Επίκαιρα Θέματα:

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Απόσπασμα ομιλίας του Γιάννη Βλατή στο Ν/Σ «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής και άλλες διατάξεις»


Κύριοι συνάδελφοι, όσοι παρακολουθούν τις συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα για τις αστικές συγκοινωνίες, πρέπει να αισθάνονται τουλάχιστον απογοητευμένοι. Ο κανόνας, δυστυχώς, και πάλι είναι ένας: Κενές ρητορείες και άκρατος λαϊκισμός. Καμία πρόταση, καμία λύση στα υπέρογκα προβλήματα. …Ξεκινάμε, λοιπόν, από τα στοιχειώδη και αυτονόητα, όπως συχνά συνηθίζει να λέει και ο Πρωθυπουργός. Το οφείλουμε στον ελληνικό λαό να είμαστε επιτέλους ειλικρινείς. Οι πολιτικές του βολέματος, του ρουσφετιού και των αλόγιστων δημόσιων δαπανών μας οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Κάποια από τα Κόμματα της Αντιπολίτευσης και πολλοί συνδικαλιστικοί φορείς μας κατηγορούν για αντιδημοκρατικές πολιτικές, για καταστρατήγηση κεκτημένων δικαιωμάτων ομάδων πολιτών… Ρωτώ, λοιπόν, ερχόμενος και στο σημερινό νομοσχέδιο: Γιατί είναι δημοκρατικό να πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες για την επιδότηση του εισιτηρίου των κατοίκων της πρωτεύουσας;



Γιατί αποτελεί κεκτημένο δικαίωμα των πολιτών της Αθήνας να πληρώνουν φθηνότερο εισιτήριο επειδή αυτό επιδοτείται από το κράτος, ενώ οι πολίτες της περιφέρειας οφείλουν να καταβάλλουν εις ολόκληρο το ύψος του κομίστρου; Γιατί είναι δημοκρατικό οι πολίτες της Κοζάνης ή της Πτολεμαϊδας να πληρώνουν 2 ή 2,20 για διαδρομές πολύ μικρότερες απ’ αυτές που οι πολίτες της Αθήνας πλήρωναν μέχρι πρόσφατα 1 ευρώ;
            Είναι δημοκρατικό κατά τη γνώμη σας να επωμίζονται όλοι οι Έλληνες μέσω του κρατικού προϋπολογισμού το κόστος δανεισμού των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας; Δύο δις ευρώ δαπάνησε το ελληνικό κράτος για τις εν λόγω αστικές συγκοινωνίες μέσα σε πέντε χρόνια. Ελλάδα όμως δεν είναι μόνο η Αθήνα και καμιά δημοκρατική πολιτεία δεν δικαιούται να διαχωρίζει τους πολίτες της βάσει του τόπου διαμονής τους.
Είναι δημοκρατικό όταν υπάρχουν φορείς και οργανισμοί του Δημοσίου που δεν μπορούν να καλύψουν καν τις οργανικές τους θέσεις –νοσοκομεία, αστυνομικά τμήματα κ.λπ.- ο αριθμός των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας να ξεπερνά αυτόν που προβλέπεται στα οργανογράμματά του; Δηλαδή επειδή οι απόφοιτοι της ιατρικής δεν ζητούν και πολλά ρουσφέτια, οι οργανικές θέσεις στα περιφερειακά νοσοκομεία παραμένουν κενές, ενώ επειδή πολλοί απόφοιτοι λυκείου –ας πούμε- ζητούν ρουσφέτια, τους προσλαμβάνουμε στην «Τραμ Α.Ε.» κι ας μην τους χρειαζόμαστε. Είναι λογική αυτή σύγχρονης, ευνομούμενης, δημοκρατικής πολιτείας;
            Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τρεις βασικές αλλαγές στην οργάνωση και τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών προωθεί το αρμόδιο Υπουργείο με το παρόν νομοσχέδιο. Στα πρώτα άρθρα είναι η οργάνωση, ο σχεδιασμός, η λειτουργία, με δύο λέξεις η δημιουργία μητροπολιτικού φορέα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, η συγχώνευση όλων των φορέων και ο ορισμός του ΟΑΣΑ ως υπευθύνου για το σχεδιασμό λειτουργίας τους, η μεταβίβαση και η αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των υφιστάμενων φορέων, η διαγραφή των χρεών.
            Δεύτερη μεγάλη αλλαγή: Νέα τιμολογιακή πολιτική, βιωσιμότητα, αποδοτικότητα των νέων φορέων, όριο στην κρατική επιχορήγηση. Ναι, επιτέλους να μπει ένα όριο που δεν ξεπερνά το 40% του ετήσιου λειτουργικού κόστους. Οι οργανισμοί παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
            Τρίτη μεγάλη αλλαγή είναι οι νέοι κανονισμοί εργασίας, η διαπραγμάτευση των νέων συλλογικών συμβάσεων, η ενιαία διαχείριση προσωπικού και η μείωση των εργαζομένων μέσω των μετατάξεων. Δεν απολύεται κανείς.
            Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η ουσία είναι μία: Οι αστικές συγκοινωνίες, αν και είναι κοινής ωφέλειας και εποπτευόμενες από το Δημόσιο, δεν παύουν να είναι ανώνυμες εταιρείες και ως ανώνυμες εταιρείες, αν δεν είναι κερδοφόρες, είναι καταδικασμένες να πτωχεύσουν…Η αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής θα είναι σε όφελος όλων μας. Βάσει του νέου σχεδιασμού μπορούμε να βγούμε κερδισμένοι, οι χρήστες του δικτύου γιατί θα έχουν καλύτερες υπηρεσίες, οι πολίτες εκτός Αττικής γιατί δεν θα επωμίζονται μέσω του κρατικού προϋπολογισμού τα τεράστια χρέη των υφιστάμενων φορέων, οι εργαζόμενοι γιατί θα αποκατασταθεί η αξιοκρατία και θα βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και τέλος το ίδιο το κράτος γιατί η κερδοφορία των αστικών συγκοινωνιών θα απαλλάξει επιτέλους τον κρατικό προϋπολογισμό από το δυσβάσταχτο βάρος των ελλειμμάτων και θα δώσει τη δυνατότητα διοχέτευσης συγκεκριμένων πόρων σε τομείς που τόσο ανάγκη τους έχουμε όπως η παιδεία και η υγεία.
             Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δυστυχώς στη χώρα μας η δημοκρατία είναι μία παρεξηγημένη λέξη. Χρησιμοποιείται κατά κόρον και κατά το δοκούν. Η πρόσβαση στις αστικές συγκοινωνίες είναι φυσικά δικαίωμα όλων. Η πρόσβαση, όμως, σε φθηνές και πολλές αστικές συγκοινωνίες για κάποιους και σε ανύπαρκτες ή ακριβές για άλλους αποτελεί διαχωρισμό των πολιτών σε δύο κατηγορίες και αυτό δεν είναι ούτε θεμιτό και ούτε μπορεί να γίνει αποδεκτό.
Το σημερινό νομοσχέδιο προσπαθεί να θέσει νέες βάσεις στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, βάσεις ρεαλιστικές, σύγχρονες και δίκαιες. Γι’ αυτό όσοι δεν θέλουν να κρύβονται πλέον πίσω από το δάκτυλό τους, έχουν χρέος να το ψηφίσουν. Και αυτό θα κάνουμε.
Ευχαριστώ.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Τα διαβάζει κανεις τα κείμενα αυτού του Κυρίου που μας άλλαξε το όνομα;

Το Προφίλ μας