Του Κυριάκου Μ. Τσολακίδη. Καθηγητή Β/θμιας Εκπαίδευσης
Από τον προσεχή Σεπτέμβρη, με την
αρχή της νέας σχολικής χρονιάς θα αρχίσουν, να εφαρμόζονται στα σχολεία Α/θμιας
και Β/θμιας εκπαίδευσης της χώρας νέα προγράμματα σπουδών, νέες και σύγχρονες
μέθοδοι διδασκαλίας (όπως ήδη ισχύουν στις χώρες με υψηλές εκπαιδευτικές
επιδόσεις, όπως η Φινλανδία) που περιλαμβάνουν τη δημιουργία ομάδων εργασίας μέσα
στην τάξη με στόχο την ανάπτυξη κριτικού και ομαδικού πνεύματος, την ενθάρρυνση
της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών, την προσέγγιση των
θεμάτων με διαθεματικό τρόπο, την αναμόρφωση ολόκληρου του προγράμματος σπουδών
και του αναλυτικού προγράμματος και τη χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία
των μαθημάτων.
Στην Α/βάθμια Εκπαίδευση θα δοθεί
έμφαση στις ξένες γλώσσες, την πληροφορική, τη μουσική και σε άλλες συμπληρωματικές
δραστηριότητες, ώστε να είναι δυνατή η ολόπλευρη ανάπτυξη και εκπαίδευση των
παιδιών μας και όχι η στείρα μάθηση και αποστήθιση γνώσεων. Στη Β/βάθμια
εκπαίδευση το νέο σχολείο θα προωθεί τη διαθεματική προσέγγιση που σημαίνει ότι
ένα συγκεκριμένο θέμα, π.χ. το νερό και η σημασία του στην ανθρώπινη ζωή, θα
εξετάζεται όχι μόνο από την πλευρά των φυσικών επιστημών και της βιολογίας αλλά
και της ιστορίας ( η σημασία του νερού στην εξέλιξη της ανθρωπότητας), της
γεωγραφίας και άλλων. Οι μαθητές, από τον εκπαιδευτικό βοηθό και μέντορα στη
μάθηση θα έχουν καθοδήγηση, συνεργασία, βιωματική μάθηση και όχι στείρα
αποστήθιση. Τα σχέδια εργασίας για την ενθάρρυνση της έρευνας, την εργασία σε ομάδες
με βασικό πυλώνα την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και την αναζήτηση και
αξιοποίηση πληροφοριών από το διαδίκτυο και άλλες βάσεις δεδομένων, ώστε να
γίνει εφικτό το πέρασμα στο νέο ψηφιακό σχολείο.
Οι αλλαγές αυτές, δεν μπορεί παρά να
συμβάλουν στην αναβάθμιση του επιπέδου
της μόρφωσης που παίρνουν τα παιδιά μας στο σχολείο. Ακριβώς αυτό θα
πρέπει να είναι το ζητούμενο για όλους, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς. Η ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Για να πετύχουν οι αλλαγές, χρειάζεται και επιβάλλεται να υπάρχει ένας
ικανός αριθμός μαθητών ανά τμήμα, που μπορεί να κυμαίνεται από 25 έως 27 μαθητές,
όπως τους υπολογίζει ο κος Γ.
Μπαμπινιώτης (Καθηγητής γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθήνων, Πρόεδρος της
φιλεκπαιδευτικής εταιρείας και πρώην πρύτανης του ΕΚΠΑ) ώστε να μπορούν να
δημιουργηθούν ομάδες εργασίας μέσα στην τάξη και να επιτυγχάνεται η διακίνηση
των γνώσεων μέσα στην τάξη από τους ίδιους τους μαθητές προσεγγίζοντας ίδια ή
διαφορετικά θέματα με τον δικό τους τρόπο και έχοντας τον εκπαιδευτικό ως
καθοδηγητή. Στους 25 μαθητές ανά τμήμα τους προσδιορίζει το Υπουργείο Παιδείας
με τις σχετικές εγκυκλίους του.
Στην Ελλάδα όμως βλέπουμε να
λειτουργούν ολόκληρες σχολικές μονάδες με 20, 30 και 40 μαθητές (!) πράγμα που σημαίνει ότι η κάθε τάξη λειτουργεί
με 10 – 12 παιδιά και βέβαια ακολουθώντας τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης.
Συνεπώς η συγχώνευση σχολικών μονάδων είναι επιβεβλημένη, όχι για οικονομικούς λόγους που
στην σημερινή συγκυρία δεν μπορεί κανείς να μην τους λαμβάνει υπ’ όψη, αλλά
πρωτίστως για εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς λόγους.
Προκύπτει εδώ το οξύμωρο θέμα: οι εμπλεκόμενοι (γονείς και μαθητές) θα
έπρεπε να επιδιώκουν τη συγχώνευση/δημιουργία σχολικών μονάδων με ικανό αριθμό
μαθητών, ώστε να πραγματοποιηθούν όλες οι παραπάνω δράσεις που θα συμβάλλουν
στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και της μόρφωσης των παιδιών μας. Αντίθετα, βλέπουμε τον τελευταίο
καιρό να υπάρχει μια μεγάλη αντίδραση στις επιδιωκόμενες αλλαγές. Ενσκήπτει λοιπόν εδώ το δίλημμα: μικρή
ταλαιπωρία ορισμένων μαθητών στη μετακίνησή τους σε γειτονικά μέρη με καλύτερη
εκπαίδευση ή μηδενική ταλαιπωρία με την υφιστάμενη εκπαίδευση, η οποία είναι
γενικά παραδεκτό, ότι δεν ανταποκρίνεται στα επιθυμητά στάνταρτς; Το
ερώτημα είναι μάλλον ρητορικό, αφού όλοι γενικά συμφωνούμε ότι η εκπαίδευση
πρέπει να αλλάξει. Ότι η παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν είναι αυτή που
θα έπρεπε να είναι. Και πώς να είναι δηλαδή, με την ύπαρξη, το 2011,
μονοθέσιων, διθέσιων ή και τριθέσιων δημοτικών σχολείων, όπου ένας δάσκαλος διδάσκει ταυτόχρονα όλα
τα μαθήματα δύο ή περισσότερων τάξεων. Όπου δεν υπάρχουν οι ειδικότητες των
ξένων γλωσσών, της αισθητικής αγωγής, της φυσικής αγωγής, της πληροφορικής κλπ.
Όπου δεν μπορεί να λειτουργήσει ολοήμερο σχολείο. Όπου οι μαθητές διδάσκονται
μαθήματα άλλης από αυτή που φοιτούν τάξης. Όπου οι μαθητές αυτοί, ξεκάθαρα,
υστερούν σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους των εξαθέσιων και πάνω δημοτικών
σχολείων.
Και πώς να είναι δηλαδή, όταν
λειτουργεί λύκειο με 45 μαθητές σε όλες τις τάξεις; Χαρακτηριστικό το
παράδειγμα της Τσαριτσάνης το οποίο προτείνεται να συνενωθεί με το αντίστοιχο
λύκειο της Ελασσόνας που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής! Με περίπου 15 παιδιά
σε κάθε τάξη για τις Α και Β’ τάξεις και με 4-5 παιδιά σε κάθε κατεύθυνση στη
Γ’ τάξη!!! Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν και στο Νομό μας.
Είναι κατανοητές κάποιες ενστάσεις
για ειδικούς λόγους: πολύ απομακρυσμένες περιοχές με δύσκολο οδικό δίκτυο.
Είναι κατανοητές οι ενστάσεις των γονέων σχετικά με τη μετακίνηση και την
ταλαιπωρία των παιδιών τους.
Δεν κατανοούμε όμως ενστάσεις που
βασίζονται σε «ιστορικούς» λόγους, λόγους «επιτυχίας», λόγους
«αυτοδιοικητικούς» και λόγους «ανάπτυξης» της περιοχής.
Ως γονέας, αν ήταν να επιλέξω για το παιδί μου μεταξύ του καλού σχολείου
και του μέτριου σχολείου, θα επέλεγα κάθε φορά το καλό σχολείο τόσο στην
Α/βάθμια όσο και στη Β/βάθμια εκπαίδευση, παρά τη μικρή ταλαιπωρία. Το ίδιο δεν
θα έπρεπε να κάνουμε όλοι μας ζυγιάζοντας με νηφαλιότητα τα υπέρ και τα κατά
της κάθε μας επιλογής;
Εκτός και ένα θεωρούμε ότι όλα είναι
καλά και ότι δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα…
27 σχόλια:
Εξαιρετικό το άρθρο του φίλου .....
Του Κυριάκου Μ. Τσολακίδη. Καθηγητή Β/θμιας Εκπαίδευσης.......αλλά
H εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και των καινοτόμων δράσεων του Νέου Σχολείου .............
του εκπαιδευτικού έργου........ που παράγεται σε σχολεία με εγκαταστάσεις τύπου αποθήκης, ελλιπούς εργαστηριακού εξοπλι......σμού αλλά και εκπαιδε...υτικούς που έχουν μετατραπεί σε δημοσίους υπαλλήλους???????
αυτη η ιστορια με την φινλανδια καταντα ανεκδοτο. εχετε μελετησει το εκει συστημα? τα παιδια δεν εχουν ταξεις στο δημοτικο, χωριζονται σε ομαδες αναλογα με την ηλικια και περιλαμβανουν και ενα μεγαλυτερο παιδι, διδασκονται μονο αναγνωση, γραφη, μαθηματικα, μουσικη, αθλητισμο και κατασκευες. υπαρχουν ομαδες εργασιας σε "ταξεις" αντιστοιχες της α δημοτικου της δικης μας με 7 και οχτω παιδια. ειναι ενα συστημα σαν το προσκοπικο για οσουν ξερουν. εχουν "μαθημα" μεχρι τις 3 το μεσημερι αλλα περνούν το 80% του χρονου τους σε ομαδες εργασιας. α, ο μισθος του δασκαλου ειναι 2000 ευρω καθαρα και οι σχολικες μοναδες ειναι διαστημικες σε σχεση με τις ελληνικες. τα μεσα διδασκαλιας ειναι οι κατασκευες, το χαρτι το μολυβι, ο αθλητισμος ενω οι η/υ εχουν εξοστρακιστει. εδω θελουν η/υ απο το νηπιο...και το τελευταιο. και το μικροτερο χωριο -που εχει μπολικα ψαροχωρια στη μεση του πουθενα-εχει σχολειο ακομα και για 10 παιδια.
για να τελειωνουμε. κανεις δεν λεει οχι σε συγχωνευσεις που τις επιθυμουν ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ. οι αμεσα ενδιαφερομενοι δηλαδη που γνωριζουν και τις πραγματικες αναγκες.
αλλα συγχωνευσεις επιβεβλημενες εκ των ανω ειναι απλα καταστροφικες.
πανε να μας πεισουν οτι ξερουν το καλο των παιδιων μας κατι ανωνυμες επιτροπες ενω εμεις και οι δασκαλοι τους το αγνοουμε.
και σε τελικη, οποιος κανει οποιαδηποτε "μεταρρυθμιση" πρεπει πρωτος να υποστει τις οποιες θετικες ή αρνητικες συνεπειες.
ας στειλουν λοιπον αυτοι που συμφωνουν με τις μεταρρυθμισεις τα παιδια τους σε δημοσια σχολεια μιση ωρα μακρια ή 30 χλμ μακρια απο το σπιτι τους και μετα να νοιαστουν και για το καλο των δικων μας παιδιων.
Α ρε Κυριάκο, αυτά τά έλεγε και τα λέι η ΝΔ!
Τώρα επαναλήψεις κάνεις???..
και τρίχες εκπαιδευτικός Β'εκπαίδευσης!..
υπάρχουν τόόόσοι σαν κι αυτόν ανεγκέφαλοι...
-Εκπαιδευτικούς θέλουμε όχι δημόσιους υπαλ σαν τον Κυριάκο!!...
Kirgiako, mas elipses pragmatika, kai fisika i apousia sou, apo ta politika dromena tou topou mas, einai ais8iti.
Μετά, απο Μακρόθεν απουσίαν, εις τα δημόσιον-τοπικόν βίον, ο μέχρι πρό μερικών μηνών δημοτικός σύμβουλος, ενεφανίσθει δια του συγκεκριμένου άρθρου του και παραθέτει την αποψιν του, δια εκπαιδευτικά ζητήματα...
Η εντύπωσις, που σχηματίζεται, είναι οτι ο εν λόγω τέως δημοτικός σύμβουλος, με το σχετικόν άρθρον του, καθιστά τον εαυτόν του, ως εκπρόσωπον της Κυβέρνησης, που προωθεί τις αντιλήψεις του Υπουργείου Παιδείας...
Γιατί δε φέρνετε τα παιδιά σας στο Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού; 12θέσιο, ενταγμένο στο πιλοτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για τα ολοήμερα Σχολεία, δάσκαλοι όλων των ειδικοτήτων(ξένων γλωσσών,φυσικής αγωγής,μοσικής πληροφορικής,εικαστικών,θεατρικής αγωγής),προγράμματα, βραβεύσεις...........
Για δες σε τι διαγωνισμους πρωτα βγαινουν
πρωτοι οι φινλανδοι κλπ που μαθατε ολοι οτι οι ευρωπαιοι μαθητες ειναι καλυτεροι.. η διαφορα ειναι οτι δινουν βαση κυριως σε πρακτικες γνωσεις της καθημερινοτητας σε ολα τα αντικειμενα (χημεια, φυσικη κλπ) και αυτο γινεται σε βαρος της επιστημης αυτης καθ αυτης. (Οι περιβοητοι διαγωνισμοι διοργανωνονται απ τους αγγλοσαξωνες με το χειροτερο επιπεδο εκπαιδευσης σε καθε βαθμιδα εκπαιδευσης).Το προβλημα δεν ειναι το ειδος των μαθηματων που διδασκονται (κατα τη γνωμη μου εχουμε απο τα καλυτερα προγραμματα σε θεωρητικο επιπεδο) αλλα το οτι υπαρχουν ΑΧΡΗΣΤΟΙ τεμπεληδες εκπαιδευτικοι (στην πλειοψηφια), ΑΧΡΗΣΤΟΙ πολιτικοι, ΑΧΡΗΣΤΟ κρατος, ΑΧΡΗΣΤΗ κοινωνια.
ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΑΚΟ
Είμαι απ' το Βελβεντό και θεωρώ ότι είμαι απ' τις λογικές φωνές, γενικά. 'Οπως είπε και η 1:16μ.μ. στο δημοτικό σχολείο Βελβεντού αποδεδειγμένα γίνεται εξαιρετική δουλειά. Πιλοτικά προγράμματα, 12θεσιο σχολείο, συμμετοχή σε διαγωνισμούς με πανελλαδικές και όχι μόνο βραβεύσεις. Θα πρότεινα λοιπόν στην Υπουργό και όλους όσους σαν κι εσένα που συμφωνείς με τις συγχωνεύσεις, σχολεία των Σερβίων και όχι μόνο να συγχωνευτούν με του Βελβεντού. Είμαι ενάντια θα πρέπει να τονίσω σε κάθε μορφής συγκέντρωση και συρρίκνωση και έχω μάθει να κρίνω πέρα από κομματικά κριτήρια. 'Οταν λοιπόν θα έρθει η ώρα το σχολείο του παιδιού σου να συγχωνευεί με του Βελβεντού ή το ΤΕΕ να συγχωνευτεί με της Κοζανης ή λύκειο των Σερβίων να συγχωνευτεί με της Κοζάνης, γιατί δε θ'αργήσει κι αυτό με τη φόρα που πήραν,τότε θα
ήθελα να το ξανασυζητήσουμε. Πιο πολύ απ' όλα όμως θα ήθελα να το συζητήσουμε κάποτε και όταν αλλάξει η κυβέρνηση και προσπαθήσει να κάνει ή να συνεχίσει τις συγχωνεύσεις. Εγώ το άρθρο σου το κρατώ και σέβομαι τη "σοβαρή και διαφορετική σου άποψη" ( άλλωστε πως θα μπορουσε να διαφωνήσει ο κ.Πλιάτσος). Σοβαρή και διαφορετική όμως θα πρέπει να είναι και με διαφορετική κυβέρνηση, γιατί αν αποδειχτεί ότι τα σοβαρά και διαφορετικά έχουν χρώμα, τότε χάνουμε την αξιοπρέπειά μας και γινόμαστε γραφικοί. Είμαστε νέοι άνθρωποι φτιάχνουμε το μέλλον των παιδιών μας, πρέπει να κρατήσουμε την επαρχία ζωντανή και ζωντάνια χωρίς σχολείο δεν υπαρχει. Προσπάθησε να φέρεις τον εαυτό σου στη θέση των γονιών και των παιδιών σου στη θέση των παιδιών που κάνουν 1 ώρα δρόμο για πηγαίνουν στο σχολείο τους, επειδή είχαν την ατυχία (τύχη για μένα)να είναι 17-18 ατομα στην τάξη και όχι 27-29 (τέτοιες τάξεις σπρώχνουν τα παιδιά και στα ιδιαίτερα μαθήματα των δύο ατόμων).
Ας σοβαρευτούμε λοιπόν όλοι και ας στηρίξουμε προσπάθειες που δυναμώνουν τα χωριά μας. Ας αφήσουμε χρώματα και κόμματα στην άκρη και ας στηρίξουμε τον τόπο μας....
Και για επίλογο μια σκέψη που άκουσα και έκανα κάποτε......
" Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΑΝΤΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕ ΘΕΛΕΙ...... Τ'ΑΥΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ .... ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ.............
Ε.Κ.
Mήπως και αυτη η συνέντευξη-αρθρο του εξέχοντα πρώην δημοτικού συμβούλου, δόθηκε με...email;
Είναι καλό που ακούγεται και μία φωνή στήριξης της κυβερνητικής πολιτικής και όχι μόνο από θεσμικά όργανα. Τότε όμως θα πρέπει να είμαστε ακριβείς γιατί το υπουργείο Παιδείας μιλά μόνο για εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς λόγους και όχι «πρωτίστως» αλλά καθόλου για οικονομικούς.
Ωραίο το παράδειγμα της Τσαρίτσανης-γειτονιά-της Ελασσόνας.
Και διπλωματική η αποφυγή παραδείγματος από το νομό μας.
Ακριβής όμως στην έκφραση: «Ενσκήπτει λοιπόν εδώ το δίλημμα:»,
για το κακό που έρχεται, που εκδηλώνεται, που εμφανίζεται κτλ. ορμητικά και απροσδόκητα (ιδέ λεξικό «ενσκήπτω»).
Κι βέβαια μόνο με την παιδεία γίνονται κατανοητοί οι λόγοι των ενστάσεων και όχι μόνο με τη μόρφωση. Άλλωστε το υπουργείο είναι Παιδείας (εκπαίδευση και παιδεία )και όχι μόνο μόρφωσης.
Μια και ο λόγος για τα σχολεία: Διαφωνεί ή συμφωνεί κανείς με τον εκπαιδευτικό Κυριάκο Τσολακίδη, η ουσία είναι πως είναι ο μόνος που τόλμησε να γράψει και υπέρ των συγχωνεύσεων. Επώνυμα. Και με σοβαρά επιχειρήματα και ψύχραιμα. Διαβάστε το άρθρο και στο kozanimedia.gr
http://kozanimedia.gr/archives/9262
ΑΝ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΓΙΝΟΤΑΝ ΕΠΙ Ν.Δ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΔΙΟΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΝΤ.
Ρε παιδιά ακούω τώρα στον φλας ότι κάνουν αγώνα στον Πολύμυλο να γίνει το δημοτικό σχολείο τριθέσιο!!!!! Έχουν λέει 21 παιδιά και είναι διθέσιο και του χρόνου θα έχουν 31 και κάνουν αγώνα να γίνει τριθέσιο. Τι κατάντια είναι αυτή; Να μην καταλαβαίνουμε οι ίδιοι το συμφέρον μας;
Η ΠΙΟ ΣΩΣΤΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΡΑΦΕΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΝΤ. ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ 100%
Ο κ.Τσολακίδης πάει για Διευθυντής το καλοκαίρι.
apoluta sebasth h thesh tou ekpaideutikou alla kalo einai na akougetai k h allh pleura...panta ta ellhnika protupa itan oi eurwpaikes xwres omws alitheia o parapanw ekpaideutikos den ms eipe poses fores auta exoun epituxei...panta na ksefugoume apo thn apostithisi k th steira mathisi alla panta ekei gurname me trantaxtotero paradeigma tis panellhnies eksetaseis...kalh h mousiki k oi ksenes glwsses alla oute enas logos gia to mathima ths istorias k gia to ti sxediazetai apo to upourgeio paideias...episis tha itan ortho na dieukrinistei th ennoei o upografwn me thn frash "mikri talepwria" aporw einai mikri talepwria h kathimerini metakinisi se apostasi panw apo ta 12 xlm...me to epihkws aparadekto odiko duktuo metaksu twn xwriwn??? se tetoies periptwseis den tithetai mono thema talepwrias alla k ASFALEIAS twn mathitwn...arage h Filandia exei to idio odiko duktuo???oi metakiniseis twn mathitwn simera ginontai me leoforeia tou ktel xwris kanena sunodo...isxuei to idio sth filandia??? den nomizw...Proswpika thewrw aparadekth opoiadhpote politiki pou vazei sto perithwrio thn paideia...k as thimomaste panta auto pou lene sthn Eurwph vkleiste fulakes k anoikste sxoleia sthn ellada kapws alliws thn exoume dei thn Eurwph otan thn epikaloumaste kalo einai na epikaloumaste ola ta eurwpaika proterimata k na mhn katafeugoume se epilektiko k sumferontologiko mimitismo
Καλα στη χωρα που ζουμε αυτο πρεπει να το περιμενουμε.. 10:18
Πολύ καλό άρθρο.
Συγχαρητήρια στον συνάδελφο Κυριάκο Τσολακίδη.
Οι απόψεις που εκφράζει με το άρθρο του ο κος Τσολακίδης είναι απόψεις με τις οποίες συμφωνούν πάρα πολύ αλλά λόγω της συγκυρίας δεν τις εκφράζουν.
Μπράβο πάντως στον Κυριάκο που πάει κόντρα στο ρεύμα και λέει τα πράγματα με το όνομά τους.
Κυριάκο και μια απορία. Γιατί δεν ξαναέβαλες υποψηφιότητα στις δημοτικές εκλογές ;;;
Επιτέλους πήρε θέση και ένας εκπαιδευτικός. Ακούμε συνέχεια τους δημάρχους και τους γονείς. Έτσι είναι τα πράματα, είτε το παραδέχεστε είτε όχι.
και γω καθηγητης πληροφορικης ειμαι με 15 χρονια διδακτικης εμπειριας σε ταξεις συνεχως. εχω διδαξει σε νυχτερινο, γενικα λυκεια, τεε, τεχνικα παλιοτερα σε ολη την ελλαδα απο ταξεις των 4 ατομβν μεχρι ταξεις των 37 στον πειραια και των 35 στην αθηνα.
τα τελευται χρονια μαλιστα κανουμε μαθημα ενισχυτικης διδασκαλιας σε παιδια που εχουν προβλημα και δεν θελουν ή δεν μπορουν να πανε φροντιστηριο.
καλο μαθημα γινεται σε ταξη 12-18 ατομων.παραπανω παιδια δημιουργουν προβλημα "συμφορησης", ελεγχου και αδυναμια εξατομικευμενης αντιμετωπισης των προβλημταων
τωρα πως ο συναδελφος τσολακιδης (ελπιζω να ειναι σε ταξη ο ανθρωπος διοτι δεν τον ξερω και οχι αποσπασμενος σε κανα γραφειο)θεωρει οτι γινεται αξιοπρεπες μαθημα σε ταξη των 25-30 ατομων ειναι ενα ερωτημα
οι συγχωνευσεις πρεπει να γινουν μονο στις περιπτωσεις που συμφωνουν και τις προτεινουν οι γονεις και οι εκπαιδευτικοι των σχολειων. αυτοι ξερουν οχι οι επιτροπες και οι "εκπαιδευτικοι" των γραφειων
9:51 Ο Κυριακος κοντρα στο ρευμα... το ανεκδοτο της ημερας. Μαλλον εισαι των ιδιων συμφεροντων φιλε..
10:14 Να εισαι σιγουρος οτι υπαρχουν και στα σχολεια "εκπαιδευτικοι" που καθονται ολη μερα και ξυνονται και περναν πολυ καλυτερα απο αλλους σε γραφεια..
9:51 νο2. Καλο ειναι να γνωριζουμε την "εκπαιδευτικη συμπεριφορα" καποιου και μετα να κρινουμε τις αποψεις του ειτε θετικα ειτε αρνητικα (μπας και τα λεει εξυπηρετωντας αλλα συμφεροντα ρε αδερφε..)
ΕΠΕΙΔΗ ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ...
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΑΞΗ
Posted on Μαρτίου 22, 2011 by thessanoixtipoli
Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη ως σημαντικό κριτήριο για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης
(του Χαράλαμπου Κωνσταντίνου, Καθηγητή Σχολικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων)
Με αφορμή τις πρόσφατες συνενώσεις ή συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων από το Υπ.ΠΔΒΜΘ και τις σχετικές απόψεις και συζητήσεις που έλαβαν χώρα, θα αναδείξω συνοπτικά και αναπόφευκτα τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους που επιβάλλουν τον ευκταίο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
Κυρίαρχος παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου για την πλειονότητα των παιδαγωγών είναι η διαμόρφωση εκπαιδευτικών συνθηκών, δηλ. διαδικασιών αγωγής, διδασκαλίας, μάθησης, κοινωνικοποίησης και αξιολόγησης, που προάγουν τη δημιουργία ολοκληρωμένης προσωπικότητας στο μαθητή και την ομαλή ένταξή του στο κοινωνικό σύστημα. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών και συνυπολογίζοντας και τις εμπλεκόμενες παραμέτρους στην εκπαιδευτική λειτουργία σημαντικό ρόλο παίζει η αναλογία εκπαιδευτικού-μαθητών στη σχολική τάξη. Συγκεκριμένα, οι ακόλουθοι παιδαγωγικοί, διδακτικοί και κοινωνικοί λόγοι επιβάλλουν «οριοθετημένο» αριθμό μαθητών στην τάξη:
- Σε μακρο-επίπεδο, οι αυξημένες κοινωνικές απαιτήσεις, η ραγδαία παραγωγή γνώσεων και η συχνότητα χρήσης της νέας τεχνολογίας καθιστούν αναγκαία την ενίσχυση και αύξηση των προσόντων και της ετοιμότητας του μαθητή, δηλ. της ανάπτυξης και ενίσχυσης των γνωστικών, νοητικών, συναισθηματικών και κοινωνικών του ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως είναι η κριτική, αναλυτική, συνθετική και δημιουργική σκέψη, η διερευνητική του ωριμότητα, η πληρότητα επικοινωνίας και πράξης κ.ο.κ.
-Σε μικρο-επίπεδο, για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες , τα ενδιαφέροντα και γενικά οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, επιβάλλεται η εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού όχι μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά συνολικά στη σχολική ζωή. Η συγκεκριμένη παρέμβαση ευνοεί αποφασιστικά την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, τη διαμόρφωση κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος και παιδαγωγικής σχέσης, καθώς και την ενεργητική συμμετοχή του μαθητή στις σχολικές διαδικασίες.
synexeia...
Με το μικρότερο αριθμό μαθητών στην τάξη ευνοείται η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης του μαθητή, δεδομένου ότι ο εκπαιδευτικός διευκολύνεται να παρατηρεί και να καταγράφει με συστηματικό τρόπο τη μαθησιακή και εκπαιδευτική πορεία του κάθε μαθητή, χρησιμοποιώντας τις νεότερες μεθόδους αξιολόγησης, όπως είναι το παιδαγωγικό ημερολόγιο, η περιγραφική αξιολόγηση, ο φάκελος του μαθητή κ.λπ. Με την έννοια αυτήν, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ελέγξει πιο αποτελεσματικά την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και να προβεί στη λήψη των κατάλληλων ανατροφοδοτικών μέτρων, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που του παρέχει για το σκοπό αυτόν η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης.
-Σύμφωνα με έγκυρες έρευνες, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση των ποσοστών απειθαρχίας, παραβατικότητας, συναισθηματικής διαταραχής και γενικά των προβλημάτων κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών, οφειλόμενη σε παράγοντες δυσλειτουργίας της οικογένειας, του σχολείου και ευρύτερα του κοινωνικού συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο πρέπει να επικεντρωθεί στον παιδαγωγικό του ρόλο, επιφορτιζόμενο και το ρόλο διαχείρισης ζητημάτων κοινωνικής συμπεριφοράς, που απαιτεί συστηματική και εξατομικευμένη παιδαγωγική παρέμβαση και αποτελεσματικότητα από τον εκπαιδευτικό
- Η παρουσία των αλλοδαπών και ημεδαπών μαθητών με ετερογενείς μαθησιακές, γλωσσικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες, απαιτεί εξατομικευμένες διδακτικές και παιδαγωγικές παρεμβάσεις, για να αυξηθούν οι πιθανότητες αποτελεσματικότερης διαχείρισής τους από τον εκπαιδευτικό.
Εν κατακλείδι, οι παραπάνω λόγοι καθιστούν παιδαγωγικά αναγκαίο ένα μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη-τμήμα, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και η ευχέρεια στον εκπαιδευτικό να παρεμβαίνει εξατομικευμένα και, προπάντων, παιδαγωγικά και να παίρνει εκείνα τα μέτρα που οδηγούν στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου, προς όφελος της προόδου και της ευημερίας τόσο του μαθητή όσο και της ίδιας της κοινωνίας. Αυτό συνεπάγεται ότι για τις τάξεις Α’ και Β’ Δημοτικού παιδαγωγικά ευκταίος αριθμός μαθητών ανά τάξη-τμήμα θεωρείται ο 15, για τις άλλες τάξεις Δημοτικού ο 20 και για το Γυμνάσιο και το Λύκειο ο αριθμός 25. Πρέπει να υπογραμμιστεί, όμως, ότι ταυτόχρονα η εκπαιδευτική πράξη διεξάγεται από έναν άρτια συγκροτημένο εκπαιδευτικό, με πλήρη συναίσθηση του υψηλού του ρόλου και σε ένα σχολείο που πληροί τις προϋποθέσεις ανταπόκρισης στην παιδαγωγική του αποστολή. Η επίκληση από ορισμένους ιθύνοντες της αυξημένης παρουσίας μαθητών στην τάξη (π.χ. 60 μαθητές) που ίσχυε κατά το παρελθόν είναι και επιστημονικά και μεθοδολογικά εσφαλμένη, διότι αναφέρεται σε διαφορετικές (π.χ. αυταρχικές) εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, διδακτικές, επιστημονικές, και κοινωνικές συνθήκες.
Σαν Πασόκος που είναι ο Κυριάκος περιμένω ένα σχόλιο πάνω σε αυτό που θα δημοσιεύσω.
http://ksipnistere.blogspot.com/2011/03/blog-post_2266.html
θα περιμενεις πολυ.. μονο εκει που βολευει
http://akrielassonas.blogspot.com/2011/03/blog-post_22.html
Δημοσίευση σχολίου