Καλοκαιρινή Ατζέντα:

-------------

Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2017

Η δικαίωση: Το Καταταφύγι εντάχτηκε στα ‘’Μαρτυρικά Χωριά’’. Αίτημα συνοδευτικό: Να ενταχτούν στα ‘’Μαρτυρικά Χωριά’’ το Παλαιογράτσανο και η Αγία Κυριακή. – Οι προϋποθέσεις υπάρχουν και είναι γνωστές.

του παπαδάσκαλου Κωνσταντίνου Ι. Κώστα
Την είδηση τη διαβάσαμε στο Δελτίο Τύπου της Τ.Κ. Καταφυγίου: ‘’Με το υπ΄αριθμ. 49 Προεδρικό Διάταγμα της 1ης Ιουνίου 2017 έγινε η ιστορικά επιβαλλόμενη αναγνώριση του ηρωικού μας χωριού ως Μαρτυρικό χωριό’’. (Τρίτη, 20-6-2017, http://www.prlogos.gr).

Με αίσθημα σεβασμού και συγκίνησης, προς τα δεκάδες θύματα, χαιρετίζουμε την αναγνώριση του Καταφυγίου ως ‘’Μαρτυρικό Χωριό’’.  

Πλην όμως, αναμένουμε από το Ελληνικό κράτος (με την ενεργητική και επίμονη συμβολή των αρμόδιων θεσμικών: των τοπικών Κοινοτήτων, του Δήμου Σερβίων-Βελβεντού και της [Π.Ε.Κ.] Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης) να κάνει για το Παλαιογράτσανο και τη Σκούλιαρη, ό,τι έκανε για το Καταφύγι.

Αναμένουμε και για τα άλλα δύο των Πιερίων καταστραφέντα από τα στρατεύματα Κατοχής χωριά (Παλαιογράτσανο και Αγία Κυριακή-Σκούλιαρη) αναμένουμε και γι’ αυτά την αναγνώρισή τους και την ένταξή τους στα ‘’Μαρτυρικά Χωριά’’.

Αυτό απαιτεί η δικαιοσύνη, η ισοτιμία και η κοινή λογική.

Η ιστορία, λίγο - πολύ, είναι γνωστή σε όλους: Το Δεκέμβριο του 1943 τα γερμανικά στρατεύματα Κατοχής, με την ‘’παράφρονα λογική’’ του κατακτητή, εισέβαλαν στα ορεινά χωριά των Πιερίων ορέων, (πρώτα ανέβηκαν από το Βελβεντό στο Παλαιογράτσανο και στη συνέχεια από το Βελβεντό ανέβηκαν στο Καταφύγι και πέρασαν στην Αγία Κυριακή- Σκούλιαρη), πυρπόλησαν ναούς, σχολεία, σπίτια και ποιμνιοστάσια, πυροβόλησαν και σκότωσαν ανήμπορους γέροντες κατάκοιτους στα κρεβάτια, έκαψαν ζωντανούς ανθρώπους, ξεκοίλιασαν (τι κτηνωδία Θεέ μου!) με τις ξιφολόγχες βοσκό, επέφεραν ολοκληρωτική καταστροφή στις τρεις κοινότητες των Πιερίων. Όσοι επέζησαν μετακινήθηκαν, άλλοι στο Βελβεντό, στο Πλατανόρεμα, στη Βέροια, στην Κατερίνη, στην Κοζάνη. Τα τρία χωριά προς ώρας ερήμωσαν.  

Εμείς, απ’ όταν αναλάβαμε την εκκλησιαστική διακονία (Σεπτέμβριος 1984) στον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου Βελβεντού, ξεκινήσαμε αμέσως και τη συλλογή πληροφοριών και την καταγραφή τους από τις πιο αυθεντικές πηγές (από τους επιζήσαντες του Ολοκαυτώματος των τριών χωριών) και συγχρόνως καθιερώσαμε Μνημόσυνο το μήνα Δεκέμβριο, για όλα τα θύματα. Ζητήσαμε μάλιστα από τον τότε Καποδιστριακό Δήμο Βελβεντού την ανέγερση κοινού Μνημείου στην πλατεία του Αγίου Διονυσίου και το οποίο ανεγέρθη με δαπάνη του Δήμου. Συν τοις άλλοις καταθέσαμε σε όλες τις βαθμίδες της Τοπικής (Καποδιστριακής και Καλλικρατικής) Αυτοδιοίκησης όλα τα στοιχεία που με φροντίδα και κόπο πολλών ετών συλλέξαμε.

Επί πλέον όταν προσκληθήκαμε από την (Π.Ε.Κ.) Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης να συμμετάσχουμε ως εισηγητής στο από αυτήν διοργανωθέν ‘’1ο Συνέδριο ανάδειξης μαρτυρικών σημείων’’ (24 και 25 Ιουνίου 2016 στο Κέντρο Ποντιακού Ελληνισμού στην Κοζάνη) πήγαμε και καταθέσαμε με την εισήγησή μας όλα τα στοιχεία (με ονόματα) που είχαμε στη διάθεσή μας από την έρευνα όλων των από το 1984 ως τα σήμερα ετών. Με την ελπίδα της αποτίμησης και της συνολικής αξιοποίησή τους.  

Είναι, θαρρώ, χρέος της Πολιτείας (σε όλα τα επίπεδα: από το κεντρικό της Αθήνας, την Π.Ε. Κοζάνης, το Δήμο Σερβίων-Βελβεντού, τις δημοτικές και τοπικές Κοινότητες) να κάνει το αυτονόητο.

Αυτό που δικαίως έκανε για το Καταφύγι, να το κάνει και για τα άλλα δύο χωριά.  Να προχωρήσει στην αναγνώριση και την ένταξη του Παλαιογρατσάνου και της Αγίας Κυριακής στα ‘’Μαρτυρικά Χωριά’’. Το περιμένουν οι μάρτυρες-νεκροί.

Και τα θύματα των άλλων Κοινοτήτων είχαν ψυχή. Και δεν είναι η ψυχή τους άλλης κατηγορίας.   

Στον Άγιο Διονύσιο Βελβεντού θα συνεχίζουμε να προσευχόμαστε και να τελούμε, κάθε χρόνο το μήνα Δεκέμβριο, με αγάπη Μνημόσυνο για όλα τα θύματα.   

π. Κωνσταντίνος Ι. Κώστας
παπαδάσκαλος
20-7-2017

6 σχόλια:

  1. Πάτερ με όλο το σεβασμό το Καταφύγι κατέθεσε τα χαρτιά του και δικαιώθηκε το ίδιο θα έπρεπε να κάνουν και οι άλλες κοινότητες δεν κάναν χάρη στο Καταφύγι απλώς οι άλλες κοινότητες νομίζω δεν κατέθεσαν τον απαραίτητο φάκελο με τα ντοκουμέντα όταν ζητήθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδής ξημερώνει Κυριακή δεν κάνει να χαλαστούμε. Ρε πάτερ τι δουλειά έχεις εσύ με αυτά; Δεν κοιτάς το ποίμνιο αντί να ασχολείσαι με την πολιτική; Δηλαδή δεν το κατάλαβες ότι μας έχεις κουράσει πολύ; Μίλα μας για τον Χριστό που τον έχουμε χάσει στο δρόμο. Εσύ δεσπότη συμφωνείς με τα γραφόμενα του παπά κάθε τρεις και λίγο; Μόνο για τον Τράμπ που δεν έγραψε ακόμα. Τι μας περνάτε για ιθαγενείς; Μα κάθε δυο μέρες πολιτικό κήρυγμα από τον Παπακώστα θα έχουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ) παπα-Κωστας εχει οξυμμενη κοινωνικη συνειδηση και επιπλεον ειναι και πολιτης, εκτος απο κληρικος.Αυτο δεν σου λεει τιποτα; Γνωστος και αγαπητος στην ευρυτερη περιοχη του Δημου Σερβιων-Βελβεντου οσο κανεις αλλος. Για να απλουστευεις το θεμα, ισοπεδωνεις με μια φραση ("πολιτικό κήρυγμα "), πραγμα που σημαινει πως δεν καθεσαι να διαβασεις τι ακριβως γραφει.
    (Καποιος που τον ξερει καλα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 10,19 ενα εχω να σου πω η π α π α ς π α π α π α ς η ζ ε υ γ α ς ζ ε υ γ α ς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ, αλλά πού βλέπεις εσύ πολιτικά κηρύγματα στα κείμενα του παπα-Κώστα; Τα μπερδεύεις με τα κοινωνικά. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ Η ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΑΠΛΑ ΜΗΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ. ΤΟ ΝΑ ΤΟΥ ΛΕΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

backlinks

Follow by Email

Το Προφίλ μας

Google

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου