Η ανακοίνωση
του master-plan της απολιγνιτοποίησης αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν
είχε και δεν έχει κανένα σχέδιο για την περιοχή, πάρα μόνο την παραχώρηση
μεγάλων εκτάσεων σε “επενδυτές” που θα εξασφαλίζουν εισοδήματα με σχεδόν
μηδενική ανταπόδοση σε θέσεις εργασίας. Μια νέα τάξη προσοδούχων-φεουδαρχών
είναι στα σκαριά. Αν προσθέσουμε και τη σίγουρη παράδοση
της χώρας σε
εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα τότε έχουμε την πλήρη εικόνα των κυβερνητικών
προθέσεων.
Πιο συγκεκριμένα και
συνοπτικά:
- Τα παραδείγματα απανθρακοποίησης από
χώρες της ΕΕ που παρατίθενται στην εισαγωγή το μονό που αποδεικνύουν είναι ότι πουθενά δεν έχει υιοθετηθεί χρονοδιάγραμμα
τόσο ασφυκτικό όσο στη Δυτική Μακεδονία.
- Οι αναλυτικές αναφορές στις δραματικές
επιπτώσεις της μειωμένης λιγνιτοπαραγωγής τα τελευταία χρόνια δείχνουν το
μέγεθος του προβλήματος και κονταίνουν την πρόταση που μετά βίας και με πολλά
“εάν” κινείται στο 30% των απαιτήσεων της απασχόλησης. (8.000 θέσεις για
25.000 ανέργους).
- Η παντελής απουσία αναφοράς στην λίμνη
Πολυφύτου – τη δημιουργία κέντρου ναυτικής εκπαίδευσης μόνο ως κακόγουστο
αστείο μπορούμε να την εκλάβουμε –, στις περιοχές Σερβίων-Βελβεντού-Βοΐου αλλά
και στις ΠΕ Γρεβενών-Καστοριάς είναι τουλάχιστον προκλητική και με επιστημονικά
κριτήρια επιεικώς απαράδεκτη.
- Η πιο πάνω παράλειψη δεν είναι τυχαία
αφού το πραγματικό «σχέδιο» εξαντλείται στην παραχώρηση χιλιάδων στρεμμάτων για
μεγάλα πάρκα Φωτοβολταϊκών. Είναι τα μόνα έργα που περιγράφονται
συγκεκριμένα.
- Το κοινό στοιχείο των υπολοίπων
εμβληματικών επενδύσεων, όπως ονομάζονται, με την πλέον καλόπιστη ματιά είναι
αφενός ο μεγάλος χρόνος ωρίμανσης τους και αφετέρου η αμφίβολη συνεισφορά τους
στην απασχόληση. Για αρκετές από τις προτάσεις δεν υπάρχει καν θεσμικό πλαίσιο
στην ΕΕ (π.χ. υδρογόνο και αποθήκευση).
- Το κείμενο αναφέρεται σε νέα μονάδα Φυσικού
Αερίου 800 MW για την οποία ο κ Χατζηδάκης είπε ότι κακώς έχει συμπεριληφθεί,
δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για τη σοβαρότητα της κυβέρνησης.
- Η νευραλγικής σημασίας σιδηροδρομική
σύνδεση της περιοχής με Καλαμπάκα -Ηγουμενίτσα παραπέμπεται στις καλένδες, αφού
το “σχέδιο” προκρίνει τη σιδηροδρομική μας σύνδεση με λιμένα της Αλβανίας…
- Αν είχαν μπει στον κόπο να ρωτήσουν
τους οινοποιούς της περιοχής πριν από τις θολές προτάσεις του “σχεδίου” θα
είχαν θέσει σε προτεραιότητα το δρόμο Λάρισα -Μοναχό που απουσιάζει, όπως και ο
σιδηρόδρομος, από το κείμενο.
- Αν είχαν διαβάσει την ερώτηση του
Κινήματος Αλλαγής για την άμεση και κατά προτεραιότητα ενίσχυση του
Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας θα ήταν πολύ περισσότερο συγκεκριμένοι
αποφεύγοντας τα ευχολόγια του «σχεδίου».
- Τέλος, δεν αποτελεί έκπληξη για εμάς η
πλήρης απουσία αναφοράς στην εμβληματική μας πρόταση για την ενεργειακή
δημοκρατία από μια κυβέρνηση που ενδιαφέρεται για τους ολιγάρχες και όχι για το
κοινωνικό σύνολο.
Είναι ηλίου
φαεινότερο πως η κυβέρνηση μεθοδεύει την ερημοποίηση της περιοχής και την
παράδοση της σε εγχώριους και ξένους μεταπράτες. Όπως είναι ξεκάθαρο ότι με τα
σχέδιά της οδηγεί τη χώρα στην πλήρη ενεργειακή εξάρτηση.
Το Κίνημα Αλλαγής με την Πρόεδρο του Φώφη Γεννηματά παρουσίασε μια
ολοκληρωμένη πρόταση για την απολιγνιτοποίηση πριν από δυο μήνες και είμαστε
αποφασισμένοι να παλέψουμε για την υλοποίηση της μαζί με τους πολίτες.
Η Δυτική
Μακεδονία αξίζει ένα καλύτερο μέλλον και κανένας δεν έχει δικαίωμα να μας το
στερήσει.
Ν.Ε. Κοζάνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου