Επίκαιρα Θέματα:

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Καστοριά και Γρεβενά: κλείνουν τμήματα σχολείων

Προληπτικά, για επτά μέρες, με απόφαση Νομάρχη, έκλεισαν χθες Τρίτη συνολικά πέντε τμήματα σε τρία σχολεία του Νομού Καστοριάς. Πρόκειται για τα τμήματα Β1 και Β3 του Λυκείου Μεσοποταμίας και τα τμήματα Γ1 και Γ3 του Γυμνασίου Μαυροχωρίου, καθώς και η Γ΄ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μανιάκων.
Κλειστά θα παραμείνουν τμήματα σχολείων και στα Γρεβενά. Συγκεκριμένα για επτά ημέρες θα παραμείνουν κλειστά τα τμήματα Α3 και Α4 του 1ου Γυμνασίου Γρεβενών.
Πηγή: ΕΡΑ


Κι άλλα τμήματα σχολείων κλείνουν στο Ν. Κοζάνης


Με σημερινή ανακοίνωση η Ν.Α. Κοζάνης ανακοινώνει το κλείσιμο τμημάτων σχολείων και σχολικών μονάδων για επτά ημέρες, σύμφωνα με τη νεότερη εγκλύκλιο που στάλθηκε από τα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας. Οι σχολικές μονάδες της περιοχής μας που διακόπτουν τη λειτουργία τους είναι το Γυμνάσιο Σερβίων, το ΕΠΑΛ Σερβίων και το Δημοτικό Σχολείο Βαθυλάκου, ενώ αναστέλλεται η λειτουργία ενός τμήματος του Γενικού Λυκείου Σερβίων  . 
Η ανακοίνωση της Ν.Α. Κοζάνης:

Αναστέλλεται η λειτουργία ορισμένων Τμημάτων Σχολείων του Νομού Κοζάνης με νέα απόφαση του Νομάρχη.     Με απόφαση του Νομάρχη Κοζάνης Γιώργου Δακή, αναστέλλεται η λειτουργία των παρακάτω Τμημάτων Σχολικών Μονάδων της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Κοζάνης, λόγω εμφάνισης 4 ή και περισσοτέρων ατόμων από το ίδιο Τμήμα με συμπτώματα γρίπης:

Α/Α
ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΜΗΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΓΡΙΠΩΔΗ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ
ΔΙΑΚΟΠΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ/ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
1
1ο Νηπ/γείο Κοζάνης
Τμήμα 2
16
6
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
2
20ο Νηπ/γείο Κοζάνης
Τμήμα 1
17
14
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας
3
Δ.Σ. Βαθυλάκκου
Β’
15
4
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας
Ε’
15
6
Στ’
10
4
4
5ο Δ.Σ. Κοζάνης
Ε’ 2
18
9
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
5
8ο Δ.Σ. Κοζάνης
Β’
24
6
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
6
10ο Δ.Σ. Κοζάνης
Α’ 2
23
5
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας
Ε’ 2
19
7
Στ’ 3
18
9
7
15ο Δ.Σ. Κοζάνης
Ε’
17
4
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
Στ’ 2
18
6
8
8ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας
Γ’ 2
21
6
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
9
3ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Γ’ 4
30
5
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας (5 από 13 τμήματα)
10
6ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Γ’ 2
18
4
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
11
Γυμνάσιο Σερβίων
Γ’ 2
17
5
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας (4 από 12 τμήματα)
Γ’ 3
20
5
Γ’ 4
18
5
12
1ο ΓΕΛ Κοζάνης
Β’ 5
23
7
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
Γ’ 1
21
6
Γ’ 2
20
4
Α’ 1
22
7
13
2ο ΓΕΛ Κοζάνης
Α’ 1
22
4
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας (11 από 24 τμήματα)
Α’ 5
23
5
Β’ Θεωρ. 4
21
4
Β’ Τεχν. 1
18
6
Β’ Τεχν. 2
18
5
Γ’ Θεωρ. 1
20
6
Γ’ Θεωρ. 2
20
5
Γ’ Θεωρ. 3
20
6
14
3ο ΓΕΛ Κοζάνης
Α’ 1
24
7
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
Α’ 4
24
5
Β’ 6
24
5
Γ’ 2
23
7
15
1ο ΓΕΛ Πτολεμαΐδας
Β’ 3
27
5
16
ΓΕΛ Σερβίων
Α’ 1
19
5
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
17
2ο ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας
Γ’ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
9
4
Διακοπή λειτουργίας τμήματος/των
18
ΕΠΑΛ Σερβίων
Β’ Ηλεκτρολόγων
9
4
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας (4 από 10 τμήματα)
Β’ Οχημάτων
Β’ Μηχανολόγων
Β’ Βρεφοκόμων

14
6
Β’ Πληροφορικής
Β’ Ηλεκτρολόγων

12
5
19
Ειδικό Εργαστήρι Κοζάνης
37
3
Διακοπή λειτουργίας σχολικής μονάδας
Η διακοπή λειτουργίας των Τμημάτων Σχολείου/ Βρεφονηπιακού Σταθμού / Σχολικής Μονάδας συνιστάται για χρονικό διάστημα διάρκειας 7 ημερών. Στο ίδιο διάστημα αυτό είναι απαραίτητο όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί των τμημάτων ή σχολείων των οποίων διακόπτεται η λειτουργία να απέχουν από άλλα μαθήματα ή ομαδικές εξωσχολικές δραστηριότητες. Μετά την επαναλειτουργία των Τμημάτων, δεν διακόπτεται ξανά η λειτουργία αυτού του Τμήματος Σχολείου, αν εμφανιστεί ξανά αριθμός ατόμων με συμπτώματα γρίπης, ο οποίος να εμπίπτει στα κριτήρια.

Οικολόγοι Πράσινοι: στην καρδιά του λιγνίτη το τρένο των οικολόγων


Το κλίμα μας καίει: στην καρδιά του λιγνίτη το τρένο των οικολόγων πράσινων
Στην Κεντρική και τη Δυτική Μακεδονία μεταφέρεται το Σαββατοκύριακο η εκστρατεία των Οικολόγων Πράσινων ενόψει της συνόδου της Κοπεγχάγης για την κλιματική αλλαγή. Με κεντρικό μήνυμα «ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙΕΙ. ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΡΑ», οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν ναυλώσει τρένο το οποίο θα αναχωρήσει από τo Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στις 9 το πρωί του Σαββάτου με κατεύθυνση την Κοζάνη και ενδιάμεσες στάσεις στην Αλεξάνδρεια, τη Σκύδρα, την Έδεσσα, την Άρνισσα, την Φλώρινα, το Αμύνταιο και την Πτολεμαΐδα. Η επιβίβαση στο τρένο θα είναι ελεύθερη για όλους, για όλη τη διαδρομή ή για μέρος της.
Στόχος είναι να αναδεχθεί η ανάγκη για ριζικές αλλαγές στον τομέα των μεταφορών με ενίσχυση του σιδηροδρόμου αλλά και η θλιβερή πανευρωπαϊκή πρωτιά της Δυτικής Μακεδονίας στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής. Στο ναυλωμένο τρένο που θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη, θα επιβιβαστεί και αποστολή από την Αθήνα με τη συμμετοχή των «Φίλων του Σιδηροδρόμου» και στελεχών των Οικολόγων Πράσινων, ανάμεσα στους οποίους και ο εκπρόσωπος τύπου του κόμματος, Νίκος Χρυσόγελος, που θα έλθουν στην πόλη με το βραδινό δρομολόγιο από την Αθήνα.
Για το «Πράσινο Τρένο» θα δοθεί συνέντευξη τύπου στα γραφεία των Οικολόγων Πράσινων (Πλάτωνος 1) την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου στις 12 το μεσημέρι από τους: · Μιχάλη Τρεμόπουλο, ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων · Ελεονώρα Ζώτου, νομαρχιακή σύμβουλο Θεσσαλονίκης · Γιάννη Τζιώλα, στέλεχος των Οικολόγων -Πράσινων, μέλος των φίλων του σιδηροδρόμου
Πηγή: ΑΠΕ

Η ηλιθιότητα είναι αήτητη

Παράδειγμα # 458

«... Η γιόγκα δεν είναι απλή και αθώα μέθοδος χαλάρωσης. Δεν είναι μέθοδος σωματικής ευεξίας όπως διαφημίζεται, αλλά στάδιο του ινδουιστικού διαλογισμού που συνδέεται με την αντιχριστιανική θεωρία της μετεμψύχωσης (...). Η ενασχόληση με τη γιόγκα είναι άρνηση της ορθοδόξου πίστεως(!) και βλασφημία(!!!) κατά του Αγίου Πνεύματος»

Ανακοίνωση της Μητρόπολης Πειραιώς.

ΣτΣ: Προς ενημέρωση των πιστών για αποφυγή παρεξηγήσεων : Οι αλλαξοκωλιές και τα τσιμπ...κια με νταβραντισμένους πιτσιρικάδες και ιερείς δεν αποτελούν βλασφήμια κατά του Αγιού Πνεύματος. 

Όπως πάντα από το mementumvivere.blogspot.com

Έκλεισε το Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Σερβίων

Όπως πληροφορούμαστε από το VETO FM κλείνει από αύριο το Γυμνάσιο Σερβίων και το ΕΠΑΛ Σερβίων έως και τις 3/12.
Υπενθυμίζουμε ότι το κλείσιμο των δύο σχολείων της πόλης μας δε σημαίνει ότι εμφανίστηκε κρούσμα της νέας γρίπης Η1Ν1. Οι μαθητές που απουσιάζουν (πάνω από 4 σε κάθε τμήμα και το ένα τρίτο των τμημάτων του σχολείου) έχουν γριπώδη συμπτώματα. Προς το παρόν δεν υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα γρίπης.


Γ. Πρετεντέρης: Το "πρόβλημα" ΚΚΕ


από το ΒΗΜΑ
Δεν είναι κακή ιδέα αυτή του ΚΚΕ για «πόλεμο στον πόλεμο». Ούτε καινούργια. Την τελευταία φορά που την ενεργοποίησαν οι κομμουνιστές ήταν το 1939, όταν υπό την επιφοίτηση του Γερμανοσοβιετικού Συμφώνου είχαν κηρύξει «τον πόλεμο στον πόλεμο» των δυτικών δημοκρατιών εναντίον του Χίτλερ. Αλλά αυτό... είναι το ωραίο μαζί τους: πάντα έχουν ένα άθλιο παράδειγμα να θυμηθούν. Φυσικά, τώρα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Αφού συνέπραξαν με τον ΣΥΡΙΖΑ του Κωνσταντόπουλου για να ανέβει η ΝΔ στην εξουσία, έβαλαν όση πλάτη μπορούσαν να την κρατήσουν εκεί. Ακόμη και ο ΣΥΡΙΖΑ (υπό τον Αλαβάνο και τον Τσίπρα, πλέον) πήρε κάποια στιγμή τις αποστάσεις του. Τώρα, είναι προφανές ότι στο ΚΚΕ ετοιμάζουν νέο γύρο αντιπαράθεσης με τη νέα κυβέρνηση.
Να ξεκαθαρίσω κάτι: είναι απόλυτο δικαίωμά τους. Κάθε κόμμα έχει τη δημοκρατική ευχέρεια να επιλέγει τους φίλους και τους αντιπάλους του. Δεν πιστεύω ότι ισχύουν οι παλιές ιδεολογικές γραμμές και δεν θεωρώ ότι ένας κομμουνιστής είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται φιλικότερα προς τη ΝΔ ή προς το ΠαΣοΚ ή προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο καθένας πολιτεύεται για πάρτη του, συμπεριφέρεται όπως του γουστάρει και κρίνεται γι΄ αυτό. Από την άλλη πλευρά όμως, ακριβώς όπως ουδείς δικαιούται να επιβάλλει στο ΚΚΕ τις επιλογές του, ούτε αυτό έχει το δικαίωμα να επιβάλλει στους άλλους τις δικές του. Δεν του αρέσει ο διάλογος για το Ασφαλιστικό; Ας μην περάσει ούτε απ΄ έξω! Αλλά αν θα κάνουν οι άλλοι διάλογο, αυτό δεν είναι δική του δουλειά. Μόνο που εκεί ακριβώς εντοπίζεται το «πρόβλημα ΚΚΕ». Δεν είναι ότι έχει απόψεις, οι οποίες συμβαίνει να αποδοκιμάζονται από τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού- από το 92,5% στις τελευταίες εκλογές... Είναι ότι θέλει να επιβάλει τις απόψεις αυτές στους υπολοίπους.
Πώς; Με κάτι δασύτριχες αρλούμπες ως ιδεολογικό περίβλημα. Στο όνομα μιας υποθετικής εκπροσώπησης κάποιων ταξικών συμφερόντων, τη στιγμή που καμία τάξη της ελληνικής κοινωνίας δεν έχει αναθέσει κατά πλειοψηφία την εκπροσώπησή της στο ΚΚΕ. Αλλά κυρίως με τη φασαρία, με τη φωνή και με το ζόρι. Με άλλα λόγια, το «πρόβλημα ΚΚΕ» δεν είναι οι λύσεις που προτείνει αλλά ότι το ίδιο αποτελεί πρόβλημα στο οποίο χρειάζεται μια λύση. Διότι, είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει, αυτό το πρόβλημα αρχίζει να έχει κοινωνικό κόστος το οποίο πληρώνουμε όλοι.
 
Σχόλιο ai-vreS: όπως λέει και ο Θέμος, σήμερα τον αφήνουμε στα νύχια της Λιάνας και της Αλέκας....

Δωρεάν ΙΝΤΕΡΝΕΤ από το Δήμο Αιανής!!!


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο Δήμος Αιανής ενημερώνει τους Δημότες ότι μέσω ενός προγράμματος της ΤΕΔΚ Ν. Κοζάνης προσφέρει δωρεάν ασύρματο ΙΝΤΕΡΝΕΤ στους Δημότες.
  • Για την Αιανή σε ακτίνα περίπου 300 μέτρων από το Δημαρχείο.
  • Για την Αγία Παρασκευή  σε ακτίνα περίπου 300 μέτρων από το Δημοτικό Κατάστημα Αγίας Παρασκευής.
Σας ενημερώνουμε επίσης ότι γίνονται προσπάθειες για να μεγαλώσει η ακτίνα της ευρυζωνικότητας.              
 Ο  Δήμαρχος, Γεώργιος Ν. Τζέλλος

Σχόλιο ai-vreS: μπράβο Δήμαρχε!  Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Δήμος Τρικκαίων.

Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στο… γάμο


από την ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
O γάμος αποτελεί προϋπόθεση για τη συγκατοίκηση, η ελεύθερη συμβίωση έχει παραγκωνιστεί, η πλειονότητα των παντρεμένων ζευγαριών μεγαλώνει ανήλικα παιδιά, ενώ τα περισσότερα νοικοκυριά απαριθμούν κατά μέσο όρο τρία μέλη. Την ακτινογραφία της σημερινής κοινωνίας επιχειρεί να αποτυπώσει η οικονομολόγος και στατιστικός Μαρί-Νοέλ Ντικέν σε συνεργασία με την κοινωνιολόγο και δημογράφο Σταματίνα Κακλαμάνη από το Εργαστήριο Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, βάζοντας στο μικροσκόπιο την ταυτότητα των σύγχρονων ελληνικών οικογενειών.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τη μελέτη τους αποκαλύπτουν πως στη χώρα μας ζουν 2.904.866 οικογένειες, το 85% των οποίων αφορούν παντρεμένα ζευγάρια. Όπως αναφέρουν, μάλιστα, οι ερευνήτριες: «Η παραδοσιακή πυρηνική οικογένεια συνιστά το πλέον διαδεδομένο και παραδοσιακό είδος, το οποίο παραμένει σταθερό στη χώρα μας, αλλά όχι ακλόνητο. Υπάρχουν, βέβαια, κάποια σημάδια εξέλιξης». Ωστόσο, μόλις το 3% μπορεί να θεωρηθεί δείγμα ελεύθερης συμβίωσης και περιλαμβάνει νεαρά ζευγάρια στον προθάλαμο του γάμου, αφού υπολογίζεται πως το 73% αυτών ανεβαίνει τα σκαλιά της εκκλησίας σε διάστημα μικρότερο των τριών ετών. Παράλληλα, η οικονομική ανασφάλεια και η ολοένα αυξανόμενη ανεργία κρίνονται ως οι κυρίαρχοι ανασταλτικοί παράγοντες, που απωθούν τη νεολαία από το βήμα της συγκατοίκησης. Σημειώνεται, μάλιστα, πως, ενώ το 65% των παντρεμένων ζευγαριών έχει παιδιά, όσοι δεν έχουν επισημοποιήσει τη σχέση τους αποφεύγουν να τεκνοποιήσουν.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, οι μονογονεϊκές οικογένειες καταλαμβάνουν το 12% του συνόλου και προκύπτουν συνήθως έπειτα από διαζύγιο, ενώ, κατά κανόνα, του σχήματος ηγείται η μητέρα, ιδιαίτερα όταν τα παιδιά δεν έχουν ενηλικιωθεί, σε ποσοστό που αγγίζει το 33%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επιπλέον, το γεγονός πως η διάρκεια εξάρτησης των παιδιών από τους γονείς σε όλους ανεξαιρέτως τους τύπους οικογενειών, μετά τη νόμιμη ενηλικίωση, παρατείνεται πέραν της πενταετίας, για λόγους κυρίως οικονομικούς. 
Επιπρόσθετα, έχει καταγραφεί ότι το ποσοστό των ατόμων που ζουν μόνα τους δεν ξεπερνάει σε εθνικό επίπεδο το 7%, με τα περισσότερα δείγματα να αφορούν ως επί το πλείστον γυναίκες, οι οποίες κατοικούν στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και στις νησιωτικές περιοχές. Τέλος, το μέγεθος των νοικοκυριών στις μεγαλουπόλεις είναι σχετικά μικρό και απαρτίζεται από δύο άτομα στις περισσότερες των περιπτώσεων, ενώ ο αριθμός των μελών αυξάνεται στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας, με τις μέγιστες τιμές να εμφανίζονται στη Φλώρινα και την Πιερία.

«Μαύρα στοιχεία» για τη μάθηση





από το ΕΘΝΟΣ
118.346 μαθητές εγκατέλειψαν το σχολείο την τριετία 2005-2007, ενώ άλλοι 85.368 έμειναν μετεξεταστέοι την ίδια περίοδο. Σημαντικές ανισότητες στις επιδόσεις μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων Ανησυχητική αύξηση του ποσοστού των παιδιών που μένουν μετεξεταστέα ή εγκαταλείπουν την εκπαίδευση (πάνω από 200 χιλιάδες μέσα σε μία τριετία), αλλά και σημαντικές ανισότητες μεταξύ των επιδόσεων των μαθητών που φοιτούν σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία καταδεικνύει έρευνα της ΓΣΕΕ για τα βασικά μεγέθη της εκπαίδευσης. Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι σχεδόν το μισό ποσοστό του συνόλου της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης προέρχεται από τα νοικοκυριά! Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της τριετίας 2005-2007, 118.346 μαθητές διέκοψαν τη φοίτησή τους σε δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια και ΤΕΕ, ενώ άλλοι 85.368 απορρίφθηκαν και επανέλαβαν την τάξη.
Τα άσχημα μηνύματα για τα ποιοτικά μεγέθη της εκπαίδευσης αρχίζουν από το δημοτικό, αφού σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (αφορούν την τριετία 2005-07), φαίνεται ότι 3.574 μαθητές του δημοτικού επανέλαβαν την τάξη το 2007 με το ποσοστό να αυξάνεται συγκριτικά με το 2005 κατά 17,8%. Επιπλέον, άλλοι 3.908 μαθητές διέκοψαν αδικαιολόγητα το σχολείο. Στο γυμνάσιο «κόπηκαν» 15.982 μαθητές και εγκατέλειψαν το σχολείο 13.942, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί στο λύκειο ανέρχονται σε 5.907 και 5.346 μαθητές. Μεγάλη αύξηση -κατά 14,2%- παρατηρήθηκε στα ποσοστά απόρριψης των μαθητών στα ΤΕΕ.
Κατά τα λοιπά, καταγράφονται ανισότητες στις επιδόσεις των μαθητών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Συγκεκριμένα, για το 2007 το ποσοστό των μαθητών με καλή επίδοση («άριστα» και «καλά») των δημόσιων ημερήσιων σχολείων ήταν 33,3%, ενώ των ιδιωτικών 56,5%. Επίσης, οι μαθητές των ιδιωτικών δεν διακόπτουν τη φοίτησή τους στον βαθμό που παρατηρείται στα δημόσια, αφού το ποσοστό τους δεν ξεπερνάει το 0,2% έναντι 1,6% στη δημόσια εκπαίδευση.
Αναφορικά με το σύνολο της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση, προκύπτει για το 2007 ότι (από το συνολικό 5,89% του ΑΕΠ), το 3,07% αφορούσε εθνικούς πόρους, το 0,66% κοινοτικούς και το 2,15% δαπάνες νοικοκυριών. Το κράτος φαίνεται να δαπανά 2.707 ευρώ τον χρόνο για κάθε μαθητή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και 3.803 της δευτεροβάθμιας.Σημαντικές διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις των μαθητών από νομό σε νομό προκύπτουν από τα συμπεράσματα της έρευνας.
Στα λύκεια φαίνεται ότι σε αρκετές περιοχές το ποσοστό των μαθητών που προήχθησαν με μέτριο βαθμό και εκείνων που χρειάστηκε να επαναλάβουν την τάξη «άγγιξε» το 50%. Αρνητική πρωτιά σε αυτή την κατηγορία έχει η Κέρκυρα με 47,1%, ακολουθεί η Ευρυτανία με 45,4% και η Ξάνθη με 44,4%. Τα χαμηλότερα ποσοστά μέτριων βαθμολογιών και απορριφθέντων μαθητών έχει ο Νομός Καρδίτσας (22,3%), Λαρίσης (24,5%) και Χίου (24,8%).
Αν δούμε την εικόνα στα ΤΕΕ, τα αντίστοιχα ποσοστά εκτοξεύονται ακόμη και στο 80,2% (Ρέθυμνο), στο 71,2% (Ζάκυνθος) και 70,1% (Λασίθι). Σχετικά με τη σχολική διαρροή, η χειρότερη επίδοση στα γυμνάσια παρατηρείται στη Νομαρχία Δ. Αττικής με 10% και η καλύτερη στην Ευρυτανία με 1%. Στα λύκεια, στην τελευταία θέση συναντάμε την Κέρκυρα με 4,7% και στην πρώτη τα Γρεβενά (0,2%). Αποκαρδιωτικά είναι τα στοιχεία για τα ΤΕΕ, με τη σχολική διαρροή στη Λευκάδα να φτάνει το 21,4%, στον Πειραιά το 21,1% και στα Γρεβενά το 20,6%.(...)

Έκθεση φοιτητών στη Φλώρινα

Φοιτητές του Εργαστηρίου Χαρακτικής και Εικαστικών Τυπωμάτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. θα παρουσιάσουν τα έργα τους, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας, από 28 Νοεμβρίου 2009 έως και 30 Ιανουαρίου 2010. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 20.00. Η έκθεση θα λειτουργεί από Τρίτη έως Σάββατο 17.00 - 20.00 και την Κυριακή 10:00 - 13:00, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. 
Σύμφωνα με το Διευθυντή του Εργαστηρίου Χαρακτικής και Εικαστικών Τυπωμάτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., Καθηγητή Ξ. Σαχίνη "δίπλα στα έργα που έχουν γίνει με τις κλασικές τεχνικές, υπάρχουν και έργα που δημιουργήθηκαν με τη ψηφιακή γνώση και τεχνολογία. Και στις δύο περιπτώσεις αυτό που είναι σημαντικό, είναι η συνθετική διαδικασία που έγινε με το μυαλό του καλλιτέχνη και που προήλθε από ένα οπτικό ή συναισθηματικό ερέθισμα. Οι τεχνικές μαθαίνονται πολύ πιο εύκολα από ότι η διαδικασία της σύνθεσης. Ανεξάρτητα από την τεχνική με την οποία έγινε ένα έργο, αυτό είναι ενδιαφέρον αν η γενεσιουργός του ιδέα και η σύνθεσή του είναι ενδιαφέρουσα. Αν δεν είναι, τότε το έργο είτε δημιουργήθηκε με τις κλασικές τεχνικές είτε με τα τυπώματα δεν θα είναι ενδιαφέρον και θα εγκλωβίσει το βλέμμα και τη ψυχή του θεατή. Έτσι, δίπλα στο πινέλο, υπάρχει και ρολό του τυπώματος και το ποντίκι του υπολογιστή. Τίποτα δεν αναιρείται αλλά καινούργια εργαλεία και μέθοδοι προστίθενται στις υπάρχουσες. Για την κλασική χαρακτική θα έλεγα ότι μπορεί να αντιληφθεί κανείς τη χάραξη ως την πληγή σε ένα παιδικό γόνατο και την γάζα με το αντίθετο ίχνος της πληγής στη γάζα ως την εκτύπωση. Για τα εικαστικά τυπώματα απλά είναι ένας άλλος τρόπος να βάζει κανείς χρωματική ύλη την ίδια στιγμή και σε όλο το εμβαδόν της σε μια επιφάνεια υποδοχής". 
Η Έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας, με τη στήριξη του Δήμου Φλώρινας, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φλώρινας και της ΤΕΔΚ Ν. Φλώρινας.
Πηγή: ΑΠΕ

Το Προφίλ μας