Είναι και οι δύο τεχνητές λίμνες, δημιουργήθηκαν σε περιοχές με
μεγάλα ποτάμια και τα νερά τους χρησιμοποιούνται για άρδευση και
παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η λίμνη
Πλαστήρα στο νομό Καρδίτσας και η λίμνη Πολυφύτου στο νομό Κοζάνης,
συγκεντρώνουν γύρω τους ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, ενώ η πρώτη, τα
τελευταία χρόνια, έχει αξιοποιηθεί ιδιαίτερα τουριστικά, προσελκύοντας
επισκέπτες από ολόκληρη τη χώρα.
Το παράδειγμα της λίμνης Πλαστήρα, που φέρει το όνομα του
στρατιωτικού και πολιτικού Νικόλαου Πλαστήρα, καθώς
εκείνος οραματίστηκε τη δημιουργία και την αξιοποίησή της, επιθυμεί να
ακολουθήσει, το επόμενο χρονικό διάστημα, και η λίμνη Πολυφύτου. Η Περιφέρεια
Δυτικής Μακεδονίας προωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης
της παραλίμνιας περιοχής, πάνω σε μια μελέτη που εκπόνησε, από το 2007
μέχρι το 2009, η Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας (ΑΝΚΟ) και προβλέπει
δράσεις συνολικού ύψους εκατό εκατομμυρίων ευρώ.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο, που προβλέπει την ενεργοποίηση
ιδιωτικών κεφαλαίων σε συνδυασμό με τη δημιουργία υποδομών από το
δημόσιο τομέα, με απώτερο στόχο να δημιουργηθεί τουριστικός πλούτος για
την περιοχή και να συγκρατηθεί εκεί ο τοπικός πληθυσμός, που, εν μέσω
οικονομικής κρίσης, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα απασχόλησης.
«Η λίμνη Πολυφύτου είναι μια πανέμορφη λίμνη, που σχηματίστηκε το
1973 στην κοιλάδα του Αλιάκμονα καλύπτοντας με τα νερά της το χωριό
Νεράιδα. Με τη βοήθεια του φράγματος του Πολυφύτου και του
υδροηλεκτρικού σταθμού, αρδεύονται ο κάμπος των Σερβίων και του
Βελβεντού, αλλά και τα αγροκτήματα της Κεντρικής Μακεδονίας στη Βέροια
και την Πιερία, ενώ υδρεύεται και η Θεσσαλονίκη» εξηγεί στο ΑΠΕ -
ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Κοζάνης, Γιάννης Σόκουτης, με
αφορμή τη συζήτηση του θέματος, την ερχόμενη Πέμπτη, στο Περιφερειακό
Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας.
Σε αυτή την περιοχή, που συνδυάζει το υδάτινο στοιχείο με τον ορεινό
όγκο των Πιερίων, μπορούν, σύμφωνα με τον κ. Σόκουτη, να αξιοποιηθούν
πλεονεκτήματα, όπως η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, η διεύρυνση του
τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα, οι υφιστάμενες τουριστικές υποδομές
(το αρχαιολογικό μουσείο Αιανής, τα κάστρα των Σερβίων, τα λαογραφικά
και ιστορικά μουσεία στο Βελβεντό και τα Σέρβια, το Μουσείο Μακεδονικού
Αγώνα στο Βούρινο, το μουσείο της Κοζάνης και οι υποδομές του Ναυτικού
Ομίλου στη λίμνη), αλλά και οι φυσικές ομορφιές στα Μπουχάρια του
Μικρόβαλτου και τα φαράγγια των Σερβίων και του Βελβεντού.
Ο κατάλογος των έργων που προβλέπονται από τη σχετική μελέτη
περιλαμβάνει προτάσεις για διαμορφώσεις και αναπλάσεις οικισμών, οδικές
συνδέσεις, δρόμους, κατασκευή λιμνοδεξαμενών και μικρών αρδευτικών
έργων, βιολογικούς καθαρισμούς, αρχιτεκτονική και οικιστική αναβάθμιση
οικισμών, και παρεμβάσεις που έχουν στόχο την δημιουργία χώρων
προσέγγισης μικρών σκαφών εντός της λίμνης. Σχεδιάζονται, επίσης,
διαμορφώσεις χώρων θέας και ψυχαγωγίας και εναλλακτικές δράσεις, όπως η
κωπηλασία.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη δημιουργία αρχαιολογικού πάρκου στην
περιοχή της λίμνης και την αξιοποίηση του πρώην οικισμού της ΔΕΗ στα
Ίμερα. Τον οικισμό αυτό χρησιμοποιούσε η ΔΕΗ, ενώ σήμερα είναι
εγκαταλειμμένος. Για το συγκεκριμένο σημείο, εξετάζεται η δυνατότητα
δημιουργίας τουριστικών καταλυμάτων και χώρου αναψυχής. Κάποιες από τις
παραπάνω ενέργειες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, καθώς έχουν χρηματοδοτηθεί
μελέτες και έργα από το ταμείο συνοχής.
«Η προσπάθειά μας είναι να κάνουμε ένα καλό μάρκετινγκ, ώστε να
εντάξουμε για χρηματοδότηση έργα που αφορούν δημόσιες επενδύσεις και να
προσελκύσουμε ιδιώτες, ώστε να επενδύσουν στην περιοχή» τονίζει ο
κ. Σόκουτης και αναφέρει ότι με το ίδιο "πνεύμα" θα γίνει ο σχεδιασμός
για την ανάδειξη περιοχών όπως το Βόϊο και η Εορδαία.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ
5 σχόλια:
Δεν γνωρίζω την μελέτη, αλλά πιστεύω πως η κατασκευή ενός δρόμου Νεράϊδα - Λεύκαρα - Πολύμυλος Θα βοηθούσε στην Ανάπτυξη της περιοχής μας
twra poy 8a ta parei o vardinogiannis kai o alafoyzos 8a kanei kai elykodromia
ARGA TA ZA NA PEITE STOYS PROYXONTES
as ta ekanan otan eprepe ki as kanoyn ton dromo kozanis a8hnwn
8:24
Γιατί ο δρόμος αυτός θα βοηθούσε την περιοχή; Αν την βοηθήσει τι απόδοση θα έχει η επένδυση; Αν δεν την βοηθήσει πόσα χρήματα θα πάνε χαμένα;
ωχ ωχ καινουργιο χιονοδρομικο βρωμαει αιντε και καλη μισθοδοσια
Ανώνυμε 12:23 πρώτα μια μικρή παρατήρηση, το σχόλειο μου είναι επώνυμο και οχι "8:24".
Είμαι βέβαιος πως συμφωνείς, ότι η Εγνατία αύξησε την κίνηση Από και Προς Βέροια – Θεσσαλονίκη.
Ισως όμως δεν γνωρίζεις , πως εξ΄αιτίας της ΕΓΝΑΤΙΑΣ αυξήθηκε κατά πολύ επισκεψημότητα στην Νεράϊδα από Βεροιώτες και Θεσσαλονικείς. Θα έλεγα περισσότερο από 50% με 60%.
Ο δρόμος Νεράϊδα – Λεύκαρα – Πολύμυλος είναι μια πρόταση που τέθηκε παλαιότερα, με την οποία συμφωνώ και εγώ (από τον Κύριο Αγάπιο Γαβριηλίδη).
Ναι πιστεύω πως θα βοηθήσει στην Ανάπτυξη της Περιοχής αφού θα παρακάμπτει τα εμπόδια της εξόδου, από την Εγνατία στο σημείο του Δρεπάνου και του εκεί στρατοπέδου.
Η έλευση στην λίμνη θα είναι κατά πολύ σύντομη και κατά συνέπεια λιγότερο δαπανηρή.
Εκτός από τους Θεσσαλονικείς, θα δώσει διέξοδο στις Κοινότητες του πρώην Δήμου Ελλησπόντου ,για ψάρεμα, κολύμβηση ή άλλα Σπόρ.
Πρέπει όμως η μελέτη να λάβει υπ΄όψι τα ερωτήματα τα οποία έθεσες.
Με εκτίμηση
Ξενοφών
Δημοσίευση σχολίου