Θυμάμαι την πρώτη φορά που είδα να πουλούν στην Αγγλία το περιοδικό
δρόμου «The Big Issue». Ο πωλητής με πλησίασε ευγενικά ρωτώντας με αν
θέλω να το αγοράσω. Λίγο από αμηχανία, λίγο απο στερεοτυπική αντίδραση
στα πράγματα, τον προσπέρασα βιαστικά. Μέχρι που παρατηρώντας τους γύρω
μου, αντιλήφθηκα ότι το “The Big Issue” δεν είναι ελεημοσύνη, αλλά μια
μεγάλη προσπάθεια που εκτείνεται στις τέσσερις ηπείρους και δίνει στους
πωλητές-άστεγους μια ευκαιρία να κερδίσουν κάποια χρήματα, παραμένοντας
κοινωνικά ενεργοί. Επίσης, γρήγορα κατάλαβα ότι η σωστή απάντηση, όταν
δεν πρόκειται να αγοράσεις το περιοδικό, είναι να αρνηθείς ευγενικά με
ένα απλό «όχι, ευχαριστώ».
«Σχεδία» είναι το όνομα του ελληνικού περιοδικού δρόμου, που θα κυκλοφορήσει σύντομα από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΜΚΟ». Από την τιμή πώλησης του περιοδικού, τα μισά χρήματα πηγαίνουν απευθείας στον ίδιο τον πωλητή, με στόχο αυτός να παραμείνει ενεργός.
Δεν είναι πρωτότυπο το εγχείρημα της «Σχεδίας», την ώρα που σε άλλες χώρες τα περιοδικά δρόμου κλείνουν αισίως μια 20ετία. Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι τα πράγματα στην κοινωνία μας ήταν πολύ διαφορετικά. Αποτελεί, ωστόσο, μια πρακτική απάντηση στο φαινόμενο των αστέγων που διαρκώς παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις και δείχνει το δρόμο για το πώς μικρά περιοδικά μπορούν να δώσουν λύσεις σε μεγάλα προβλήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου