Επίκαιρα Θέματα:

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Γάμος στο εξωκλήσι Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης Βελβεντού

του παπαδάσκαλου Κων/νου Ι. Κώστα
Το μυστήριο του Αρραβώνα και του Στεφανώματος, με την κάθε φορά χαρά συνάμα και συγκίνηση, τελέσαμε (13-7-2013) στο νεόδμητο, ρυθμού σταυροειδή με τρούλο, κατάλευκο, φροντισμένο και πεντακάθαρο, μέσα σε ένα καταπράσινο ανοιχτό χώρο, ιερό εξωκλήσι των αγίων θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννας Βελβεντού, με επιλογή του νέου ζεύγους Ιωάννη και Ευανθίας και με τη συμμετοχή των οικογενειών και προσκεκλημένων τους, που κατέκλεισαν το ι. εξωκλήσι και τον περιβάλλοντα πανέμορφο χώρο.

Η χαρά και η συγκίνηση μαζί οφείλεται στο γεγονός της συμμετοχής στη χαρά και συν-κίνηση του νέου ζεύγους, που από δύο μέχρι τώρα, ξεχωριστές οντότητες, καθίστανται, με τη δική τους ελεύθερη θέληση, μια καινούρια συζυγική-κοινοτική οντότητα ενσωματωμένη στο σώμα της Εκκλησίας, ‘’εν πίστει και ομονοία και αληθεία και αγάπη’’, ως ένα νέο κύτταρο με δυνατότητα και ευλογία πολλαπλασιαστικότητας, όσον αφορά στη γέννηση παιδιών και τη δημιουργία
οικογένειας,

μα και όσον αφορά στην παραγωγή, μέσω της προσωπικής εργασίας και τιμιότητας, υλικών αγαθών για την πλήρη κάλυψη των αναγκών της οικογένειας και τη δυνατότητα ανοίγματός της στην κοινωνία με μεταδοτικότητα: ‘’έμπλησον τους οίκους αυτών σίτου, οίνου και ελαίου και πάσης αγαθωσύνης, ίνα μεταδιδώσι και τοις χρείαν έχουσι’’, αποφεύγοντας τη
συσσώρευση πλούτου και την εξάρτησή τους από αυτόν με όλα τα κοινωνικά παρεπόμενα των χαοτικών ταξικών αποστάσεων.

Η ένωση (αρραβώνας και στεφάνωμα) μέσα στο χώρο της Εκκλησίας με την ανάγνωση των ειδικών και καθιερωμένων, για όλα τα ζεύγη χωρίς καμία διάκριση εθνικής ή άλλης προέλευσης, ευχών, πραγματοποιείται με την αναφορά σε γεγονότα και πρόσωπα μιας μεγάλης
ιστορικής συνέχειας, ώστε το νέο ζεύγος έχει την αίσθηση πλαισίωσής του από πρόσωπα και ζεύγη ιερά, που με τη δική τους κοινή συζυγική παρουσία, έδωσαν και άφησαν ανεξίτηλη και άφθαρτη στο χρόνο την πολιτεία και προσφορά τους και που μπορούν να του σταθούν συμπαραστάτες του.

Το ζεύγος του Ιωακείμ και της Άννας (γονέων της Παναγίας) είναι ένα από αυτά, που υπομνηματίζει την αξία και την κοινωνική διάσταση της προσευχής, μιας ξεχασμένης ή υποτιμημένης διαδικασίας στην προσωπική, τη συζυγική (και κοινωνική) διαδικασία, ως προσφυγή στο Θεό για την υπέρβαση των πάσης φύσεως δυσκολιών και αδιεξόδων, σύμφωνα και με την προτροπή του Χριστού: ‘’αιτείτε, και δοθήσεται υμίν, ζητείτε, και ευρήσετε, κρούετε, και ανοιγήσεται υμίν’’ (Ματθ. 7,7).

Το ιερό εξωκλήσι των αγίων θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης Βελβεντού, που είναι ένα από δεκάδες φροντισμένα ξωκλήσια του χωριού, αποτελεί προσφορά στην τοπική Εκκλησία των κόπων και της διαρκούς φροντίδας των εκκλησατόρων του - της οικογένειας Αθανασίου, Βασιλικής και Δήμητρας Τσιακμάκη.  

π. Κωνσταντίνος Ι. Κώστας, παπαδάσκαλος (14-7-2013)

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

13 Αλίμονο όμως σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί κατατρώτε τις οικίες των χηρών και για πρόφαση κάνετε μακριές προσευχές. γι’ αυτό θα λάβετε περισσότερη καταδίκη. 14 Και αλίμονο σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί κλείνετε τη βασιλεία των ουρανών μπροστά στους ανθρώπους. Γιατί εσείς δεν εισέρχεστε ούτε εκείνους που θέλουν να εισέλθουν τους αφήνετε να εισέλθουν. 15 Αλίμονο σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί γυρνάτε τη θάλασσα και την ξηρά για να κάνετε έναν προσήλυτο και, όταν γίνει, τον κάνετε γιο της γέεννας διπλά από εσάς. 16 Αλίμονο σ’ εσάς, οδηγοί τυφλοί, που λέτε: “Όποιος ορκιστεί στο ναό δεν είναι τίποτα. Όποιος όμως ορκιστεί στον χρυσό του ναού οφείλει να πράξει”. 17 Μωροί και τυφλοί, γιατί ποιος είναι μεγαλύτερος, ο χρυσός ή ο ναός που αγίασε τον χρυσό; 18 Και λέτε επίσης: “Όποιος ορκιστεί στο θυσιαστήριο δεν είναι τίποτα. Όποιος όμως ορκιστεί στο δώρο που είναι πάνω σ’ αυτό οφείλει να πράξει”. 19 Τυφλοί, γιατί ποιο είναι μεγαλύτερο, το δώρο ή το θυσιαστήριο που αγιάζει το δώρο; 20 Όποιος λοιπόν ορκίστηκε στο θυσιαστήριο ορκίζεται σ’ αυτό και σε όλα όσα είναι πάνω του. 21 Και όποιος ορκίστηκε στο ναό ορκίζεται σ’ αυτόν και σ’ Εκείνον που τον κατοικεί. 22 Και όποιος ορκίστηκε στον ουρανό ορκίζεται στο θρόνο του Θεού και σ’ Εκείνον που κάθεται πάνω του. 23 Αλίμονο σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί αποδεκατίζετε το δυόσμο και τον άνηθο και το κύμινο και αφήσατε τα σπουδαιότερα του νόμου: τη δίκαιη κρίση και το έλεος και την πίστη. Αυτά λοιπόν έπρεπε να κάνετε, κι εκείνα να μην αφήνετε. 24 Οδηγοί τυφλοί, που διυλίζετε το κουνούπι, αλλά καταπίνετε την καμήλα. 25 Αλίμονο σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί καθαρίζετε το απέξω του ποτηριού και του πιάτου, ενώ από μέσα είναι γεμάτα από αρπαγή και ακράτεια. 26 Φαρισαίε τυφλέ, καθάρισε πρώτα το εντός του ποτηριού, για να γίνει και το έξω του καθαρό. 27 Αλίμονο σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί μοιάζετε με τάφους ασβεστωμένους, οι οποίοι απέξω βέβαια φαίνονται ωραίοι, αλλά από μέσα είναι γεμάτοι από οστά νεκρών και από κάθε ακαθαρσία. 28 Έτσι κι εσείς απέξω βέβαια φαίνεστε στους ανθρώπους δίκαιοι, αλλά από μέσα είστε γεμάτοι υποκρισία και ανομία. 29 Αλίμονο σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί οικοδομείτε τους τάφους των προφητών και κοσμείτε τα μνήματα των δικαίων, 30 και λέτε: “Αν ήμασταν στις ημέρες των πατέρων μας, δε θα ήμασταν με αυτούς συμμέτοχοι στο αίμα των προφητών που έχυσαν”. 31 Ώστε μαρτυρείτε για τους εαυτούς σας ότι είστε γιοι εκείνων που φόνευσαν τους προφήτες. 32 Και εσείς συμπληρώστε το μέτρο της ανομίας των πατέρων σας. 33 Φίδια, γεννήματα εχιδνών, πώς θα αποφύγετε την κρίση της γέεννας; 34 Γι’ αυτό, ιδού, εγώ αποστέλλω προς εσάς προφήτες και σοφούς και γραμματείς. Από αυτούς άλλους θα σκοτώσετε και θα σταυρώσετε, και από αυτούς άλλους θα μαστιγώσετε στις συναγωγές σας και θα καταδιώξετε από πόλη σε πόλη. 35 για να έρθει πάνω σας κάθε αίμα δίκαιο που χύνεται πάνω στη γη, από το αίμα του Άβελ του δίκαιου ως το αίμα του Ζαχαρία, του γιου του Βαραχία, που φονεύσατε μεταξύ του ναού και του θυσιαστηρίου. 36 Αλήθεια σας λέω, θα έρθουν όλα αυτά πάνω στη γενιά αυτή».

Ανώνυμος είπε...

AMHHHN....

Ανώνυμος είπε...

Καλή διαφήμιση για τα ξωκλήσια του Βελβεντού και όχι μόνο.

Ανώνυμος είπε...

Eσυ 2.25 που τα ξερεις ολα αυτα , και απο οτι φαινετε τα εφαρμοζεις .Μ α εσυ θα αγιασεις.Πρεσβευε υπερ ημων των αμαρτωλων τω ελεημονει θεω.Και που ξερεις μπορει και μεις οι αμαρτωλοι με την μετανοια μας και με τις μεσιτειες Σου να αγιασουμε και μεις 2.25...........

Το Προφίλ μας