της Ιωάννας Κωσταρέλλα από το ΧΡΟΝΟ
Βλέποντας και τα τελευταία
βαγόνια να απομακρύνονται απο το σιδηροδρομικό σταθμό Κοζάνης, θυμήθηκα
–την όχι πριν πολλά χρόνια (2007)- έλευση σε στυλ sixties του τότε υπουργού μεταφορών για τα εγκαίνια της ανακαινισμένης σιδηροδρομικής γραμμής.
Ευτυχώς ο Γούγλης ή η Γκουγκλίτσα (κοινώς google)
μας βοηθούν να μη χάσουμε ούτε τη μνήμη, ούτε τα λογικά μας.
Διαβάζοντας, λοιπόν, στο δελτίο τύπου του υπουργείου μεταφορών με
ημερομηνία 19/1/2007 ότι «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 2 δις ευρώ έως το
2013 για μεγάλα έργα υποδομής, καθώς είναι βαθιά μας πίστη ότι ο
εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου αποτελεί βασικό μοχλό οικονομικής
ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας», διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά το
χάος που χωρίζει τα λόγια από τα έργα.
Εξι
χρόνια μετά όχι μόνο η γραμμή έχει κλείσει και τα τρένα έχουν φύγει,
αλλά συνολικά ο σιδηρόδρομος στη χώρα έχει απαξιωθεί. Είναι ο
ανταγωνισμός, είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης, είναι ο κακός μας ο
καιρός, είναι όλα μαζί; Κανείς δεν ξέρει. Το μόνο που ξέρουμε στα
σίγουρα είναι όταν παντού αλλού ο σιδηρόδρομος θεωρείται ένα από τα
γρηγορότερα και ανετότερα μέσα επίγειας μεταφοράς, εμείς κλείνουμε τους
σταθμούς τον ένα πίσω από τον άλλο, χωρίς να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο.
Αραγε η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση τι απέγινε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου