ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δημοτικοί Σύμβουλοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης του Δήμου Σερβίων κατέθεσαν
προσφυγή στις 09/07/2009 στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας σύμφωνα με το άρθρο 150 του Νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Ν 3463/2006 σχετικά με την ψήφιση απολογισμού έτους 2007 Δήμου Σερβίων (υπ΄αριθμ 100/2009 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων) ζητώντας τον έλεγχο για μια σειρά θεμάτων όπως π.χ
«πληρωμή δαπανών χωρίς παραστατικά βάση βασιλικού διατάγματος του 1959» (!!!).Λάβαμε την απορριπτική απάντησή του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, σχετικά με την Προσφυγή (αριθμ.πρωτοκ. : 71895/8038) 05.08.2009. Στην αιτιολογία απόρριψης της Προσφυγής μας αναφέρεται σαν λόγος της απόρριψης όχι η ουσία αυτών που καταγγείλαμε αλλά η τυπική «απουσία έννομου συμφέροντος». Eμείς
πιστεύουμε και επιμένουμε ότι έχουμε ισχυρό έννομο συμφέρον ως Δημοτικοί Σύμβουλοι και ως πολίτες του Δήμου Σερβίων. Γι’ αυτό στις 3 Σεπτεμβρίου 2009 υποβάλαμε ένσταση (σύμφωνα με το άρθρο 152 του Νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων) κατά της απόφασης του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Κου Ανδρέα Λεούδη.
Το Κείμενο της ένστασης Παρατίθεται.
«Προς Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας
Ειδική επιτροπή του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006
ΕΝΣΤΑΣΗ
Θέμα : «
Ένσταση κατά απορριπτικής, σε προσφυγή, απόφασης»
Λάβαμε την απορριπτική απάντησή του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, σχετικά με την Προσφυγή (σύμφωνα με το άρθρο 150 του Νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Ν 3463/2006 σχετικά με την ψήφιση απολογισμού έτους 2007 Δήμου Σερβίων (υπ΄αριθμ 100/2009 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων) που καταθέσαμε στις 09/07/2009.
Στην αιτιολογία απόρριψης της Προσφυγής μας αναφέρεται σαν λόγος της απόρριψης όχι η ουσία αυτών που καταγγείλαμε αλλά η τυπική
«απουσία έννομου συμφέροντος». Διαπιστώνουμε δηλαδή ότι δεν απασχόλησε την εποπτεύουσα αρχή επί της ουσίας η Προσφυγή μας αλλά μόνο το τυπικό μέρος. Την παράθεση μακροσκελών νομικών εννοιών και γνωματεύσεων δεν μπορούμε να την παρακολουθήσουμε και δεν είναι αυτός ο ρόλος μας. Εμείς πιστεύουμε και επιμένουμε ότι έχουμε ισχυρό έννομο συμφέρον για τους εξής τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους :
-Οι δημότες μας εξέλεγξαν για να ασκούμε έλεγχο για τις αποφάσεις της δημοτικής αρχής.
-Έχουμε υποχρέωση από τον νόμο να ασκούμε κριτική και έλεγχο με βάση δεδομένα στοιχεία και αυτό κάνουμε. Εάν δεν ασκούμε έλεγχο τότε είμαστε υπόλογοι και κατακριτέοι. Στο άρθρο 135 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (καταστατική θέση αιρετών) αναφέρονται τα εξής «Τα αιρετά όργανα της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης :
α. Διαθέτουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ως εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών, που εκλέγονται με άμεση ψηφοφορία, απεριόριστο το δικαίωμα της κατά συνείδηση γνώμης και ψήφου.
β. Έχουν το δικαίωμα και την υποχρέωση να εκτελούν την αποστολή τους, έχοντας στη διάθεσή τους τον ανάλογο χρόνο, τις υπηρεσίες και τα μέσα υποστήριξης, καθώς και τους ανάλογους οικονομικούς πόρους, ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εκπλήρωση της λαϊκής εντολής.
γ. Μεριμνούν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, για την τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας, της αποδοτικότητας και της χρηστής διοίκησης στους οργανισμούς όπου υπηρετούν………»
-Εάν παρεμποδίζεται και τελικά καθίσταται αδύνατος ο έλεγχος «στην τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας, της αποδοτικότητας και της χρηστής διοίκησης» τότε ποιος ο ρόλος μας στο Δημοτικό Συμβούλιο ; Ποια η σημασία λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου ;
-Είναι δυνατόν να μην έχουμε έννομο συμφέρον εμείς οι εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι που το όνομά μας αναφέρεται στα πρακτικά των αποφάσεων κατά των οποίων προσφεύγουμε, έστω και αν η ψήφος μας είναι αρνητική ;
Για τους λόγους αυτούς παρακαλούμε να εξετασθεί η παρούσα ένστασή μας επί της απορριπτικής (αριθμ.πρωτοκ. : 71895/8038) 05.08.2009 απόφασης του Γ.Γ Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Σέρβια 03/09/2009, Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Σερβίων
Αγάπιος Γαβριηλίδης, Δημήτριος Θεοδoσίου, Ευάγγελος Βαρσαμής, Γεώργιος Μπάκανος,
Κυριάκος Τσολακίδης»