To προσχέδιο που έχει ήδη παρουσιαστεί από τα ΜΜΕ τις τελευταίες μέρες,
θυμίζει παλιά συστήματα εισαγωγικών εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπ/σης
και μας γυρίζει 20 χρόνια πίσω.
Στο Γενικό Λύκειο, το μάθημα της Γ’ τάξης (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) που εξετάζεται στις Πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις, δεν υπάρχει στο νέο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου…….επίσης, αίσθηση προκαλεί η κατάργηση του Τομέα της Πληροφορικής που επί χρόνια αποτελούσε τον κορμό της Τεχνικής Εκπαίδευσης ( ΤΕΕ-ΕΠΑΛ).
Στο Γενικό Λύκειο, το μάθημα της Γ’ τάξης (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) που εξετάζεται στις Πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις, δεν υπάρχει στο νέο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου…….επίσης, αίσθηση προκαλεί η κατάργηση του Τομέα της Πληροφορικής που επί χρόνια αποτελούσε τον κορμό της Τεχνικής Εκπαίδευσης ( ΤΕΕ-ΕΠΑΛ).
Η κατάργηση της επιστήμης της Πληροφορικής
δημιουργεί ένα τεράστιο κενό στην εκπαίδευση των ελλήνων μαθητών αφού
ένα μεγάλο ποσοστό τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στη
χώρα μας είναι σχολές Πληροφορικής. Φανταστείτε πρωτοετείς φοιτητές
του Μαθηματικού ή του Φυσικού Τμήματος οι οποίοι δε θα είχαν διδαχθεί τα
αντίστοιχα, Μαθηματικά και Φυσική. Δεν υπάρχει χώρα της ΕΕ που να μην
διδάσκεται με επάρκεια η Πληροφορική στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στην
εποχή που ο ψηφιακός αλφαβητισμός αποτελεί μέγιστο προσόν στη σύγχρονη
εργασιακή αρένα είναι τεράστιο λάθος η υποβάθμιση της Πληροφορικής από
Επιστήμη, σε απλή δεξιότητα που προσεγγίζεται επιφανειακά και χωρίς
βάθος καταδικάζοντας τους μαθητές σε ημιμάθεια. Όλοι οι μαθητές πρέπει
να αποφύγουν τον ψηφιακό αναλφαβητισμό.
Υπάρχουν δεκάδες εκθέσεις,
συγγράμματα και μελέτες από Διεθνείς, Ευρωπαϊκούς και Ελληνικούς
επιστημονικούς φορείς όπου αναδεικνύουν το αυτονόητο, την αναγκαιότητα
της Πληροφορικής Παιδείας στην Βασική εκπαίδευση.
Για παράδειγμα η
σύσταση 962/2006 της Ευρωπαϊκής Ένωσης που περιέχει στο παράρτημά της το
ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς. σύμφωνα με την οποία η ψηφιακή ικανότητα
χαρακτηρίζεται ως μια από τις οκτώ βασικές ικανότητες-στόχους των
εκπαιδευτικών συστημάτων όχι μόνο για την δια βίου αλλά και για την
αρχική εκπαίδευση.
Είναι άδική η αντιμετώπιση αυτή για τους μαθητές
των σχολείων, που θα πρέπει στην εποχή της Πληροφορίας και της
Ψηφιοποίησης των πάντων, να παρακολουθούν ένα σχολείο που δεν θα τους
παρέχει τη δυνατότητα για πρακτική εφαρμογή αυτών που μαθαίνουν, ένα
σχολείο του Μαυροπίνακα και της Απομνημόνευσης, «ένα σχολείο από τα
παλιά».
Με τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής ως
μάθημα γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις θα μπορεί το
απολυτήριο του νέου Λυκείου ή του νέου ΤΕΛ να αποτελεί από μόνο του
προσόν γνώσης χειρισμού Η/Υ (ένα νέο κρατικό πιστοποιητικό γνώσης
χειρισμού Η/Υ).
Τέλος τονίζουμε τα εξής αυτονόητα:
• Η
Πληροφορική μαθαίνει στα παιδιά τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και
αναπτύσσει την αναλυτική, κριτική & δημιουργική σκέψη των μαθητών.
• ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η Πληροφορική είναι υπεραξία για την Δημόσια Παιδεία.
Το Δ.Σ. ΠΕΚΑΠ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου