Επίκαιρα Θέματα:

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Κάτι μου θυμίζει...

Του Γ. Παπαχρήστου - ΤΑ ΝΕΑ 
Παρακολουθώ μετά της αναλόγου προσοχής εδώ και καιρό την αγωνιώδη προσπάθεια της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ να μετατρέψει το κόμμα της χαράς σε μετωπικό κίνημα το οποίο στη συνέχεια να καταστεί πλειοψηφικό ρεύμα. Διαβάζω και τις σχετικές δηλώσεις που κάνουν ορισμένα στελέχη - χθες ας πούμε η Σοφία Σακοράφα δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να προσλάβει χαρακτηριστικά ΕΑΜ (κλαίω...). Χθες πληροφορήθηκα ότι στην προχθεσινή συνεδρίαση του 9μελούς οργάνου, που υπό τον Τσίπρα παίρνει τις αποφάσεις, αποφασίστηκε να κληθεί στην έναρξη των αποψινών εργασιών του Συνεδρίου ένας «συμπολεμιστής και σύντροφος» του Αρη Βελουχιώτη, ακριβώς για να σηματοδοτηθεί η ιστορική συνέχεια του ΣΥΡΙΖΑ με το ΕΑΜ.
Στην πατρίδα μου, την εύανδρο Ηπειρο, για κάτι τέτοιες περιπτώσεις λένε το «εκεί που κρέμαγαν οι καπεταναίοι τ' άρματα κρεμούν τώρα οι γύφτοι τα νταούλια»!
Και υπάρχει και η απλούστερη εκδοχή του, το κλασικό «...κι η μυλωνού τον άνδρα της με τους πραματευτάδες», το οποίο και δεν το σχολιάζω.
Ευκαιρίας δοθείσης, επειδή μου προκάλεσε ένα ενδιαφέρον το χθεσινό δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» για τον «συμπολεμιστή» του Αρη που θα παραστεί στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, και με δεδομένο ότι τον μόνο εν ζωή συμπολεμιστή, καπετάνιο του ΕΛΑΣ και σύντροφο του Βελουχιώτη που γνωρίζω είναι ο μπαρμπα-Βασίλης Πριόβολος, ο θρυλικός Καπετάν Ερμής, του τηλεφώνησα.
Κυρίως γιατί από ορισμένες πλευρές διακινήθηκε και ένα σενάριο του είδους «ήταν στο ΠΑΣΟΚ παλιά». Και γιατί σκέφθηκα (εξομολογούμαι την αμαρτία μου) ότι θα έχει κάνει κάποιο «χειρισμό» ο σύντροφος (του Ακη) Κοτσακάς...
Βρήκα τον Καπετάν Ερμή να αναρρώνει από ένα μικρό πρόβλημα υγείας, θαλερό και ζωηρό στα 95 του.
- Μήπως δεχθήκατε πρόσκληση του ΣΥΡΙΖΑ να παραστείτε στο Συνέδριό του; ρώτησα.
- Οχι βέβαια, παιδί μου. Πώς θα μπορούσε; Εγώ είμαι ΠΑΣΟΚ, παραμένω στο ΠΑΣΟΚ, σε αυτό το λαβωμένο ΠΑΣΟΚ, και θα μείνω όσο ζω. Δεν πρόκειται να προδώσω τις αρχές μου ούτε την πολιτική μου διαδρομή εγώ.

Τον ρώτησα εάν υπάρχει άλλος εν ζωή συμπολεμιστής του Αρη Βελουχιώτη. Μου απάντησε ότι, απ' όσο θυμάται, στους περίφημους «μαυροσκούφηδες» του Αρη κανείς. Στον ΕΛΑΣ υπό τις διαταγές του υπάρχουν δύο:
n ο Θεόδωρος Καλίνος, 96 ετών σήμερα, ο επιλεγόμενος Καπετάν Αμάρμπεης, από τους Μεξιάτες Λαμίας, και
n ο Γιώργος Αθανασίου, διοικητής τάγματος του ΕΛΑΣ, 95 ετών.
Το βράδυ, που ο ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ότι πρόκειται για τον κ. Γιάννη Οικονόμου της φρουράς του Αρη, με το ψευδώνυμο «Γιαννούτσος», του τηλεφώνησα εκ νέου. Τον θυμόταν. Ως όνομα μόνο. Δεν γνώριζε καν ότι ζει...
Ανεξάρτητα από αυτό, επισημαίνω ότι πάει η αντιγραφή σύννεφο με το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα - θυμίζω ότι ο Ανδρέας είχε εντάξει στο ΠΑΣΟΚ το '84 και τον καπετάν Μάρκο Βαφειάδη, αρχηγό του Δημοκρατικού Στρατού στον Εμφύλιο και πρωθυπουργό της Κυβέρνησης του Βουνού, παρότι αυτοπροσδιοριζόταν ως κομμουνιστής. Ο Βαφειάδης είχε εκλεγεί με το ΠΑΣΟΚ βουλευτής Επικρατείας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας