Στην μεθομηρική αρχαιότητα οι πόλεις –επτά
τον αριθμό- Σμύρνη, Χίος, Κολοφών, Ιθάκη, Πύλος, Αργος, Αθήνα - έριζαν μεν, αλλά για την
καταγωγή του Ομήρου κι όχι την έδρα ενός επαρχιακού νοσοκομείου. Εδώ, στον
πρώην γεραρό νομό της ήδη θλιμμένης περιφερειακής ενότητας Κοζάνης, οι δύο μεγάλες
πόλεις της, Κοζάνη-Πτολεμαϊδα, δεν ερίζουν πλέον για το ποιά ποδοσφαιρική ομάδα
(Αρης ή Κοζάνη) είναι η ισχυροτέρα και κραταιοτέρα (για αυτό το σοβαρό
διακύβευμα χτυπιούνταν χρόνια στα γήπεδα σαν κανίβαλοι) ότι και οι αλλά για την έδρα, της κοινής διοικήσεως του Νοσοκομείου
τους. δύο στον πάτο της ποδοσφαιρικής εικόνας
ανιχνεύονται,
Ηγουν τα δύο συνεταιρικά-(συνεταιράκια;) νοσοκομεία Μαμάτσειον Κοζάνης και Μποδοσάκειον Πτολεμαϊδος πού θα έχουν την κοινή τους έδρα. Δηλαδή που θα επικάθεται ο εδραίος χώρος του προέδρου, συνήθως ένας επί το πλείστον αποτυχημένος πολιτευτής κάθε εκλογικής περιπέτεια ς αλλά νικηφόρου κόμματος, με τα συνακόλουθα πρόσωπα του Δ.Σ. του αυτού πνευματικού και πολιτικού φυράματος. Στο ενδιάμεσο κι από τηλεοπτικής καθέδρας τοπικοί παράγοντες δημοτικοί, κοινοβουλευτικοί ή υπερδημοτικοί κάμνουν το κωμικό κομμάτι τους, φωνασκούντες δημόσια για να ακούσουν οι ίδιοι τις φων ές τους και να πάρουν π ολιτικό θάρρος από τον εαυτόν αντίλαλο. Τι θλιβερόν θέαμα κι ακρόαμα, ακόμα θλιβερότερον από τις συνθήκες παροχής της δημ όσιας υγείας, η οποία, μαζί με εκείνο της παιδείας (ενοίκια, σουβλάκια, καφε τέριες το επιχώριόν της όραμα) της αυτής θλιβερότητας, συναγωνίζονται ποιά θα πιάσει πρώτη την κορυφή του τέλους.
Ηγουν τα δύο συνεταιρικά-(συνεταιράκια;) νοσοκομεία Μαμάτσειον Κοζάνης και Μποδοσάκειον Πτολεμαϊδος πού θα έχουν την κοινή τους έδρα. Δηλαδή που θα επικάθεται ο εδραίος χώρος του προέδρου, συνήθως ένας επί το πλείστον αποτυχημένος πολιτευτής κάθε εκλογικής περιπέτεια ς αλλά νικηφόρου κόμματος, με τα συνακόλουθα πρόσωπα του Δ.Σ. του αυτού πνευματικού και πολιτικού φυράματος. Στο ενδιάμεσο κι από τηλεοπτικής καθέδρας τοπικοί παράγοντες δημοτικοί, κοινοβουλευτικοί ή υπερδημοτικοί κάμνουν το κωμικό κομμάτι τους, φωνασκούντες δημόσια για να ακούσουν οι ίδιοι τις φων ές τους και να πάρουν π ολιτικό θάρρος από τον εαυτόν αντίλαλο. Τι θλιβερόν θέαμα κι ακρόαμα, ακόμα θλιβερότερον από τις συνθήκες παροχής της δημ όσιας υγείας, η οποία, μαζί με εκείνο της παιδείας (ενοίκια, σουβλάκια, καφε τέριες το επιχώριόν της όραμα) της αυτής θλιβερότητας, συναγωνίζονται ποιά θα πιάσει πρώτη την κορυφή του τέλους.
Στην οδική στάση του “14” δηλ. στην περιοχή που σταματούσαν
τα λεωφορεία στον πηγαιμό για Πτλμδ από Κζν και τ’ ανάπαλιν, στο μέσον της
απόστασης και της Ιστορίας των δύο Πόλεων, όπου και η καρδιά της λιγνιτοφόρου
ανάπτυξης και ρύπανσης, υπήρχε άλλοτε οίκος (πνευματικό κέντρο) ψυχαγωγίας,
κάτι μεταξύ σκυλάδικου και στριπτιζάδικού (όχι, κωλάδικον δεν ήταν, αυτά έχουν
άλλη αισθητική θεώρηση και σωματική αναζήτηση) ο οποίος φιλοξενούσε μεθυσμένες
τις εδραίες περιοχές όλων των φυλών και των φύλλων του καρβουνοφόρου
λεκανοπεδίου, βάναυσα κεφάτες, κοινώς νταλκαδιασμένες. Τώρα δεν λειτουργεί. Γιατί
δεν αναπαλαιώνουν ό,τι απόμεινε από το κτήριο να εγκαταστήσουν εκεί την έδρα
του Νοσοκομείου, όσοι τόσον κόπτονται περί αυτής. Αρκετοί απ’ αυτούς που
ακούγονται να φωνάζουν, δεν ήταν άλλωστε ξένοι όσων διαδραματίζονταν εντός εκείνου
του ευαγούς καθιδρύματος (ή παρομοίων ) και
πως από εκεί ίσως και να πέρασαν κατευθείαν στο δημόσιο τρόπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου