποποίηση του οποίου δεν θα μπορεί να τίθεται σε εφαρμογή πριν τη παρέλευση δύο ετών από την ώρα της υιοθέτησής της.
Τέλος, ο κ. Ραγκούσης διατυπώνει τις προτάσεις του για ένα κράτος σύγχρονο, δίκαιο, επιτελικό, όπως αναφέρει:
Ο κ. Ραγκούσης αναφέρει ότι η πρωτοβουλία αυτή δεν εκδηλώθηκε νωρίτερα, αλλά σήμερα, παραπέμποντας στην πάγια θέση του ότι πριν από κάθε συζήτηση για τα θέματα της παράταξης, προηγείται η ολοκλήρωση του PSI και της δανειακής σύμβασης. Στο ίδιο πλαίσιο, επισημαίνει αφενός ότι η πρωτοβουλία του αυτή συνειδητά εκδηλώνεται μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών διαδικασιών υποψηφιοτήτων, «ώστε να αποφευχθεί κάθε συσχετισμός με επιλογές προσώπων, κάθε εμπλοκή με υπολογισμούς εσωκομματικών φιλοδοξιών».
Στο κείμενό του ο Γ.Ραγκούσης ζητά η κρίση «να γίνει τώρα ευκαιρία για πολίτες και πολιτικούς που θα πρωταγωνιστήσουν στην εξυγίανση και στην αναγέννηση» και κάνει λόγο για σύγκρουση του παλαιού «που θεμελιώθηκε πάνω στο δόγμα της αναξιοπιστίας 'άλλα λέω, άλλα εννοώ, άλλα τελικά πράττω' με το νέο, που θεμελιώνεται στην αλήθεια».
Παράλληλα, ζητά μία συμφωνία σε «αδιαπραγμάτευτους κανόνες» του δημόσιου βίου, όπως: ευνομία, αξιοκρατία, διαφάνεια, αξιολόγηση, έλεγχος, επιβράβευση, τιμωρία. Ως προς τις προτεραιότητες αυτού του εγχειρήματος, ο κ. Ραγκούσης τονίζει ότι «μητέρα των μεταρρυθμίσεων» είναι η επαναθεμελίωση του πολιτικού συστήματος και η ανανέωση του πολιτικού προσωπικού. Ειδικότερα, προτείνει:
- Νέος εκλογικός νόμος με νέα αρχιτεκτονική βασισμένη στις μονοεδρικές, με την επιλογή προσώπων να παραμένει ως δικαίωμα στον ψηφοφόρο, όπως όταν εκλέγει δήμαρχο, χωρίς σταυρό προτίμησης.
- Περιορισμός της Βουλής στους 200 βουλευτές
- Ριζοσπαστική συνταγματική αναθεώρηση που μεταξύ των άλλων θα περιλαμβάνει εξίσωση πολιτών – πολιτικών με την κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ώστε να υπόκεινται και οι πολιτικοί στην ίδια ποινική μεταχείριση με τους άλλους πολίτες και να μην αμνηστεύονται όσοι τελούν αδικήματα.
- Άμεση υιοθέτηση και ψήφιση του προσχεδίου νόμου (ΥΠΕΣ, Μάιος 2011) για τα οικονομικά των κομμάτων, που εκτός από απόλυτη διαφάνεια και ανεξάρτητο έλεγχο, περιλαμβάνει αναδρομικό έλεγχο του πόθεν έσχες προσώπων και κομμάτων.
Επίσης, ο Γιάννης Ραγκούσης κάνει λόγο για τρεις μεγάλες αποφάσεις για την ανάπτυξη: (α) Επιχειρήσεις πληροφορικής, νέων τεχνολογιών, λογισμικού και έρευνας και καινοτομίας, για τις οποίες διασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι ώστε να διεκδικήσουμε ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διεθνή κλίμακα, (β) Πρωτογενής τομέας – πρωτογενής παραγωγή με οργάνωση μαζικής επιστροφής στη περιφέρεια, φορολογικά κίνητρα και έξοδα πρώτης εγκατάστασης ή μετεγκατάστασης, με στόχο την «αποαττικοποίηση» και την «αποαστικοποίηση», (γ) ριζοσπαστική φορολογική μεταρρύθμιση, που θα οδηγεί σε ένα σύστημα βασισμένο σε αντικειμενικά και δίκαια δεδομένα, και κάθε τροποποίηση του οποίου δεν θα μπορεί να τίθεται σε εφαρμογή πριν τη παρέλευση δύο ετών από την ώρα της υιοθέτησής της.
Τέλος, ο κ. Ραγκούσης διατυπώνει τις προτάσεις του για ένα κράτος σύγχρονο, δίκαιο, επιτελικό, όπως αναφέρει:
- Συνταγματική αναθεώρηση ώστε μετά από διαρκή αξιολόγηση όλων των δημοσίων υπαλλήλων η μονιμότητα στο δημόσιο να ισχύει μόνον για όσους κρίνονται άξιοι.
- Άμεση εφαρμογή του νέου πειθαρχικού δικαίου για τους επίορκους υπαλλήλους παντού, ιδιαίτερα στους τομείς όπου έχουν εντοπισθεί πολλαπλά κρούσματα διαφθοράς (εφορείες, πολεοδομίες κλπ).
- Εμβάθυνση του Καλλικράτη στην αυτοδιοίκηση με τη συνταγματική αναθεώρηση, χωρίς την οποία δεν επιτρέπεται η θέσπιση τοπικών εσόδων, ώστε κάθε τοπική κοινωνία, κάθε δήμος και κάθε περιφέρεια, ανάλογα με τις δυνάμεις της και τις επιλογές της, να μπορεί να προσφέρει «το παραπάνω» στους πολίτες, σε όποιον τομέα επιθυμεί.
- Τέλος στην απαξίωση της δημόσιας διοίκησης που μορφώνει, θεραπεύει, προστατεύει, αμύνεται, αποδίδει δικαιοσύνη. Όχι σε περαιτέρω μειώσεις μισθών. Ναι στο πριμ παραγωγικότητας.
- Άμεση εφαρμογή του νόμου-πλαίσιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση (Ν. 3979/Μάιος 2011), με τον οποίο μπορεί να συναλλαχθεί ο πολίτης και η επιχείρηση με το κράτος ηλεκτρονικά και όχι γραφειοκρατικά, με ασφάλεια, ταχύτητα και αξιοπιστία. Κάνοντας χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής και του ηλεκτρονικού εγγράφου επιτυγχάνεται τόσο η απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών όσο και η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας αλλά και της διαφθοράς.
- Κατάργηση κάθε ειδικής διάταξης για ξεχωριστό τρόπο προσλήψεων που νομοθετήθηκε μετά τον Ν. 3812/Δεκέμβριος του 2009, νόμος που χαρακτηρίστηκε από το ΑΣΕΠ σταθμός για την απόλυτη αξιοκρατία στις προσλήψεις.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου