Με ένα... διαφορετικό ελληνικό παράδοξο ασχολείται το Forbes. Στο
μικροσκόπιο του αμερικανικού περιοδικού δεν έχει μπει κάποιο περίεργο
της ελληνικής γραφειοκρατίας, ούτε κάποια κίνηση της ελληνικής
κυβέρνησης που προκάλεσε έκπληξη. Το Forbes, αυτή τη φορά, επιχειρεί να
λύσει το... μυστήριο με τα Starbucks στην Ελλάδα. Τα καταστήματα της
γνωστής αλυσίδας καφέ στην Ελλάδα εδώ και λίγο καιρό ρίχνουν τις τιμές
τους, σε αντίθεση με την τιμολογική πολιτική που ακολουθούν σε όλο τον
υπόλοιπο πλανήτη. Γιατί συμβαίνει αυτό και ποιος ο ρόλος των Μikel;
Eπικαλούμενο έκθεση της Wall Street Journal το Forbes αναφέρει ότι τα Starbucks στην Αμερική, λόγω της αύξησης της τιμής του καφέ ανεβάζουν τις τιμές των προϊόντων τους. «Ηδη από την Τρίτη η τιμή κάποιων ροφημάτων στα Starbucks αυξήθηκε από πέντε έως 20 σεντς», σημειώνει το αμερικανικό περιοδικό επικαλούμενο την WSJ και συνεχίζει παρουσιάζοντας το ελληνικό παράδοξο: «Ομως, υπάρχει μια χώρα στον κόσμο όπου τα Starbucks μειώνουν τις τιμές των ροφημάτων. Η Ελλάδα».
Ο αρθογράφος του Forbes αναφέρει στη συνέχεια και συγκεκριμένα παραδείγματα πτώσης της τιμής των ροφημάτων στα Starbucks, τα οποία διαπίστωσε ο ίδιος κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη πριν δύο εβδομάδες. «Η εταιρεία έχει μειώσει την τιμή πολλών ροφημάτων. Για παράδειγμα ένα διπλό espresso, τώρα πωλείται αντί 2 ευρώ, ενώ πριν αντί 2,60 ευρώ. Ενα espresso macchiato τώρα πωλείται αντί 2,5 ευρώ, ενώ πριν αντί 2,95 ευρώ. Ενα καπουτσίνο φρέντο πωλείται αντί 3,95 ευρώ ενώ πριν αντί 4,65 ευρώ».
Γιατί τα starbucks μειώνουν τις τιμές τους
«Ενας από τους λόγους που τα Starbucks στην Ελλάδα μειώνουν τις τιμές τους είναι η πρόσφατη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση. Η αμερικανική εταιρεία καφέ αποφάσισε να μετακυλίσει τη διαφορά στον καταναλωτή, δηλαδή να μειώσει την τελική τιμή του προϊόντος που προσφέρεται στον πελάτη. Αυτό ακούγεται αρκετά... ευγενικό από μέρους της εταιρείας. Ομως, η μείωση των τιμών είναι τόσο μεγάλη που δεν δικαιολογείται από τη μείωση του ΦΠΑ. Ο κύριος λόγος που κρύβεται πίσω από τη μείωση των τιμών των ροφημάτων των Starbucks στην Ελλάδα είναι ο ανταγωνισμός. Ο οποίος ακούει στο όνομα Mikel», γράφει το Forbes.
Μάλιστα ο αρθογράφος του Forbes κάνει και μια σύντομη αναφορά στην ιστορία αυτής της νέας ελληνικής αλυσίδας καφέ που κατόρθωσε το απίστευτο κατ' αυτούς να ανταγωνιστεί τον γίγαντα της καφεβιομηχανίας.
«Τα Mikel ξεκίνησαν το 2008 από τη Λάρισα, μια πόλη της Βορείου Ελλάδος, όπου η κατανάλωση καφέ είναι μια καθημερινή ιεροτελεστία. Τα Mikel κατά κάποιο τρόπο και ως ενός σημείου αντέγραψαν τα Starbucks και συγκεκριμένα στα εξής: Τα κασταστήματα είναι άνετα και σε κεντρικά σημεία, προσφέρουν μια ποικιλία από καφέδες και ροφήματα και έχουν καλά εκπαιδευμένους υπαλλήλους που φορούν μαύρες στολές. Τα Mikel φαίνεται να είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς των νέων, κάτι πο οδήγησε στην ραγδαία εξάπλωση της εταιρείας, αφήνοντας στο περιθώριο τα Starbucks. Στη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα τα Μikel έχουν 20 καταστήματα και τα Starbucks μόνο τέσσερα, ενώ κάποια καταστήματα των δύο εταιρειών βρίσκονται πλάι πλάι. Η ταχεία εξάπλωση των Μikel έχει βάλει σε θέση άμυνας τα Starbucks και τροφοδοτεί έναν πόλεμο τιμών που δεν συναντάται σε άλλες αγορές του εξωτερικού. Συν του ότι τα Mikel κάνουν πάρα πολλές εκπτώσεις και προσφορές», προσθέτει ο αρθογράφος του Forbes και καταλήγει: «Το ερώτημα που απασχολεί όσους ασχολούνται με τη βιομηχανία του franchise στην Ελλάδα είναι εάν τα Starbucks θα έχουν την ίδια τύχη με τα McDonalds, ή ακόμη και αν Mikel στραφούν προς την αμερικανική αγορά».
1 σχόλιο:
Τα αμερικανάκια, όπως είναι μαθημένα (κατευθυνόμενα και τυποποιημένα), δεν μπορούν να καταλάβουν ότι και η γεύση του καφέ παίζει σημαντικό ρόλο για τον Έλληνα.
Δημοσίευση σχολίου