Από το kozanimedia.gr
Ο Δήμαρχος Κοζάνης κ.Λ.Μαλούτας επισκέφθηκε την Δευτέρα 23 Απριλίου
τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη, ο
οποίος τον ενημέρωσε για την αναθεώρηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων
Μεταφορών.
Ο κ. Γ. Μαγκριώτης μετά την σχετική συζήτηση δήλωσε:
«Μετά από 2 χρόνια διαβουλεύσεων με την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και διαπραγματεύσεων στη σύνοδο Υπουργών Μεταφορών που
πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη το 2011 και στην οποία εκπροσώπησα τη
χώρα μας, έχουν οριστικοποιηθεί οι Αναθεωρημένοι Χάρτες του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών».
Για την επιτυχή ενσωμάτωση των νέων τμημάτων που προτάθηκαν από τη
Χώρα μας, πραγματοποιηθήκαν στα 2 αυτά χρόνια από τον Υφυπουργό κ.
Γιάννη Μαγκριώτη συσκέψεις με τον εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
τον εκπρόσωπο οικονομικής επιτροπής της Ελλάδος. Επίσης συστάθηκε άτυπη
ομάδας εργασίας με την συμμετοχή εκπροσώπων από τα Υπουργεία ΥΠΥΜΕΔΙ,
ΥΑΝΝΑΝ, και ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ για τον συντονισμό και την αποτελεσματικότερη
διαχείριση των θεμάτων.
Οι νέοι οριστικοί Χάρτες βρίσκονται πλέον σε στάδιο επικύρωσης,
αποτυπώνουν τα οδικά τμήματα που ενσωματώνονται καθώς και τα
σιδηροδρομικά δίκτυα, λιμάνια και αεροδρόμια ενώ έχει εγκριθεί ο ΝΕΟΣ
Κανονισμός Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών από το συμβούλιο Υπουργών στον
οποίο καθορίζονται οι νέες πολιτικές και προτεραιότητες.
Στα νέα τμήματα που προτάθηκαν και ενσωματώθηκαν περιλαμβάνεται και το τμήμα Κοζάνη- Λάρισα.
Επισημαίνοντας τη σημασία της ένταξης του Δρόμου Κοζάνης –Λάρισας, ο κ.Ι.Μαγκριώτης επισήμανε ότι:
«Η προσθήκη του τμήματος Κοζάνη – Λάρισα έχει ως
αποτέλεσμα τη διασφάλιση μιας λειτουργικής για τις εμπορευματικές
μεταφορές εναλλακτικής οδού, που θα συνδέει τα μεγάλα αστικά κέντρα της
χώρας είναι κρίσιμη για την οδική μετακίνηση των εμπορευμάτων, τον
εφοδιασμό και την λειτουργία των αγορών.
Η εμπειρία του 2009 (κλείσιμο ΠΑΘΕ στο ύψος των Τεμπών) ανέδειξε με
πραγματικά δεδομένα την σκοπιμότητα αυτή, όταν η οδός αυτή δέχθηκε τον
κύριο όγκο του μεταφορικού έργου των οδικών μεταφορών μεταξύ των πόλεων,
αγροτικών και βιομηχανικών περιοχών ανάμεσα στην Θεσσαλονίκη – Αθήνα.
Το τμήμα δεν κρίνεται ανταγωνιστικό με το δίκτυο ΠΑΘΕ & ΙΟΝΙΑ
ΟΔΟΣ. Αντιθέτως, ολοκληρώνει εν είδη δακτυλίου τη συνδεσιμότητα των
Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας – Θεσσαλίας – Ηπείρου.
Η σπουδαιότητα της ενσωμάτωσης του οδικού τμήματος στα ΔΔΜ είναι
σημαντική διότι εξασφαλίζει τη δυνατότητα χρηματοδότησης από
συγχρηματοδοτούμενους πόρους, δεδομένου ότι: λόγω της δημοσιονομικής
κατάστασης στην παρούσα φάση, οι Εθνικοί πόροι ΠΔΕ είναι εξαιρετικά
περιορισμένοι και η κύρια πηγή συγχρηματοδότησης που θα υφίσταται για
την κατασκευή υποδομών στο επόμενο πλάισιο στήρηξης είναι το Ταμείο Συνοχής, το οποίο χρηματοδοτεί μόνο έργα που περιλαμβάνονται στα Διευρωπαίκά Δίκτυα Μεταφορών. ».
Ο Δήμαρχος Κοζάνης κ. Μαλούτας ευχαρίστησε τον Υφυπουργό για την
πρωτοβουλία και την συνδρομή του στην ενσωμάτωση του οδικού τμήματος
Κοζάνη – Λάρισα στα ΔΔΜ. Δήλωσε ότι έτσι ικανοποιειται ένα χρόνιο αίτημα
της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας.Επισήμανε επισης ότι η ένταξη
του τμήματος Κοζάνης –Λάρισας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών ,σε
συνδιασμό με τις χρηματοδοτικές δυνατότητες που αποκτά το έργο ,αίρει
και το τελευταίο εμπόδιο για την επικοινωνία της περιοχής μας με την
υπόλοιπη χώρα. Αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που συμβάλει αποφασιστικά
στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της Δυτικής
Μακεδονίας γενικότερα.
1 σχόλιο:
Θάλασσα πότε θα μας φέρει στον Αρίνταγα? Ααααα, τώρα που το θυμήθηκα και το τρένο της Καλαμπάκας να μας φέρει μιας και σκουμπώθηκε.
Δημοσίευση σχολίου