Επίκαιρα Θέματα:

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Οι συγχωνεύσεις και ο λαϊκοκιτρινισμός των αυτοδιοικητικών

Του Σπύρου Κουταβά από το vetonews.gr
Θέλουν πόρους, θέλουν αρμοδιότητες, θέλουν διευρυμένες εξουσίες, θέλουν αποκέντρωση του κράτους και των υπηρεσιών του, θέλουν τους δήμους τους και τις  περιφέρειες που διευθύνουν να τις μεταμορφώσουν σε πρότυπα γερμανικών η γαλλικών κωμοπόλεων.
Αυτά στα λόγια, γιατί εάν θέλει κάποιος δήμαρχος να κάνει το δήμο του κατά τα Βελγικά η τα Γερμανό-Ολλανδικά πρότυπα, πρέπει να αρχίσει να σπάει και κανένα αυγό.
Γιατί οι αυτοδιοικητικοί μπορεί  να λένε ότι θέλουν, αλλά φαίνεται ότι δεν μπορούν. Και ενώ ξεχειλίζουν από οράματα δεν μπορούν να πουν δημόσια – λόγο ψηφοθηρικού κόστους- τα αυτονόητα.
Ότι είναι αδιανόητο το 2011 να υπάρχουν μαθητές σε διθέσιο δημοτικό στην Ελάτη, και γυμνασιακές η λυκειακές  εκπαιδευτικές  μονάδες με λιγότερο από τριάντα παιδιά.


Οι σύγχρονοι δήμοι δεν φτιάχνονται με πελατειακές σχέσεις δεν κτίζονται στα πρότυπα ότι το δίκιο ανήκει πάντα στον ψηφοφόρο και τον πολιτικό πελάτη.  Τις τελευταίες  ημέρες πολλές τοπικές κοινωνίες από το Βόιο (Τσοτίλι, Εράτυρα) τα χωριά της Εορδαίας (Αγ. Χριστόφορος) και  τα Καμβούνια (Τρανόβαλτο,Ελάτη) με αρωγούς και συμπαραστάτες τους δημάρχους των περιοχών αυτών – τους μεταφέρουν με τα λεωφορεία του δήμου στα σημεία διαμαρτυρίας - έχουν ξεσηκωθεί για το θέμα των συγχωνεύσεων.  Κάθε αρχή της σχολικής χρονιάς θα θυμούνται ορισμένοι το μελαγχολικό θέαμα των πέντε η δέκα μαθητών δημοτικού σχολειού με τον μοναδικό δάσκαλο τους, στα ορεινά Γρεβενά, την Φλώρινα ακόμη και την Κοζάνη, να κυριαρχεί στα δελτία ειδήσεων των τοπικών ακόμη και των πανελλαδικών μέσων ενημέρωσης. Τα παιδιά το μόνο που επαναλάμβαναν ήταν «θα επιθυμούσαν το σχολείο να έχει περισσότερους μαθητές κα περισσότερους δασκάλους». Αυτά λένε τα παιδιά που βιώνουν την σκληρή καθημερινότητα.
Για δε το πολιτικό προσωπικό της αυτοδιοίκησης που έχει αναλάβει τον ενδιάμεσο ρόλο της συνεννόησης με την κοινωνία αλλά και την πολιτεία, φαίνετε να ζεί  στο δικό του κόσμο. Το αναφέρω αυτό με αφορμή τις δημόσιες δηλώσεις όνειδος του αντιπεριφερειαρχη γιατρού στο επάγγελμα κ. Κοσματόπουλου που παρομοίασε ''με χειρότερο από το τσουνάμι της Ιαπωνίας τις αλλαγές στα σχολεία'', τις δηλώσεις της Π. Βρυζίδου από την Εορδαία , του αντιδημάρχου Σερβίων- Βελβεντού που ''σήκωσε το λάβαρο της επαναστάσεως'' έξω από το γραφείο της Ε. Ζυγούρη και βέβαια της Π. Ορφανιδου στο Βόϊο που θυμήθηκε ως δήμαρχος, ότι ''αυτή η κυβέρνηση του μνημονίου μόνο σφραγίζει, κλείνει σχολεία, επιχειρήσεις'' και άλλα τέτοια που λένε οι κοινοβουλευτικοί στην βουλή των Ελλήνων.
Εάν συνυπολογίσει κανείς την «αγοραία» στάση των αυτοδιοικητικών στο θέμα των σχολείων και δεί κανείς την προχειρότητα με την οποία ενέργησαν στα δύο  προτελευταία επεισόδια της  «κακοκαιρίας»  τότε πρέπει να προετοιμαστούμε, ώστε να αναμένουμε  τα χειρότερα .

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου, για αντιδράσεις σχετικά με συνενώσεις σχολείων εχει ως εξής:

Θα ήθελα να κάνω έκκληση σε ορισμένους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης, να μην εμπλέκουν τα παιδιά σε αντιπαραθέσεις, που αφορούν στη διοικητική αναδιάρθρωση της Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο Παιδείας είναι ανοιχτό σε κάθε συζήτηση, σε κάθε κριτική και αντιπαράθεση, υπάρχει όμως μια «κόκκινη γραμμή».

Δεν μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί τα παιδιά και την εκπαίδευσή τους: να βγαίνουν τα παιδιά από τις τάξεις και να χρησιμοποιούνται ως θέαμα σε κανάλια και μάλιστα σε ώρες μαθήματος.

Είναι πολύ σημαντικό να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κατάθεση των επιχειρημάτων στο συγκεκριμένο θέμα.

Ανώνυμος είπε...

Ο Κουταβάς με δημοσιευματα συντηρεί την διατηρηση του χάσματος στο Βελβεντό.Στηρίζει καθαρά την ΜΚΟ Βελβεντού και με τα αρθρα του, διαιωνιζει το χάσμα στις κοινωνίες Σερβίων και Βελβεντού.Εχει μεγάλη ευθυνη, γιατί εξακολουθει να θεωρεί το Στρεργίου κυρίαρχο στο Βελβεντό και τον αναδεικνύει σαν...δήμαρχο σήμερα.Αυριο συνερχεται η ΜΚΟ και το...Κουτάβι θα ειναι εκει...

Ανώνυμος είπε...

Ο Κουταβάς έχει δίκηο στα περισσότερα.
Και κάνει πολύ καλά που στηρίζει το δικαίωμα των Βελβενδινών να αυτοδιοικούνται.
Δεν είμαι ειδικός για να ξέρω, αλλά σε διθέσιο δημοτικό κολυβογράμματα μαθαίνεις. Έπρεπε κατα τη γνώμη μου να απαγορευτεί να λειτουργούν ολιγοθέσια σχολεία...
Δεν δικαιολογώ το Υπουργείο για τον απαράδεκτο τρόπο που προχώρησε τις αλλαγές αυτές και έδοσε κάποια δίκηα στους διαμαρτυρόμενους που κατα βάση έχουν άδικο.
Δείτε επιτέλους πόσα πεταμένα λεφτά (κτίρια που κατασκευάστηκαν για να κλείσουν, προσωπικό που δεν ήταν αναγκαίο κλπ) πήγαν δήθεν στην παιδεία και δε μιλούσαμε γιατί νομίζαμε οτι είναι απο την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά. Από το ΧΡΕΟΣ ήτανε, και σήμερα πρέπει να τα πληρώσουμε.....

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους και ένα άρθρο αξιόλογο όσον αφορά τα σχολεία... προεκλογικά οι αυτοδιοικητικοί σήκωναν το λάβαρο της ανεξαρτησίας και τώρα... μια πρόταση της προκοπής δεν έγινε από τους προέδρους των επιτροπών Παιδείας ... υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις ....

Ν.Ν. είπε...

Μαζί με τα ξερά δεν θα κάψουμε και όλα τα χλωρά?
Να κλείσουν και να συνενωθούν σχολεία που βρίσκονται πολύ κοντά και εφόσον υπάρχουν οι κατάληλες αίθουσες μέχρι 20 μαθητές στο τμήμα να γίνει.Αλλά σχολεία σε μεγάλες αποστάσεις και με επικύνδινο οδικό δύκτιο όπως τα Καμβούνια - Ελάτη δεν πρέπει να κλείσουν.Να σκεφτούν την ταλαιπωρία των παιδιών (τα παιδιά δεν είναι παλιοσακούλες). Να υπολογίσουν όμως και τα μεταφορικά έξοδα από τώρα (ΚΤΕΛ-ΤΑΞΙ)αν το κάνουν για εξοικονόμιση χρημάτων. (για εμένα γίνεται για να αφήσουν αμόρφωτα τα παιδιά και να ερημώσουν τα χωριά) Μήπως τα μεταφορικά έξοδα είναι πολύ περισσότερα?

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Κύριε Κουταβά τα σχολεία στο εξωτερικό είναι ΣΧΟΛΕΙΑ και όχι δείγματα και το κράτος έχει την εθύνη για το πως το κάθε παιδί θα γυρίσει στο σπίτι του μετά στο σχολείο έχει φύλακες έξω εν ώρα μαθήματος για να ρωτήσετε τα παιδιά και τους γονείς πως εσθάνοντε όταν βγένουν τα λεωφορεία έξω απο το δρόμο το χειμώνα και πάνε με δικά τους μέσα για να γυρίσουν σπίτι και μετά να διαβάσουν με πια ψυχολογία να συκώνονται οι γονείς κάθε πρωί και να σκέφτονται πως θα γυρίσουν τα παιδιά και φανταστήτε παιδιά λυκείου τα παιδάκια δημοτικού και γυμνασίου ,ΑΥΤΆ ΓΊΝΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΟΔΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ,πήγατε καμία φορά όρθιος μέχρι την Ελάτη και να διαβάσεισ μετά.Καλή η γλώσσα της εξέληξης όταν μπορεις να την εφαρμώσεις όχι να την επιβάλεισ χωρίς ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΓΟΝΙΟΥ ΠΡΟΒΑΤΑ ΓΙΑ ΣΦΑΓΗ ΣΤΟ ΒΟΜΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ.ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΜΕΝΗ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΟΦΕΛΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Χερ Κουταβά..
Όλο το άρθρο σου είναι εμπνευσμένο από τη Φράου Διαμαντοπούλου!..
Εμείς ως Έλληνες Θέλουμε σε κάθε χωριό κι ένα σχολειό!!
ΔΕΝ θέλουμε Γερμανική παιδεία, ούτε ότι κάνουν στη Γερμανία και στην Αγγλία, να το κάνουμε κι εμείς.
ΈΧΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΑΚΟΜΑ!! ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΦΤΕΙΑΞΟΥΜΕ ΠΑΙΔΕΙΑ!!..ΟΧΙ ΤΑ ΝΑΖΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΩΣ ΕΜΠΟΡΙΟ!!!..
Και διθέσια και μονοθέσια ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ και σε κάθε χωριό!!!..ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!! χερ Κουτάβα!!

Ανώνυμος είπε...

Το υψηλό κόστος μεταφορών των μαθητών έχει να κάνει με δύο πραγματα:
α) με το προνόμιο της άδειας εκτέλεσης δημόσιων μεταφορών (δικαίωμα που εκχωρείται δωρεάν από το κράτος και δη ατελώς - όμως η άδεια μετά πωλείται στην αγορά 100, 150, 300 χιλιάδες €) που κατέχουν οι ιδιοκτήτες ταξί και τα ΚΤΕΛ, προνόμιο που δεν επιτρέπει την οργάνωση των δημοτικιών συγκοινωνιών από τους Δήμους και
β) από το γεγονός ότι άλλος αναθέτει και άλλος πληρώνει. Δηλαδή την οργάνωση των μεταφορών είχε η Ν.Α. (τώρα οι Δήμοι) και το λογαριασμό πληρώνει το Υπουργείο Παιδείας. Έτσι μπορεί η Ν.Α. Κοζάνης με πεντεπλάσιο και πλέον αριθμό μαθητών και μεγαλύτερες αποστάσεις να χρειάζεται τα ίδια χρήματα με τη Ν.Α. Γρεβενών. Και η Ν.Α. Κοζάνης σημειωτέον μια χρονιά πρίν είχε 60% μεγαλύτερη δαπάνη. Και άν λειτουργούσε με τη λογική οτι ξοδεύει δικά της λεφτά μπορούσε να το πάει τουλάχιστον ακόμη ενα 40% παρακάτω.
Όσο για το χαρακτηρισμό φον στο Σπύρο, μάλλον γόνος ταγματασφαλίτη τον αποδίδει, γιατί αν ήταν δημοκράτης θα ήξερε να διαλέγετε.....

Ανώνυμος είπε...

Τουλάχιστον ας πάψει η υποκρισία περί αναβάθμισης της εκπαίδευσης.

Το γυμνάσιο για τον μαθητή έχει καταντήσει να αποτελεί υποχρέωση και το λύκειο μια βαθμίδα που αν μπορούσε να αντικατασταθεί από το φροντιστήριο θα τον εξυπηρετούσε καλύτερα.

Η ποιότητα της εκπαίδευσης μας σαφώς και ξεκινά από τη δομή και το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων για κάθε βαθμίδα, για να συνεχίσουμε έπειτα στις υποδομές και τους εκπαιδευτικούς και να καταλήξουμε στο μαθητικό δυναμικό.

Ποιά λογική επομένως υπαγορεύει ότι η ποιότητα στην εκπαίδευση είναι μόνο συνάρτηση των υποδομών και τεχνολογικών μέσων που ΘΑ εξασφαλιστούν αν υπάρξει συγκέντρωση με μεγαλύτερες εκπαιδευτικές μονάδες;

Οι μεγαλύτεροι δεν νομίζω να απόλαυσαν ανέσεις κατά τη εκπαιδευτική διαδικασία που ακολούθησαν, αλλα αυτό δεν τους έκανε λιγότερο ευφυείς ή αμόρφωτους.

Απεναντίας διαπιστώνεται το χαμηλό επίπεδο μόρφωσης των νέων σήμερα εξαιτίας πληθώρας παραγόντων συμπεριλαμβανομένης και της διδακτέας ύλης, σε μια λογική ποσοτικής προσέγγισης της εκπαίδευσης που υπακούει μια εμπεδωμένη δημοσιοϋπαλλιλίστικη και κρατικίστικη νοοτροπία "μάζευε χαρτιά να βρίσκονται".

Ναι, δεν είναι δυνατόν να συντηρούνται σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών.
Όχι, οι μαθητές δεν είναι αντικείμενα για να ταξιδεύουν αποστάσεις προκειμένου να διδαχτούν.

Και καλό είναι οι αυτοδιοικητικοί και οι κοινοβουλευτικοί αντί να επιχειρούν μια επικοινωνιακού τύπου διαχείριση του θέματος να παράξουν πολιτική.

Επομένως στη χώρα με την καλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή στην Ευρώπη αλλά με τις τρομερές ελλείψεις και κενά σε σχολεία σε εκπαιδευτικούς, να μας εξηγήσει κάποιος εχέφρων νους πως λύνεται η παραπάνω εξίσωση και που είναι κρυμμένοι οι πλεονάζοντες...

Επίσης, καλό είναι να μας ενημερώσει το Υπουργείο αν προτίθεται να "αποστρατεύσει" το πλεονάζον αυτό δυναμικό, που θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο με τις δρομολογούμενες συγχωνεύσεις...

ή ως μ....ς φορολογούμενος θα συνεχίσω να πληρώνω στρατιές εκπαιδευτικών που συνωστίζονται στα κάθε είδους γραφεία αντί στις αίθουσες διδασκαλίας.

Το Προφίλ μας