Καταρχάς, χαρακτήρισε «δημοκρατικό χρέος» την κατάθεση της πρότασης μομφής, μπροστά στον «απόλυτο κυνισμό της παραποίησης ηχητικώνκαταγραφών και διάχυσής τους σε μμε, όπως παρουσιάζουν τα δημοσιεύματα,ακριβώς τις στιγμές που η κοινωνία συγκλονισμένη παρακολουθούσε την τραγωδία και δεκάδες οικογένειες βίωναν το απόλυτο δράμα της απώλειας», αλλά και μετά τη συλλογή των1,3 εκατ. υπογραφών πολιτών.
Εν συνεχεία, δομημένα αντέκρουσε τρεις βασικούς άξονες της κυβερνητικής επιχειρηματολογίας.
Πρώτον, «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί» υπενθύμισε προς τα υπουργικά έδρανα όσον αφορά τις κατηγορίες περί δήθεν εξυπηρέτησης οικονομικών συμφερόντων από την αντιπολίτευση. Ανέτρεξε μάλιστα από «τα “δωράκια”στις υποθέσεις της Aegean και του αεροδρομίου“Ελ.Βενιζέλος”», μέχρι «τα υπερκέρδη των τραπεζών και το ολιγοπώλιο της ενέργειας, αλλά και την παντελή αδυναμία της Κυβέρνησης να συγκρουστεί με τους μηχανισμούς που προκαλούν την ακρίβεια».
Δεύτερον, απαντώντας στη βασική κυβερνητική επιχειρηματολογία περί ανθρωπίνου λάθους και διαχρονικών προβλημάτων στον ΟΣΕ, όπως παρουσιάστηκε από τον Υπουργό Επικρατείας κ. Βορίδη, ο Π. Κουκουλόπουλος καυτηρίασε πως «παραλείπετε,τεχνηέντωςκαιπροκλητικά, ένα τρίτο σημείο στο οποίο επίσης άπαντες συμφωνούμε, ότι εάν η σύμβαση 717είχε υλοποιηθεί, δεν θα γινόταν ποτέ το δυστύχημα, γιατί θα αφαιρούσε τον παράγοντα του ανθρωπίνου λάθους». Πρόσθεσε δε ότι «τα εννέα έτη που μεσολάβησαν από το 2014 μέχρι την ολοκλήρωση της σύμβασης το φθινόπωρο του 2023, αποτελούν επαρκή λόγο για συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής που θα ερευνήσει το θέμα, με πρόσθετα τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και της απαίτησης του 1,3 εκατομμυρίου πολιτών».
Τρίτον, τοποθετήθηκε στο κοινό επιχείρημα της κυβερνητικής πλειοψηφίας, το οποίο επαναλήφθηκε κατά κόρον στο τριήμερο με τη φράση «να αφήσουμε τη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της», επισημαίνοντας ότι «την ίδια στιγμή, πρέπει και εμείς ως Εθνική Αντιπροσωπεία να κάνουμε τη δουλειά μας. Τί έχει κάνει, λοιπόν, η Κυβέρνηση για το σιδηρόδρομο από την τραγωδία των Τεμπών και μετά, σε μια περίοδο που η Χώρα έχει πρωτοφανή χρηματοδοτικά εργαλεία, κυρίως τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας; Στην πατρίδα μας έχει να στρωθεί καινούρια γραμμή πριν από τον πόλεμο. Η Ν.Δ. έχει αποδείξει πως είναι “το κόμμα της ρόδας”, δηλαδή των οδικών μεταφορών, που αδιαφόρησε διαχρονικά και συνεχίζει να αδιαφορεί μέχρι σήμερα για τα τρένα. Οι περιορισμένες αποσπασματικές εντάξεις στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας είναι αποκαλυπτικές. Ο κ. Μητσοτάκης δύο εβδομάδες πριν την τραγωδία, στις 13 Φεβρουαρίου 2023,ανακοίνωνε στη Δυτική Μακεδονία νέα σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνης – Καλαμπάκας, την οποία λίγο μετά αποφασίσατε να πετάξετε στο ...2044.Στις 25 Φεβρουαρίου, τρεις μέρες πριν τα Τέμπη, δήλωνε ότι “ηεπόμενη δεκαετία θα είναι η δεκαετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων”. Στις 14 Μαρτίου δεσμευόταν πως “η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας αποτελεί ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα”. Παρ’ όλα αυτά, o σιδηρόδρομος παραμένει αποσυνάγωγο μέσο μεταφοράς.H Ελλάδα και στις επιβατικές και στις εμπορευματικές μεταφορές είναι στο 1/10του μέσου όρουτης Ε.Ε.». Κατέθεσε, τέλος, στα πρακτικά σειρά σχετικών εγγράφων με δηλώσεις του Πρωθυπουργού.
Αναλυτικότερα, μπορείτε να δείτε το video με ολόκληρη την ομιλία εδώ:https://collab.parliament.gr/~dJhWs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου